Asiasta ja tulkinnoista voi ja saa varmaan olla mieltä, kyse on aina tulkinnasta. Koen että Timo puhui tärkeistä asioista mutta mitä kaikkea voi päätellä kartasta, miten sen minkä kokee kartalta nousevan olennaiseksi seikaksi, miten esittää se mahdollisimman rakentavasti, on haaste meille kaikille jotka astrologian kanssa olemme tekemisissä.
Mitä kipeimmistä asioista on kyse, sitä enemmän välttäisin yksinkertaistettuja ilmaisuja ja olettamuksia enkä rohkaisisi siihen tulkintamalliin että kaikki mitä sinulle tapahtuu on vain oman mielesi heijastumaa vaikka olenkin samaa mieltä että ajatuksen taustalla olevasta näkemyksestä yleisluonteisesti.
Kun pienelle lapselle tapahtuu jotain väkivaltaista tms, niin saman logiikan mukaan pitäisi varmaan ajatella että lapsi on itse jollain tasolla heijastanut omia alitajuntaisia käsittelemättömiä ja keskeneräisiä persoonallisuuksien piirteitään muihin ja tavallaan "saa sitä mitä tilaa" eikö? En haluaisi syyllistää ketään elämän isoista "kupruista" vaikka omaakin osuutta kaikkeen mitä itselle ja ihmissuhteissa tapahtuukin on hyvä pohtia, mutta ainakin itse koen tälläisten suoraviivaisten syy-seuraus-tulkintojen olevan liian yksitasoisia. Ja aina on mahdollsista on toisella ON ongelma ja itse joudut kohtaamalla toisen ongelman kasvamaan itsekin (ja joku voi ajatella että olet halunnut kohdatakin tuon hiertävän asian tässä elämässä eli omapa on valintasi), mutta onko ongelman aiheuttama paha olo suoraan verranollinen siihen että itse olet niin keskeneräinen ja kykenemätön irrautumaan omaan rakkauden tilaasi....? Eli oma syysi ihan kaikki mitä sinulle tapahtuu.
Niin, harva meistä on niin seesteinen että mikään ei meidän mielenrauhaamme hetkauta. Ja mitäpä me astrologialla tekisimmekään jos kaiken tarkoitus on irrottautua kaikesta ihmiselämän ei-niin-kivoista asioita irralleen ja omaan maailmaamme jossa itse olemme syy ja seuraus ja luomme oman maailmamme, kirjaimellisesti.
Hiukan provoa, myönnän, mutta en usko että voimme muuttaa kaikkea, voimme vain yrittää muuttaa sitä itse asiat koemme ja miten niihin suhtaudumme. Joskus se riittää poistamaan ongelman. Joskus se ei poista ongelmaa, vaan lievittää oireita. Jos rakastan itseäni, niin rakastaako henkilö X minua? En usko, mutta ehkä en enää koe kärsimyksenä sitä hän ei rakasta. Ratkesiko ongelma, tavallaan
mutta lopputulos ei ollut sen mitä halusimme.
-Solina2