Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Neliöt  (Luettu 29595 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
meimi
Astroholisti

Astrotumpelo

Profiili
« Vastaus #15 : 17.03.2010 09:23:03 »

Joo, kiitollisuudella otetaan täälläkin vastaan neliöitä selventävä tieto! Neliöt on yhä mulle hepreaa, vaikka totuuden nimissä en ole niitä viime aikoina jaksanut pohtiakaan.  Olen odottanut alitajunnalta vastausta!  :Smiley

On hyvä, että tätä aihetta nostetaan välillä, luulen että aika moni astrologiasta kiinnostunut pähkäilee näitä neliöitä.

Mulla asteen tarkkana   pluto aspect_squ aurinko
kolmen asteen orbilla  pluto aspect_squ mars
ja 8 asteen orbilla  pluto aspect_squ merkurius

uranus aspect_squ merkurius melko tarkka
 uranus aspect_squ venus neljän asteen orbi

Lisäksi Chiron tekee neliötä auringolle, merkuriukselle ja venukselle. 

Mua jotenkin vaivaa tuo Chiron.  Sehän on asteroidi, eikös vaan?  Miksi se on ainoana asteroidina näissä Astro.fi:n kartoilla noissa aspektitaulukoissa?

Tuoko tuo Pluto nyt mun auringolle, marsille ja merkuriukselle jotakin Skorpionimaista mustavalkoisuutta, ehdottomuutta ja pisteliäisyyttä?

Entä Uranus sitten?  Lisääkö se vesimiesmäisyyttä merkuriukselle ja venukselle? 

Kuinka mun nyt näitä pitäis oikein työstää?  tickedoff
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Titania.
Kanta-astroilija

haahuilija

Profiili
« Vastaus #16 : 17.03.2010 10:15:15 »

Mulle tulee mun neliöiden tarkastelusta jopa hiukan ahistunu olo Undecided Tällasia löytyy:
 venus aspect_con pluto skorpparissa 7.huoneessa  aspect_squ  kuu vesimiehessä 12. huoneessa
Tää näkyy tosi paljon varsinkin ihmissuhteissa. Välillä mietin, että pitäisköhän alkaa vaan iki sinkuksi kun oon kuulemma niin pirun vaikea ja monimutkainen ym.
 mars aspect_con jupiter kaloissa 1. huoneessa  aspect_squ  aurinko jouskarissa 9. huoneessa
 saturnus aspect_squ jupiter
 jupiter aspect_squ uranus
 pluto aspect_squ askendentti (yli 9 asteen orbilla)
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #17 : 17.03.2010 20:52:40 »

haluatko jakaa tämän löytösi muillekin neliöidensä kanssa kamppaileville? angel

eli, mikä se mahtaa olla?

Itsekontrollin, tilanneanalyysin ja valppauden yhdistelmä.
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #18 : 18.03.2010 21:47:17 »

kiitän. sitä matkalla oppii kaikenlaista Cool

luulen tosin että nuokin ominaisuudet voi olla karttakohtaisia.

Sitäkin, mutta kun mainitsit vaakamaisuudesta (Vaaka=tapakulttuuri, etiketti yms.) niin lähtökohtaisesti kyseessähän on yhteiskuntaelämän sääntöviidakossa ja toisaalta viidakon lakien välillä luovimisesta niiden mennessä päällekkäin. Edellämainittuhan on ikäänkuin vetäisty jälkimmäisen päälle matoksi yhteiskuntajärjestyksen nimessä, mutta siellä se on ja vaikuttaa, halusipa sitä katsoa tai ei. Mutta jossei tajua ollenkaan että se on siellä niin voi olla nirri seuraavaksi pois. Äärilaidat tuossakin on krooninen vainoharhaisuus ja kuplassa eläminen...

Vaikka nyt toteankin että olen "keksinyt" (eli lainannut aasialaisilta) ratkaisun neliödilemmaan, niin en väitä että hallitsisin sen itsekään, mutta jokainen kunnon kaupunkilainen hallitsee ainakin legendaarisen viis veisaamisen taidon, jolla pääsee jo aika pitkälle. Cool
tallennettu
meimi
Astroholisti

Astrotumpelo

Profiili
« Vastaus #19 : 18.03.2010 22:53:32 »

Itsekontrollin, tilanneanalyysin ja valppauden yhdistelmä.
Voi perskutarallaa.  NousuKaurille, niinkuin minä, on aika turha puhua itsekontrollista.  NousuKauris voisi opettaa sitä koko muulle eläinradalle!   :Smiley

Tilanneanalyysi... Siinä voisi tietysti olla oppimisen paikka.  En välttämättä katsele ympärilleni kovin tarkkaavaisesti.  Pitää opetella.  Tosin mulla  kuu vaaka :na pitäis sitä olla, mikäli se on vaakamainen piirre.

Valppaus...  En oikein tiedä, mitä tuosta pitäis ajatella.  Eikö se kuulu samaan kategoriaan kuin tilanneanalyysi.  Tilanneanalyysiä ei voi tehdä, ellei ole valpas.

No tuo viisveisaaminen taas... hoidettakoon siis neliöt sillä?  idiot2
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #20 : 18.03.2010 23:20:13 »

Ei todellakaan,
koskapa neliö ei anna viis veisata..
Neliö on kartan tärkeimpiä aspekteja.
Se on kasvuaspekti.
90 astetta. Ota 9:stä neliö-juuri ja saat 3, joka on  jupiter.n luku.
Sattumoisin juuri on yhtä kuin radix. Wink
Se on näyttämässä meille opin paikat.
Se on mahdollisuus.
Siinä on matemaattisesti 10 yodia eli hyvinkin tärkeitä etappeja elämän varrella.
tallennettu
meimi
Astroholisti

Astrotumpelo

Profiili
« Vastaus #21 : 18.03.2010 23:43:38 »

Niin, näin juuri arvelinkin.  Neliö ei anna viisveisata.

Muakin alkaa ahdistamaan, kun ei selvyyttä synny.  Kysyn siis uudestaan:  kuinka mä alan niitä työstämään?  Neliöitä kun löytyy kartalta vaikka muille jakaa.
tallennettu

eppana
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #22 : 19.03.2010 10:46:59 »

Neliöitä löytyy täältäkin..
 aurinko aspect_squ jupiter ja Lilith
 kuu aspect_squ mars
 merkurius aspect_squ mars
 venus aspect_squ mars
 mars aspect_squ pluto chiron
 saturnus aspect_squ uranus askendentti

ja  aspect_opp toinen samanlainen pläjäys.
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
Titania.
Kanta-astroilija

haahuilija

Profiili
« Vastaus #23 : 19.03.2010 11:41:27 »

Mä en usko, että neliöt olisi sellaisia "ongelmia", jotka vois vaan ottaa työn alle ja hoitaa alta pois. Kyse on kasvusta ja yleensä kasvuun liittyy paljon epämiellyttävää, jopa kipua. Ehkä kyse on ennemmin siitä, että tiedostaa ne omat kasvunpaikat/keskeneräisyydet ja silloin pystyy tunnistamaan ne tilanteet tai alueet elämässään, joissa se kasvunpaikka on. Täytyy käydä läpi se oma kipu ja vaikeus. Ja noihin tilanteisiin voi löytyä apua sitten esim. niistä oman kartan hyvistä aspekteista. Uskon neliöiden olevan juuri sellaisia "ongelmia", jotka pakottavat lopulta muutokseen ja kasvuun, vaikka niitä yrittäisi vältellä ja työntää pois elämästään esim. välttelemällä niitä vaikeita tilanteita.
tallennettu

aurinko, MC jousimies
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #24 : 19.03.2010 12:00:37 »

Just näin.
Niitä neliöitänsä elää läpi koko ajan. Koko elämänsä ajan.
Elämä järjestää sellaisia tilanteita eteen, että sinun on sitä neliötäsi hyödynnettävä ja muokattava.
Ihmisiä, asioita.
Neliö on elämänmittanen prosessi, ei sitä lakasta eikä pidäkään, pois päiväjärjestyksestä tuosta noin suitsait.
Ite olen mieltänyt tuon neliön numerologian kautta siten ,että 9 on  pluto:n ja  mars:n numero,
siinä on "elämänmaku", pakolliset läpikäytävät jutut.
Jäähyväisiä, luopumista ja kuitenkin  mars energiaa aloittaa uutta ja jaksaa.
Ja ysin perässä 0, 90 astetta, nollalla uusi mahdollisuus.
Puolineliö 45 astetta,oktiili, muistuttaa neliötä ja muistuttaa ehkä myös siitä, ettemme kangistuisi kaavoihimme noitten neliöitten kanssa.Ettemme jääräpäisesti pitäisi kiinni siitä, mistä pitäisi jo luopua.

Ja sitä neliötähän "työstää" koko ajan vaikka huomaamattaan.
Esim. Eppanan allekirjoitus,
ja hänen  aurinko aspect_squ jupiter
ja myös  mars aspect_squ pluto chiron.
Ja siks toisekseen,
just neliöön en ottas kovin suurella orbilla mukaan planeettoja.
Suorakulma, 90 astetta on suora.
92 astetta ei enää ole suora... Cheesy seinät on jo vinossa talossa.....
tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #25 : 19.03.2010 12:11:29 »

Omat neliöni,

aurinko aspect_squ askendentti
 jupiter aspect_squ aurinko
 saturnus aspect_squ merkurius
 chiron aspect_squ merkurius
 uranus aspect_squ merkurius
 neptunus aspect_squ merkurius
 chiron aspect_squ mars
 neptunus aspect_squ mars

Että siinä nämä minun karttani neliöt. En tiedä ovatko noista kaikki nyt edes niin "negatiivisia" tai vaikeita, omat haasteensahan noissa on. Sekin on aika mielenkiintoista, että itsellähän noita neliötä on sen takia noinkin paljon, että minulla on planeetat jakautuneet aika tasaisesti koko kartalle. Tällöin niitä neliötä syntyy aika helposti tuonne. Mutta niin, eniten noista tuottavat päänvaivaa nuo merkkarin neliöt, koska niitä on noinkin paljon, vaikea hahmottaa mitä ne tarkoittavat käytännössä.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
indiima
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #26 : 19.03.2010 12:30:08 »

Musta on sellainen mututuntuma omista neliöistä, etteivät ole niitä karttani merkityksellisimpiä juttuja. Tai hmm... miten sen nyt selittäisin. En koe, että olemukseni puolet ovat vaikeasti yhdistettävissä. Tarkin neliö on  5. huoneen jupiter 20  kauris  aspect_squ 3. huoneen  vesta  20  vaaka
Kommunikaatio peleissä ja onnen leikeissä. Väärinymmärryksiä flirttailun tiimoilla? Jupiter on mulle vielä outo, itse asiassa molemmat... Harjoittelu jatkuu.  angel
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #27 : 19.03.2010 12:36:20 »

Ratkaisu
eikös sun nimimerkki edusta jo  merkurius:sta?
Ehkä se  merkurius on se sun juttu, onhan se jo  aurinko -merkkisi  neitsyt:n hallitsija.
Mitä se  merkurius sinulle edustaa?
Onko se viestintää, kommunikointia, asioiden järjestelyä, pikkutarkkuutta, analysointia,
hermojärjestelmää, maksuliikennettä, kulkuvälineitä, sadonkorjuuta, kasvua,
nopeutta, ideoita, kirjoittamista, kirjaamista, puhevälejä, tietoliikennettä,
pilkun paikkaa vai suurpiirteisyyttä.Milloin on syytä kiinnittää huomiota pikkuseikkoihin ja milloin pitää vaan luovia eteenpäin.
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #28 : 19.03.2010 12:42:14 »

Indiiman neliö pyytää keskittymään olennaiseen, olemaan läsnä.
Valitsemaan jupiterimaisista vaihtoehdoista se kaurismainen  olennainen juttu, jolla on merkitystä ja keskittyä siihen.
Se on myös johtava neliö ja koska Vesta on myös työasteroidi, tuo voisi kuvastaa itsenäistä työtä, jossa jaat tasapuolisesti "lämpöäsi" kaikille.
Se on vähän kuin miettiä kuinka 5 leipää ja kaksi kalaa riittää viidelle tuhannelle ihmiselle. Smiley
tallennettu
Titania.
Kanta-astroilija

haahuilija

Profiili
« Vastaus #29 : 19.03.2010 12:56:31 »

Mun tarkin neliö on tosiaan kuu aspect_squ venus ... Niin eikös tässä tunne-elämä ole ristiriidassa ihmissuhde asioiden kanssa? Yhden asteen orbilla ovat sitten  aurinko aspect_squ jupiter ja  saturnus aspect_squ jupiter. Mä en ymmärrä oikeen näitä Undecided
tallennettu

aurinko, MC jousimies
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  

Siirry: