Mä olen kans toisinaan laiskuuden ja saamattomuuden perikuva...
Kaikkien "virallisten" asioiden hoito on tuskaa, venytän niitä aina viimeiseen päivään, tuntiin, minuuttiin. Onneks veroilmoitusta ei tartte enää täyttää!
Jos kyse on siivouksesta, auttaa kun kattoo Sillä siisti ohjelman tai sitten kutsuu kylään sellaisia kavereita joille ei voi sotkuista kämppää esitellä. Eli kehittää sellaisen pikku-pakko tilanteen. Toimii mulla!
Muutenkin pakon edessä sitä sitten tekee vaikka mitä ja jälkeenpäin ärsyttää miks toikin pikkujuttu piti jättää taas viimetippaan. Olis hoitanut ajallaan niin ei olisi tarvinnut hermoilla ja hötkyillä ja mennä pää kolmantena jalkana...
Toi on kyllä totta, opinnot kannattaa hoidella ajallaan. Mieti, että kunhan nämä vuodet tai kuukaudet kestän niin sitten saan vaan olla ja tehdä töitä siinä sivussa... Jos opiskelu tökkii oikein tosissaan, sitten kannattaa miettiä, onko oikeaa alaa opiskelemassa. Vähän sama juttu kuin työnteossa, kyllä töihinkin pitäisi mennä puoli-innoissaan, muuten hajoo pää. Ainahan niitä huonoja päiviä on, mutta noin yleisesti.
Ja jos muu ei auta, niin lahjoo itsensä.
Ensin työ, sitten huvi!