Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Apua!!!  (Luettu 8966 kertaa)
0 jäsentä ja 9 vierasta katselee tätä aihetta.
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON

Profiili
« : 14.05.2009 15:56:59 »

Nyt on vaikea tilanne tällä ressulla. Minullahan on vakituinen työpaikka, olen ollut samassa paikassa jo useita vuosia ja viihtynyt hyvin. Nyt kuitenkin jossain tökkii, ja huomasin muutama viikko sitten netissä mielenkiintoisen työpaikkailmoituksen. Laitoin hakemuksen sen kummempia ihmettelemättä, alkuviikosta sieltä soitettiin ja eilen kävin haastattelussa.

Haastattelu meni käsittääkseni hyvin, ainakin se kesti kauan ja haastattelijat (3 henkilöä) olivat hyvin sympaattisia ja uskon että minustakin jäi heille hyvä kuva. Paikka on tosi mielenkiintoinen, yritys ei halua kerätä rahaa ja voittoa vaan tekee tärkeää työtä sellaisten eteen, jotka tarvitsevat apua. Silti siellä on varaa maksaa hyviä palkkoja, minullekin tarjottiin reippaasti parempaa palkkaa mitä nyt saan. Ja loistavat työsuhde-edut.

Eli nyt varmaan arvaattekin, mitä seuraavaksi kysyn... Mitä jos minut valitaan niin uskallanko vaihtaa työpaikkaa? Tämä on tosi vaikea juttu. En kuvitellutkaan vielä keväällä että edes hakisin muualle, mutta jostakin syystä hain, ja JOS vielä satun pääsemään niin onko tämä jotain johdatusta?

Minua myös hieman pelottaa, tulisinko selviämään kaikista työtehtävistä. Voisiko joku vaikka nostaa kortin tai pari tai heittää jotain mitä tulee intuitiivisesti mieleen?

:Smiley
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 24.07.2009 17:13:26 »

No tuossa kävi niin että sieltä soitettiin ja sanottiin että minä olin se toiseksi paras hakija, heitä harmitti kovasti koska kemiat osuivat kohdalleen eli tyyppinä olisin sopinut tuonne hyvin mutta kun löytyi yksi taidoiltaan parempi.

Nyt tilanne on jatkunut samanlaisena, ihan kivaa on töissä mutta kieltämättä vähän tuntuu että oliskohan se aika katsastaa isompia mahdollisuuksia.

Huomasin pari viikkoa sitten taas paikan joka sopisi minulle täydellisesti. Laitoin haun, pääsin ekaan haastatteluun ja meni hyvin. He kertoivat että heille on pakko olla myös hyvät suositukset joten aikoivat olla yhteydessä suosittelijoihini.

Minulla on kaksi suosittelijaa, jotka osaavat kertoa työminästäni paljon (joka muuten on vähän erilainen kuin vapaa-aikaminä  Grin)  ja juuri toinen laittoi viestiä että "onneksi olkoon, taisit tyttö saada uuden hienon paikan!"  Toisesta en tiedä.

Mutta sama kysymys: jos minulle tarjotaan paikkaa niin uskallanko ottaa vastaan? Hassu kysymys, mutta kun olen ollut niin pitkään tuolla nykyisessä ja se on niin tuttu ja turvallinen niin siksi kaikki uusi voi pelottaa nousurapua...

Tuleeko mitään mieleen?
tallennettu

Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 24.07.2009 18:25:03 »

Kaurisenergiaa, itse olen aina sitä mieltä, että kannattaa kokeilla ja seikkailla. Nostin sinulle kuitenkin kortteja vähän taroteista ja tuli ehkä vähän erilaisia vastauksia kuin ajattelin.

Kortit antoivat sellaista vihiä, että työpaikassa sinua vaivaisivat todennäköisesti Uupumus, Syyllisyys ja Tukahduttaminen. Eli siis ei kovinkaan miellyttäviä kortteja. Toisaalta nousivat ylös myös Sisäinen voima ja Aika on kypsä. Eli periaatteessa tästä lukisin ehkä, että tuo työpaikka ei ehkä ole joko sinun kyvyillesi sopiva tai joutuisit siellä sellaisen stressin alaiseksi että se ei tekisi hyvää - mutta vaihtaminen olisi kuitenkin ajankohtaista - onko se tämä työpaikka, se on omassa päätöksessäsi.

Tämä on kuitenkin vain yksi nosto ja päätökset kannattaa aina tehdä sydämellä!
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 24.07.2009 18:47:47 »

Kortit antoivat sellaista vihiä, että työpaikassa sinua vaivaisivat todennäköisesti Uupumus, Syyllisyys ja Tukahduttaminen. Eli siis ei kovinkaan miellyttäviä kortteja. Toisaalta nousivat ylös myös Sisäinen voima ja Aika on kypsä. Eli periaatteessa tästä lukisin ehkä, että tuo työpaikka ei ehkä ole joko sinun kyvyillesi sopiva tai joutuisit siellä sellaisen stressin alaiseksi että se ei tekisi hyvää - mutta vaihtaminen olisi kuitenkin ajankohtaista - onko se tämä työpaikka, se on omassa päätöksessäsi.

Kiitos Ebenia.  smitten

Juuri tuosta on kyse. Vaikka työpaikka on se tuttu ja turvallinen niin uupumusta on, samaa vanhaa p..kaa ja tuota tukahduttamista myös (hieman ilkeä pomo). Syyllisyys? Hmm.

Tiedätkö, Rapu sanoi ihan samaa pelkästään intuitiivisesti.

Mutta nämä ajat ovat vaikeita monille. Työpaikan vaihtaminen on aina riski.

Koska nuo kortit osuivat täysin oikein nykyiselle tilanteelle, niin katsoisitko vielä tuolle uudelle paikalle? Paikka on aivan Helsingin keskustassa, varsin arvokas talo. (kerron sinulle paikan jos pääset elokuun miittiin  Wink)
tallennettu

Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 24.07.2009 21:27:07 »

No nyt nousi uudelle paikalle Mahdollisuudet, Sopusointu ja Harhakuvista irtautuminen. Eli ilmeisen hyvältä vaikuttaisi. Voi olla siis, että työpaikka olisi hieman erilainen kuin olisit kuvitellut, mutta mahdollisuuksia täynnä ja toisi sinulle sopusointua! Eli voisi olla hyvä valinta. Smiley
tallennettu

Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas

Asterix
Vieras
« Vastaus #5 : 24.07.2009 21:54:51 »

Nyt vasta huomasin tämän topicin! Huh

Olen samaa mieltä kuin Ebenia, että ota vain uudet mahdollisuudet vastaan,
kun niille ovia auotaan. Afro

Kyllä sinä pärjäät ja olen hiukan toista mieltä oman kokemukseni mukaan
vapaa-sinusta. Sinusta persoonana huokuu sellainen jämpti esimies-tyyppi,
jolla on hommat hanskassa ja hanskat kädessä, eikä hukassa, Afro
vaikka kyllä sinä heittäydyt vapaalle uskomattomalla rentoudella
ja pirun hillittömällä pilkkeellä silmäkulmassa!  Cheesy Grin 2funny

...ja omalla persoonallahamme me sitä työtä teemme, koulutus ja kokemus on vain se apuväline. Wink
Luota vain siihen tietoisuuteesi (kamalaa, voiko näin rankasti yleisellä palstalla sanoa..?),
että jotkin ihmiset tietää ja taitaa hiukan paremmin
ja sinä kuulut siihen joukkoon.  coolsmiley
Onnea hakuusi! smitten
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 25.07.2009 17:41:54 »

Kiitos kannustuksesta Ebenia ja Sasha!  smitten

Katsotaan pääsenkö toiseen haastatteluun ja miten tilanne sitten kehittyy. Olishan tuo varsin mielenkiintoinen paikka, tosi hyvä palkkakin, ja sen alan firma joka ei kaadu vaikka olis millainen lama.

Mutta kerron sitten lisää kun tilanne etenee...  Wink
tallennettu

Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #7 : 25.07.2009 20:45:39 »

Afro Onnea!
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #8 : 05.01.2010 18:19:37 »

No niin, tilanne on taas ajankohtainen. Liekohän Venuksen tulo Kauriiseen (vai sekö että transiitti- jupiter on oman Venukseni päällä) vai mikä mutta minulle on nyt tarjottu kahta varsin mielenkiintoista työpaikkaa.

Toiseen menen torstaina aamupäivästä ja toiseen perjantaina iltapäivästä. Taivaalla on silloin Auringon ja Venuksen konjunktio DC:lläni eli ainakin se lupaa hyvää. Mutta kumpi paikka olisi sopiva? Vai kumpikaan?

Nyt olisi taas hyvä tilanne teillä korteista katsojilla kurkata ja kommentoida.

Ebenia...  :Smiley
tallennettu

Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #9 : 05.01.2010 19:42:15 »

No täältä tulee tulkintaa kun pyydetään Wink;

Torstain työpaikka

Yleinen ilmapiiri; Leikkimielisyys
Työpaikkalla on vitsikäs, leijuvainen, hyvä ja positiivinen yleisilmapiiri.

Ihmiset; Aito ystävyys
Voisiko olla parempaa korttia? Voisit todella saada täältä ystäviä. Ihmiset ovat mukavia, miellyttäviä, heidän kanssaan on helppo tulla toimeen.

Miten sopeutuisit; Luottamus
Sopeutuisit paikkaan hyvin, olisit kuin kala vedessä. Luotat ihmisiin työkavereinasi ja he sinuun.

Millaiset mahdollisuudet saada tämä työpaikka; Hiljentyminen
Tästä en osaa oikein sanoa juuta enkä jaata. Tämä kortti minusta viittaa siihen, että ehkä lopulta sinun tulee tehdä päätös sen suhteen haluatko juuri tähän työpaikkaan.

----

Perjantain työpaikka

Yleisilmapiiri; Rajoittaminen
Työpaikalla on selkeästi "kovempi" meninki kuin ensimmäisessä vaihtoehdossa. Työt hoidetaan kunnolla ja justiinsa ja kuri on tarkempi. Ei silti tarkoita, että et viihtyisi täällä...

Ihmiset; Kukoistaminen
Tälläkin työpaikalla on mahtavia tyyppejä, joiden kanssa todella tulisit toimeen. Voisit todella löytää aitoa kasvua ja rönsyilevää hyvää oloa ihmisten kanssa täältä työpaikalta.

Miten sopeutuisit?; Yltäkylläisyys
Sopeutuisit työpaikalle erittäin hyvin ja ehkä jopa paremmin kuin ensimmäiseen vaihtoehtoon. Saisit paljon uutta tietoa ja opittavaa ja kokisit paikan positiivisesti kasvattavaksi.

Millaiset mahdollisuudet saada työpaikka; Elämän juhla
Tämän perusteella sinulla on erittäin hyvät mahdollisuudet saada tämä työpaikka. Sinusta pidetään ja sinut oikein halutaan sinne.

---

Näiden perusteella tulee sellainen mielikuva, että ensimmäinen (torstai) vaihtoehto olisi pienempi yritys, jossa olisi ehkä henkilökohtaisempaa kun taas toinen (perjantai) olisi taas isompi yritys. Kaikenkaikkiaan kumpikin vaihtoehto on hyvä ja varmaan kannattaa nyt katsoa rauhassa mitä tuleman pitää ja mistä tulee itselle parempi fiilis, sitähän ne kortit aina neuvovat muutenkin...Smiley
tallennettu

Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas

K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #10 : 05.01.2010 19:59:06 »

Kiitos Ebenia!!  smitten  smitten

Nyt täytyy katsoa miten asiat menee ja viikonloppuna miettiä kunnolla kun on jo paljon viisaampi.

Sinänsä on kiva tilanne kun ei ole mitään pakkoa vaihtaa työpaikkaa, sama vakityö on ja pysyy jos niin haluan, mutta nämä uudet houkuttelevat mahdollisuudet täytyy tietysti käyttää hyväksi.

Smiley
tallennettu

BlueRose
Kanta-astroilija

I Love Yuo Mom

Profiili
« Vastaus #11 : 20.01.2010 23:18:48 »

Mulla sama juttu, valmistuin hoitoalalle ja tuntuu, että ei millään tunnu löytyvän sitä omaa paikkaa  smitten keikkailua ympäriinsä ja epävarmoja tuloja buck2 Tuntuu, että seinä olisi tullut eteen ja odotuttaa...Saa nähdä löytyykö se paikka mulle jostain, meinaa sen verran itsearvoa ja kunnioitusta löytyy ja osaamista hoitoalan töistä, että pärjään melkein missä vain ja minusta saa joku erittäin hyvän työntekijän joka ajattelee ihmistä kokonaisuutena  smitten miks sellaiset ei saa millään ilveellä hommia, vaikka näyttänyt oman osaamisensa koulutuksen suhteen ja työpanoksena erilaisissa toimipisteissä Huh Olen sanonutkin, että en koskaan lähde työpaikoissa selän takana oleviin napinoihin ja tärkein kaikista on itse asiakas/potilas ja sen hoidon eteen teen kaiken parhaan mahdollisen... smitten
tallennettu
sidrika
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #12 : 21.01.2010 20:25:13 »

Mulla sama juttu, valmistuin hoitoalalle ja tuntuu, että ei millään tunnu löytyvän sitä omaa paikkaa  smitten keikkailua ympäriinsä ja epävarmoja tuloja buck2 Tuntuu, että seinä olisi tullut eteen ja odotuttaa...Saa nähdä löytyykö se paikka mulle jostain, meinaa sen verran itsearvoa ja kunnioitusta löytyy ja osaamista hoitoalan töistä, että pärjään melkein missä vain ja minusta saa joku erittäin hyvän työntekijän joka ajattelee ihmistä kokonaisuutena  smitten miks sellaiset ei saa millään ilveellä hommia, vaikka näyttänyt oman osaamisensa koulutuksen suhteen ja työpanoksena erilaisissa toimipisteissä Huh Olen sanonutkin, että en koskaan lähde työpaikoissa selän takana oleviin napinoihin ja tärkein kaikista on itse asiakas/potilas ja sen hoidon eteen teen kaiken parhaan mahdollisen... smitten

Voi kuule, se hoitoala on valitettavan usein sellainen, että mitä enemmän itsearvoa ja kunnioitusta ja osaamista löytyy, sitä vaikeampaa on löytää se oma paikka. Liian hyvin ei saa pärjätä. Ja jos ajattelee ihmistä kokonaisuutena niin sitä kannattaa pitää omana tietonaan. Selän takana napinat ovat olennainen osa työn sisältöä. Tiedän, kuulostaa kauhealta ja se on kauheaa. Olen todella pahoillani, mutta olen itse kiertänyt hoitoalan työpaikkoja ja voin kertoa, että alalta löytyy vain muutama helmi, niin tekijöissä (sinä saatat olla yksi niistä) kuin työpaikoissakin, toivottavasti löydät itsellesi sellaisen. Mutta se saattaa vaatia vielä paljon kiertämistä ja etsimistä. Onnea matkaan. 
smitten
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #13 : 21.01.2010 20:36:52 »

Mites kävi, K?  Smiley

Kiitos kysymästä.

Ebenian nostamat kortit pitivät todella hyvin paikkansa. Molemmat haastattelut menivät hyvin, ja sain positiivista palautetta.

Kauris kuitenkin tekee ratkaisut harkiten, ja nyt neuvottelen toisen paikan kanssa jatkosta.  Smiley
tallennettu

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: