Sivuja: [1] 2 3 ... 8
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Terapeuttiin rakastuminen  (Luettu 70033 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Taikalaatikko
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 07.04.2009 16:40:58 »

Hei! Ihan uusi täällä olen...  Smiley Varmaan jotain johdatusta kun tulin omaa asiaani kirjoittamaan ja heti osui silmään tuo psykoterapiaketju! Osaatteko sanoa mitään mitä voisin tehdä kun olen hirmu rakastunut omaan terapeuttiini? Hän on ihana komea mies, olen ihan huumassa! Vähän tyyliin Terapiassa-sarjan juttu, hih! (Tiedättekö sen Lauran siinä?)

Terapeuttini on hyvin henkinen ja viisas, se merkitsee minulle paljon. Siksi tulinkin tänne Astro-foorumille kirjoittamaan. Jos täältä saisi näkökantoja asiaan.... Onko teille käynyt missään terapiassa niin että olisitte rakastuneet? Miten tästä selviää?!  Cheesy Meneekö tämä ajan kanssa ohi vai onko tälle jokin tarkoitus?

Minusta pikkuisen tuntuu siltä että terapeuttinikin voisi tuntea jotain minua kohtaan. Onkohan meillä tähtikartalla jotain meneillään...?! En tiedä harmikseni hänen syntymäaikaansa. Ajatelkaas kuinka romanttista olisi jos näin kohtaisi Elämänsä Rakkauden!

Mielipiteitä ja omia kokemuksia saa laittaa.  Smiley
tallennettu

Meditation is medication?
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #1 : 07.04.2009 18:10:53 »

Tuo on melko yleistä ja tyypillistä näissä terapiasuhteissa ja kutsutaan transferenssiksi, eli tunteensiirroksi. Toki mahdotontahan ei ole, että oikeasti rakastuisikin, mutta se voisi olla kovin mutkikasta, kun hän on ammattisuhteessa sinuun, eikä voisi muutoin olla kanssasi. Silloin hän ei enää voisi toimia terapeuttinasi...

Transferenssi eli tunteensiirto (saks. Übertragung) tarkoittaa tunteen tiedostumatonta uudelleenkohdistumista toiseen yksilöön. Rinnakkaistermiksi YSA määrittelee sille siirtovaikutuksen. Transferenssin käsitteen toi psykologiaan Sigmund Freud.

Käsite nojaa psykoanalyyttiseen perinteeseen. Potilas kohdistaa terapeuttiin tunteita, jotka olivat alun perin kohdistuneet hänen läheiseensä tai muuhun merkittävään ihmiseen. Esimerkiksi rakkaus isää kohtaan voi muuntua rakkaudeksi terapeuttia kohtaan; psykoanalyytikko havainnoi, kuinka potilas suhtautuu häneen, ja päättelee siitä, kuinka potilas on suhtautunut isäänsä. Vastatransferenssi puolestaan tarkoittaa terapeutin omien tunteiden kohdistumista potilaaseen.
tallennettu
Taikalaatikko
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #2 : 07.04.2009 18:20:59 »

Kiitos, Rakkauden valo! (Ihana nikki!) Olen ehkä kuullut transferenssista. Aika tylsää jos tämä olisikin vaan sellaista... Mutta jos oletetaan että tällä miehellä olisi tunteita minua kohtaan ja hän lopettaisi terapiamme niin voisimmeko me sitten alkaa seurustella tms.?

Minusta tuntuu usein että hän lietsoo minun tunteitani. En ole kamalan paljon kehdannut kertoa tunteistani mutta minusta hän on niin guru että luulisi hänen huomaavan tunteeni minusta...  Kiss Kuitenkin, hän siis usein koskee minuun, esim. ottaa kädestä kiinni tai taputtaa polvelle tms. Ja hymyilee ihanasti! Tai ehkä hän on vaan lempeä ja minä kuvittelen että hänkin tuntisi jotain?!
tallennettu

Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #3 : 07.04.2009 18:24:47 »

Kiitos, Rakkauden valo! (Ihana nikki!) Olen ehkä kuullut transferenssista. Aika tylsää jos tämä olisikin vaan sellaista... Mutta jos oletetaan että tällä miehellä olisi tunteita minua kohtaan ja hän lopettaisi terapiamme niin voisimmeko me sitten alkaa seurustella tms.?

Minusta tuntuu usein että hän lietsoo minun tunteitani. En ole kamalan paljon kehdannut kertoa tunteistani mutta minusta hän on niin guru että luulisi hänen huomaavan tunteeni minusta...  Kiss Kuitenkin, hän siis usein koskee minuun, esim. ottaa kädestä kiinni tai taputtaa polvelle tms. Ja hymyilee ihanasti! Tai ehkä hän on vaan lempeä ja minä kuvittelen että hänkin tuntisi jotain?!

Kyllä kaikki varmasti aikanaan selviää...  smitten Jos tunteet ovat aitoja ja molemminpuolisia ja jos hän terapian siksi lopettaisi seurustelulle ei tietääkseni olisi esteitä.
tallennettu
Taikalaatikko
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #4 : 07.04.2009 18:26:34 »

No mutta sehän olisi ihanaa! Katsotaan mitä tuleman pitää....
tallennettu

Taikalaatikko
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #5 : 10.04.2009 16:21:43 »

Tuossa oli tuo ketju "Mitä kasvot meistä kertovat" (sori jos muistin otsikon väärin!) ja tuli mieleen sellainen tosi outo juttu omasta ihanasta terapeutistani. Me meditoidaan aika usein, ja sen meditaation aikana sen terpan kasvot muuttuu. Mitä siinä oikein tapahtuu?! En ole psykoottinen!  Grin Ne jotenkin leviää tai jotain, vaikea selittää. Kuvittelenko mä tämänkin jutun vai voiko näin tapahtua?

Meidän tapaamiset on aina hyvin intensiivisiä. Mun tarkoitus olisi terpan mukaan oppia olemaan läsnä hetkessä. Jos olen läsnä hetkessä niin kai silloin tarkoin näen mitä tapahtuu...? Oletteko te koskaan kuulleet tällaisesta kasvojen muuttumisesta?
tallennettu

Norna
Vieras
« Vastaus #6 : 10.04.2009 20:59:24 »

Rentoutuminen kyllä vaikuttaa kasvojen lihaksiin ja muuttaa niitä, useinhan ne normitilassa ovat jotenkin jännityksellä ja "kasassa"  Grin
tallennettu
Taikalaatikko
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #7 : 11.04.2009 14:18:51 »

DolceVita, kyllä siinä on kyse jostain muusta kuin rentoutumisesta... Joskus hänen kasvojensa eteen leviää valkea ohut usva. Mystinen mies, hihii!
tallennettu

Taikalaatikko
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #8 : 11.04.2009 15:15:31 »

Tuuli-Hiuksissa, kai se sitten sitä on... Meidän tapaamiset on aina tosi pitkiä, joten mulla on paljon aikaa tunnelmoida ja kuvitella kaikenlaista... Ja on se kerran hipaissut mun poskeanikin yhtäkkiä kesken meditaation. Olihan se hämmentävää!  Cheesy

Onko tää sitten tosi yleistä? Rakastuuko kaikki asiakkaat terapeutteihinsa? Miten tästä sit vois puhua sille? Mä pelkään että se hylkää mut. Entä onko terapeuteilla yleensä tapana kehua asiakkaidensa ulkonäköä jne.?
tallennettu

Taikalaatikko
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #9 : 11.04.2009 15:27:22 »

Ei se "vahingossa" hipaissut vaan ihan varta vasten kumartui ja hipaisi poskea. Hymyillen. Kai se sit vaan yrittää kohottaa mun huonoa itsetuntoa. Käsittelen masennusta, ahdistusta, lapsuuden kokemuksia jne. mut terpan mielestä mun pitäs unohtaa menneet ja olla läsnä hetkessä. Se meditaatio ois väline siihen hetkessä olemiseen. Niin ja ei sitä posken hipaisua ennen puhuttu mitään, ei tapahtunut mitään mistä se ois voinut juontaa tai mistä oisin voinut tehdä jotain spesiaaleja tulkintoja.

Vetovoimalle ei voi mitään, mutta jos terapeutti tuntee vetovoimaa mua kohtaan niin pitäiskö sen puhua siitä mun kanssa vai mitä???
tallennettu

Taikalaatikko
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #10 : 11.04.2009 15:42:48 »

Elwyn, miksei tällaisessa tilanteessa sit vois syntyä oikeaa parisuhdetta? Mun terapeutti aina sanoo olevansa ihminen asiakkailleen. Eikä se kutsu ketään "potilaaksi" koska sillä sanalla on sen mielestä ikävä kaiku. En valita! On asiakas parempi sana.
tallennettu

Taikalaatikko
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #11 : 11.04.2009 16:40:21 »

Ois kyllä hyvä löytää muita samalla terpalla käyviä. Että käyttäytyykö se kaikkien kanssa näin...!
tallennettu

Taikalaatikko
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #12 : 13.04.2009 17:57:39 »

Huomenna olis taas aika terapeutilleni....  smitten Olen aika koukussa siihen mieheen. Oon jo miettinyt lopettamista kun tää mun suuri intohimoihastuminen vähän häiritsee. Mut sit jos lopettaisin, en näkis sitä enää koskaan.  Cry Harmittaa sekin kun ei ikinä ole säännöllisiä aikoja sille. Se ei tykkää aikatauluista ja siks aina yks aika kerrallaan sovitaan tapaamiset. Mähän voisin käydä siellä vaikka joka viikko tai kaks kertaa viikossa! Mut toisaalta säästän tässä rahaa kun ei ihan niin usein oo aikoja.

Mut mä raportoin sit teille taas mitä huomenna tapahtuu! Ehkä uskallan sanoa jotain mun tunteista ja mahdollisesta lopettamisesta....
tallennettu

Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #13 : 14.04.2009 07:19:46 »

Samaa osastoa kuin rakastuminen vaikkapa miespuoliseen gynekologiin, luulla että on joku erityissuhde vaikka se ronkkii myös tuhansia muita. :Smiley

tallennettu
Taikalaatikko
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #14 : 14.04.2009 10:51:35 »

Tulin terapiasta. Olen ihan sekaisin. YRITIN sanoa että en tulisi enää, en oikein pystynyt kunnolla sanomaan sitä. Kyselin jotain että mistä tiedän etteivät terapeutit vaan nyhdä asiakkailtaan rahaa ja hän sanoi että ei kukaan minua pakota sinne, itse valitsen minne menen. No joo mutta minun on PAKKO nähdä se ihminen eli en voi valita etten mene! Tätä en sanonut. (Tai no ehkä voisinkin valita mutta ymmärrätte varmaan...) Mutta en yrittänyt estää tunteitani näkymästä, ajattelin että sama se jos tämä tähän loppuu. En edes kunnolla muista mistä puhuimme, mutta sitten hän veti minut syliinsä!!!!! Siinä oli sitä meditaatiota sitä ennen ja yhtäkkiä olin sen ihanan miehen sylissä! Minulta katosi ajantaju kokonaan ja KYLLÄ, minua vähän pelottikin.... Mutta se oli ihanaa! Varattiin uusi aika. Kun olen joskus valittanut ettei kukaan rakasta minua, hän on sanonut että hän rakastaa minua ehdoitta. Olen ajatellut sen olevan terapeutin yleishenkistä yleislöpinää, universaali rakkaus siis, tiedätte varmaan. Mutta nyt olen aivan hämmentynyt. Hänen silityksensä tuntuivat aika eroottisilta. Onko tämä joku metodi vai mitä??!! En osaa selittää kaikkea tähän kunnolla, olen ihan fiiliksissä!
tallennettu

Sivuja: [1] 2 3 ... 8
  Tulostusversio  

Siirry: