Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Maku herätessä?  (Luettu 29946 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
sideman
Astroholisti

Profiili
« : 29.05.2009 12:37:16 »

Minkälainen on maku suussasi herätessäsi aamulla hyvin/kohtalaisesti/huonohkosti
nukutun yön jälkeen? Hapan, makea, suolainen, karvas, umami?

Onko mitään hypoteeseja siitä, mitä erilaiset "heräämismaut" mahdollisesti indikoivat?

crazy2
tallennettu
rovatar
Astro-nauttija

Keltainen Kosminen Aurinko

Profiili
« Vastaus #1 : 29.05.2009 12:42:13 »

Minkälainen on maku suussasi herätessäsi aamulla hyvin/kohtalaisesti/huonohkosti

Onko mitään hypoteeseja siitä, mitä erilaiset "heräämismaut" mahdollisesti indikoivat?

crazy2

No ensinnäkään en osaa asiaa analysoida, kun en tiedä edes mitä tarkoittaa umami? idiot2
tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
rovatar
Astro-nauttija

Keltainen Kosminen Aurinko

Profiili
« Vastaus #2 : 29.05.2009 12:51:00 »

No jaa voihan olla että nuo maut indikoivat sitä millainen maku päivästäsi jää myös jälkeen…

Hapan maku aamulla …olet tavannut hapannaamaisia ihmisiä…tai olet jopa itse ollut sellainen, ainakin olet tavattuasi hapannaaman…

Makea…olet syönyt liikaa sokeria …tai ihmiset tai sinä itse olet makeillut…mielistelyä..

Suolainen…liikaa suolaa…suolalohta…hei, ethän vain ole uinut meressä?

Karvas..Nyt jäi kyllä karvas maku suuhun…ettei vain joku ollut tehnyt paskamaista kepposta sulle?

Umami maku…?

2funny Smiley 2funny
tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
Asterix
Vieras
« Vastaus #3 : 29.05.2009 14:15:58 »

crazy2

:Smiley 

Heh...! Grin 2funny

Huonosti nukutun yön jälkeen;
Riippuu, että onko hän ajatellut minua
ja syönyt esim. pari päivää hedelmiä, jolloin maku
saattanee olla varsin miellyttävä. Grin 2funny
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 30.05.2009 08:30:17 »

Kyllä nuo maut yön jälkeen kertovat aikalailla kehosi puhtaustilasta. Esim. minä joudun syömään kourallisen lääkkeitä joka päivä, jotka ovat todella vahvoja - voitte vaan kuvitella sen maun aamulla.  2funny En pussailisi ketään heti aamusta! Grin

Olisi kyllä ihan jännä tietää millainen se "normaali"maku sitten on. Cheesy
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 30.05.2009 09:17:41 »

Riippuu hyvin paljon elimitön tilasta; bakteerit sopusoinnussa. Ja vaikka ois hyväki hammashygienia niin kyllä se suu saattaa haiskahtaa aamuisin aika paskalle.  Yksi syy tähän on se, että yön aikana suuta voiteleva syljeneritys ei ole yhtä aktiivinen kuin päivällä ja suu on ns kuiva. Lääkkeet myöskin muuttavat suun- ja elimistän bakteerikantaa.

Mua ei saa ainakaan heti aamusta pussailla jos ei ole pessyt hampaitaan. Smiley
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Veskari-83
Kanta-astroilija

Inner peace is found through passion

Profiili
« Vastaus #6 : 30.05.2009 10:40:30 »

Umami on se maku joka on annettu lihalle kun ei muuta keksitty. Lähinnä mulle itse aiheeseen liittyen tulee mieleen, et jokaisella on sellanen auttamatta pahanhajunen se hengitys, ja jos tältä kantilta asiaa miettii niin jos tämä kyseinen "maku nautinto" menee ruoan mukana elimistöön, niin ei se kovin tervettä jälkeä sinne tee. Näinpä Veskarin vinkki aamun ekaksi tehtäväksi onkin putsata kieli vaikkapa lusikalla, ja kuoria kylmästi kaikki valkoinen/harmaa erite jota siitä lähtee pois, huomattavasti parempi tapa kuin hampaiden pesu joka ei poista läheskään kaikkia bakteereja yms. suusta. Yleensä jo tämä poistaa lähes kokonaan tämän pahan hajun suusta.
tallennettu

aurinko vesimies (4. huone)
nousu vaaka
venus vesimies (5.huone)
kuu oinas (8.huone)
Kuunsolmu rapu (10.huone)

"Esiinnyt naismaailmassa itsevarmana ja haluttuna miehenä, jota ei kuka tahansa nappaa mukaansa ja etsit koko ajan naista, joka mitään kyselemättä vain ottaisi sinut.
T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 30.05.2009 11:34:34 »

Ja vihreä tee on sellainen joka estää pahanhajuista hengitystä. Viheässä teessä oleva katekiiinit tappavat myöskin bakteereja. Siihen kielenpinnalle kertyvä töhnä on oikea bakteerialusta, että ei kun vain juomaan vihreää teetä.
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Asterix
Vieras
« Vastaus #8 : 30.05.2009 16:20:34 »

Tuli tuommoinen mieli ilmaista,
että tupakoitsijoiden henki aika usein haisee sellaiselle pierun
ja tuhkakupin hajun sekoitukselle
ja aamuisin se voi olla niin voimakas joillain henkilöillä,
että minua saattaa ihan tosissaan alkaa
oksettamaan -etekin kun aamuisin verensokeri on muutenkin alhaalla.

Millainen maku heillä on suussaan
-en halua edes ajatella. buck2

tallennettu
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #9 : 02.06.2009 18:20:15 »

Tuo suuhygienia on hajunsa veroinen, joillakin  buck2 usein tämä herkkis nenuni ilmoittaa tupakoitsijat jo kaukaa... öh, ajatuskin suutelosta aamusella  buck2
Reflux kylläkin voi aiheuttaa tuoksua henkäyksiin, vaikka ois kuinka puhdas suu.

Mutta kiitti vaan veskari-83  Shocked nyt jonkun täytyy alkaan kuoria kieli aamusta ekaksi, kun alkoi öllöttään... vaikka ihan asiaa kirjoitit  Wink
Ja ostinpa vihreää teetä äsken kaupasta... alkoi tuntua hyvältä vaihtoehdolta  :Smiley olen käynyt akupunktiossa jo jonkin aikaa ja nyt on muutoksia alkanut tapahtua, mm.kahvi ei maistu kauheasti enään  Huh
tallennettu
Veskari-83
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #10 : 02.06.2009 23:39:11 »

olen käynyt akupunktiossa jo jonkin aikaa ja nyt on muutoksia alkanut tapahtua, mm.kahvi ei maistu kauheasti enään  Huh
Mitä puhtaammaksi ihmiskeho muuttuu, sen vähemmän se kaipaa näitä epäpuhtaita ravintoaineita. Näihin kuuluvat alkoholi, kahvi, tupakka, sokeri yms. Itse olen lopettanut kahvinjuonnin sen takia reilu ½ vuotta sitten, kun se maistui aivan ällöttävältä, en saanut enää sitä alas. Aluksi luulin, että olen tulossa hulluksi, mutta nyt myöhemmin kun tietoisuutta on tullut lisää, niin tiedän mistä tämäkin johtuu. Näiden lisäksi (vaikka tiedän, että tämä saa monien iho-/selkäkarvat pystyyn ja varmasti mulle vihaiseksi, niin sanon silti) myös liha sai aikaan samaisen reaktion. Nykyisin jos joudun syömään nautaa tai possua tai edes kanaa, niin ei mene kuin max 30min ja mahaan alkaa koskea, sekä koko kroppa reagoi siten, että tulee aivan älyttömän huono olo.. Vaikka miehisestä suusta tämä kuulostanee tyhmältä, niin en yhtään ihmettele miksi alunperin ihmiset söivät vain kasviksia ja hedelmiä. Sitten joku laiska sukupolvi yllätti ja keksi, että lihasta voi saada jotain syömäkelpoista..  idiot2 knuppel2 tickedoff
tallennettu

nousu vaaka
venus vesimies (5.huone)
kuu oinas (8.huone)

"Esiinnyt naismaailmassa itsevarmana ja haluttuna miehenä, jota ei kuka tahansa nappaa mukaansa ja etsit koko ajan naista, joka mitään kyselemättä vain ottaisi sinut.
T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #11 : 03.06.2009 10:15:33 »

- Kyllä pitää olla ihme herkkis jos ei voi syödä lihaa. Kohtuudella kun syö niin ei ole vaivoiksi asti. Ja kuinkas alkuihmiset pärjäs jos eivät elääksen olisivat nälkäänsä metsästäneet elämiä?
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Veskari-83
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #12 : 03.06.2009 11:08:24 »

- Kyllä pitää olla ihme herkkis jos ei voi syödä lihaa. Kohtuudella kun syö niin ei ole vaivoiksi asti. Ja kuinkas alkuihmiset pärjäs jos eivät elääksen olisivat nälkäänsä metsästäneet elämiä?
Kuten mä just tossa sanoin, niin arvasin kyl et nillitys alkaa. Mut todistettu on, että alkuihmiset aikojemme alussa eivät syöneet mitään lihaa vaan pelkästään luonnosta saatuja hedelmiä ja kasviksia. Tää menee niin pahasti offtopiciks että jätänpä tähän Smiley
tallennettu

nousu vaaka
venus vesimies (5.huone)
kuu oinas (8.huone)

T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #13 : 03.06.2009 11:14:17 »

Eikö täällä voi puhua asioista niiden oikeilla nimillä, että pitää heti ottaa itseensä ja loukkaantua?! Ihan sama mulle jos ei kestä, en sille voi mitään.
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Veskari-83
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #14 : 03.06.2009 11:32:54 »

Pakkoko se on sitten joka asiaan saada sanottua se viimeinen sana? Ei mun mielestä kenenkään henk.kohtasia asioita tartte alkaa sanomaan et toi on mun mielestä väärin ja ei noin voi olla. Joskus ne mölyt voi pitää mahassaan vaikka se yleisen foorumin asioihin tietty kuuluukin hieman kommentoida. Kehitys vaan on menossa siihen suuntaan, että palaamme noihin alkuaikoihin vielä joku päivä, ja nämä lienevät niitä ensimmäisiä viittauksia siihen suuntaan.
tallennettu

nousu vaaka
venus vesimies (5.huone)
kuu oinas (8.huone)

Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  

Siirry: