Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Silmät, sielun peili  (Luettu 69037 kertaa)
0 jäsentä ja 11 vierasta katselee tätä aihetta.
ilosilmä
Kohtuuastroilija
**

ILO on kirkkaat silmät, ONNI on mielenrauha

Profiili
« Vastaus #30 : 14.02.2006 18:38:39 »

smitten JAAHAS.....Olen samaa mieltä. SILMÄT ON SIELUN PEILI ja mitä kaikkea ne kertovatkaan ? Kaiken voi "lukea" silmistä.  
                               ... miettii ILO   angel

muuten...itselläni on "metsänvihreät" ja iiriksen ympärillä ruskea "kehä" onko ne siis "vihreänruskeat"  Cheesy  idiot2
« Viimeksi muokattu: 15.02.2006 20:37:49 kirjoittanut ilosilmä » tallennettu

~Sininen Galaktinen Yö ~
miumiu
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #31 : 15.02.2006 02:05:52 »

Mun mielestä silmät kertovat ihmisestä paljon. Varsinkin värillä on väliä. Koen, ettei ruskeat silmät ole luotettavat, koska niistä ei aina näe kaikkea. Voi olla että kyseessä on harhaluulo mutta sitä mieltä olen.

Hmm...itselläni on tummanruskeat silmät. Kieltämättä ne voivat antaa vähän arvoituksellisen vaikutelman, mutta en ole kyllä ikinä saanut sellaista kommenttia että ne näyttäisivät epäluotettavilta... :Smiley Itse olen niihin varsin tyytyväinen, tykkään siitä että ne ovat vähän eksoottisen näköiset.

Jos muuten silmät ovat sielun peili, ovatko ne samanlaiset tässä elämässä kuin edellisissäkin? Ehkä katse syvenee sitä mukaa kun viisaus kasvaa, mutta jotain samaa niistä silti löytyy...

Kun tapasin nykyisen rakkaani, koin todella voimakkaan tuttuuden tunteen juuri sillä hetkellä kun katseemme kohtasivat ensimmäisen kerran. Tuli ihan sellainen olo kuin olisin uponnut hänen silmiinsä, enkä siis tarkoita pelkästään kliseisessä romanttisessa mielessä. Ihan kuin olisin kohdannut vanhan ystävän vuosien takaa. Myöhemmin on selvinnyt, että todellakin olemme tunteneet toisemme jo useissa elämissä...  Smiley
tallennettu
dreamy
Satunnainen astroilija
*

I have a dream to have a dream

Profiili
« Vastaus #32 : 15.02.2006 10:02:11 »

Silmäni ovat vihreät.. mutta yksi päivä aloin tarkemmin tutkimaan silmäni olivat auringon valossa tuiki vihreät ja pystyin näkemään punaisen renkulan mustuaisen ympärillä. tummemmassa valossa silmäni ovat ihan ruskeat.

Onko selitystä miksi silmissäni on punaista?
joku on sanonut että se merkitsee kieroutta,pahaa valehtelemista ym ?? onko totta, onko muita ''ns.taruja''  tickedoff
tallennettu

-dreamy-
Omnima
Vieras
« Vastaus #33 : 15.02.2006 10:52:33 »

Wink Väitetään, että Jumala katsoo silmillämme maailmaa.

Näen siten jotakin,
mutta Jumala/Henki minussa
katsoo näkiessään
mitä tahansa
ja näkee katsoessaan
aivan kaiken mahdollisen
ja mahdottomankin.

Laajentaen:

Katsomalla varpaillani maailmaa
tunnen yhteyden siihen silmään,
jolle kosketus elämään
on itsetuntemusta.

Siten kyky nähdä
on perimmäisesti riippumatonta
katsojan näkökentästä;
taito katsoa
tarkkaan ja läpikotaisin
on ihmissilmälle
suhteellisesti mitoitettua.

Olen se, mitä katson;
luon sen, minkä näen.

Kieltämällä näkemäni
kiellän silmieni todistusvoimaisuuden;
myöntämällä katsovani
avoimin silmin totuuteen
alan elää
silminnäkijän todistusvoimaisuudella
ja oivaltaa enemmän.

Voimme myös olla silmät toisillemme:
nähdä sen,
mihin toinen on itsessään katsomatta,
ja kertoa siitä hänelle;
katsoa sitä,
mitä toinen luulee itsestään näkevänsä,
ja kehottaa häntä avaamaan silmänsä.

Shocked angel :Smiley
tallennettu
Ilmatar89
Satunnainen astroilija
*

Heaven's closed, hell's sold out.

Profiili
« Vastaus #34 : 15.02.2006 11:07:50 »

Hei!

Tämä onkin mielenkiintoinen aihe, kuulunpahan niihin jotka aina silmiin retkahtaa (melkein).

Mutta siihen mun piti vähän lisätä että eihän nyt tarvitse olla itsekäs tai pinnallinen, voi olla kyseisellä ihmisellä vain on esim. ollut todella rankkoja kokemuksia ja on sulkeutunut koteloonsa joka heiastuu silmistä.

Minulla on nämä tylsän tylsät siniharmaat silmät.  Undecided Olen aina pitänyt niitä mitäänsanomattomina kunnes nyt vähän ei niin kauan sitten rupesin tarkkailemaan niitä. Kun ympärilläni on paljon "aurinkoisia" (lämpöisiä) väreja (ruskea, beige, oranssi, tummansininen jne.) ne ovat todella hätkähdyttävän siniset tummalla ulkoreunalla. He ovat myös sinisemmät kun olen masentunut tai surullinen. Vihaisena he ovar kivenharmaat.. knuppel2 hehhe... Äidilläni on aina todella kivenharmaat ja hänellä on useimmiten kovettunut katse.  

Minulla on usein vaikeuksia katsoa sellaista ihmistä silmiin jonka kanssa en tunne olevani turvallinen tai läheinen. Juuri siksi koska pelkään että hän näkee jotain minusta mitä en haluaisi hänen näkevän tai sitten että hän jotenkin tulkitsee väärin (
tallennettu

Aurinko Kaksosessa, Huone 9
Nousumerkki Vaa'ssa
Kuu Leijonassa, Huone 10
Pluto Skorpionissa, Huone 2
....08.06.1989 klo 16:00 Pietarsaari, Suomi

-----------

Semper viva.
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #35 : 15.02.2006 12:02:41 »

Omat silmäni on sitten samanlaiset kuin Boboolla  Smiley Ne ovat ikäänkuin vihertävät, ruskea rinkula keskellä ja reunat sinertävät
tallennettu
dreamy
Satunnainen astroilija
*

I have a dream to have a dream

Profiili
« Vastaus #36 : 15.02.2006 12:27:43 »

joku on sanonut että se merkitsee kieroutta,pahaa valehtelemista ym ?? onko totta, onko muita ''ns.taruja''   tickedoff
tallennettu

-dreamy-
Elämänilo
Astroholisti

Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille

Profiili
« Vastaus #37 : 15.02.2006 15:07:39 »

Silmäni ovat vihreät.. mutta yksi päivä aloin tarkemmin tutkimaan silmäni olivat auringon valossa tuiki vihreät ja pystyin näkemään punaisen renkulan mustuaisen ympärillä. tummemmassa valossa silmäni ovat ihan ruskeat.

joku on sanonut että se merkitsee kieroutta,pahaa valehtelemista ym ?? onko totta, onko muita ''ns.taruja''  tickedoff

Hei "dreamy"

Onko se punaisuus tasainen vai rosoinen. 
Mustuaisen ympärillä oleva alue kertoo suolistostasi ja sen tilasta.
Onko sinulla usein ummetusta/ripulia tai muuten vatsavaivoja
- katso alla olevaa kuvaa; näyttävätkö silmäsi jokseenkin tältä

(http://www.iridologyassn.org/images/eye-pic-35.jpg)

smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
salomi
Kanta-astroilija

Profiili WWW
« Vastaus #38 : 17.02.2006 01:31:48 »

Kyllä silmät ovat sielun peili, sillä itsekkin huom! miehenä seurailen esim. naisista heidän silmiään, sillä ne paljastaa enemmän kuin tuhat sanaa.

Lapsuudesta muistan tarinan, kun tätini katseli meitä veljeksiä ja totesi, että muut veljekset hurmaa tytöt tummilla hiuksilla ja minä suurilla mystisillä silmillä. Jälkeenpäin sanottuna, että kaikkea oikeaa se tätikin silmistä näki.  Grin

Ihminen pystyy peitteleen vikojaan meikeillä, vaatteilla ja käytöksellä, mutta ei koskaan silmistä näkyviä vikoja. Silmistä näkee elämäntavat ja traumat.

Vain ovelat piilottaa vikansa värillisillä piilareilla.  Grin Grin Grin Grin

Nähdään kun tavataan sanoi sokeat toisilleen - anteeksi näkövammaiset karskia huumoriani.
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #39 : 17.02.2006 05:15:49 »

Shocked  Shocked  Shocked

Entäs`sitten tuo muu olemuspuoli, jota voi piilotella, tai jopa

muuttaa.  coolsmiley  Kuten, kaikenlaiset implantit ja muut

bussapit, ynnä rasvaimut, niin, piilolasit päälle ja kaikki on

A V O T ,  A L K U P E R Ä I S T Ä   J A   L U O N N O L L I S T A   smitten
                        2funny
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Mirjam
Vieras
« Vastaus #40 : 17.02.2006 08:59:04 »

Nähdään kun tavataan sanoi sokeat toisilleen - anteeksi näkövammaiset karskia huumoriani.

:Smiley Tjaa...tässä yksi ovela näkövammainen, joka kyllä pitää 'näkövammaisuus' huumorista.  Cheesy

Tosiaan, itselläni on sen verran 'suuri' näkövammaisuus, että pidän piilolinssejä ihan mukavuus ja näkökenttä syistä. (silmalaseilla on suppeampi näkökenttä)

Ja kaikenlisäksi käytän myös värilllisiä piilolinsseja.
Ja värit on vaihtuneet vuosien varrella monasti.
On ollut sinistä, viherää, ruskeaa...
En koskaan ole kokenut, että peittäisin jotain...sillä todellakin koen, että KATSE ja sen SYVYYS, ei todellakaan ole kiinni silmien väristä tai siitä, onko siinä linssi päällä tai ei tai värillinen tai ei.
Todellinen 'sielun katse' porautuu kyllä vaikka mustan linssin läpi. Näin karrikoiden.  Wink

Kaikkein hassuinta on ollut se, että minulla nämä omat värit silmissä on vähän kaikkea sekaisin...sinistä, vihreää, harmaata ... näitä pohjoismaalaisia värejä...riippuen valosta, ne näyttävät joltain näistä...ja riippuen tietysti katsojasta...sekin vaikuttaa.
Kuitenkin olen pitänyt ruskeita piilareita noin 6vuotta ja kaikki, ihan kaikki on sanoneet, että ne on omemmat minulle kuin nämä täällä linssien alla olevat.
Ja sitä ovat monet sanoneet, että yleensä kun suomalainen lyö ruskeat linssit silmilleen, hän näyttää kuin silmät toljottaisivat tiukasti ja elävyys katoaa...yms.
Mutta minulla ne ei vaikuta niin, jostain kumman syystä...

En tiedä mikä minussa on, vaikka olen mielestäni ihan suomalaisen näköinen, niin usein minulla aletaan puhua englantia ravintoloissa ja muuallakin..huvittavaa... Wink
Ulkomailla taas turistit saattaavat pitää minua paikallisena..
Muistan kerran kun Kreetalla Intialainen nuori mies kovasti jututti minua eikä suostunut uskomaan, että olen turisti.
Noh, toisaalta nuo Kreetalaiset ovat itsekin ottaneet minut 'kanssasisarekseen' kyllä muutenkin.  Smiley
Ja suomessa ulkomaalaiset 'viihtyvät' seurassani. Eräskin sanoi joskus; "et ole suomalainen, sinulla ei ole suomalainen sielu". Ja kertoi, miten tuntui hyvältä, että joku suomalainen ymmärtää oikeasti "ei suomalaisen sielua." Hän siis oli pitkäaikainen ystäväni, eikä mikään hetken kohtaaminen.

Nyt taisi mennä rankasti ohi aiheen..  Undecided
Mutta, että kyllä silmät ovat sielun peili, mutta vain silloin, kun katsot siitä 'portista' sieluun asti, etkä jumitu pintaan. Ja päinvastoin, kun olemuksesi on siellä sielussa asti ja katsot sieltä, etkä pinnasta...
 smitten smiley6600   *värillä ei ole väliä*
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #41 : 17.02.2006 19:47:45 »

Ja tulipa tänään vielä mieleen, kun värjöttelin peiton alla, että hassua ylipäätään, että silmänväri, muoto, koko tai mikä muu ulkoinen tekijä, voisi vaikuttaa, kun puhutaan todellisesta 'sielun peilistä ja katseesta'.  Wink

Vähän niinkuin mietittäisi onko canon vilpillisempi tai petollisempi kamera kuin epson... Cheesy
Ennemmin pohtisin, miksi joku saa syvyyttä, elävyyttä ja vaikka jonkun sielun näkymään valokuvassa ja toinen ei, vaikka kaksi eri ihmistä kuvaisivat samanlaatuisilla kameroilla, samaa kohdetta..... angel
Ja toisaalta, eihän silmä itsessään ole se katse, vaan katse vain suodattuu silmän läpi.... Smiley
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #42 : 17.02.2006 20:13:58 »

Kiitos Elämänilo, kävin linkeissäsi, mutta en jaksanut kauaa niitä lukea.
En ole koskaan käynyt tuollaisessa tarkastuksessa.

Minulla on samanlaiset silmät kuin isällänikin. Jään vaalean kirkkaan siniset. Kun niihin osuu aurinko tai innostus (varsinkin), ne alkavat välkkymään. Isää katsoessa sitä joskus ihmettelin. Eli minulla on aika kauniit silmät, mutta voi...

sitten minulla on kauhean tummat silmänympärykset, ei auta puuterit eikä voiteet. Kun uusin silmälasit, laitatin niihin sinertävät lasit ja ne sopivat minulle oikein hyvin. Saan sinne piiloon silmänympärykset ja silmäni. Joskus kun säväytän hiuksenikin sinertäväksi, niin olen 'arvokkaan' näköinen, niinkuin eräs mummu sanoi. Eli tonttu ei olekaan niin punainen kuin tuossa hassussa kuvassani. Wink

Minulla on sellainen paha vika, että unohdun toisen silmiin, eli jään syvälle katsomaan. Moni vaivautuu sellaisesta.
tallennettu
sirahvi
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #43 : 21.02.2006 22:58:28 »

Vihreitä silmiäni on sanottu kauniiksi, mutta periaatteessa, en ole koskaan vielä törmännyt ns. rumiin silmiin, joten Smiley
Tottatosiaan, mieluummin puhun uusien tuttavuuksien kanssa kasvotusten, kuin puhelimessa, että nään heidän silmät ja siitä päätellä mitä mielessä saattaa liikkua Smiley
Nyt taitaa mennä vähän ohiaiheen, mutta viimeaikoina olen kovasti piirellyt silmiä suttulappuihin, mahdonkohan olla seurankipeä Smiley
tallennettu

kauris, nousu leijona.
Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #44 : 21.02.2006 23:48:02 »

Vihreitä silmiäni on sanottu kauniiksi, mutta periaatteessa, en ole koskaan vielä törmännyt ns. rumiin silmiin, joten Smiley
 mahdonkohan olla seurankipeä Smiley

Wink  Shocked   :Smiley

NIIN, Afrikkalaisella siraffilla on suuuret silmät..

Mutta kun ne ovat niiiiin kaukana, jopa korkealla..

Seuranpuute saattaa tehdä

K I P E Ä Ä
                      2funny
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6
  Tulostusversio  

Siirry: