Sivuja: [1] 2 3 ... 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Silmät, sielun peili  (Luettu 69047 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
boboo
Kohtuuastroilija
**

Keltainen Resonoiva Soturi

Profiili
« : 27.01.2006 20:03:39 »

"Silmät ovat sielun peili" sanotaan

Olen pitänyt silmiäni hieman erikoisina, sillä iirikseni pohjaväri on sinivihreä ja keskellä menee taas aivan ruskea ympyrä, raja sinertävän ja ruskean välillä on veitsen terävä. Mutta ovatko ne sittenkään niin erikoiset?

Kertovatko silmät meistä jotain? Jakakaa ihmeessä tietonne/mielipiteenne/aavistuksenne...

Millaiset ovat sinun silmäsi?
tallennettu

Aniara
Vieras
« Vastaus #1 : 27.01.2006 20:46:32 »

Minulle on sanottu että olen hämmentävästi vanha ja nuori yhtä aikaa, että ikääni on hankala määritellä. Uskon sen liittyvän olemukseeni, mutta erityisesti silmiini. Niistä on myös sanottu että ne ovat kuin syvät kaivot. Että niihin oppoaa. Itse uskon että ihminen näkee niistä itsensä. Että silmäni ovat sielun peili - eivät minun vaan katsojan itsensä.
Ja nämä sanojat olivat samaa sukupuolta, ei siis mitään imartelua. Wink
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #2 : 27.01.2006 22:16:04 »

Miun silmäni ovat lienee paras osa kasvoissani.
Isot ja tumman siniset. Harmittaa käyttää silmälaseja, koska muutenpa kasvoni ovat aika mitäänsanomattomat. Angry
Itsekin aina tykkään katsella ihmisten silmiä, en niinkään peppuja yms. huomaa.
tallennettu
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 27.01.2006 23:09:45 »

Mielestani nakee melkein kaiken silmista, jopa sairauden, rehellisyyden ja tietysti elavan ihmisen, onko han inhimmillinen ja mita ihminen ajattelee ja listaahan voi jatkaa loputtomasti,Vari on sitten toisenlainen viestittaja, mista mina tulen.Itsellani on niin supisuomalaiset silmat kuin olla voi, sinivihreat, eli syntymapaikasta on varma leima.
t.Diamond
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #4 : 28.01.2006 11:17:19 »

Cool silmät on sielun peili, koska omalla katseellasi teet havaintoja muista ihmisistä, niistä näet toisen henkisen ja fyysisen tilan..mutta silmät palvoo egoa ja sielu tunnistaa aidon näkemyksen, riippumatta millaiselle toinen ihminen näyttää  smitten  Rakasta sielullasi elä silmilläsi *aforismi*
 Itse kyllä näen silmistä millä tuulella toinen on, arvostaako se mielipiteitä ja onko hän valmis kuuntelemaan sanomaa angel mutta aina ei pidä luottaa pelkkään katseeseen, jotkut tykkää että katsotaan silmiin puhuttaessa, mutta monikaan taas ei eikä se välttämättä ole epärehellisyyden merkki jos ei kykene suoraan katsekontaktiin Cool mutta silloihan siinä näkee millainen toinen persoona on...se tunne mikä siinä tulee se minusta on tärkein..silmäthän on luotu siksi, että opetamme sieluamme kehittymään näkemiemme kokemusten kautta coolsmiley
 Ja mun silmän väri on sini/harmaa ja paljon nähneet  Wink
« Viimeksi muokattu: 28.01.2006 11:19:56 kirjoittanut sawotar » tallennettu
Nefertari
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #5 : 28.01.2006 14:18:13 »

Juu kyllä sen ihmisen tunnistaa silmistä. Tarkoittaen lähinnä ettei juuri muulla kropalla ole väliä, kunhan mitä silmät viestivät keskustellessa. Silmät todellakin ovat sielun peili, se kuvaa niin osuvasti millainen ihminen on: terävä, masentunut, kiinnostunut, iloinen....Kaikki! Ja minulle henkkoht on tärkeintä uuteen ihmiseen tutustuessa millaisen kuvan hän antaa silmillään keskustellessa. Koska puhuahan voi mitä vaan muttei kuitenkaan tarkoittaen mitään. Ja jos silmät kertovat muuta kuin vilpittömyydestä, antaa olla....

Itselläni ovat vaalean/kirkkaan vihreät ja reunat terävästi vaihtuen tumman vihreät ja erittäin ylpeä näistä...Ainut asia kai.

Mutta kyllä silmiin voi ihastuakin....Niistä voi loistaa koko luonnekin, jolloin voi retkahtaa polvilleen....
tallennettu

Härkä
Nousumerkki skorppioni
Aurinko härässä
Kuu oinaassa
Merkurius oinaassa
Venus Oinaassa
Mars skorppionissa
Inke_1
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #6 : 28.01.2006 15:40:56 »

Silmät sielunpeilinä on osuva sanonta sillä oletettavasti ne heijastavat sieuntilaa. Olen nyt pari viikkoa seurannut erään henkilön muuttuvia silmiä ja tapaa katsella kun hänellä on aloitettu muistihäiriölääkintä. Tämä kyseinen henkilö on muuten aivan omanlaisensa, mutta silmissä on minulle vieraanoloinen tapa katsoa.

Omat silmäni ovat melko valppaat ja niitä sanotaan usein terävänäköisiksi, havainnoin paljon asioita koska sivunäkönikin on laaja-alainen. Monet sanovat että minulla on tapa katsellä kuin läpi ja jossakin astrologisessa tulkinnassa mainitaankin minulla olevan röntgenkatse.

Vierastan vähän keskustelijaa johon en saa katsekontaktia, tuntuu kuin kommunikaatiota ei tapahtuisi ilman tätä yhteyttä. Puhelimitse väritön monotooninen puhe saa aikaan samaa vaikutelmaa, puheeni ei tavoita kuulijaa. Joskus mietin onko keskustelukumppanilla vaikeuksia olla katseeni alla, jos hän kääntää katseensa toisaalle puhuessaan kanssani ja yritän tietoisesti olla tuijottamatta.

Jos silmät kuvaavat sieluani niin aika eloisa, liikkuvainen ja intensiivinen on sieluni, vaikka olettamus on siitä pehmeänä ja ruusunpunaisena maailmoja syleilevänä ja melko paljon reissaavana olemuksena sen itse ymmärrän.
tallennettu
Aniara
Vieras
« Vastaus #7 : 28.01.2006 15:46:21 »

Katsokaapa julkkisten kuvia lehdissä: Eikö heidän silmistään näe ovatko he oikeasti onnellisia vaiko vain pinnallisen kuvansa vankeja?

Hyvä näyttelijä puolestaan osaa eläytyä roolihahmonsa sisäisyyteen niin vahvasti että hänen silmistään näkee jo kaiken. Siihen ei tarvita sanoja. Silmistä näkee milloin näyttelijä ¨näyttelee¨elikkä teeskentelee tai milloin hän ELÄÄ roolinsa sisällön.

Jos julkkis on hyvä näyttelijä, hän tietysti pystyy sen kuvanottohetken verran elämään onnellisuudessa, vaikka muuten olisikin onneton. Mutta harva on niin taitava.

Samaa analyysiä voi käydä itsestä ja perheenjäsenistä otettujen valokuvien parissa.
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #8 : 28.01.2006 17:40:47 »

Omista silmistäni en niin tiedä sanoa, mutta suorastaan nautin 'silmillä/katseella kommunikoinnista'.
Enkä nyt tarkoita vain jotain 'flirttiä' (vaikka on sekin kivaa...), vaan siis joka tasolla kommunikointi silmien katseella ja ilmeillä ja eri syvyysasteilla on todella kiehtovaa...
Monesti ei todellakaan tarvita sanoja...

Minulla on monilta alueilta aivan mahtavia kokemuksia tästä... :Smiley
Vanhempien ja lastenkin välillä on omia 'katseita' joilla kommunikoida...Kaikissa ihmissuhteissa...ja kohtaamisissa on.
Silmät välittää tunne energiaa vahvasti... coolsmiley

Noh, muutaman kerran olen saanut palautetta, että minulla olisi pelottava katse, mutta sellaista palautetta saa vain tietynlaisilta ihmisiltä....(joilla on 'paksu kuori'oman itsen ja persoonan välillä)
*tummat silmät*
 Wink Shocked :Smiley
« Viimeksi muokattu: 28.01.2006 17:53:19 kirjoittanut Mi-Olea » tallennettu
Minä
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #9 : 28.01.2006 17:47:50 »

Valitsin viereisen kuvan siksi ,koska se on samanlainen kuin omani..
muutama ryppy vain puuttuu  Wink

Vihreät silmät ovat taikauskon mukaan valehtelijan silmät  Smiley

Eli tässäkin valehtelen  Smiley
« Viimeksi muokattu: 28.01.2006 17:59:16 kirjoittanut Minä » tallennettu
Corvus Leonis
Vieras
« Vastaus #10 : 28.01.2006 23:28:54 »

Pelottelen itseäni huvikseni tuijottamalla peilistä silmästä silmään, ne kun on jotenkin epäinhimilliset. Eräällä tutullani on hillitön hullun kiilto aina silmissä, mulla puolestaan kivettynyt toljotus. Tongue Niinkuin hailla.
tallennettu
Usvametsä
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #11 : 29.01.2006 00:08:53 »

Pelottelen itseäni huvikseni tuijottamalla peilistä silmästä silmään, ne kun on jotenkin epäinhimilliset. Eräällä tutullani on hillitön hullun kiilto aina silmissä, mulla puolestaan kivettynyt toljotus. Tongue Niinkuin hailla.

Höpönpöpö Corvus, painu nukkuumaan siittä  police
tallennettu

Nousumerkki - Skorpioni , Aurinko -Vaa´assa, Kuu -Jousimiehessä, Mars Skorpion
irkkunen
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #12 : 29.01.2006 00:12:57 »

Toisten silmistä näkee syvälle, joistakin ei niin mitään... Niistä ei saa otetta. En tiedä. Katse on kuitenkin hieno juttu. Jos tietäisi aina, millainen katse itsellä on, ymmärtäisi muitakin ihmisiä enemmän.
Mä tykkään katsella kaikkea. Omista silmistänikin tykkään, ja muutkin taitavat tykätä jos ovat tykätäkseen. Mulla on pien luomi alaluomella. En mä vieläkään tiedä, minkä väriset nää on, sanotaan nyt että sinivihreät coolsmiley Saa nähdä hankinko rillit tässä lähivuosina; joskus joutuu siristelemään.
tallennettu

aurinko merkurius venus kaksoset , kuu vesimies , askendentti vaaka , mars kalat
Keltainen Planetaarinen Tähti
Usvametsä
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #13 : 29.01.2006 00:22:29 »

Vihreet ja tummat kehykset   aurinko

Kyllä silmistä voi aistia esim. onko  kiltti ja lämminhenkinen vai joku tyhjänpäivänen höpöttäjä tai kovis.

Smiley
tallennettu

Nousumerkki - Skorpioni , Aurinko -Vaa´assa, Kuu -Jousimiehessä, Mars Skorpion
Mio
Astroholisti

Ea Mai

Profiili
« Vastaus #14 : 29.01.2006 00:25:00 »

Mä tykkään katsella kaikkea.

angel
tallennettu

The clay of reality is molded in dreams