Hmm... anoppini jo kerran sanoi tyttärestäni hänen olevan indigo, silloin kohauttelin olkapäitä asialle. Nyt luin tuon indigon "määritelmän" uudestaan ja moni täsmäsi. Tosin napero on vasta 2v7kk että ikä tekee varmaan oman osansa.
Tyttö ei koskaan tottele minua kerrasta (ellen pyydä lasta jälkiruoalle
) vaan kaikki täytyy neuvotella ja neuvotella ja vielä kerran neuvotella ja tietenkin perustella. Huutaminen ei auta todellakaan, joskus vaan hihat palaa totaalisesti
. Tarhan täditkin puhuvat miten he ovat nyt oppineet luovimaan lapsen kanssa, kun suora käskytys ei toimi... Tosin tyttö on nouseva kauris tähtikuvioissa (ja aurinko kaksonen), ja luonnehdintana oli juuri tämä "Kaurisnousuisena et suostu mihinkään siltä istumalta elleivät sinulle esitetyn asian hyödyt ole täysin veden pitävät" ja "Siksiköhän vedät puoleesi tunteellisia ja ailahtelevia Rapu tyyppejä, joiden lapselliset tunnereaktiot saavat sinut etsimään kattilaa jossa Ravun voisi keittää aikuiseksi" (itse olen nouseva Rapu) :
Noin kuukausi sitten tyttö puhui olevansa pikkuveli (on ainoa lapsi tässä meidän perheessä) ja tänä viikonloppuna puhui olevansa aikuinen tai vanha aikuinen. Lapsi myös näkee jotain henkimaailman asioita, viimeksi perjantaina automatkalla hän kysyi että näinkö tuon tytön tien varressa, minun silmiini siellä ei ollut ketään.
Lapsi on melko arka ja herkkä, viihtyy omissa oloissaan ja tilanteeseen "sulaminen" voi viedä tunteja. Meitä harvoin tapaavat ovat aivan äimänä kun kerron tytön temperamentista, sitten kun tyttö suuttuu niin hän todellakin suuttuu
. Fyysisesti ei käy käsiksi mutta se raivon määrä on ihan käsittämätöntä. Vauvana lapsi sai itkukramppeja ja meni kerran tajuttomaksi, nykyään näitä itkukramppeja tulee harvemmin.
Meedio jonka tapasin sanoi että todennäköisesti lapseni näkee henkimaailmaan, ja hänen sormenpäänsä ovat myös hyvin herkät ja hänen pitäisi saada maalata, muovailla yms. jotta tulevaisuudessa hän pystyisi keskittymään koulunkäyntiin. Lapsi "lukee" tällä hetkellä innokkaasi, mm. keksii lauluja Dalai Laman kirjasta sekä taolaisuutta käsittelevästä teoksesta
. Tässä on minullekin haaste jos lapsella tulee olemaan koulussa keskittymisvaikeuksia, koska oma koulunkäyntini on aina ollut liiankin helppoa.