Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lapsuus kartalla  (Luettu 18086 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Ave^^
Vieras
« Vastaus #15 : 12.04.2009 16:22:49 »

Kuun huonesijainnille laskisin myös oman merkityksensä.

Kuitenkin, hieman viilaan pilkkua, lapsuus ei ole meistä mitenkään erillinen asia, vaan juuri se on suurilta osin rakentanut meitä sellaisiksi kuin olemme, ja kannamme siitä osaa yhä mukanamme. Sitten kun aikaa kuluu, se aika aina muovaa meitä ja jää meihin asumaan. Eli se kaikki on läsnä myös nykyhetkessä.

Tässä ketjussa luki, että huoneet 1 ja 3 kertoisivat lapsuudesta, sehän tarkoittaa sitä että ensimmäinen persoonallisuus, jonka omaksumme, on lapsuuden aiheuttama. Siis olemuksemme (1.huone) ja tapamme kommunikoida toisten kanssa (3.huone) ovat käytännössä hyvin usealla sellaisia sen takia, että olemme lapsuudessamme jotain kokeneet. Ascin kuitenkin pitäisi olla se "henkinen päämäärä" johon elämämme aikana pyrimme, ja johon pyrkimistä lapsuudessa opitut käyttäytymistavat häiritsevät. Voisivatko nämä häiritsijät sitten olla niitä planeettoja siellä 1.huoneessa? Pyrkimys olisi toteuttaa puhtaasti ascin merkkiä, mutta kaikki sitä sotkevat aspektit ja muut ykkösen planeetat/piilomerkit häiritsevät tätä tavoitetta? Yksi tapa tulkita..

Sitten tuosta kuun huonesijainnista, sillä tapamme käsitellä tunteita syntyvät lapsuudessa, ja näin ollen kuun huone kertoo myös lapsuuden tunneilmapiiristä. Kuu varsinkin on niitä sisälle juurtuneita tapoja toimia, joita emme itse tietoisesti havaitse, joten siihen liittyy siten vahvasti lapsuuden ympäristö.
tallennettu
rovatar
Astro-nauttija

Keltainen Kosminen Aurinko

Profiili
« Vastaus #16 : 12.04.2009 17:26:47 »

Niin ja kyllähän Kuun aspektitkin vaikuttavat! Kyllä sellainen, jolla on esim. Kuun neliö Plutoon kokee asioita erilailla kuin ilman tuota aspektia jne.

Astrologi Tuija Uusitalo kirjoittaa Kuusta ja huoneista mm. seuraavasti:

Kuu on empiirisyyttä, kokemuksia, vaistoja ja sisäistä tunnetta vaikkapa nälästä, janosta tai hellyydenkaipuusta.
Kuu, kuten ei Aurinkokaan toimi yksin vaan se tarvitsee toiminnallista heijastetta muilta planeetoilta. Kuitenkin Kuun katsotaan vaikuttavan laadullisesti henkilökohtaisiin ja hyvin subjektiivisiin kokemuksiin ja elämyksiin.

Vastasyntyneen ensihetkestä alkaen, ja jo ennen sitäkin kohdussa lapsi imee itseensä kokemuksia. Sikiövaiheessa sielu (kokija) laskeutuu ihmisen alkuun ja alkaa saada ensivaikutelmansa ympäristöstä jonka osaksi hän hetki hetkeltä yhä syvemmin samaistuu äitinsä kautta. Kaikki kokemukset siivilöityvät aluksi äidin kautta, kuten kaikki äidin raskauden aikaiset mielialat. Äiti on antaa osaksi perimän mutta myös ensimmäiset ympäristötekijät muovaten näin lapsen tunne-elämää.

Läpi elämämme Kuu tallentaa kokemuksiamme, mutta se myös aktivoi niitä meistä käsin luoden erilaisia tunnelmia, peilaten nykyhetkeä aikaisempiin kokemuksiin. Kuu kokemusten tallentajana, säilöö sisäämme kaikki tunnelmat lapsuuden ympäristöstämme ja sen välittömän piirin ulkopuolelta johon esimerkiksi luonto ja sääolosuhteet, luonteen muovaajana vaikuttaa enemmän kuin arvaammekaan.

Kuun adjektiiveja ovat siis äiti, koti, lapsuus, läheisyys, läheiset, idylli, kotiseutu, ilmapiiri, perinteet, muistot, osaltaan muisti, vaistot, riippuvuus, tavat, kaipuun tunne, turvallisuuden tunne, turvattomuudentunne, hellyyden tarve ja – kaipuu, ja se millaisena sitä haluaa, kuten kokemisen tapa ilmenee siis sekin Kuun luoman tunnelman ja tuntuman kautta.

Kuu välittää henkilökohtaisia ja hyvin subjektiivisia kokemuksia ja elämyksiä. Vastasyntyneen ensiminuuteista alkaen, ja jo sitäkin ennen kohdussa, odotusaikana, lapsi imee itseensä kokemuksia, kuten ääniä ja tunnelmia.

Sikiövaiheessa, sielu (kokija) laskeutuu ihmisen alkuun ja alkaa saada ensivaikutelmansa ympäristöstä jonka osaksi hän hetki hetkeltä yhä syvemmin identifioituu äitinsä kautta. Kaikki tunteemme ja kokemuksemme siivilöityvät aluksi äidin kautta. Nainen välittää kaikki raskauden aikaiset mielialat sikiöön. Äiti on siis perimän antajana myös ensimmäinen ympäristötekijä lapsen tunne-elämän kannalta.
 Kuun kautta aktivoituu kaikki tämän elämän henkilökohtaiset kokemukset. Kuu, kokemusten tallentajana säilöö sisäämme kaikki tunnelmat myös lapsuuden kotiympäristöstämme, samoin tämän välittömän piirin ulkopuolelta saamme luonteemme kannalta tärkeitä vaikutteita. Esimerkiksi luonto ja sääolosuhteet luonteemme muovaajana vaikuttaa enemmän kuin arvaammekaan. Elämmekö tasanko mailla, vai vuoristoisilla seuduilla ja sateisilla alueilla. Onko ympärillämme metsää vai kuivunutta aavikkoa, elämmekö päiväntasajalla vai napapiirin lähettyvillä. Kaikki nämä luonnonilmiöt muovaavat meitä, vaikka voimmekin nyksyisin korvata luonnonmukaisuuttamme monin keinotekoisin toiminnoin.

Kun vertaamme myöhemmin mieltymyksiämme mieliruokaamme tai kaipuutamme tiettyyn maisemaan, ovat ne kaikki tunnelmia varhaislapsuutemme kasvuympäristöstä. Se millaisen temperamentin omaavien ihmisten kanssa tulemme ensisijaisesti toimeen, on sekin peräisin lapsuutemme piilotajuisesta muistipankista. Kuun vaikutus kartallamme voi kätkeä sisäänsä paljon mielenkiintoista symboliikkaa yksilön tunne-elämän luonteesta. Se kertoo miksi koemme asiat niin kuin koemme.

Tulkitessamme Kuuta se täytyy irrottaa muista ympäristötekijöistä ja nimenomaan siitä mitä muut tekivät tai jättivät tekemättä, sillä oleellista on kyetä tavoittamaan tämän Kuunaseman omaavan yksilön kokemisen laatu, jotta selkeyttä ja ymmärrystä omaan itseen syntyisi.

Ensimmäisessä huoneessa itseilmaisu on fyysinen ja persoonallinen siis se osa joka välittyy itsestämme ulospäin; pukeutuminen, esiintyminen ja näkyvät asenteet.

- Piilotajuiset ja osin tiedostamattomatkin projektiot, heijasteena sinun ja ympäristön välisestä tulkinnasta ja vuorovaikutuksesta, saa aikaan reaktiosi.

- Sisäinen olemus ilmentää tietoisuutta ja suoraa toimintaa siitä, mikä vaikuttaa mielesi ja kehosi hyvinvointiin. Siksi on tärkeää ymmärtää sisäinen ja ulkoinen kauneus.

- On tärkeää kehittää näitä molempia puoli että saavutat - tasapainon - elämässäsi, joka tuo puhtaan elämän ilon ja iloisuuden.

3. huone:

- Välittömät kontaktit lähiympäristöön myös esineiden ja tekemisen kautta. Suhteet nuorempiin, sisaruksiin, lapsuudenaikaisiin kavereihin, naapureihin, leikki-ikä; oppiminen. Myös seuratoiminta ja itsensä kurssittaminen kuuluvat tänne.

- Seikkailut, riskinotot, rohkeus ilmiöiden tasavertaiseen vertailuun, keinottelu ja spekulaatiot kuuluvat kolmannen huoneen teemoihin, kuten kyvykkyys niiden toteuttamisessa.

- Henkinen vireys ja unteliaisuus antaa valmiudet suuntautua ulospäin omista ympyröistä, laajentaen arkipäivääsi.

- Lyhyet reissut, keskustelut, kaikenlainen liikenne; mukaan lukien mielenliikkeet; hermosto; refleksit; aivojen aineenvaihdunta.

- Huoneen teemat lisäävät myös pelottomuutta ja riskinottokykyä; hetken mielijohteina jotka kulkevat käsikädessä. Kehitä näitä valmiuksia jotta saat lisää itsetuntoa, itseluottamusta ja itsekunnioitusta.

Neljäs huone ilmentää materiaalista hyvinvointia ja käytännön tarpeita, mutta ensisijaisesti psyyken perustaa.

- Tunne-elämän selkeys antaa nöyrän, mutta itseensä luottava persoonallisuuden, jolla on erittäin vahva identiteetti. Siksi introspektio, itsen havainnointi ja itsearviointi ovat tärkeitä ja haastavia taitoja oppia, elämän onnistumisen kannalta.

- Huone kertoo omista juurista, suvusta, kuten lapsuuden kodista ja sen tunnelmasta. Omistussuhteet elämän perustana; kodin välineet, kuten maa-alue, talo, auto, elämän eväät koulututuksen ja äidin / isän / huoltajan neuvot. Käytännön päivittäiset mieltymykset ja turvallisuudentunne; omaisuudenkäyttö > suunnitelmia.

- Välittömät kontaktit lähiympäristöön myös esineiden ja tekemisen kautta. Suhteet nuorempiin, sisaruksiin, lapsuudenaikaisiin kavereihin, naapureihin, leikki-ikä; oppiminen. Myös seuratoiminta ja itsensä kurssittaminen kuuluvat tänne.

- Seikkailut, riskinotot, rohkeus ilmiöiden tasavertaiseen vertailuun, keinottelu ja spekulaatiot kuuluvat kolmannen huoneen teemoihin, kuten kyvykkyys niiden toteuttamisessa.

- Henkinen vireys ja unteliaisuus antaa valmiudet suuntautua ulospäin omista ympyröistä, laajentaen arkipäivääsi.

- Lyhyet reissut, keskustelut, kaikenlainen liikenne; mukaan lukien mielenliikkeet; hermosto; refleksit; aivojen aineenvaihdunta.

- Huoneen teemat lisäävät myös pelottomuutta ja riskinottokykyä; hetken mielijohteina jotka kulkevat käsikädessä. Kehitä näitä valmiuksia jotta saat lisää itsetuntoa, itseluottamusta ja itsekunnioitusta.

tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #17 : 12.04.2009 23:54:01 »

3. ja 4. huoneet tyhjiä planeetoista. Lapsuuteni oli tasapainoista ja onnellista, suuri into ja uteliaisuus elämään ja kaikkeen ympärillä.

Laskeskelin, että kun transiitteina tuli Uranuksen ohitus synt.kartan aurinkoon, eli  uranus aspect_con aurinko, elämäni muuttui, vaihdoin koulua, maailmani laajeni ja muutakin tapahtui. Kun tuli  uranus aspect_con pluto ajat, erosivat äiti ja isä ja kauniit pumpulit pelmahtivat taivaan tuuliin! Kaikki tämä tapahtui kylläkin 8.huoneessa.

Olen huomannut että monet järkyttävät asiat ovat tapahtuneet silloin jos Pluto on kulkenut yhtymässä Aurinkoon. Onko noin?
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #18 : 13.04.2009 07:09:43 »

Huvittavasti korreloi mun 3.huoneen  kuu aspect_con neptunus jousimies sekä lapsuuden että myöhempien elinympäristöjen kanssa, vaikka niillä on tuhansien kilometrien erot:

Soisesta havumetsästä missä risteilivät tulvivat purot, trooppisille saarille ja trooppiselle suolle. Toisaalta vaikka muuttaisin Antarktikselle niin sama juttu, Neptunus on ikäänkuin aina varmistamassa että päädyn vetiselle alueelle, oli kyseessä sitten lumi, meri tai suo. Tongue
tallennettu
T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #19 : 13.04.2009 08:20:11 »

Minulla huoneessa 3.:   jousimies  neptunus aspect_tri  juno

-Kukas osais tulkita tuon?, niin tietäisin sitten enemmän tarinoida, mitä huone 3 käsittelee.
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #20 : 13.04.2009 09:31:29 »

Mutta niin, ainakaan tällähetkellä koti ei ole ollenkaan mieluisa paikka ja se on minulle kaikkea muuta mitä kodin tulisi olla. Kirjoja en hirveästi hamstraa kotiin, kirjastossa tosin viihdyn.. Mutta ulkomaat kuulostaa hyvältä.

Metsään meni siis...  2funny

Eipä mitään, mielikuvia heräsi ja koska kaikki vaikuttaa kaikkeen, you'll never know  Wink En taida uskaltaa aspekteistakaan paljoa sanoa, koska lähtökohta jo rysähti. Tunteen ja älyn tasapaino, suunnaton energialataus ja jännä perinteen ja uudistuksen kytkös siellä ainakin on...  aurinko kuu aspect_squ askendentti saattaa joskus kätkeä sisimmät tunteet ja ajatukset muilta...?  :Smiley

No ei se nyt ihan metsään mennyt, ehkä nuo asiat jotka sanoit tulevat ilmi myöhemmässä elämässä? Voipi olla. Eikä minulla mikään perinteinen koti olekaan.

Minä kätken aina sisimmät tunteet aja ajatukset muilta.  Smiley
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #21 : 14.04.2009 11:20:17 »

Eileithyia  ja Minerwa,
eikös jo se, että ei viihdy kotonaan kerro siitä että sillä kodilla on merkitystä? Persoonalliset planeetat nelosessa kertovat ainakin sen, että on tärkeää rakentaa kotinsa sellaiseksi, että siellä viihtyy, muuten muukin elämä voi alkaa tuntua puulta.
 Smiley
tallennettu
Minerwa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #22 : 14.04.2009 20:19:51 »

Hyvän näkökulman nostit esille, Ave  coolsmiley  Totta tämä! Ja elämäntilanteetkin muuttuvat kyllä kovasti.

Mietin tässä omaa suhdettanikin kotiin 4. huoneen kautta, koska olen siihen niin kovasti kotitulkinnoissa kiintynyt  Cool  Olin nuoruuteni kovin irrallaan kodista ja tunsin vuosikaudet olevani lähes juureton. Tämä tunne oli juuri niin ristiriitainen kuin  saturnus IC:llä kuulostaa. Nyt taas en paljon muuta tekisikään kuin olisin kotona  Cheesy  Kodista on tullut turvapaikka, se omin alue - ja huomaan muuttuneeni ilmavaikutteisuudestani huolimatta todelliseksi kotihiireksi  rapu  Nyt  saturnus toimii selvästikin siis positiivisena voimana, varmuutena ja vakautena. Never say never  Wink
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #23 : 16.04.2009 07:26:33 »

Minulla 4 huone on neitsyen vallassa Wink

Nyt kun mietin oikein niin olen todella tarkka kodistani, kuka sinne tulee, miten tavarat siellä ovat ja miten siistiä asunnossani on.
Kotini on yksityisaluettani. Vaikka muuten en ole järjestelijä niin kotonani rakastan kaikenlaista järjestelyä.

Olen ylikriittinen itseäni kohtaan ja arvostelen omia suorituksiani toisinaan melko rankasti.
Lapsena inhosin sitä kun muut lapset koskivat leluihini. Inhosin sitä että joku laittoi barbilleni toiset vaatteet Cheesy tai kampasi sen tukan eri tavalla. Ehkä se neitsyen kriittinen silmä on ollut aina mukana.

4 huone sisältää minulla myös saturnuksen ja jupiterin yhtymän, vaa'assa tosin. Kotini tulee olla näköiseni ja viehättävä. Tai lähinnä sellainen minkä koen kodikkaaksi. Inhoaisin jos joku tulisi laittamaan rumia esineitä sinne tai minun pitäisi sovittaa kauniiden esineideni joukkoon jotain miesten laitteita Cheesy
Olen todella tarkka. Vaikka muuten en ole mikään nysvääjä.
Inhoan siivoamista mutta teen sitä vimmalla koska inhoan enemmän sotkua.

Vaikka olenkin melko avoin, on paljon mitä en puhu. Neitsyt puoli kai kaipaa yksityisyyttä.
En myöskään halua että kotiini tullaan yllätyksellisesti. Tahdon tietää milloin tulllaan ja kuka tulee.
tallennettu
Adele
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #24 : 16.04.2009 08:47:34 »

Lainaus

Planeetat nelosessa vaikuttavat kuten muissakin, heitän tässä esimerkkinä tyypin jolla on Uranus siellä, kapinoi teininä karkaamalla kotoaan ja myös omassa taloudessaan on sekoboltsi ja siellä lappaa ovesta sisään ja ulos väkeä jatkuvalla syötöllä valtavia määriä
Lainaus

Huh
Mulla on neloshuoneessa  vaaka merkissä  uranus ja neloshuoneessa on myös  pluto  neitsyt
Olen ollut teininä ihan superkiltti, äitini vieläkin sanoo kuinka mun kanssa ei ole ollut koskaan mitään ongelmia (meitä monta sisarusta). Nyt aikuisena olen omassa taloudessani kaikkea muuta kuin sekoboltsi  Grin ja porukkaa ei todellakaan lappaa ulos ja sisään.  uranus tekee  aspect_sex  jupiter

pluto nelkussa on taas  aspect_con IC,  aspect_tri  mars saturnusaspect_opp  venus ja  aspect_sex neptunus

Olen kyllä kotonani nipottaja, joka nipotan lapsilleni kodin siisteydestä  Embarrassed
Kuten Artemiskin, olen aika tarkka kodistani ja minusta tuntuu epämiellyttävältä päästää sinne ketä tahansa. Keksin yleensä joitakin verukkeita, ettei tarvitse päästää ihan ketä vain kotiini. Jos kutsun jonkun ihmisen kotiini, voi hän olla varma, että pidän hänestä todella  Smiley

Olen muuttanut viimevuosina paljon ja hakenut paikkaani. Koko lapsuuteni asuin samassa kodissa, turvallisesti maalla omakotitalossa eikä meillä koskaan ollut puutetta mistään. Minulla oli sellainen lintukotolapsuus, mutta aika tiukka kasvatus kuitenkin.
Nyt koen huonoa omaatuntoa siitä, etten ole kyennyt antamaan omille lapsilleni samanlaista lapsuutta. He ovat joutuneet kokemaan eron jopa kaksi...ja muuttaneet moneen otteeseen..  Cry mutta rakkautta heiltä ei ole koskaan puuttunut, olen antanut heille syliä, haleja ja suukkoja paljon.
tallennettu

Aurinko Oinas 10
Asc Leijona
Kuu Vesimies 8
Mars Kauris 6
Venus Kalat 10
Merkurius Oinas 10
Jupiter Jousimies 5
Neptunus Jousimies 5
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #25 : 16.04.2009 09:13:18 »

Sama täällä Adele! Ne rakkaimmat ovat tervetulleita toki. Mutta saavat kyllä hekin soittaa ensin ennenkuin oven taakse ilmaantuvat Cheesy

Älä sure. Pääasia että olet antanut lapsillesi rakkautta ja läheisyyttä  smitten
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #26 : 22.04.2009 10:57:25 »

Otinpa esille hyllystä kirjan jota en ollut toviin muistanutkaan (Donna Cunningham - Astrological Chart) ja siinä selitettiin askendentti sellaisella tavalla että aukeni minullekin uusiksi juuri lapsuuteen liittyen. Eli siis lapsuudessa opitulla roolilla yhteisössä/perheessä joihin vanhempien sanattomat odotukset ja vastaavat vaikuttavat. Lapsen askendentti jos on sama kuin vanhemman aurinko kertoisi se psykologisesti siis vanhemman innosta tuottaa kaksoiskappale itsestään (mieluiten vielä paremmin menestynyt siinä baletissa/jalkapallossa jossa minä en koskaan pärjännyt ja vastaavia tarinoita).
 Olen aikaisemmin kokenut omituiseksi väitteen että askendentti on rooli tai kuori, koska se on niin iso osa minua etten ole kokenut että siihen voi vaikuttaa mitenkään -vaan vaikeatahan se onkin kun sellaisen kanssa on elänyt viimeiset 31 vuotta  Smiley. Nyt kun perehdyin enemmän  askendentti saloihin ymmärsin miten paljon se kertoo lapsen roolista perheessä. Ainakin omassa tapauksessani hyvin matsaa lapsuudenmaisemiin.

Vähän selvennykseksi vaikkei kyllä luotaa lapsuusteemaa niin kirjan mukaan henkilön olisi siis helpompi tai hankalampi elää itsensä kanssa riippuen missä merkeissä aurinko ja  askendentti ovat, jos ne ovat toisiinsa nähden harmonisissa merkeissä niin ihmiselo on helpompaa kuin merkeissä jotka hiertävät toisiaan eikä vaikkapa  aurinko  leijona pääse tuomaan esiin luontaista tarvettaan loistaa pidättyväisen kauris askendentti vuoksi.

Itselläni siis  aurinko oinas  askendentti neitsyt, tosin kummallakaan vanhemmistani ei ole  neitsyt tai  oinas kartalla erikoisemmassa asemassa, isälläni on  keskitaivas  oinas. Sitten kyllä omat lapseni ovat kyllä ottaneet mukaansa paljon elementtejä minusta ja miehestäni. Toisella on  askendentti  neitsytkuu  oinas ja  aurinko  rapu. Toisella sitten  aurinko askendentti  neitsyt ja  kuu  rapu. Mieheni on  aurinko  neitsyt, jolla on DC  rapu. Että kyllä piiri pieni pyörii  Shocked.
  kuu  oinas kanssa meillä on eniten tahtotaisteluja, vaikka ei ikää ole kuin 2,5  Grin.

Tulee mietittyä kyllä että missä on se kuuluisa sielun vapaa tahto jos niin paljon jo valmiiksi näkyy kartalla kun tyyppi syntyy tänne. Vai onko se sitten karmaa vai mitä ihmettä  idiot2
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #27 : 22.04.2009 12:39:07 »

Minä mietin tuon  askendentti:n merkitystä tuon  kuu/äitisuhde yhteydessä.
Suhdehan syntyy kun on kaksi osapuolta,erillistä,
lapsi erkanee äidistään erilliseksi juuri  askendentti:n kohdalla,syntyessään,
saa rintaruokintaa ja muodostaa suhteen äitiin, kuu,
tarvitsee kosketusta ja hyväilyä tyydyttääkseen hyväksytyksi ja rakastetuksi tulemisen tarpeen, venus,
oppii äidin-kielen ensin eleistä ja ilmeistä,sitten kommunikoiden puheella, merkurius,
oppii kävelemään ja tutustuu ympäristöönsä, mars,
kokee itsensä erilliseksi olennoksi,irtautuminen äidistä, aurinko,
( eli auringon lähettiläät toimivat kehityskaaressa ennen aurinkoa? ja auringon ilmentämisen oppitunti jatkuu läpi elämän? minä olenkin erillinen olento,kuinka olen suhteessa muihin,tarviiko  aurinko heijastuspintaa,tunnereaktiota  kuu toisilta? ja se on eri asia kuin  askendentti /desc-akselin liittymistarve?)
lapselle kehittyy oma tahto, mars/ aurinko,
hän kokeilee sosiaalisia taitojaan, jupiter/ merkurius
psyyken rakenne on nähtävillä, saturnus 7-vanhana?
abstrakti ajattelu kehittyy teini-iässä,kun psyyke on kypsempi,14-v,
 neptunus pluto uranus

Mitä jos lapsuutta lähtiskin tutkimaan  askendentti.n aspekteista näihin kehityskaaren planeetoihin ja unohtas huonejaottelun tyyten?
Progekartta kuvaisi sitten tämän hetkistä tilannetta,missä mennään?
Ainakin itsellä natsas heti äitisuhteesta  kuu aspect_tri askendentti,
kaikkinensa helppo lapsuus, askendentti aspect_tri kuunsolmu, aspect_con aurinko,vahva tahto,
vahva psyyken rakenne, askendentti aspect_sex saturnus,kuri,huolenpito,
työstettäviä  askendentti aspect_squ jupiter aspect_opp uranus,
 askendentti t-ristin kärkenä,uskallus tuoda esille abstraktia ajatteluaan (eriskummallisuuttaan) yleisöstä desc. riippumatta,
mielikuvituksen lahja,halu olla liikkeellä,sovinnaisuus vastaan epäsovinnaisuus,uhmakkuus
 chiron aspect_opp ceres aspect_squ askendentti,
haavoittunut äiti aiheuttaa haavan myös lapselle,jota tämä ei ymmärrä vasta kuin aikuisena,koska se syntyi  chiron kalat alitajunnassa huolenpitoon liittyen  ceres neitsyt
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #28 : 22.04.2009 13:51:48 »

Nikki, joo nimenomaan toi  aurinko astuisi vasta siinä vaiheessa kun lapsi ymmärtää olevansa äidistään erillinen olento. Meikäkin muistaa vielä kummankin lapsen eroahdistuksen kun ego/:aurinko: herää, se vaikuttaa olevan aika rankkaa aikaa pienelle. No sittenhän sitä omaa tahtoa kohta riittää vaikka muille jaettavaksi...
 askendentti on kyllä mielenkiintoinen lähtökohta yleensäkin lapsuuden indikaattorina Smiley.

Itsellä  kuu on  askendentti ja  saturnus välissä vähän puristuksissa,  aspect_con kumpaankin suuntaan mistä voi kyllä saada osviittaa lapsuudessa vallinneeseen suorituspaineeseen sekä mamman suuresta vaikutuksesta lapsuudenmaisemassa. askendentti  aspect_tri väljä aurinko sekä tiukka chiron (eli  askendentti  aspect_con  kuu  aspect_tri aurinko aspect_con chiron. Kuulla tietty myös aspect_tri  chiron). No en mä tota osaa vielä oikein tulkita.

Donna Cunningham pohtii jossain vaiheessa tota kirjaa että miltä näyttävät niiden sukupolvien kartat kun isien rooli kasvaa ja isät ottavat enemmän yleensäkin osaa lastenkasvatukseen (no omat lapseni luokittelen jo tähän koska vastuu ja yhdessäolo meillä jakautuu aika tasa-arvoisesti vaikkei tuolla maitorauhasia ollutkaan ja siksi tietysti mun vaikutus oli voimakkaampi ensimmäisen vuoden aikana). Joten ei kai ne ukkelit kuitenkaan voi niin paljon korvata äidin roolia varhaisessa vauvaiässä ja siten sen Kuun voimakas merkitys varmasti säilyy vielä vaikka kasvatusperiaatteet muuttuisivatkin.

tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #29 : 22.04.2009 14:45:31 »

Minusta valitettavasti tätä aikaa kuvastaa paremminkin isättömyys noin laajemmassa mittakaavassa,kuin tasavertainen vastuun jakaminen.
Ja se taas mielestäni näkyy  saturnus psyykkeen rakenteessa.
Peräytyvä saturnus ja vastuuton isä/isättömyys kuin käsikädessä kulkien?

Tuosta lapsen kielenkehityksestä.
"Joko se puhuu" erityispedagogiikkaan liittyvässä kirjassa kerrottiin just tuosta miten lapsi oppii kieltä jo ennen sanoja.Ja ehkä ei ole sattumanvaraista että meillä oikeasti on juuri äidinkieli.Äidin ilmeet ja eleet,liikkeet,äänensävy asioiden yhteydessä painuvat lapsen alitajuntaan ennen sanoja ja vaikuttavat sieltä läpi elämän.Selittävät meille omia reagointitapojamme.Ja vahvistavat sitä väittämää että puhe on vain 7 prosenttia kommunikoinnista,lopun luemme kehonkielestä.Ja jos puhe ja eleet ovat ristiriidassa niin me luotamme enemmän eleisiin.Ja että puhe on vailla pontta ilman eleitä.Sido kädet selän taakse ja yritä puhua. merkurius ja kaksosten kädet,niinpä.
Jospa se hämähäkkipelko on syntynyt vaikka äidin kirkumisesta jollekin muulle ja lapsi on just nähnyt hämähäkin ja yhdistää nämä kaksi asiaa,
tätähän tuolla vasta pohdittiin.Elekieltä on varmaan hyvin vaikea kumota pois muistista,koskapa se on syntynyt aikana ,jolloin tärkeintä oli selvitä hengissä?

Ja DolceVita,
eiks tuossa kolmiossa ole se sinun suuri elämänvoima,
alkaa kantapäistä,
synnyit tietysti takaperin?
Äidin ja isän helppo/hyvä suhde,
haavoittunut isä?
Vaistomaiset reaktiot ilman sanoja?
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  

Siirry: