Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Narsismi  (Luettu 41632 kertaa)
0 jäsentä ja 12 vierasta katselee tätä aihetta.
Lupita
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 132


Sun in Virgo- Moon in Leo- ASC Scorpio


Profiili
« Vastaus #45 : 23.07.2009 07:59:47 »

Lainaus
Sitä ei tiedä kun vasta sellaisen kohtaa..

...Ei välttämättä silloin kun kohtaa vaan vasta paljon myöhemmin jos ja kun tajuaa että jumankauta- miten mä olen voinut olla näin hyväuskoinen. Ja silloinkin monet syyttää itseään koska narsisti osaa vedellä juuri oikeista langoista, syyllistää ja palkita oikeassa suhteessa. Siinä normaali-ihmistä viedään kuin pässiä narussa. Jotkut jää vuosikausiksi näihin suhteisiin koska ovat menettäneet itsetuntonsa ja uskovat että eivät pärjää ilman narsisti (-puolisoa).

Esim. eräs tuntemani narsistin vaimo mahdollistaa miehensä siipeilyn ja haahuilun, tekee kotona kaiken ja käytännöllisesti katsoen elättää miestä. Mies lähinnä unelmoi, syyttää naista kaikista (omista) virheistä, haukkuu ja väheksyy tätä aina kun siltä tuntuu- ja usein näyttää tuntuvan. Ja silti- kun nainen saa mieheltä vähänkin kiitosta on kuin pikkutyttö, ei tiedä miten päin olisi.

Ulkopuolisen on erittäin vaikea ymmärtää tätä ja vielä koska mies on tosiaan narsisti hän hurmaa erittäin tehokkaasti. Koin tämän omakohtaisestikin ts. kun hän oli paikalla kaikki kritiikki katosi taivaan tuuliin ja vasta myöhemmin poistuttuani paikalta ihmettelin että mitä helvettiä oikein tapahtui. Tyyppihän on seko ja mä olin äsken ihan sen kaveria. Olen melko varma että jos olin ollut kyseisen tapauksen vaikutuspiirissä pidempään olisin ollut manipuloitavissa. He ovat kertakaikkiaan käsittämättömän taitavia, suorastaan vastustamattomia. Ikävä liittää heihin sanaa karismaattinen mutta niin se taitaa vain olla että narsistilla karismaa riittää.
tallennettu

Punainen Solaarinen Taivaanvaeltaja

It does not require many words to speak the truth.
Chief Joseph
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #46 : 23.07.2009 08:13:06 »

Lupita, kuulostaa ystävättäreni mieheltä myös.
Tuo ukkeli on saanut kaikki pauloihinsa, minua lähinnä oksettaa. Mies osaa leperrellä ja naiset hihittävät seurassa, en tiedä mikä sen teki mutta ensi hetkellä kun tapasin hänet, tiesin että hänessä on jotain "pahaa".
Tuo mies käyttää myös väkivaltaa, mutta ystävättäreni mielestä mies on niiiin hyvä isä ja mies.
Siksipä en enää puutu asiaan, koska siitä ei tule kuin riitaa. Yritän vierailla aina silloin kun mies on poissa.
Siltikin, on hankalaa pitää suutaan kiinni kun mies seurassa huomauttelee ystävättäreni "kasvaneesta perseestä", kömpelyydestä jne.. Se mies on täysi paska!
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #47 : 23.07.2009 19:04:47 »

Niin.. Jos narsisti ei ole paha narsisti tai sitten on oppinut~imenyt hyvän tyypin käyttäytymisen,
kuten ex-Vaaka, niin narsistista/jonnin verran narsistista tulee ihan siedettävä. Tongue

Tai sitten tässä puhuu tottumuksen ääni -biologinen äitini oli 100% narsisti,
eikä tajunnut, että hyvänä tyyppinä pitää olla koko ajan,
eikä vain pari ensimmäistä viikkoa~kuukautta.

Hän vietti viimeisimmät aikansa "kovasti sairaana",
koska kukaan ei enään halunnut olla sen ystävä tai edes lähipiirissä
ja hänen tapansa saada ihmisiä, huomiota ja sääliä oli olla kovasti sairas.

Esimerkkinä, hän leikkautti lonkkaansa, polviansa ja kyynärpäitänsä,
koska hänellä oli omien sanojensa mukaan sietämättömiä kipuja ja voimakasta puutumista,
mutta lääkärin niistä potilaskertomuksista käy ilmi,
että fyysistä vikaa ei alunperin ollut todettavissa,
muuta kuin potilaan valittamia kipuja ja puutumisia
ja leikkaukset on tehty hermoihin, tietenkin tuhoten ne, koska niissä ei oikeasti
ollut mitään vikaa. Hän sitten ikään kuin sai loppujen lopuksi sitä, mitä hakikin. Wink

No, ennen kuin hän meni sitten ensimmäiseen leikkaukseen,
niin annas kun hän oli hommannut kainalosauvat jo 2-3 kk aikaisemmin
ja känkkäsi niillä kaikki kauppareissut ja kyläreissut ja ylipäätään julkiset paikat
ja valitteli "vammaisuuttaan". Tongue Grin 2funny

Olen alkanut epäillä, että uusi pomoni, tämä hurmuri-Kaksonen olisi kuin
myöskin jonkin asteinen narsisti. Huh
Hän nimittäin soittelee minulle 5-15 kertaa päivässä + monet sms päälle,
joissa hän vain haluaa tiedustella vointiani ja sanoo,
'I do everything for you, just ask/say what you want~need' jne.
Hän aloittaa tuon ahdistavan rumban aamu 7-8 aikaan jo
ja kutsuu minua 'my dear~angel~darling'
ja sanoo ikävöivänsä minua (haloo! näen sitä joka päivä töissä!).

Hän on tarjoutunut maksamaan asuntoni, laskuni jne,
mutta en taida uskaltaa. Menee nimittäin sitten varmaan kaikki itsenäisyys
ja oma aika ja sitten ollaankin sellaisessa vankilassa ettei tosikaan.

Hän vetää jumalattomat pultit ja valitukset, jos en halua mennä (lähes joka ilta)
illiselle sen kanssa ja vetoaa siihen, että on palkannut minut hyvää hyvyyttään.

Hän myöskin kaataa kaikki ongelmansa minulle.  buck2
Tiedän kaiken sen avioerosta, mutta sorry vain,
minulla on jo nyt sympatiat sen ex-vaimon puolella.

Hän myöskin haluaa kosketella ja halia koko ajan ja tulla pussaamaan liian intiimisti,
joka ei kuulu normaaliin ystävyyssuhteeseenkaan.

Ja niin, minulla ei ole ollut seksiä sen kanssa.

Jos tämän nyt sumputtaa tiivistelmäksi, niin tyyppi ei anna yhtään hengitystilaa
ja yrittää hallita, vahtia ja uudelleen organisoida koko elämäni. buck2

Ja niin mukava tyyppi vielä viime viikolla. Huh

Biologinen äitini oli puhdas Kauris paitsi että  askendentti Scorpioni.
Uusi pomoni on Kaksonen,  askendentti Vaaka ja  kuu Kauris.
tallennettu
Posti
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 141


Toivo elää ja niin minäkin!


Profiili
« Vastaus #48 : 23.07.2009 19:53:59 »

Lupita, kuulostaa ystävättäreni mieheltä myös.
Tuo ukkeli on saanut kaikki pauloihinsa, minua lähinnä oksettaa. Mies osaa leperrellä ja naiset hihittävät seurassa, en tiedä mikä sen teki mutta ensi hetkellä kun tapasin hänet, tiesin että hänessä on jotain "pahaa".
Tuo mies käyttää myös väkivaltaa, mutta ystävättäreni mielestä mies on niiiin hyvä isä ja mies.
Siksipä en enää puutu asiaan, koska siitä ei tule kuin riitaa. Yritän vierailla aina silloin kun mies on poissa.
Siltikin, on hankalaa pitää suutaan kiinni kun mies seurassa huomauttelee ystävättäreni "kasvaneesta perseestä", kömpelyydestä jne.. Se mies on täysi paska!
Loistava kuvaus tuntemastani miehestä, joka päätti tuhota minun urani. Ilmeisesti olin liian pätevä ja kai sitten uhkasin hänen asemaansa, mutta olen todella saanut tuta miten narsisti toimii. Uskomaton panettelun ja valheiden vyöry minusta avainhenkilöille ja ykskaks huomasin olevani työpaikan vihatuin ja epäluotettavin henkilö. On tässä kyllä keinot vähissä, kun kaikki vaan luottaa ja luottaa siihen s******n lepertelijään. En voi käsittää miten sellaiset valheet voivat mennä läpi ihan järkevillekin ihmisille. SAIRASTA!    knuppel2   tickedoff     tickedoff     tickedoff    knuppel2    knuppel2    tickedoff
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #49 : 24.07.2009 18:23:35 »

Olen aika varma, että uusi pomoni on joko narsisti tai omaa pahan narsistisen häiriön
tai sitten muuten vain hullu. uglystupid2

Nimittäin eilen illalla sanoin sille, että 'kuules tämä ei nyt ihan käy päinsä,
että sä tuolla tavalla soittelet koko ajan ja pyrit hallitsemaan yksityiselämääni
tunkemalla sinne väkipakolla. Minun ei tarvitse, enkä myöskään halua nähdä tai tavata sinua
vapaa-ajallani koko ajan. Minulla on miesystävä ja omat ystävät,
joiden kanssa haluan viettää myöskin aikaa' tickedoff tickedoff knuppel2

Ja hän siihen, että 'ymmärrän hyvin. Olen ajatellut ostaa oikein hienon villan ja sisustaa se
hyvin luxusti. Sinä olet oikea prinsessa ja tarvitset (sitä sun tätä, luettelo)...
Jos tarvitset jotain, soita minulle. Teen sinulle mitä vain..'

 tickedoff tickedoff tickedoff

Ja hän jatkaa soittamista koko illan kunnes suljin koko puhelimen.
Hänellä ei ole mitään asiaa, vaan se haluaa toistella fraasejaan,
kuinka hän tekee eteeni kaikkensa ja mitä vain.

Tänään olin business-tapaamisessa ja hän soittaa monta kertaa.
Vastaan ja sanon, olen kiireinen, olen tapaamisessa, soitan sinulle kun vapaudun,
ja mies jatkaa soittamistaan kahden minutin välein ja kun vastaan,
että mitä helewettiä sä nyt haluat??!!! Mulla kiire!! Lopeta häiritseminen!!
niin hän, 'en ymmärtänyt, ymmärrän nyt.. Tule illalla toimistolle..haluan viedä sinut illalliselle..'

 tickedoff tickedoff tickedoff tickedoff tickedoff
Ei tuo ole normaalijärkisen toimintaa.

Ja tämä mies on ulkoisesti jumalaisen hyvänäköinen, älykäs busineksissa,
mutta... buck2 -ei kai kukaan ole täydellinen..? Tongue

Minä en ole varma, että onko hän narsisti, joka on läheisriippuvainen..?
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #50 : 28.07.2009 13:19:39 »

Lupita, kuulostaa ystävättäreni mieheltä myös.
Tuo ukkeli on saanut kaikki pauloihinsa, minua lähinnä oksettaa. Mies osaa leperrellä ja naiset hihittävät seurassa, en tiedä mikä sen teki mutta ensi hetkellä kun tapasin hänet, tiesin että hänessä on jotain "pahaa".
Tuo mies käyttää myös väkivaltaa, mutta ystävättäreni mielestä mies on niiiin hyvä isä ja mies.
Siksipä en enää puutu asiaan, koska siitä ei tule kuin riitaa. Yritän vierailla aina silloin kun mies on poissa.
Siltikin, on hankalaa pitää suutaan kiinni kun mies seurassa huomauttelee ystävättäreni "kasvaneesta perseestä", kömpelyydestä jne.. Se mies on täysi paska!
Loistava kuvaus tuntemastani miehestä, joka päätti tuhota minun urani. Ilmeisesti olin liian pätevä ja kai sitten uhkasin hänen asemaansa, mutta olen todella saanut tuta miten narsisti toimii. Uskomaton panettelun ja valheiden vyöry minusta avainhenkilöille ja ykskaks huomasin olevani työpaikan vihatuin ja epäluotettavin henkilö. On tässä kyllä keinot vähissä, kun kaikki vaan luottaa ja luottaa siihen s******n lepertelijään. En voi käsittää miten sellaiset valheet voivat mennä läpi ihan järkevillekin ihmisille. SAIRASTA!    knuppel2   tickedoff     tickedoff     tickedoff    knuppel2    knuppel2    tickedoff

Posti, narsisiti ei pidä niistä jotka eivät taivu heidän "viehätysvoimastaan". Se joka ei lankea, on heidän vihamiehensä. Joten enpä ihmettele lainkaan.
He osaavat puhua, siinä ovat loistavia.

tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1652


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #51 : 28.07.2009 13:34:44 »

Ääh, tuo ihmistyyppi on itse asiassa helppo nujertaa kun tajuaa jutun koukun. Ensinnäkin ne haisevat pelolle ja epävarmuudelle kilometrien päähän. Toisekseen, heidän sosiaalinen kehityksensä ja arvomaailmansa on jumiutunut yleensä jonnekin yläasteikäisen tasolle. Kolmanneksi, niille voi syöttää samaa bluffia kuin ne itsekin yrittävät (sanot sellaisia asioita mitä ne haluavat kuulla tai mihin haluaisivat uskoa, jos se, mitä sanot, olisi totta, vaikkeivät 100% uskoisikaan), ja vastaavasti antaa niiden löpinöiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ja isket sitten sopivalla hetkellä kun tiedät kaikki ko. henkilön heikkoudet, esim että elää vaimonsa tossun alla, tai että on juoppo, harrastaa syrjähyppyjä, tms.  Wink

« Viimeksi muokattu: 28.07.2009 13:37:06 kirjoittanut Kato Vega » tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #52 : 28.07.2009 13:38:42 »

Kato Vega tietää nämä kiemurat Cheesy
Kiitos vinkistä Wink
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1652


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #53 : 28.07.2009 21:57:22 »

Aiheesta tulikin mieleen kun huvittaa kaikki nämä taloushuijaukset; edelleen on ilmeisesti halpaan menneitä jotka uskovat vielä jonain päivänä saavansa luvattuja rahoja, hehe. Tietysti onhan siellä ne tyytyväiset asiakkaat, huijarin sisäpiiri eli sata ensimmäistä jotka saivat kynittyä ajoissa provikat itselleen.

Mutta ydin on, että yksi ainoa kaveri saa vakuutettua kymmeniä tuhansia ihmisiä viskaamaan rahaa kankkulan kaivoon. Nämä narsisti/sosiopaattityypit menestyvät ei sen takia, että olisivat oikeasti ylivertaisia, vaan koska kohteet ovat hyväuskoisia lampaita.

Lotossa voi sentään voittaakin joskus jotain. Tongue
tallennettu
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« Vastaus #54 : 28.07.2009 23:02:42 »

Ääh, tuo ihmistyyppi on itse asiassa helppo nujertaa kun tajuaa jutun koukun. Ensinnäkin ne haisevat pelolle ja epävarmuudelle kilometrien päähän. Toisekseen, heidän sosiaalinen kehityksensä ja arvomaailmansa on jumiutunut yleensä jonnekin yläasteikäisen tasolle. Kolmanneksi, niille voi syöttää samaa bluffia kuin ne itsekin yrittävät (sanot sellaisia asioita mitä ne haluavat kuulla tai mihin haluaisivat uskoa, jos se, mitä sanot, olisi totta, vaikkeivät 100% uskoisikaan), ja vastaavasti antaa niiden löpinöiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ja isket sitten sopivalla hetkellä kun tiedät kaikki ko. henkilön heikkoudet, esim että elää vaimonsa tossun alla, tai että on juoppo, harrastaa syrjähyppyjä, tms.  Wink


Just näin!! Huomasin muuten toista ketjua lukiessani, että meillä on samat aurinkokuu, ja  askendentti-merkit  Smiley
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Norna
Vieras
« Vastaus #55 : 29.07.2009 00:47:48 »

 Perun puheeni tuolla aikaisemmin miettimästäni narsisitista, ei hän ole kyllä narsisti, peruspöhkö jolla todellisuudentaju heittelee pahasti. Varsinaista narsistia en ole tainnut elämässäni koskaan tavata.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #56 : 29.07.2009 01:10:02 »

Minäkin mietin, että olenko onnistunut tapaamaan
vielä täysin 100% narsistia, mutta useita hyvin narsistisella luonteella,
joitain jonninlaisella narsitisella häiriöllä ja sitten reippaasti
itserakkaita, itsekkäitä ja vain hyvä itsetuntoisia,
joka ainakin paikoin joskus leimataan narsismiksi
-etenkin, kun on tullut jollain tavoin dumbattua sellaisen taholta. Tongue

No narsismia se kaikki! Grin
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #57 : 29.07.2009 12:48:32 »

Tuollainen "ihan pikkuisen vain narsistinen" ihminenhän on melko siedettävä, mutta kun mennään näihin patologisiin tapauksiin, niin käyttäisin heidän yhteydessään jo sanaa pahuus, vaikka tällaista ominaisuutta en kovin mielelläni kehenkään liittäisi.

Pahimmat tapauksethan ovat täysin empatiakyvyttömiä, pääsääntöiset tunteet (tyhjyyden tunteiden lisäksi) ovat viha ja pelko, jonka lisäksi heissä on voimakas sadistinen piirre. Kyvyttömyys positiivisiin tunteisiin korvautuu jotenkin fantasioilla täydellisestä vallasta, jota toteutetaan pyrkimällä alistamaan, hallitsemaan ja tarvittaessa tuhoamaan muita ihmisiä.

Minulle oli suuri järkytys, kun tajusin erään läheisen ihmisen todellakin saavansa kicksinsä muiden kiusaamisesta. Hänen pääsääntöiset tavoitteensa olivat naisten ryövääminen, alistaminen ja elämänilon tappaminen. Hän ylpeilee sillä, että hän on murskannut naisten sydämiä, rampauttanut heitä ja että hänen takiaan on tehty itsemurhayrityksiä. Sadistisuus oli peitelty tyhmyyden verhoon, mutta tottahan se totuus jossain vaiheessa paljastui. Hänen kohdallaan julmuus oli täysin harkittua ja suunnitelmallista.

Tuollaiset patologiset tapaukset tuntuvat vihaavaan elämäniloa, positiivisuutta ja valoa ja sen he pyrkivät muista ihmisistä tuhoamaan keinoja kaihtamatta.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #58 : 29.07.2009 13:31:37 »

Järkyttävää Lilli...

Mutta eikö narsistisuus, vakavimmassa muodossaan ole ihan jonkinlainen sairaus?!
Mielenterveys ongelma tai trauman seurausta tai vastaavaa? Mistä tuollainen julmuus syntyy???

Tekisi mieleni potkaista moista tampiota.. Ylpeillä että hänen takiaan ihmiset yrittävät tappaa itsensä?? Käsittämätöntä!
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #59 : 29.07.2009 13:45:25 »

Voihan sitä sairaudeksikin nimittää, mutta jos julmuus on tietoinen valinta, niin silloin minä sanon sitä pahuudeksi.

Tämän tapauksen narsistilla on todennäköisesti pohjalla hoitamaton ADHD, jonka lisäksi taustalta löytyy tunneköyhä perhe. Äitinsä on järkyttävin riivinrauta, mihin olen koskaan törmännyt. Miehen äiti on nykyisin rappioalkoholisti, tosin lapsuudessa alkoholiongelmaa ei vielä ollut. Perheessä on 3 poikaa, joista jokainen on jossain vaiheessa oirehtinut vakavasti ja vain niukin naukin ja hieman onnekkaastikin välttyneet rikollisen uralta.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: