Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lapsuus kartalla  (Luettu 18089 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Norna
Vieras
« : 09.04.2009 23:33:57 »

Tällaista keskustelua virittelisin, miten lapsuus näkyy kartallasi?

Onko siitä vahvoja merkkejä nimeomaan 4. huoneessa? Onko vaikean lapsuuden osoittajana siellä Pluto tai Saturnus? Uranus erikoisessa lapsuudenkodissa? Jupiter onnellisessa?

Minulla ainoa planeetta 4. huoneessa on Neptunus, joka kertoo jotain alkoholintäyteisestä lapsuudesta. Huoneen kärki on Skorpionissa, mikä kertoo tunteiden voimakkuudesta lapsuudenkodin maisemissa.
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #1 : 10.04.2009 06:04:10 »

Tällaista keskustelua virittelisin, miten lapsuus näkyy kartallasi?

Neloshuone kuvaa nimenomaan elämän loppupuolta, ns. "house of endings & tombs". Sen sijaan erityisesti huoneet 1 ja 3 antavat osviittaa mitä elämä on alusta lapselta vaatinut ja millaisessa ympäristössä sitä on eletty.
tallennettu
T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 10.04.2009 07:06:20 »

Poiminta Raimo A Nikulan sivuilta: HUONE 4: Tässä huoneessa kysymys kuuluu: Millaisen elämänmuodon vakiinnutan itsellesi, läheisilleni ja miten löydän itseni Lapsen ja Vanhemman roolissa?

Minulla huoneessa 4 on vain IC  kauris. Muutoin huone on tyhjä. Ennustiko tämä tyhjyys sitten minulle sitä, että minulle ei koskaan tullut lapsia enkä näin ollen ole äiti. Kun olen hoitanut siskoni lasta ja katsonut sen kehitystä, nään hänessä itseäni kun olin lapsi. Hän on ihana, aktiivinen, hassuttelija ja tarkkasilmäinen, kuten minäkin olen ollut lapsena. Samalla nään itseni tätivanhemman roolissa.

Näin tulkitsen itseni kohdalla huoneen 4 tyhjyyden. Smiley
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Corvus Leonis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 10.04.2009 07:14:19 »

Nelonen kuvaa toki lapsuuden kotiolojakin, mutta sen vaikutus on pikemminkin iän mukana loppua kohden voimistuva, alussa ainoastaan vanhempien esimerkki. Eli jos IC kauris, klisee on konservatiivinen, kurinalainen kasvatus, ja itse on aikuisena sitten sen mukainen vanhempi ja taloutensa pyörittäjä.

Ja lapset on muuten 5.huoneen alaa...
tallennettu
T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 10.04.2009 07:23:33 »

Okei, kiitos korjauksesta. Nyt ymmärsin mitä tarkoitit. Eli mulla on ollut hyvinkin kurinalainen kotikasvatus kuten olen jo toisaalla siitä maininnut. Nyt aikuisen naisen silmin jossain määrin tuomitsen äitini tapaa jolla hän kasvati minua - liian ylihuolehtivana äitini. En esim tätinä halua siskoni lasta kohtaan olla liian kireä ja torjuva. Mielellään sillä lepsummalla ja hassuttelevalla meiningillä.

Eli omaa talouttani kohtaan näkyy sitten tuo kurinalaisuus ja kun yksin nyt pyöritän oma pillin mukaan tätä talouttani. Smiley
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Norna
Vieras
« Vastaus #5 : 10.04.2009 09:15:16 »

Neloshuone kuvaa nimenomaan elämän loppupuolta, ns. "house of endings & tombs". Sen sijaan erityisesti huoneet 1 ja 3 antavat osviittaa mitä elämä on alusta lapselta vaatinut ja millaisessa ympäristössä sitä on eletty.

Ahaa, kiitos tästä tää oli aika uutta mulle, olen koko ajan yhdistänyt tuon 4. huoneen nimenomaisesti juurien ja nykyisen kodin/yksityisyyden maisemiin. Toisaalta mä olen kokenut hankaluutta yhdistää planeettoja 4. huoneessa samanaikaisesti sekä lapsuuteen että nykykotiin, koska aina ne teemat eivät käy käsikädessä. Eli vaikka mulla se Neptunus siellä 4. huoneessa on niin ei se tarkoita että mä ite viinaa vetelisin täällä...
 Kuitenkin tosi monissa tulkinnoissa netissä yhdistetään 4. huoneen planeetta, vaikka Pluto, suoraan lapsuuteen ja helposti vielä traumaattiseen sellaiseen. Mä oon vähän pihalla näistä nyt  idiot2
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 10.04.2009 12:33:34 »

Kuitenkin tosi monissa tulkinnoissa netissä yhdistetään 4. huoneen planeetta, vaikka Pluto, suoraan lapsuuteen ja helposti vielä traumaattiseen sellaiseen. Mä oon vähän pihalla näistä nyt  idiot2

Samanlaisia monimerkityksiä kohdistuu myös toisiin vesihuoneisiin, 8 (käsitellään laajalla skaalalla asioita elämän alkuunsaattamisesta kuolemaan) ja 12 (syntymää edeltävältä ajalta aikaan juuri ennen kuolemaa), neloshuone on samaa rataa, siinä kietoutuvat yhteen sekä lapsuuden että vanhuuden kotiolot.

Planeetat nelosessa vaikuttavat kuten muissakin, heitän tässä esimerkkinä tyypin jolla on Uranus siellä, kapinoi teininä karkaamalla kotoaan ja myös omassa taloudessaan on sekoboltsi ja siellä lappaa ovesta sisään ja ulos väkeä jatkuvalla syötöllä valtavia määriä.

Neloshuoneen erityispiirteenä on sen vaikutuksen ulottuminen kuolemanjälkeiseen aikaan, eli millaisena henkilö tullaan muistamaan. Erityisesti huoneessa oleva planeetta tai useampi antaa siitä selvää osviittaa, muussa tapauksessa IC:n hallitsijan merkillä, huoneella ja aspekteilla on enempi merkitystä.
« Viimeksi muokattu: 10.04.2009 12:42:28 kirjoittanut Kato Vega » tallennettu
Minerwa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #7 : 10.04.2009 17:22:42 »

Minäkin olisi kyllä äkkiseltään sanonut, että lapsuutta katsotaan 4. huoneesta  idiot2  Mielenkiintoinen ja minulle uusi näkökulma:

Täytyykin sulatella  Grin  Jotenkin olen pitänyt oman  saturnus IC:llä -aspektini niin kuvaavana, ja nimenomaan niitä juuria, varhaislapsuutta ja nuoruutta ajatellen. Samoin siskollani on  saturnus 4. huoneessa. Mutta 1. ja 3. huone...  kaksoset:n iloa ja keveyttä yhdistettynä  rapu:n herkkään melankoliaan??? Pää prosessoi, mutta vielä ei raksuta  Cheesy
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Norna
Vieras
« Vastaus #8 : 10.04.2009 19:36:33 »

Mitä mun kohdallani tarkoittaisi sitten esim  pluto 2. huoneessa vaaka?
 Uranus 3. huoneessa on kyllä omalta osaltaan merkittävä koska meillä kotona on aina pidetty verbaalista sanailua arvossaan ja kilpailtukin siitä kuka kykenee sanomaan jonkun jutun nasevimmin ja kenellä leikkaa lanttu nopeiten Smiley.
 Itse asiassa nyt kun mietin niin kyllä Plutokin pätee lapsuuden maisemaan hyvin juuri 2. huoneessa koska meillä koettiin aikamoisia heittoja taloudellisessa tilanteessa kun 90-luvun lama kaatoi vanhempien yrityksen ym.
tallennettu
ancelica
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #9 : 11.04.2009 03:16:46 »

Kyllä mulla siellä  vesimies nelosessa luimuilee auktoritäärinen ja kurinpalautuksia antava isä  aurinko inen     Isä aurinkoinenkin on  vesimiesmerkurius vieressä että se pirulainen on fiksukin. Kuun hallitsema huone, eli äitikin on siellä. Tää on selkkää lapsuutta joka nyt on ohi. Ehkä sitten vahoilla päivillä taannun lapsen tasolle tai olen yksinäinen  vesimies norsunluutornissaa. IC on siellä, en halua ufokalusteita vaan raahaan matkoilta kaikkea muiden kulttuurien kuvia ja koristeita. Eikös sekin oo aika veskaria?
« Viimeksi muokattu: 11.04.2009 03:20:09 kirjoittanut ancelica » tallennettu
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 11.04.2009 10:52:16 »

Minulla  aurinko kuu merkurius neloshuoneessa jousimiehessä ja myös uranus on nelosessa mutta kauriissa. Nelosen kärki on skorppionissa.

IC:llä on sitten Mars. Pluto on kolmosessa.

Mitäs tästä voi päätellä?
tallennettu
Minerwa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #11 : 11.04.2009 17:59:33 »

... en halua ufokalusteita vaan raahaan matkoilta kaikkea muiden kulttuurien kuvia ja koristeita. Eikös sekin oo aika veskaria?
On, erittäin veskaria  smitten
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Minerwa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #12 : 11.04.2009 18:18:02 »

Minulla  aurinko kuu merkurius neloshuoneessa jousimiehessä ja myös uranus on nelosessa mutta kauriissa. Nelosen kärki on skorppionissa.

Sinulle koti on todella tärkeä osa elämää, eikö vaan? Kartallasi melkein kaikki henkilökohtaiset planeetat (Venusta lukuunottamatta) ovat 4. huoneessa eli painopiste on selvästikin juuri siellä. Ei tosin ehkä ihan perinteisellä pullantuoksuisella tavalla, kun noita merkkisijanteja miettii  :Smiley  skorpioni vartioi kotiaan ("kotini on linnani"),  jousimies puolestaan rakastaa kaikkea liikettä henkisestä fyysiseen (kattava kotikirjasto löytynee...?) ja  uranus torpedoi kaikki loputkin perinteet ja kaavoihin kangistuneet asiat, jos niitä ylipäänsä jäi vielä jäljelle  :Smiley ... Silti: olet koti-ihminen omalla tavallasi ja kotona omimmassa elementissäsi toteuttaen rohkeasti omia visioitasi perhe-elämästä. Muutokset ja muutot piristävät arkea ja ulkomailla asumistakaan en pitäisi mahdottomana. Huomionarvoista on sekin, että sekä äitiä symboloiva  kuu että isää symboloiva  aurinko ovat nelosessa, ilmeisesti siis myös varsin tasapainoisessa suhteessa keskenään?

Tällaisia ajatuksia minulla heräsi  Wink
tallennettu

Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #13 : 12.04.2009 14:07:13 »

Sinulle koti on todella tärkeä osa elämää, eikö vaan? Kartallasi melkein kaikki henkilökohtaiset planeetat (Venusta lukuunottamatta) ovat 4. huoneessa eli painopiste on selvästikin juuri siellä. Ei tosin ehkä ihan perinteisellä pullantuoksuisella tavalla, kun noita merkkisijanteja miettii  :Smiley  skorpioni vartioi kotiaan ("kotini on linnani"),  jousimies puolestaan rakastaa kaikkea liikettä henkisestä fyysiseen (kattava kotikirjasto löytynee...?) ja  uranus torpedoi kaikki loputkin perinteet ja kaavoihin kangistuneet asiat, jos niitä ylipäänsä jäi vielä jäljelle  :Smiley ... Silti: olet koti-ihminen omalla tavallasi ja kotona omimmassa elementissäsi toteuttaen rohkeasti omia visioitasi perhe-elämästä. Muutokset ja muutot piristävät arkea ja ulkomailla asumistakaan en pitäisi mahdottomana. Huomionarvoista on sekin, että sekä äitiä symboloiva  kuu että isää symboloiva  aurinko ovat nelosessa, ilmeisesti siis myös varsin tasapainoisessa suhteessa keskenään?

Tällaisia ajatuksia minulla heräsi  Wink

Kiitos kun otit tämän asian setviäksesi.  Wink

Mutta niin, ainakaan tällähetkellä koti ei ole ollenkaan mieluisa paikka ja se on minulle kaikkea muuta mitä kodin tulisi olla. Kirjoja en hirveästi hamstraa kotiin, kirjastossa tosin viihdyn.. Mutta ulkomaat kuulostaa hyvältä.

Aspektit sitten:  aurinko kuu aspect_squ askendentti

aurinko aspect_con kuu
 merkurius aspect_con aurinko
 mars aspect_ssx merkurius
 pluto aspect_con mars
 uranus aspect_tri askendentti (ASC neitsyt)
 uranus aspect_ssx aurinko
 uranus aspect_opp jupiter
 uranus aspect_con saturnus (Saturnus viitosessa)

Mitähän näistä sitten..? Osaatko sanoa?  Huh Smiley
tallennettu
Minerwa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #14 : 12.04.2009 14:28:02 »

Mutta niin, ainakaan tällähetkellä koti ei ole ollenkaan mieluisa paikka ja se on minulle kaikkea muuta mitä kodin tulisi olla. Kirjoja en hirveästi hamstraa kotiin, kirjastossa tosin viihdyn.. Mutta ulkomaat kuulostaa hyvältä.

Metsään meni siis...  2funny

Eipä mitään, mielikuvia heräsi ja koska kaikki vaikuttaa kaikkeen, you'll never know  Wink En taida uskaltaa aspekteistakaan paljoa sanoa, koska lähtökohta jo rysähti. Tunteen ja älyn tasapaino, suunnaton energialataus ja jännä perinteen ja uudistuksen kytkös siellä ainakin on...  aurinko kuu aspect_squ askendentti saattaa joskus kätkeä sisimmät tunteet ja ajatukset muilta...?  :Smiley

tallennettu

Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  

Siirry: