Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: eroon laiskuudesta  (Luettu 7557 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ave^^
Vieras
« : 12.05.2009 15:18:53 »

Hei ihmiset, kertokaapa hyviä neuvoja miten saisi otettua itseään niskasta kiinni.  Smiley

Nytkään ei loppuraportin kirjoittamisesta tule yhtikäs mitään. Ja ens vuonna ois ihan kiva päästä kaikista tenteistä ees läpi..ja kerätä enemmän opintopisteitä..ja muutenkin joo..  Cheesy  Grin
tallennettu
T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 12.05.2009 17:01:32 »

Jaa-a. Käsi napakasti niskan takaa kiinni ja tomera käsky ittelles; "Senkin laiskamato Grin Grin
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #2 : 13.05.2009 08:34:23 »

Juo pannullinen kahvia. laugh
tallennettu
luonnonoikku
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #3 : 13.05.2009 08:56:01 »

Älä tee mitään. Tai mene kävelylle ja katso kevättä. Jätä kaikki ranttaliksi, sotke elämäsi  perin pohjin. Kokeile, millaiset seuraukset laiskuudesta on? Nimittäin ennemmin tai myöhemmin joudut tekemään sen, minkä taaksesi jätät... Mietipä sitä!

Olet ehkä jo tähän mennessä kasannut tekemättömiä töitä liudan laatikkoosi. Kun on liian paljon tekemistä, ei oikein kykene tarttumaan mihinkään (oma kokemus). Sinun on alettava purkaa vyyhteä pala kerrallaan. Yksi asia kerrallaan siis, siitä se lähtee. Äläkä ajattele liikaa. Kun tartut kirjaan ja kirjoittamiseen, niin se alkaa sujua. Aloittaminen on aina hankalinta, mutta kun pääsee vauhtiin, niin alkaa sujua. Kirjoita ensin yksi sivu, toinen tulee itsestään. Varaa itsellesi riittävästi rauhallista aikaa, ettet tule keskeytetyksi juuri kun on alkanut sujua. Älä siivoa, älä pese pyykkejä, älä katso televisiota, äläkä keksi välttämättömiä sukulaisvierailuja. Osta valmispizzaa tms. ruuaksi, ettei mene aikaa ruuanlaittoon. Silla lailla saat hommasi tehtyä.
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 13.05.2009 19:07:50 »

Edellinen vastaus on hyvä, ja kuulostaa suoralta lainaukselta minun elämästäni tuo alku.
Mulla oli opinnot periaatteessa yli vuoden jäljessä, mutta lopulta jouduin tekemään hieman yli vuoden työt puolessa vuodessa. kyllä se sujui kun oli pakko tehdä. Että tosiaan.... Mitä aikaisemmassa vaiheessa siihen vuoreen käy käsiksi, niin sitä helpompaa se on... Yksi asia kerrallaan, ja joka kerran kun on saanut aikaiseksi JOTAIN mikä vie eteenpäin, niin tulee palkita itsensä ja kiittää itseään. Itsensä haukkuminen ja aliarvioiminen vaan pahentavat tilannetta.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #5 : 14.05.2009 16:05:10 »

Alkuviikosta oli kyllä niiiiin tukala ja painostava ja ahdistava olo, eikä oikeasti ole hajuakaan miksi..   Huh Eikä mistään sitten tullu mitään. Kolme päivää ois nyt aikaa kirjottaa 10 sivua.. Ääh, ja kun muutenkaan en sais tosta kurssista niitä opintopisteitä vielä tälle vuodelle kun reputin sen sitä edeltävän kurssin. Se opettaja kun oli vielä niin ihanan ystävällinen, että ilmotti tulokset vasta kun kaikki uusintatentit oli jo menny.  Angry Ens vuonna sitten.. Löysin onneks kasan sosiaalipsykologian kesällä järjestettäviä kirjatenttejä niin ei joudu opintotuen takasinperintään..  Tongue

Ihanaa, luonnonoikku.  smitten Juuri noin taidan tehdäkin. Menen ulos ja nautin kesästä ja palaan virkistyneenä kirjojen pariin taas kun on energiaa.  smitten

Tiigris, kyllä ansaitset sitten kesällä lepotauon..toivottavasti on mahdollista. Joo, eipä taida kannattaa kasata niitä tekemättömiä töitä tonne maton alle..
tallennettu
Posti
Kohtuuastroilija
**

Toivo elää ja niin minäkin!

Profiili
« Vastaus #6 : 14.05.2009 19:47:36 »

Mulla on tekemättä sivutoiminen kasvatustieteen laudaturin lopputyö! En enää tee sitä, koska homma on viilenyt jo kymmenen vuotta enkä ole saanut opinnoista mitään hyötyä työelämässä.  crazy2 Olen jäänyt henkisesti eläkkeelle, koska raataminen ei kannata.   knuppel2 Kuitenkin kannattaa tehdä opinnot loppuun siksi, ettei tarvitse tälleen kymmenen vuoden kuluttua enää miettiä olisiko maisteriudesta ollut jotain hyötyä, jos olisin tehnyt senkin ylimääräisen gradun valmiiksi.  idiot2

Jos kellä on opinnot viittä vaille valmiit, niin kuvitelkaa ittenne sinne hyvään duuniin, laittakaa peppu penkkiin ja ajatukset opintoihin. Minä olen surullinen esimerkki siitä mitä tapahtuu, jos sen unelman jättää puoliväliin. Laiskotelkaa sitten töissä! Työpaikat on sitä varten! Opiskelun aikana ollaan tosissaan ja sitten voi elää kuin pellossa.  Cool
tallennettu
kimo
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #7 : 15.05.2009 06:13:36 »

Mä olen kans toisinaan laiskuuden ja saamattomuuden perikuva...  crazy2
Kaikkien "virallisten" asioiden hoito on tuskaa, venytän niitä aina viimeiseen päivään, tuntiin, minuuttiin. Onneks veroilmoitusta ei tartte enää täyttää!
Jos kyse on siivouksesta, auttaa kun kattoo Sillä siisti ohjelman tai sitten kutsuu kylään sellaisia kavereita joille ei voi sotkuista kämppää esitellä. Eli kehittää sellaisen pikku-pakko tilanteen. Toimii mulla!
Muutenkin pakon edessä sitä sitten tekee vaikka mitä ja jälkeenpäin ärsyttää miks toikin pikkujuttu piti jättää taas viimetippaan. Olis hoitanut ajallaan niin ei olisi tarvinnut hermoilla ja hötkyillä ja mennä pää kolmantena jalkana...
Toi on kyllä totta, opinnot kannattaa hoidella ajallaan. Mieti, että kunhan nämä vuodet tai kuukaudet kestän niin sitten saan vaan olla ja tehdä töitä siinä sivussa... Jos opiskelu tökkii oikein tosissaan, sitten kannattaa miettiä, onko oikeaa alaa opiskelemassa. Vähän sama juttu kuin työnteossa, kyllä töihinkin pitäisi mennä puoli-innoissaan, muuten hajoo pää. Ainahan niitä huonoja päiviä on, mutta noin yleisesti.

Ja jos muu ei auta, niin lahjoo itsensä.
Ensin työ, sitten huvi!  knuppel2

tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: