Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Hyväksikäyttö  (Luettu 20706 kertaa)
0 jäsentä ja 19 vierasta katselee tätä aihetta.
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #15 : 04.02.2006 16:20:38 »

Lainaus
Kaikille kalavaikutteisille ihmisille toivotan itserakkautta ja itse-arvostusta
smitten smitten smitten smitten smitten smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Khallayne
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #16 : 05.02.2006 01:59:31 »

Eräs ystäväni on sekä aurinko, että kuu-kalat (en tiedä jos on muuallakin kalaa). Hän on todellakin liian kiltti ja hänen hyvyyttään käytetään hyväksi, mutta nyt kun olen hänet muutamia vuosia tuntenut, olen huomannut, että hän itse myös käyttää helposti muita hyväkseen.
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #17 : 05.02.2006 11:57:22 »

Kiitos Sign pitkästä, avoimesta tilityksestä. Muokkasin äsken viestiäsi sen verran, että siirsin lainausosion erikseen (koko viestisi oli mennyt vahingossa ikäänkuin lainaukseksi). Tämä selitys siksi, ettet ihmettele, miksi olen viestiisi koskenut.

En osaa vastata itse viestiisi paljoakaan. Omien Pluto-transiittiesi aikaan olet varmasti työstänyt asiat mielessäsi järjestykseen ja sinänsä Pluto-transiitti on tullut erittäin hyvään aikaan juuri parikymppisenä vaiheessa, jolloin siirrytään vanhempien vaikutuspiiristä kohti omaa elämää ja omaa perhettä. Sinänsäkin hyvä vaihe pistää asiat pääkopassa balanssiin, ettei tulisi siirrettyä lapsuudenkodista opittua mallia omaan perheeseen. Siirtäminen kun on jonkinlainen automaatio, joka toteutuu erittäin helposti vaikka tietoisesti yrittäisikin vastustaa malleja. Usein myös huomaa ainakin itse menevänsä äärimmäisyydestä toiseen eli yrittävänsä olla täysin päinvastainen kuin vanhempansa, mikä sekin on huono valinta, sillä silloin syyllistyy vain väärän käyttäytymismallin toiseen ääripäähän tasapainon sijasta.

Olen usein ajatellut, että loppujen lopuksi kaikista maailman vaaroista oma perhe on kuitenkin se suurin riski kasvavalle lapselle. Siellä vietetään suurin osa ajasta ja tavallaan perhe leimaa sinut omalla leimallaan omansa kaltaiseksi. Ikävää on, että lapsi on perheessä se kaikkein turvattomin, suorastaan lainsuojaton, jos ei asiat mene niin pitkälle, että viranomaiset puuttuisivat asiaan esim. fyysisen väkivallan takia.  Mutta miten lapsi todistaa kenellekään psyykkisen väkivallan? Ja miten lapsi osaa ylipäänsä käsitellä näitä juttuja mielessään kun ei ole elämänkokemusta eikä vertailukohtaa? Mihin lapsi voi oman pahan olonsa kanssa mennä ja kenelle osaa siitä kertoa? Huoh!

Omakaan lapsuuteni ei ollut henkisesti helppo. Olin myös ainoa lapsi keskellä vanhempien valtakuvioita. Ainoalla lapsella onkin pahin tilanne, ei sisaruksia kanssakärsijöinä ja kokemusten jakajina, ehkä toisen näkökulmankin antajana. Jokaisella sisaruksella kun jälkeenpäin on kuitenkin erilainen mielikuva lapsuudestaan ja asioiden puiminen jälkeenpäin on tietyst helpompaa ja antoisampaa, kun näkökulmia on monta. Myös vanhemmat näkevät asiat usein eri tavalla kuin lapsensa, he voivat olla mielestään hyviä ja rakastavaia vanhempia kun taas lapsi kokee kasvaneensa huonosti kohdeltuna emotionaalisessa tyhjiössä. Itsekin mietin usein, miten lapseni minut oikein kokevatkaan... Kovasti plutonisen kartan kun omaan itsekin...

Ikävä homma on myös tuo Sign kuvaamasi äidin - ehkä isänkin - uskotuksi joutuminen. Kyllä lapsen pitäisi saada olla lapsi omine hassuine juttuineen vailla vastuuta aikuisten tunteista ja heidän tunne-elämänsä käsittelystä. Uskoisin että moni vastaavassa asemassa ollut kokee jääneensä kokonaan ilman lapsuutta eli ollensa jo pienestä pitäen pieni aikuinen. Ehkä tarve lapsuuden huolettomuuteen ja irtiottoihin tuleekin vasta esim. murrosiässä rajunakin kapinana, en tiedä. Kaikkihan nämä on henkilökohtaisia juttuja ja jokainen toimii omalla tavallaan.

Elämäsi Sign kuulostaa tosiaankin hyvin arkkityyppiseltä Kalat-elämältä. En ole koskaan tullut ajatelleeksi, mutta ehkä on tosiaankin niin, että Kalojen energiakenttään on helppo päästä - hyvässä ja pahassa. Ehkäpä Kalojen läksyksi sopisikin vielä muita merkkejäkin enemmän se hieno Tommy Tabermanin mietelause: "Miten tulla kovaksi ja pysyä silti pehmeänä - siinä haastetta yhdelle ihmisselämälle"....

Lämpimin ajatuksin,
May Smiley
tallennettu

Alzbeta
Vieras
« Vastaus #18 : 05.02.2006 15:00:50 »

Liikuttava oli tosiaan tarinasi Sign (sinulla on todella hypnotisoiva avatar muuten. Smiley) ja May erittäin hyviä pointteja.

Kun luin viestejänne muistui itsellenikin mieleeni kuinka lapsena sain joko tiedostetusti tai tiedostamatta aina niskaani vanhempieni väliset ristiriidat.

Haluaisin lisätä tähän vielä sen verran, että vaikka tosiaan sillä voi olla helpottava vaikutus, jos on useampi lapsi, mutta omasta kokemuksesta voin silti sanoa, että jos on se vanhin niin joskus sen esikoisen asema on ikään kuin sama kuin sillä ainoalla lapsella... Joutuu aina olemaan se "vastuunkantaja" ja siis se, joka aina vanhimpana saa syyt niskoilleen automaattisesti, jos jotain riitoja on. Kuten myös esikoinen on aina se, joka joutuu raivaamaan sen tien, muilla onkin sitten helpompaa kun ne asiat on jo esikoiden kanssa käyty läpi ja vanhemmat ovat rennompia.

Olen itse joutunut kärsimään niin paljon omien vanhempieni ymmärtämättömyydestä, että toivon, ettei omat mahdolliset lapseni sitä joutuisi ikinä kokemaan. Jos vanhemmilla on taloudellisia huolia tai suhteeseen liittyviä ongelmia niin ne EIVÄT ole lapsen vika eikä lapsi saisi sen takia joutua kärsimään. Mutta kun lapsi tai nuorikaan ei osaa puolustautua niin tottahan se on helppo kohde.  Undecided
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #19 : 05.02.2006 15:28:58 »

Ei sekään mitään sano jos vaikka ei olis taloudellisia huolia..tunnen tarinoita aika rankoista jutuista hyvin varakkaiden piirissä.. mutta alan olla tosi kypsä suhdeongelmiin.. tarkoittanee että sellaista karmaa en tarttis enää? Mikä toi juttu nyt on kun olen just 3 kalamiehen taholta kokenut eniten väkivaltaisuutta, petosta ja kovuutta, lukuunottamatta kaurista tietty, joka oli kuukalat. Se herkkyys ja neptunus jotenkin sekoittaa pään?
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Vajra
Astroholisti

om tare tuttare ture soha

Profiili WWW
« Vastaus #20 : 05.02.2006 16:21:16 »

Kaipa sekin voisi vaikuttaa jos on
vedic/vehlowilla kuun alasolmu ja Saturnus 4.huoneessa.
Sijoittuneena vielä johonkin ´huonoon´ merkkiin.
tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #21 : 06.02.2006 09:59:05 »

Hei sign? ja muut, mielenkiintoista pohdintaa. Olen itse aurinko-Kalat ja teema on kyllä tuttu, joskaan kartaltani ei noita muita mainittuja indikaattoreita löydy enkä ole lapsuudenkotini takia joutunut noita asioita läpikäymään, vaan ne ovat yleisesti kiinnostaneet muuten. Ehkä karttani ykköshuonepainotus (aurinko, kuu, 4 planeettaa ja Chiron) kuvaa sitä tapaa miten olen eniten käynyt niitä läpi: omassa päässäni. Smiley

Kalojahan sanotaan rajattomiksi ja äärettömiksi, voisikohan olla niin että kala-vaikutus kertoo että lähtöympäristössä toiset ihmiset tunkeutuvat kalan energiakenttään eivätkä anna tilaa...tämähän voi tapahtua myös ideatasolla ja henkisesti, sillä onhan olemassa myös hyviin ja rauhallisiin perheisiin syntyneitä kaloja.

Kalat-energian sanotaan tosiaan olevan sellaista, että ympäristö vaikuttaa vahvasti, tahtoi tai ei. Vaikka itselläni onkin kartalla sekä rajoja antava Kauris-nousu että objektiivisuutta helpottava Vesimies-kuu, tunnistan silti herkästi ympäristön vaikutuksen ja sen, jos joku haluaa "varastaa" sitä energiaa jyräämällä yli. En esim. viihdy lainkaan sellaisten ihmisten seurassa, jotka vaativat huomiota äänekkäillä tunteenpurkauksilla. Parissakin entisessä työpaikassani on ollut tällaisia tyyppejä ja olin aika uupunut aina jouduttuani tekemisiin heidän kanssaan. Luulen, että kalamaisesti häipyisin takavasemmalle, jos esim. työkaveriksi ilmaantuisi tällainen tyyppi. En osaa "taistella" energiasta vaan yksinkertaisesti vaihdan maisemaa sinne, missä viihdyn paremmin.

Lainaus
Kalojen kannattaa kyllä kehittää itsearvostustaan. Sen sijaan että näkisi itsensä uhrina tajuta että itseasiassa he ovatkin aika voimakkaita, sillä heillä on "varaa" kantaa toistenkin ongelmia mukanaan.(kun sen voiman voisi käyttää myös OMAN elämän edistämiseen) Herkkyys ei ole synonyymi heikkoudelle. Itse en ainakaan aio enää sääliä kalat-neptunus-vaikutteita kartallani, sillä se ei tarkoita että olisi pakko olla uhri tai jeesus, se vaan kertoo siitä roolista ja tehtävästä mikä aluksi tarjottiin. Jossain vaiheessa voi itse valita, toteuttaako sitä roolia. Tosin asetelmaan tottuneet tahot monesti kapinoivat, mutta muutos on kaikkien parhaaksi, että jokainen voisi oppia kantamaan vastuuta ensin itsestään...

Olen samaa mieltä, että itsearvostus on Kalat-vaikutteiselle se tie herkkyytensä hyväksymiseen. Olen jostain joskus lukenut, että Kalojen symboli - kaksi toisiinsa sidottua, eri suuntiin uivaa kalaa - kuvaa sitä, että Kalojen täytyy elämässään valita kumpaan suuntaan ui: synkkiin pohjavesiin vai kohti pintaa ja valoa. Molempiin kun on annettu mahdollisuus. Herkkyys ei todellakaan ole synonyymi heikkoudelle, mutta onhan tuota ominaisuutta monta kertaa kironnut varsinkin teini-iässä. Onneksi sen on pikkuhiljaa alkanut hyväksyä osana itseään ja tajunnut, että siitähän on useimmiten enemmän hyötyä kuin haittaa, jos sitä osaa tietoisesti käyttää.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Athene
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #22 : 06.02.2006 11:02:37 »

kommentoimpa hieman aiheen vierestä...tunnen yhden aurinko-kalan joka sairastui 12-vuotiaana anoreksiaan ihan uteliasuuttan sitä voisi katsoa hänen karttaansa...
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #23 : 07.02.2006 11:12:35 »

Isäni on kalat ja elämänsä loppua kohti yhä tuimempi ja enemmän sisäänpäin kääntynyt määräilijä.

Ikävää, että hänessä ei tuo herkkyys näy. Ehkä sitä kuitenkin on - tai on ollut hänen mielestään liikaakin? Tiedän myös toisen Kalat-miehen, joka on kotioloissa näyttänyt sen pimeämmän puolensa - ulkopuolisille hän käyttäytyy aina ystävällisesti. Olen myös joskus katsonut moninkertaisen murhaajan John Gacyn karttaa (17 March 1942 at 0:49 in Chicago, IL, USA) jossa on sekä aurinko että kuu (tosin täpärästi) Kaloissa ja astrologitkin olivat kuulemma tulkinneet ko. henkilöä "sopivaksi lasten tai nuorten kanssa työskentelyyn". Mutta lukaiskaapa vaikka tämä juttu: http://www.bbc.co.uk/crime/caseclosed/gacy.shtml, löytyy aika mielenkiintoisia Kalat-teemoja kuten isän alkoholismi ja se, että tyyppi tainnutti uhrinsa kemikaaleilla (Neptunus hallitsee huumausaineita ja erilaisia liuottavia aineita). Ja milläs muulla hän houkutteli uhrinsa asunnolleen, kuin taikatempuilla...

Pelkkä aurinkomerkki ei tietystikään koskaan kerro kaikkea, mutta mielestäni Kalat-aurinko kyllä tuo herkkyys-teeman elämään tavalla tai toisella. Ehkä herkästi ajatellaan että tuo herkkyys näkyisi aina jotenkin positiivisella tavalla kuten kiltteytenä tms., mutta valitettavasti herkkyys ja alttius vaikutteille on vain ominaisuus sellaisenaan eivätkä sen seuraukset aina ole myönteisiä tai rakentavia.

Athene, katsohan tuttusi kartalta etenkin kuu (ravinto) ja 6. huone (terveys), sekä tietysti Neptunuksen asema - jos löytyisi herkkyyden indikaattoreita erityisesti syömishäiriölle.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Athene
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #24 : 07.02.2006 12:10:06 »

Isäni on kalat ja elämänsä loppua kohti yhä tuimempi ja enemmän sisäänpäin kääntynyt määräilijä.

Ikävää, että hänessä ei tuo herkkyys näy. Ehkä sitä kuitenkin on - tai on ollut hänen mielestään liikaakin? Tiedän myös toisen Kalat-miehen, joka on kotioloissa näyttänyt sen pimeämmän puolensa - ulkopuolisille hän käyttäytyy aina ystävällisesti. Olen myös joskus katsonut moninkertaisen murhaajan John Gacyn karttaa (17 March 1942 at 0:49 in Chicago, IL, USA) jossa on sekä aurinko että kuu (tosin täpärästi) Kaloissa ja astrologitkin olivat kuulemma tulkinneet ko. henkilöä "sopivaksi lasten tai nuorten kanssa työskentelyyn". Mutta lukaiskaapa vaikka tämä juttu: http://www.bbc.co.uk/crime/caseclosed/gacy.shtml, löytyy aika mielenkiintoisia Kalat-teemoja kuten isän alkoholismi ja se, että tyyppi tainnutti uhrinsa kemikaaleilla (Neptunus hallitsee huumausaineita ja erilaisia liuottavia aineita). Ja milläs muulla hän houkutteli uhrinsa asunnolleen, kuin taikatempuilla...

Pelkkä aurinkomerkki ei tietystikään koskaan kerro kaikkea, mutta mielestäni Kalat-aurinko kyllä tuo herkkyys-teeman elämään tavalla tai toisella. Ehkä herkästi ajatellaan että tuo herkkyys näkyisi aina jotenkin positiivisella tavalla kuten kiltteytenä tms., mutta valitettavasti herkkyys ja alttius vaikutteille on vain ominaisuus sellaisenaan eivätkä sen seuraukset aina ole myönteisiä tai rakentavia.

Athene, katsohan tuttusi kartalta etenkin kuu (ravinto) ja 6. huone (terveys), sekä tietysti Neptunuksen asema - jos löytyisi herkkyyden indikaattoreita erityisesti syömishäiriölle.

No tuota en tunne tätä ko.henkilöä kovinkaan hyvin..Olimme koko peruskoulun samalla luokalla ja myös ammattikoulussakin!
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
jadeliino
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #25 : 28.06.2010 15:47:10 »

usein hyväksikäytettty ilmoittautuu ! kuu rapu 7 h. haluaa palvella muita ?
tallennettu

aurinko jousimies h.12
aeiouyäö
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #26 : 03.07.2010 01:45:30 »

Itse olen joskus ollut helposti käytettävissä, olen tosin päässyt siitä yli opettelemalla ja ihan silläkin, että itsetuntoni on kohonnut.Ennen sitä ehkä antoi toisten käyttää itseään hyväksi siksi, että kuvitteli saavansa arvostusta sillä.Harvoinhan se niin menee.Koen, että tämä johtuu ehkä nousuvaa'astani ja neptunuksesta, joka tekee neliötä nousumerkilleni.Vaaka ehkä tuo sitä kaikkien miellyttämisen tarvetta, neptunuksen neliö nousumerkille viittaa mielestäni siihen huonoon itsetuntoon.Vahvimpana kartallani merkeistä on skorpioni, pluton aspekteja ei persoonallisille planeetoille ole, mutta joskus olen pannut merkille nykyään käyttäväni joitain ihmisiä hyväksi.En tosin mitenkään pahasti, vaikka no kai se on aina paha  Undecided Mutta pyrin silti aina välttämään näitä tilanteita, jotkut ihmiset vaan ovat niin helposti tallottavissa, se on surullista.
tallennettu

Aurinko-venus-yhtymä skorpionissa, 1.huone

Kuu Jousimiehessä, 2.huone

Mars-MC-yhtymä leijonassa

Merkurius-nousumerkki-yhtymä Vaa'assa
R1ku
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #27 : 06.07.2010 16:38:08 »

Khyllä, olen monien ihmisten mielestä liian kiltti, hyväntahtoinen ja liian laiskasti pidän puoliani. Olen itsekin tiedostanut tämän ja monesti miettinyt että onko tämä normaalia ja onko siinä mitään järkeä. Kuitenkaan se ei edes kovinkaan suureksi ongelmaksi ole noussut. Syntymäkartastani löydänkin monta tätä asiaa tukevaa planeettasijaintia ja aspektia.

Esim.
aurinko neitsyt
kuu vaaka
merkurius vaaka
kuunsolmu kalat

Mayn esille tuoma joku artikkeli oli aika mielenkiintoinen:
Varoitusmerkit artikkelin mukaan:
1) Heikosti aspektoitunut Aurinko edustaen herkkää egoa ja kyvyttömyyttä taistella vastaan ja puolustaa itseään
Noh, itselläni on  aurinko aspect_squ saturnus tosin onneksi yli 5 asteen erotuksella.

2) Vahvasti aspektoitunut Kuu ilmentäen niin suurta riippuvaisuutta ja yhteenkuuluvaisuuden tarvetta, että hyväksyy toisten taholta huonon kohtelun (esimerkiksi Kuun yhtymä Jupiteriin, joka ilmeni kolmella neljästä
kuu aspect_con merkurius
kuu aspect_opp mars

3) Erittäin painokas Venus kertoo, että on liian halukas miellyttämään muita tai liian rauhantahtoinen taistelemaan hyväksikäyttöä vastaan
venus aspect_sex jupiter vain 0,27 asteen erotus
venus aspect_tri mars
venus aspect_squ pluto

4) Monta perääntyvää planeettaa etenkin ns. suljettujen ovien takana olevissa huoneissa 4, 8 ja 12
mars R ja huoneessa 4
neptunus R
mainittakoon vielä että  mars aspect_squ neptunus

5) Raskaat Pluton - kontrollin ja voiman planeetan - aspektit, erityisesti neliö, oppositio tai yhtymä Aurinkoon, Kuuhun, Marsiin, Saturnukseen, Uranukseen tai Neptunukseen.
Ei onneksi löydy noista mikään, mutta  venus aspect_squ pluto löytyy, kuten jo mainittu

6) Mars, Saturnus, Uranus, Neptunus tai Pluto pahasti sijoittunut 4, 8 tai 12. huoneeseen
Noh, Mars on edelleen siellä neljännessä huoneessa. Pluto on 12. huoneessa.

Ainoa mikä ehkä vähän tasapainottaa koko tilannetta on  askendentti skorpioni ja  askendentti aspect_sex aurinko
tallennettu

Aurinko: Neitsyt
Kuu ja merkurius: Vaaka
Venus: Leijona
Mars: Oinas
Jupiter: Kaksoset
Saturnus ja uranus: Jousimies
Neptunus: Kauris
Pluto ja nousumerkki: Skorpioni
Violette
Kanta-astroilija

Lips!

Profiili
« Vastaus #28 : 06.07.2010 18:30:26 »

Tärkeä aihe, josta en ole ennen keskusteluja huomannut.

Ystäväni on valitettavasti juuri sellainen persoona, jota on käytetty paljon hyväksi. Käsittääkseni hän on luullut lainaavansa rahaa ihmisille satojen eurojen edestä, eikä rahoja ole ikinä kuulunut takaisin. Vitsailen usein, että hänellä on ilmainen psykologipalvelu, sillä hän ystävystyy kaikenlaisten rassukoiden kanssa. Nykyään hän on varovaisempi rahan suhteen, mutta hänellä on ollut suuria ongelmia sanoa "ei", kun muut (rassukkakaverit) ovat roikkuneet hänessä ja tehneet tahallaan tyhmyyksiä saadakseen hänet apuun. Onneksi hänellä on muitakin ystäviä kuin rassukat. Nykyään hän välillä sulkee puhelimen suosiolla, kun rassukat innostuvat liikaa soittelemaan turhanpäiväisyyksistä. Itsenäisyyteenhän on hyvä opettaa.
   Katselin mystävältäni kartalta Mayn luettelemia merkkejä. Häneltä löytyi esimerkiksi neliö, jossa ovat mukana  pluto ja  kuu. Pluto majailee 4. huoneessa. Venuskin tuntuu olevan melko vahvassa asemassa. Kuu on hyvin aspektoitunut, mutta niin on aurinkokin.
  Ystäväni äiti on myös melkoinen rassukkamagneetti, joten hän on saattanut siirtää ominaisuuden jotenkin pojallensa. Anopillani on täällä mainittu  askendentti kalat.

Kun olin nuorempi, hyväksikäyttö oli vahva teema elämässäni. Olen oppinut paljon. Itsestäni en muuta keksi kuin  askendentti vaaka, toisin sanoen miellyttämishalun.  neptunus on 4. huoneessa. /color]
tallennettu

aurinko neitsyt
 askendentti vaaka
 kuu rapu
 merkurius vaaka
 mars oinas
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #29 : 06.07.2010 19:26:34 »

Juu tuo nousuvaaka on siinä mielessä ikävä, paljon ilmenee väkeä joka kuvittelee että siinäpä mukava harmiton potentiaalinen auttaja/hyväntekijä. Nuorempana tuo oli ongelma - viime vuosina on ollut kuitenkin pikemminkin niin päin että olen itse saanut hyväksikäyttäjän maineen, mikä osaltaan johtuu kylläkin siitä että osaan käyttää alkuperäistä ongelmaa myös edukseni, sekä siitä että iän myötä myös aggressiivisuuteni on lisääntynyt, mikä käy mm. progekartalta ilmi.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  

Siirry: