Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Hyväksikäyttö  (Luettu 20707 kertaa)
0 jäsentä ja 20 vierasta katselee tätä aihetta.
Artemis
Astroholisti

Profiili
« : 28.01.2006 14:16:13 »

Miten kartalta voisi nähdä esim. hyväksikäytetyksi joutumisen? Enkä tarkoita nyt pelkästään seksuaalista vaan siis yleensäkkin sitä miten jotkut ihmiset käyttävät joitain ihmisiä hyväksi eri tavoin. Tunnen ihmisiä jotka ovat äärimmäisen kilttejä ja heidän on hankala pitää puoliaan ja siksi toiset haluavat hyötyä heidän kiltteydestään ikävillä tavoilla...
Miten kartalta taas näkysi sellainen että "osaa"/haluaa hyötyä muista ja tehdä sen tuntematta huonoa omaatuntoa?
Osaako kukaan sanoa mitä kannattaisi katsoa?
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #1 : 28.01.2006 20:46:16 »

Allekirjoitan kyllä täysin tuon mitä mg_artemis sanoo Kuu Kaloista. Ikäni olen joutunut kokoamaan kaiken tahdonvoimani, jotta muut eivät jatkuvasti kävelisi ylitseni.

Tuntuu että niitä ylitsekävelijöitä sitten taas löytyy joka merkistä...  buck2
tallennettu
uranianmale
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #2 : 28.01.2006 20:55:28 »

Uskon tohon neptunusihmisten hyväksikäyttöön. Itse olen nouseva kala ja olen usein huomannut olevani hyödynnettävä nappulainen muiden valta- ym. -peleissä.  :police:Mutta hyvä että sen huomaa. Ja johonkinhan se raja on vedettävä! :knuppel2:Ei kenenkään yli saa kävellä! :idiot2:Tsemppiä fisut! smitten kalat
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #3 : 28.01.2006 21:07:20 »

Kyllä hyvä me Fisut  smitten  kalat Pidetään pintamme.

Vaikka niitä Kalojen höykyttäjiä löytyy joka merkistä niin rehellisyyden nimissä täytyy sanoo, että Skorpioneilta oon joutunu kestään tota eniten. Nykyään oon alkanu "hengaileen" Skorppareiden kanssa, koska oon päättäny antaa takasin...  knuppel2  tickedoff

En mitenkään katkera ole...  angel   knuppel2
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 28.01.2006 21:18:39 »

Ihan samat merkit tuli mieleen itsellänikin. Vahva Neptunus ehkä haittaa rajojen löytymistä ja niistä kiinni pitämistä edesauttaen uhrin asemaan ajautumista, kun taas vahvan Pluton kartallaan omaava omaa ainakin alitajuisen vaiston hallita. Tosin iän myötä nuokin ominaisuudet useampi kääntää enemmän voitokseen ja positiivisiksi piirteiksi kuin puutteiksi.
tallennettu

Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #5 : 29.01.2006 01:14:43 »

Aurinko- ja Kuu-Kalana en voi kyllä allekirjoittaa ko. väitettä, mutta ehkä poikkeus taas vahvistaa säännön..

Ja kun Skorpioni nousee ja Pluto on muutenkin melko vahva kartalla, ne ehkä kompensoivat. Mutta liiallinen kiltteys tms. ei ole todellakaan ikinä ollut ongelma. Pikemminkin päinvastoin.

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Missa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #6 : 29.01.2006 01:39:04 »

Itse olen (ainakin ollut) liian kiltti, ja tuossa on ollut paljon opettelemista itsellä. Veikkaan tämän johtuvan karttani vaaka- ja neitsyt-painotuksesta, tai niiden yhdistelmästä. Kaloja ei kartalta löydy, mutta Neptunuksen aspekteja kylläkin... Undecided
tallennettu

aurinko vaaka kuu oinas askendentti neitsyt
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 30.01.2006 07:56:40 »

Hassua, ne ihmiset mitä ajattelen eivät ole "neptunusihmisiä", kalaa tuskin ollenkaan kartalla. Mutta täytyy sitten katsoa mitä se neptunus heidän kartallaan tekee.
Missa, neitsyttä ja vaakaa heidän kartoiltaan kyllä löytyy.
tallennettu
mystery62
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #8 : 30.01.2006 10:51:03 »

Minäkin olen lapsieni mukaan liika kiltti, varsinkin miessuhteissani paljon anteeksiantanut..
Mutta vahvistunut kyllä viime vuosina. Miksiköhän tuntuu että skorpionimies yrittää kokoajan hyötyä kaikista, laskelmoi ja on äärettömän pihi.. hän on myös nouseva skorppari. Sitten vielä luin yhdestä ennustuskirjasta, että jos ihmisellä on korvanlehdet hyvin kiinni päässä niin on oikein saituri ja tällähän on. Uskokoon ken tahtoo  tickedoff
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #9 : 30.01.2006 10:56:25 »

No tuota luokitselkaas sitte ne hyväksikäyttäjämerkit.. jousimies, kauris ainakin.. coolsmiley ..rapu, kalat..jee.. kumma jos kalanaisia hyväksikäytetään kun minusta kalamiehet käyttää hyväksi.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Maisa
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #10 : 31.01.2006 08:04:50 »

Tein äsken tuon Pullen- jutun josta galluppi toisessa topicissa, ja kuinka ollakaan Neptunus on karttani vahvin planeetta, Kalat toiseksi vahvin merkki. IIK! AC Skorppari - - - tunnen kyllä itsestäni hyväksikäytön molemmat puolet, olen kävellyt muiden yli ja tullut itse ylikävellyksi. Tuo Pullenin %-juttu olikin mieletön oivallus (kiitos Silakka), en ole sitä aiemmin huomannut (tai sitten en vaan ole koskaan jaksanut scrollata niin alas...)

Alasolmu Kaloihin liittäisin tuon hyväksikäytön muuten ihan ekana. (Tosin voi johtua siitä, että olen keskittynyt viime aikoina melkein pelkkiin Kuunsolmuihin...)
tallennettu

Au Jouskari, AC Skorpioni, Kuu Jellona
Keltainen Solaarinen Aurinko
Kiinalainen Tiikeri
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #11 : 31.01.2006 20:35:41 »

Neitsyt ja Vaaka todella myöskin voisivat helposti jäädä voimakastahtoisempien jalkoihin...

Entäs sitten huoneet? Olisiko korostunut 6., 12. tai sitten 7. huone mahdollisesti viittaus hyväksikäyttöön?

Vastaavasti vahva 8. huone voisi viitata haluun hallita muita?

Kun nuo Kuunsolmut nyt tulivat esille niin itselläni se on 12. huoneessa Ravuissa. Minä muuten en pidä Rapuja manipuloivina hyväksikäyttäjinä, ES mistä moisen keksit? Niin ja se 6. huone on erittäin raskas...
*need I say more*
  buck2
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #12 : 01.02.2006 10:51:32 »

Hyväksikäytön tuntomerkeistä kartalla löytyi infoa vanhasta American Astrology -lehdestä.Yritän kääntää sen nyt tähän lyhenneltynä mahdollisimman oikein ja toivon, että pätkästä on hyötyä tähän ketjuun. Artikkelissa puhutaan pääasiassa lasten hyväksikäytöstä ja huonosti kohtelusta. Esimerkkitapauksena on tyttö, jota ottovanhempansa hylkivät ja kohtelivat vuosia huonosti ja lopulta tappoivat tytön tämän ollessa 9-vuotias. Ironisinta ja surullisinta jutussa on se, että tytön oikea äiti oli aikoinaan päätynyt antamaan lapsen adoptoitavaksi taatakseen lapselle paremmat olot kuin mitä hänellä olisi köyhänä ja yksinäisenä äitinä ollut tarjota. Vaikka artikkeli käsitteleekin lapsia, samat kuviot pätenevät myös aikuisten kartoilla.

Varoitusmerkit artikkelin mukaan:
1) Heikosti aspektoitunut Aurinko edustaen herkkää egoa ja kyvyttömyyttä taistella vastaan ja puolustaa itseään
2) Vahvasti aspektoitunut Kuu ilmentäen niin suurta riippuvaisuutta ja yhteenkuuluvaisuuden tarvetta, että hyväksyy toisten taholta huonon kohtelun (esimerkiksi Kuun yhtymä Jupiteriin, joka ilmeni kolmella neljästä
kartasta hyväksikäyttötapauksista.)
3) Erittäin painokas Venus kertoo, että on liian halukas miellyttämään muita tai liian rauhantahtoinen taistelemaan hyväksikäyttöä vastaan
4) Monta perääntyvää planeettaa etenkin ns. suljettujen ovien takana olevissa huoneissa 4, 8 ja 12
5) Raskaat Pluton - kontrollin ja voiman planeetan - aspektit, erityisesti neliö, oppositio tai yhtymä Aurinkoon, Kuuhun, Marsiin, Saturnukseen, Uranukseen tai Neptunukseen.
6) Mars, Saturnus, Uranus, Neptunus tai Pluto pahasti sijoittunut 4, 8 tai 12. huoneeseen

Artikkelin kirjoittaja on Lina Accurso, ainakin itselleni täysin tuntematon nimi. Enpä osaa sanoa, onko hän oikeassa vai väärässä. Artikkelin mukaan ainakin on tutkinut paljon tapauksia. Artikkelin pohjalta ainakin itselleni heräsi muutamia kysymyksiä ja tarvetta saada lisätietoa. Jotkut tuntomerkit tuntuvat hieman omituisilta. Erityisesti Pluton aspektit muihin hitaisiin planeettoihin ihmetyttävät, sillä nehän ovat jokaisen samanikäisen kartalta löytyviä sukupolvikuvioita. Toisaalta voihan olla niinkin, että jotkut ikäluokat saattavat ollakin keskimäärin muita alttiimpia tietyille tapahtumille syntymähetkellä taivaalla olleiden hitaiden planeettojen konjunktion takia, joskin kyseisten planeetoiden synnyttämiä kombinaatioita taitaa löytyä väestöstä suurimman osan kartalta. Myös Kuun yhtymä Jupiteriin oli totaalinen yllätys, etenkin jos lapsen hyväksikäytössä ja laiminlyönneissä on äiti mukana. Toisaalta Kuulla voi olla Jupiterin ohella muita, hankalampia aspekteja, joita artikkelissa ei mainittu. Kannattaa kai vielä mainita, että _vähintään_ yksi luetelluista kohdista 1-6 löytyy jokaisen kartalta, monelta useampikin kohta ja elämä on silti sujunut ilman että tuntee joutuneensa hyväksikäytön uhriksi tai että olisi syytä sellaista pelätä.

Eli summa summarum: varmojen tuntomerkkien esittäminen on mahdotonta ja epävarmempien merkkienkin esittäminen vaikeaa. Toivottavasti tästä listasta oli kuitenkin edes jotakin apua keskustelun aloittajalle.
tallennettu

Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #13 : 01.02.2006 11:00:14 »

Kiitos May, noita juttuja täytyykin tarkastella  Smiley
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #14 : 01.02.2006 16:49:13 »

uskoisin, että vaaoilla on suurempi mahdollisuus joutua poljetuksi kuin kaloilla. vaikka ehkä loogisesti se olisi toisinpäin.  mutta kun ajattelen itseäni.. ehkä sitten olen kiltti.. mutta tarpeeksi itsekäs.  Cool onkohan minulla sitten se vahva pluto ?  Smiley

härkä voi olla polkija.. varsinkin härkä nousevana.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  

Siirry: