Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Silmät, sielun peili  (Luettu 69030 kertaa)
0 jäsentä ja 9 vierasta katselee tätä aihetta.
ancelica
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #60 : 29.03.2009 17:06:55 »

Mulle tulee joskus meditoidessa vahvasti 'kuva' naisesta joka on varmastikin hyvin hyvin kauan sitten elänyt Egyptissä, hiukset sellaset pitkät mustat, jotain kullanväristä pantaa tms päässä, välimeriläisen tumma iho, ja todella erikoiset syvät tumman indigonsiniset silmät. Vaatteissa violettiä, vihreää ja kultakirjailuja.  Smiley
tallennettu
ansku 60
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #61 : 21.07.2013 18:43:00 »

Silmät ovat todellakin sielun peili,itse ainakin tunnistan ihmiset silmien perusteella.Ensi vaikutelma kertoo heti sen,onko ihminen rehellisesti oma itsensä vai teeskentelijä. Ja se,minkä ensivaikutelman saa,sitä ei kyllä enää pysty muuttamaan,vaikka miten yrittäisi miellyttää.Henkilökohtaisesti katson aina ihmisiä silmiin tavatessani.
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #62 : 03.08.2013 20:44:20 »

Mun yksi kaveri väittää kiven kovaan että mulla on samanlaiset silmät (ja katse) kuin James Earl Jonesilla... joka on afroamerikkalainen...  idiot2
tallennettu
Jesse Uitto
Vieras
« Vastaus #63 : 04.08.2013 12:36:11 »

Mitä te näätte mun silmistä... kertokaa  idiot2

tallennettu
meimi
Astroholisti

Astrotumpelo

Profiili
« Vastaus #64 : 04.08.2013 13:21:23 »

Mä väittäisin, että tuossa -zillic-:in linkittämissä kuvissa ei oo edes sama ihminen.  Sama ilme kyllä silmissä, mutta silmien muoto on ihan erilainen, ja tuoreemmasa kuvassa nenän ja suun väli on pienempi.  Nenä on tuoreemmassa kuvassa erilainen, nenänpää on nuoremmalla tytöllä pyöreä ja vanhemmalla naisella terävä, ja nenun varsi kyömympi.  Voin olla toki väärässäkin, mutta ajattelis, että ei ihmisen peruspiirteet muutu vaikka ikää tuleekin.  En lukenut juttua, että oliko häntä kohdeltu kovinkin kaltoin, mukilointi voisi selittää nenän varren muutoksen kyllä.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #65 : 09.08.2013 17:43:45 »

Mä väittäisin, että tuossa -zillic-:in linkittämissä kuvissa ei oo edes sama ihminen.  Sama ilme kyllä silmissä, mutta silmien muoto on ihan erilainen, ja tuoreemmasa kuvassa nenän ja suun väli on pienempi.  Nenä on tuoreemmassa kuvassa erilainen, nenänpää on nuoremmalla tytöllä pyöreä ja vanhemmalla naisella terävä, ja nenun varsi kyömympi.  Voin olla toki väärässäkin, mutta ajattelis, että ei ihmisen peruspiirteet muutu vaikka ikää tuleekin.  En lukenut juttua, että oliko häntä kohdeltu kovinkin kaltoin, mukilointi voisi selittää nenän varren muutoksen kyllä.

Minusta nuo havaitsemasi erot johtuvat vaan hieman erilaisista kuvakulmista. Jopa tuosta tytön nenässä olevasta läntistä on jotain vilä jäljellä jälkimmäisessä kuvassa. Kasvojen piirteet voivat muuttua iän myötä paljonkin. Mutta mene ja tiedä sitten.  Smiley
tallennettu
Ithilien
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #66 : 30.08.2013 18:02:51 »

Mielenkiintoinen aihe tämäkin, minunkin silmistä on sanottu vaikka ja mitä... itse olen hirveän huono kertomaan niiden kertomasta mitään, muut sitäkin enemmän Cheesy Ulkonäöstä nyt kuitenkin sen verran, että ovat sitä sinivihreää merenväristä sävyä joka tuppaa muuttumaan vähän valon mukaan, perussävy on jokseenkin harmaanvihreä, ei järin tumma, mutta hyvin, hyvin tumma ja paksu reunus ("limbal ring" on muistaakseni sen nimi) iiriksen ympärillä. Lisäksi pupillin ympärillä on muutamia kultaisia pilkkuja, olen samanlaisia nähnyt vain toisella isoisälläni, muodoltaan silmäni ovat melko lailla mantelin malliset, hitusen raskasluomiset eivätkä kauhean isot, ja niistä on yllättävän helppo meikata aasialaisia muistuttavat. Olen useammin kuin kerran saanut kuulla (enimmäkseen miehiltä) silmieni olevan vaaralliset, tiedä sitten kuinka paikkansapitävä väite lopulta on Grin Pitkäaikainen kumppanini taas sanoi silmiini toisinaan etsiytyvän jopa hätkähdyttävän saalistavan petoeläimen katseen, mikä todennäköisesti on melkoinen kontrasti normaalille katseelleni, josta rakkaani lausuikin joskus kauneimman kommentin jonka olen silmistäni tai katseestani saanut, siitä kuinka lempeä katseeni on. Mielenkiintoisimman lausahduksen niistä taas on tarjonnut yllättäväänkin syvällisyyteen joskus pystyvä isäni, joka kuulemani mukaan oli synnytyslaitoksella äidille sanonut tuolla lapsella olevan vanhan, viisaan naisen katseen. Tulin vaihteeksi pohtineeksi tuota kommenttia tämän topikin otsikon pohjalta, ehkäpä sieluni onkin jo hyvin vanha? Siitä olisi kiehtovaa ottaa selvää.  Smiley

Voisinkin koittaa etsiä pari kuvaa silmistäni, olisi jännä kuulla mitä te muut niistä osaisitte sanoa!

//edit. Tuollaisia löytyi ja rajailin vähän, kummassakaan kuvassa ei taida olla meikkiä kun ripset näyttävät noin lyhyiltä... ovat ihan kohtuu pitkät, mutta niissä on niin vaaleat kärjet etteivät ilman ripsiväriä näy Cheesy
« Viimeksi muokattu: 30.08.2013 18:38:18 kirjoittanut Ithilien » tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #67 : 01.09.2013 20:06:02 »

//edit. Tuollaisia löytyi ja rajailin vähän, kummassakaan kuvassa ei taida olla meikkiä kun ripset näyttävät noin lyhyiltä... ovat ihan kohtuu pitkät, mutta niissä on niin vaaleat kärjet etteivät ilman ripsiväriä näy Cheesy

Jos silmät ovat noin kauniit ilman meikkiä, ei ihme että niitä on sanottu vaarallisiksi.

Luultavasti samalla tavalla vaaralliset kuin peppu jonka näin pari päivää sitten.
Se oli säärineen kaikkineen kuin pieni taideteos, ottaen vielä huomioon että minikokoisella
tytsillä oli pelkät hölkkätrikoot(?), jotka eivät taida paljon muotoilla paikkoja kuten
farkut tekevät.

Vaarallisuus on siis sitä, että kuva porautuu verkkokalvolle niin, että
siitä ei tahdo päästä eroon...

:Smiley
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #68 : 01.09.2013 20:26:05 »

Haa, Sidis on rakastunut  Kiss
Vaarallinen peppu. No niin, miksei.

Mut hei, onko kenestäkään muusta vastenmielistä se, kun joku ottaa ja tuijottaa sua ihan herkeemättä suoraa silmiin kun keskustelee, vai olenko ainoa? Jokunen ihan "siviilissä" tavattukin, mutta sitten sos.ja terveysalan ammattilaiset on ihan kaameita...opetetaanko niille koulussa että niin täytyy tehdä? Luulis ny että olis semmosta sensitiivisyyttä sen toisen ihmisen suhteen, että ainakin tajuaa, jollei se kyseessä oleva henkilö siitä tuijottamisesta diggaa? Vai olenko jotenkin outo kun en pidä siitä; minusta se on jopa röyhkeää? Mä en toki pidä juur halailustakaan, ehkä olen vain sitä tyyppiä? Älkää tulko mun iholle?
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #69 : 01.09.2013 22:03:41 »

No joo, kieltämättä just noi alan ihmiset töllää sillain.... aika paljon sen normaalin tölläysrajan yli.  crazy2
Kun ei simmut ees käväise vaikka alhaalla tai sivuilla vaan herkeemättä kohti vaan!
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #70 : 01.09.2013 22:47:29 »

Määkö mustis? Kenelle?  Cheesy
Yksinhän mää siellä lekurilla/sos./terv.alan ihmisellä yleensä oon tavannu käydä, ei siinä oo ketään kelle mustua.  Kiss
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #71 : 01.09.2013 23:35:33 »

Määkö mustis? Kenelle?  Cheesy
Yksinhän mää siellä lekurilla/sos./terv.alan ihmisellä yleensä oon tavannu käydä, ei siinä oo ketään kelle mustua.  Kiss

Hups! Lukihäiriö, sorge!  Embarrassed
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #72 : 01.09.2013 23:55:55 »

Nou hätä!  Smiley
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #73 : 02.09.2013 09:52:38 »

Silmiin katsominen on monimutkainen juttu, mutta tiivis tauoton silmiin katsominen ilman että välillä vilkaistaan muualle ei ole soveliasta; se tarkoittaa kaikilla kädellisillä ihminen mukaan luettuna vain kahta asiaa:
Taisteluhaastetta tai parittelukutsua.  Grin

Jos sosiaali- ja terveysalan ammattilainen tekee niin, hän on joko ymmärtänyt katsekontaktia koskevan koulutuksen aivan persiilleen, tai on sosiaalisilta taidoiltaan onneton. Tai molempia. Yleensä ihmiset ymmärtävät lähes vaistomaisesti olla tuijottamatta liian tiiviisti. Ja vielä tulee sitten mieleen sellainenkin vaihtoehto, että sos-terv. alallahan lääkkeiden väärinkäyttö on tosi yleistä, jos on ihan pilleripöllyssä, saattaa tuijottaa huomaamattaan liikaa.

Toisaalta tuijotuksen kohteen reaktiot voivat myös olla monenlaisia: Ihmiset jakautuvat selvästi tässä - ja anteeksi nyt, tämä ei ole minun keksimäni terminologiavalinta, vaan ruumiinkieltä koskevasta kirjasta jonka luin - alfoihin ja beetoihin. Alfat pitävät pidempää katsekontaktia eivätkä koe sitä epämiellyttäväksi, kun taas beetat tykkäävät lyhyemmästä katsekontaktin kestosta.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #74 : 02.09.2013 10:42:06 »

No niin, taisteluhaaste tai parittelukutsu, ihmekkös tuo jos tuntuu epämiellyttävältä Cheesy
Juuh, näitä tuijottajia on ollu ainakin lastentarhanopettaja, psykologi ja psykiatri  :Smiley Ei noista muista, mutta jos tuo lastentarhan ope on pöllyssä, niin se jos mikä on kamalaa  Lips Sealed Mut ei sekään sitä normaalisti tee, ihan niitä näitä jutellessa, mutta semmosessa jossain varsinaisessa virallisessa keskustelutilanteessa.
Semmostakin mietin, että voisko tuo ankara tuijotus olla joku suojautumiskonsti loppuviimein heillä?

Bee luokan kansalainen siis Cheesy
Eiku missä mielessä? Siis ajatellaanko tässä jotain laumahierarkiaa?
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6
  Tulostusversio  

Siirry: