Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Minuuden häpeä  (Luettu 25013 kertaa)
0 jäsentä ja 34 vierasta katselee tätä aihetta.
LYV
Vieras
« : 16.05.2009 14:43:59 »

Ajattelin kirjoittaa tällaista aihetta ja saada ulkopuolista näkökulmaa ja kenties ihmisiä, jotka kokevat suunnilleen samaa kuin minäkin.

Koen suurta minuuden häpeää, vaikka yritän oppia hyväksymään itseni on se minulle joskus hyvin vaikeaa.

Joudun helposti huomion keskipisteeksi, vaikka en sitä haluaisikaan, varsinkin silloin kun olen tässä tilassa ja koen suurta häpeää. Minulla on suuria vaikeuksia olla sinut itseni kanssa, vaikka kovasti teen töitä sen eteen. Olen ollut itsetuhoinen ja edelleen joskus tulee tunne, että olen hyödytön tässä elämässä. Tiedän, että se on oma vikani kun koen näin.

Loukkaannun oikeastaan omasta mielestäni melko helposti, vaikka ihmiset eivät huomaisikaan sitä. Saatan esittää ikään kuin se mitä joku ihminen minulle sanoo ei vaikuttaisi minuun mitenkään, vaikka oikeasti se on minulle kuin suoranainen isku arkaan kohtaan. Tässä tapauksessa joskus saatan olla vielä loukkaavampi sitä toista kohtaan mikä saattaa pistää ihmisen vihaamaan minua loppuelämäkseen, ja tämä on hyvin tyypillistä mun merkille.

Minua pelottaa kun olen elämässäni joskus kohdannut ihmisiä, jotka ovat sanoneet "olet täydellinen", sillä tiedän että he tulevat ennemmin tai myöhemmin pettymään ja voimakkaasti.

Olen itse aika suorasanainen ja mielipiteeni saattavat olla voimakkaita, mutta kaikki tämän hetken mielipiteet eivät välttämättä ole pysyviä.

Heittäydyn nyt tässä aika avoimesti haavoittuvaksi, koska koen siihen nyt jonkinlaista tarvetta, vaikka ei tämä nyt suoranaista terapiaa olekaan.

Liitän tähän oman karttani ja haluaisin kysyä teiltä mitä aspekteja tässä näkisitte, jotka voisivat liittyä minuuden häpeään ja kaikkeen siihen liittyvään? Ja näitä minun yllämainittuja piirteitä, missä näette ne?

Omista kokemuksista, näkemyksistä ja aspekteista voi kertoa myös.
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #1 : 16.05.2009 15:19:12 »

Saturnus kertoo varmasti aika kattavasti tuosta asiasta josta selitit, se on 4. huoneessa joka viittaa lapsuudenkodin jonkinlaiseen kylmyyteen ja on oppositiossa MC. Tuo oppositio voi tehdä sinulle tunteen ettei sisälläsi ole mitään, että ihmiset pettyisivät nähdessään todellisen sinäsi, nähdessään kuoren alle tyhjiöön. Arvottomuus ym.
 Lisäksi Saturnus on vielä yhtymässä Kuuhun joka lisää hankaluuksia tunnustaa oma arvonsa. Se rajoittaa ja kylmentää. Skorpionissa nämä kaikki voimat myllertävät syvällä.

Kuukin on oppositiossa MC:hen nähden, paljon planeettoja hankalasti sijoittuneena yksityisminäsi ympärille. Julkinen minäsi ei siis varmastikaan ole helpoin rooliltaan, kun niin paljon raskasta painoa on yksityisen minäsi ympärillä.
« Viimeksi muokattu: 16.05.2009 15:20:49 kirjoittanut DolceVita » tallennettu
LYV
Vieras
« Vastaus #2 : 16.05.2009 15:40:17 »

Kyllä. Tuo pitää paikkansa. Lapsuudessani olen aika paljon joutunut pitäämään tunteeni sisällä ja se milloin huomattiin oikeastaan, että minulla menee huonosti oli kun sain ensimmäisen paniikkikohtauksen, kun olen vuosia joutunut sietämään kiusaamista ja kaikki ne tunteet olivat patoutuneet sisääni. Luulin oikeastikin, etten ansaitse parempaa kohtelua. Arvottomuutta olen kokenut minuuteeni liittyen hyvin paljon ja myöskin myöhemmässä iässä (noin murrosiästä lähtien) tunsin suurta arvottomuutta naisena olemiseen sen lisäksi, että häpeän minuuttani.

Julkinen minäni on todella hankala, kun olen mielenterveyskuntoutuja kroonisesta masennuksesta ja samalla yritän olla niin kuin pärjäisin ihan hyvin, vaikka todellisuudessa en pärjääkään ja joudun jatkuvasti jossain vaiheessa tuottamaan pettymyksen muille, sekä itselleni.
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #3 : 16.05.2009 18:36:58 »

oletko koettanut vienosti sanoa itsellesi, että olet täydellinen.. osa Jumaluutta, jolloin ei yksinkertaisesti voi olla hävettävää.. luepa pari inspiroivaa kirjaa aiheesta.. häpeä taitaa olla vain joku alemman minän keksintö, korkeampi minä tietää enemmän..
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Neela
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 16.05.2009 18:38:59 »

Loukkaannun oikeastaan omasta mielestäni melko helposti, vaikka ihmiset eivät huomaisikaan sitä. Saatan esittää ikään kuin se mitä joku ihminen minulle sanoo ei vaikuttaisi minuun mitenkään, vaikka oikeasti se on minulle kuin suoranainen isku arkaan kohtaan. Tässä tapauksessa joskus saatan olla vielä loukkaavampi sitä toista kohtaan mikä saattaa pistää ihmisen vihaamaan minua loppuelämäkseen, ja tämä on hyvin tyypillistä mun merkille.

Heipä hei!
Kerrompa omasta kakemuksestani, kun kauhean taitava en ole tulkitsemaan toisen karttoja.
Mutta tuon ylläoleva tunnistan, tuota "pistän ihmisen vihaamaan minua..." lukuunottamaan. Minulla on myös  kuu  skorpioni ja 3. huone. Koen tunne-elämän näyttämisen, varsinkin kun joku satuttaa koettelevan eritoten ylpeyttäni, niin sanottua itsearvontuntoani. Mutta  kuu  skorpioni sanotaankin, ettei heidän mielestään omat tunteet kuulu kenellekään, mutta muiden minulle kyllä. On kuulemma sellainen yhdistelmä joka saa psykiatritkin kyyneliin ja terapiaan. Uskon näin olevan helpostikin. Luulisin tuon "kostamisen/ takaisin iskemisen" olevan sellainen  aurinko  skorpioni piirre. Itselläni  aurinko  neitsyt kävelee vain pois "eikä tunnu missään" Just joo!  buck2

Tällaisia tuli tuosta mieleen.

ja...
Minua pelottaa kun olen elämässäni joskus kohdannut ihmisiä, jotka ovat sanoneet "olet täydellinen", sillä tiedän että he tulevat ennemmin tai myöhemmin pettymään ja voimakkaasti.

Pelottaa minuakin.... Olisko yhteinen  askendentti  neitsyt  jolla syntyjään sellainen alemuuskompleksi tai tietty arvottomuuden tunne verissä. Minä en koe niinkään, että nuo ihmiset tulisvat niinkään minun kuin itsensä pettämiksi arvioidessaan minua täydelliseksi... Olen nim. vakuuttunut, että he eivät vain hyväksy sitä totuutta, että olen huono ja arvotonkin.  Grin

Tällaisia ajatuksia herätti kirjoituksesi, etkä ole yksin näiden ajatusten kanssa... Täällä ainakin toinen, jolla hiukan samaa.  Wink

tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 16.05.2009 18:44:10 »

pettyminenkin on vain kokemus ja inhimillinen täydellisyys on suhteellista, mutta sieluna kaikki ovat täydellisiä, vaikka vasta matkalla. eihän sinun omanarvontuntosi OIKEASTI voi johtua kenestäkään ihmisestä, sukulaisesta tms vaan siitä että olet kosminen olento.. matkalla.. joten ei kenenkään kehu tai haukku muuta perimmäistä täydellisyyttäsi mihinkään suuntaan,

nimim tiedän koska olen ottanut suuria kehuja ja v*tuilua vastaan ja menee kuin vesi hanhen selästä.

jos vähän/paljon työstät asioita, löydät sen timantin ja tiputat kaiken turhan roinan. ja ihmettelet mitäs minä oikeen kannoin!  Smiley
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 16.05.2009 22:12:51 »

Mulla kiinnittyi sun kartallasi huomio siihen että 2. huoneen  mars on neliössä 4. huoneen  neptunus :een ...

2. huonehan kertoo sisäisistä voimavaroista mun käsittääkseni materiaalisten voimavarojen ohella...
Eli itsetuntoasiat...

Neptunuksen ja marsin energiat ei ehkä ihan kohtaa joten tässä saattaa tulla sisäistä ristiriitaa.. Neptunuksen energia on alistuvaa kun marsin alistavaa.. Kun nämä planeetat neliöivät toisiaan, voi tuntea itsensä herkästi puolustuskyvyttömäksi. Luulisin?  idiot2

Tämän pohjaan sille että omalta kartalta löytyy 1. huoneen  neptunus oppositio 7. huoneen  mars ja koen sen niin, että minä olen herkästi se joka jää muiden jalkoihin, ellen pidä vähän kovempaa ääntä itsestäni....
tallennettu
LYV
Vieras
« Vastaus #7 : 17.05.2009 14:41:33 »

oletko koettanut vienosti sanoa itsellesi, että olet täydellinen.. osa Jumaluutta, jolloin ei yksinkertaisesti voi olla hävettävää.. luepa pari inspiroivaa kirjaa aiheesta.. häpeä taitaa olla vain joku alemman minän keksintö, korkeampi minä tietää enemmän..

Tavallaan olen ja tiedän kokonaisuudessaan asian olevan näin, kun kaikki kerta ovat yhtä ja kaikki ovat täydellisiä. Kyllä varmaan aion taas lukemaan aiheeseen liittyviä kirjoja. Olen huomannut mitätöiväni itseäni myöskin epätietosesti ja arvostelevani itseäni melkein 24/7... uglystupid2 Se on aika itsekeskeistä.  2funny Ja pahinta on tietää tämä, mutta silti käyttäytyä päinvastaisesti.  2funny

Heipä hei!
Kerrompa omasta kakemuksestani, kun kauhean taitava en ole tulkitsemaan toisen karttoja.
Mutta tuon ylläoleva tunnistan, tuota "pistän ihmisen vihaamaan minua..." lukuunottamaan. Minulla on myös  kuu  skorpioni ja 3. huone. Koen tunne-elämän näyttämisen, varsinkin kun joku satuttaa koettelevan eritoten ylpeyttäni, niin sanottua itsearvontuntoani. Mutta  kuu  skorpioni sanotaankin, ettei heidän mielestään omat tunteet kuulu kenellekään, mutta muiden minulle kyllä. On kuulemma sellainen yhdistelmä joka saa psykiatritkin kyyneliin ja terapiaan. Uskon näin olevan helpostikin. Luulisin tuon "kostamisen/ takaisin iskemisen" olevan sellainen  aurinko  skorpioni piirre. Itselläni  aurinko  neitsyt kävelee vain pois "eikä tunnu missään" Just joo!  buck2

Tällaisia tuli tuosta mieleen.

Kyllä. 2funny Koen nämä asiat jatkuvasti ja itsetuntoani kolhitaan jatkuvasti ikään kuin ihmiset joskus oikeesti haluavat minun suuttuvan.  2funny Ja tää  aurinko skorpioni koen sen itselläni niin, että haluan antaa pienen "opetuksen" niin sanotusti.  Cheesy Voisin kutsua tätä vaikka "peilireaktioksi"... "annan sinulle samalla mitalla niin tiedät miltä minusta tuntuu" meininkiä.  2funny

Pelottaa minuakin.... Olisko yhteinen  askendentti  neitsyt  jolla syntyjään sellainen alemuuskompleksi tai tietty arvottomuuden tunne verissä. Minä en koe niinkään, että nuo ihmiset tulisvat niinkään minun kuin itsensä pettämiksi arvioidessaan minua täydelliseksi... Olen nim. vakuuttunut, että he eivät vain hyväksy sitä totuutta, että olen huono ja arvotonkin.  Grin

Tällaisia ajatuksia herätti kirjoituksesi, etkä ole yksin näiden ajatusten kanssa... Täällä ainakin toinen, jolla hiukan samaa.  Wink

Hyvin todennäköistä. Hirveä alemmuuskompleksi lapsuudesta lähtien. buck2 Minunkin oikeastaan pitäisi ajatella sillä tavalla, että ihmiset pettävät siinä itseään, eikä niin, että pettäisin heitä heidän ajatuksestaan siitä että olisin ns. "täydellinen". Ongelmani on myös se, että en kanna pelkästään omaa taakkaani, vaan myös muiden ja se on kauheeta.  Sad

Kivaa, että kirjoitit ja kiitos vastauksesta ja oman kokemuksesi jakamisesta.  Smiley

pettyminenkin on vain kokemus ja inhimillinen täydellisyys on suhteellista, mutta sieluna kaikki ovat täydellisiä, vaikka vasta matkalla. eihän sinun omanarvontuntosi OIKEASTI voi johtua kenestäkään ihmisestä, sukulaisesta tms vaan siitä että olet kosminen olento.. matkalla.. joten ei kenenkään kehu tai haukku muuta perimmäistä täydellisyyttäsi mihinkään suuntaan,

nimim tiedän koska olen ottanut suuria kehuja ja v*tuilua vastaan ja menee kuin vesi hanhen selästä.

jos vähän/paljon työstät asioita, löydät sen timantin ja tiputat kaiken turhan roinan. ja ihmettelet mitäs minä oikeen kannoin!  Smiley

Tiedän mitä tarkoitat. Olen vaan tässä suhteessa niin  askendentti neitsyt että olen melkein riippuvainen toisten mielipiteistä itseäni kohtaan, vaikka ei pitäisi.  Embarrassed

Mulla kiinnittyi sun kartallasi huomio siihen että 2. huoneen  mars on neliössä 4. huoneen  neptunus :een ...

2. huonehan kertoo sisäisistä voimavaroista mun käsittääkseni materiaalisten voimavarojen ohella...
Eli itsetuntoasiat...

Neptunuksen ja marsin energiat ei ehkä ihan kohtaa joten tässä saattaa tulla sisäistä ristiriitaa.. Neptunuksen energia on alistuvaa kun marsin alistavaa.. Kun nämä planeetat neliöivät toisiaan, voi tuntea itsensä herkästi puolustuskyvyttömäksi. Luulisin?  idiot2

Tämän pohjaan sille että omalta kartalta löytyy 1. huoneen  neptunus oppositio 7. huoneen  mars ja koen sen niin, että minä olen herkästi se joka jää muiden jalkoihin, ellen pidä vähän kovempaa ääntä itsestäni....

Voisiko tämä viitata myös itsensä henkiseen satuttamiseen. Olen myös kuullut, että tämä aspekti on myös "viiltelyn" aspekti ja olen moneen otteeseen meinannut viiltää itseäni joskus vuosia sitten, mutta mun  askendentti neitsyt on estänyt sen tapahtumasta  2funny kun on niin semmonen bakteerikammo ja veitsissä niitä bakteereja vasta löytyykin.  2funny
Sen vuoksi ajattelin, että tämä voisi viitata siihen kun suorastaan kidutan itseäni henkisesti? Sitä teen nimittäin paljon. Huh Ja mun psyykkinen hyvinvointi heijastuu fyysisesti minussa, sen olen huomannut.

Kiitos sinullekin.  Smiley
« Viimeksi muokattu: 17.05.2009 14:54:51 kirjoittanut LadyYellowViolet » tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #8 : 17.05.2009 16:17:13 »

Hyvä aihe yleisestikin puhua. Smiley

Tunnistan monia kirjoittamiasi aiheita itsessäni ja heittäisinkin kehään
sellaisen ajatuksen, että suomalainen perinteinen kasvatus on nujertavaa;

'Älähän kuvittele itsestäsi liikoja ja kellä onni on, sen onnen piillottakoon'-tyyliin,
johtuen siitä, että suomalaiset ovat kateellisia ja se kateellisuus iskostetaan
jo äidinmaidossa selkärankaan uskomattomalla alemmuuden/kateuden tunnolla.

Äiti on kateellinen tyttärelleen, isä pojalleen
-> nujerretaan
ja siitähän ne tuhansien murheellisten laulujen maa elää. Wink

Maata ja kulttuuria vaihtaneena olen joutunut pohtimaan
ankarasti tuota kohdallani.
Elän maassa ja kulttuurissa, jossa itsensä arvostaminen ja hyvien puoliensa korostaminen
on elinehto;
-siis jos aikoo pärjätä. Wink

Ja siihen tottuu, -kaikkeen tottuu- ja siitä tulee elämäntapa.
Seura ja ympäristö tekee kaltaisekseen
ja siksi se kannattaa valita mahdollisimman hyvin.

Kun tiedostaa itsessään tuon heikkouden, niin silloin sitä voi alkaa kehittämään.
Keinot löytyy, kun vain pitää päämäärän selkeänä näkökentässä ja tähtäyksessä.

Minulle apu~onni löytyi vaihtamalla maata
ja lähtemällä kauaksi nujertavasta perheestä ja ystävistä. Smiley

En pärjäisi suomalaisessa kulttuurissa
ja nyttemmin olen jo kasvanut ulos siitä vaatimattomuutta korostavasta
ja kateutta suosivasta kulttuurista ja tavasta elää,
että minut varmasti siellä ammuttaisiin ja täytettäisiin seinälle komeana riikinkukkona
-tosin peitettäisiin pimeään varastoon, ettei naapurit kyläilessään tule vain kateellisiksi. Grin 2funny

tallennettu
T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #9 : 17.05.2009 16:26:33 »

Sasha poiki taas lauseet kokoon. Olen muuten ihan samaa mieltä. Itseasissa voisin yhtä hyvin asua, ainakin kaukana suomalaisesta naapuriyhteisöstä. Täällä sitä vasta osataan olla niin pirun kateellista!  Grin
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Asterix
Vieras
« Vastaus #10 : 17.05.2009 16:42:02 »

Sasha poiki taas lauseet kokoon. Olen muuten ihan samaa mieltä. Itseasissa voisin yhtä hyvin asua, ainakin kaukana suomalaisesta naapuriyhteisöstä. Täällä sitä vasta osataan olla niin pirun kateellista!  Grin

Grin

On ne täälläkin kateellisia, mutta se ei ole niin hallitseva piirre,
eikä siten vaikuta kaikkeen muuhunkin, esim. kasvatukseen,
yleiseen ilmapiiriin ja ympäristön suhtautumiseen.

Täällä sen kateuden voi ottaa merkkinä onnistumisesta
ja siitä, että varmasti on oikeassa suunnassa suunnitelmiensa kanssa. Smiley

Jos joku alkaa sabotoimaan, niin kyllä se heti osataan laittaa
sen yksittäisen henkilön vajavaisuuden~kateuden piikkiin,
eikä se muilta tukea saa.
Kyllä ne ihmiset menee sen menestyneen~onnistuneen vanaveteen uimaan
kalastelemaan menestystä itselleenkin.
Pirun laiskat rotat, jotka ei vaivaudu itse tekemään mitään... :Smiley angel

Suomessahan se kateellinen ihminen on pääasiallisesti muidenkin mielestä oikeassa
ja sittenhän lynkataan joukolla se kateuden kohde. knuppel2
Kukaan ei saa olla "parempi" kuin toinen
-kommunismi. Wink
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #11 : 18.05.2009 06:31:53 »

Kyllä. Tuo pitää paikkansa. Lapsuudessani olen aika paljon joutunut pitäämään tunteeni sisällä ja se milloin huomattiin oikeastaan, että minulla menee huonosti oli kun sain ensimmäisen paniikkikohtauksen, kun olen vuosia joutunut sietämään kiusaamista ja kaikki ne tunteet olivat patoutuneet sisääni. Luulin oikeastikin, etten ansaitse parempaa kohtelua. Arvottomuutta olen kokenut minuuteeni liittyen hyvin paljon ja myöskin myöhemmässä iässä (noin murrosiästä lähtien) tunsin suurta arvottomuutta naisena olemiseen sen lisäksi, että häpeän minuuttani.

Julkinen minäni on todella hankala, kun olen mielenterveyskuntoutuja kroonisesta masennuksesta ja samalla yritän olla niin kuin pärjäisin ihan hyvin, vaikka todellisuudessa en pärjääkään ja joudun jatkuvasti jossain vaiheessa tuottamaan pettymyksen muille, sekä itselleni.

Hei, myös minulla on saturnus 4.huoneessa.
Olen usein tuntenut nuorempanakin olevani arvoton tai ihminen jota kukaan ei mahdollisesti voisi rakastaa tosissaan. Itsekin olen kärsinyt paniikkihäiriöistä ja sosiaaliset tilanteet jännittävät minua aina etukäteen.Itsekin pidin seiniä pystyssä lapsuudessani, en voinut puhua vanhemmilleni juurikaan omista ahdistuksistani koska he eivät niitä asioita olisi kestäneet kaiken muun lisäksi.
Et siis ole yksin  Smiley Meitä samankaltaisia on muitakin. Itse vasta opettelen pitämään itsestäni mutta sekin on alku. Ja tiedän jo senkin (useimmiten), että olen yhtä arvokas kuin muutkin ihmiset.
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #12 : 18.05.2009 06:36:13 »

Hyvä aihe yleisestikin puhua. Smiley

Tunnistan monia kirjoittamiasi aiheita itsessäni ja heittäisinkin kehään
sellaisen ajatuksen, että suomalainen perinteinen kasvatus on nujertavaa;

'Älähän kuvittele itsestäsi liikoja ja kellä onni on, sen onnen piillottakoon'-tyyliin,
johtuen siitä, että suomalaiset ovat kateellisia ja se kateellisuus iskostetaan
jo äidinmaidossa selkärankaan uskomattomalla alemmuuden/kateuden tunnolla.

Äiti on kateellinen tyttärelleen, isä pojalleen
-> nujerretaan
ja siitähän ne tuhansien murheellisten laulujen maa elää. Wink

Maata ja kulttuuria vaihtaneena olen joutunut pohtimaan
ankarasti tuota kohdallani.
Elän maassa ja kulttuurissa, jossa itsensä arvostaminen ja hyvien puoliensa korostaminen
on elinehto;
-siis jos aikoo pärjätä. Wink

Ja siihen tottuu, -kaikkeen tottuu- ja siitä tulee elämäntapa.
Seura ja ympäristö tekee kaltaisekseen
ja siksi se kannattaa valita mahdollisimman hyvin.

Kun tiedostaa itsessään tuon heikkouden, niin silloin sitä voi alkaa kehittämään.
Keinot löytyy, kun vain pitää päämäärän selkeänä näkökentässä ja tähtäyksessä.

Minulle apu~onni löytyi vaihtamalla maata
ja lähtemällä kauaksi nujertavasta perheestä ja ystävistä. Smiley

En pärjäisi suomalaisessa kulttuurissa
ja nyttemmin olen jo kasvanut ulos siitä vaatimattomuutta korostavasta
ja kateutta suosivasta kulttuurista ja tavasta elää,
että minut varmasti siellä ammuttaisiin ja täytettäisiin seinälle komeana riikinkukkona
-tosin peitettäisiin pimeään varastoon, ettei naapurit kyläilessään tule vain kateellisiksi. Grin 2funny

Tuokin on totta. Suomessa ei itseään saa kehua eikä tuoda esiin. Se opitaan usein jo lapsena.
En tarkoitakkaan sellaista tyhjänkehumista mutta jos jossain on oikeasti lahjakas niin kyllä sen voi ääneen sanoa.
Itse en edes oikein osaa kohteliaisuuksia ottaa vastaan, jos niitä kuulen alan heti epäillä toisen tarkoitusperiä. Sekin on jotenkin sairasta, että luulen toisen tahtovan minulta jotain koska kehuu jotain mitä olen saanut aikaan  Grin
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #13 : 18.05.2009 08:27:05 »

minulla ei ole tätäkään ongelmaa. osan ottaa ja saan kehuja. olen tehnyt ja teen isoja projekteja Suomessa ja kohta tähän kytkeytyy Ruotsi, Tanska, ym. miksi pitäisi jonkun maan estää jotain= en ymmärrä. miksi jonkun ihmisen pitäisi estää jotain. kaikki tämä on keksittyä.
« Viimeksi muokattu: 18.05.2009 08:29:49 kirjoittanut ^^star^^ » tallennettu

Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #14 : 18.05.2009 11:01:57 »

Tuossa kartalla kirkuu silmiinpistävästi Marsin ja Neptunuksen neliö ja vielä Marsin ollessa 2.- eli omanarvon huoneessa. Sanoisin että siinä on ongelman ydin. Ja koska neliö on peräisen 4. eli kodin huoneesta, siinä on saatu kotoa/vanhemmilta esimerkkiä että joudut ikäänkuin negaatioimaan paitsi omanarvontunteen myös kaikenlaista ylipäänsä Marsiin liittyvää.

Lue enemmän ko. neliöaspektin kuvauksia, Marsin ja Neptunuksen aspektit ylipäänsä ovat monimutkaisimpia ja hankalimpia mitä on, mutta kätevätkin puolensa niissä on, suovat luontaisen kyvyn edetä elämässä sellaisilla tavoilla jotka ovat muille täysin käsittämättömiä.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  

Siirry: