Sivuja: 1 ... 3 4 [5]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kesän kukkasymboliikkaa  (Luettu 46432 kertaa)
0 jäsentä ja 9 vierasta katselee tätä aihetta.
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #60 : 05.07.2009 23:17:01 »

Kissankello  Smiley
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #61 : 06.07.2009 10:46:46 »

Tottakai sinulla on kissankello, kaunis, herkkä ja vaatimaton!

Ihailen autolla ajaessa sitä tuolla teiden varsilla, ei niinkään valtamaanteiden, vaan pienten sorateiden varsilla. Etkä sinä tahdokaan suurille estraadeille, vaan kuljet omia kauniita polkujasi, etsit omaa tilaa auringonpaisteesta. Lämpöä kaipaat kuten kissankello. Ja maltat sitä odottaa.

Vaikka kissankellon juuri on heikosti maassa, kun sitä yrittää katkoa, se lähtee juurineen, niin se siementää tuulen mukana ja sillä jää laaja juuristo maan alle, mistä se jälleen ponkaisee. Kissankello ei pelästy hallaöitäkään, ja sen vuoksi se kukkii vielä myöhään syksylläkin. Sinulla on voimaa enenmmän kuin tiedätkään!

Hyvää kesää ja lämpöä sinulle, Rakkauden Valo!
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #62 : 10.07.2009 09:43:15 »

Tottakai sinulla on kissankello, kaunis, herkkä ja vaatimaton!

Ihailen autolla ajaessa sitä tuolla teiden varsilla, ei niinkään valtamaanteiden, vaan pienten sorateiden varsilla. Etkä sinä tahdokaan suurille estraadeille, vaan kuljet omia kauniita polkujasi, etsit omaa tilaa auringonpaisteesta. Lämpöä kaipaat kuten kissankello. Ja maltat sitä odottaa.

Vaikka kissankellon juuri on heikosti maassa, kun sitä yrittää katkoa, se lähtee juurineen, niin se siementää tuulen mukana ja sillä jää laaja juuristo maan alle, mistä se jälleen ponkaisee. Kissankello ei pelästy hallaöitäkään, ja sen vuoksi se kukkii vielä myöhään syksylläkin. Sinulla on voimaa enenmmän kuin tiedätkään!

Hyvää kesää ja lämpöä sinulle, Rakkauden Valo!

Kiitos, hyvää kesää sinullekin.  smitten
tallennettu
He|mi^
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #63 : 14.07.2009 23:49:06 »

niittyleinikki

mitähän se kertoo Smiley
tallennettu

Elämän tärkeimmät asiat näkee vain sydämellään.

http://www.namaste.fi/oivallus
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #64 : 15.07.2009 09:35:05 »

niittyleinikki

mitähän se kertoo Smiley

Ihana Helmi! Sinäkin muistit tuon hennon valopilkun niityiltä. Kun se tuli minullakin mieleen tuolla alussa, laitan kopion siitä tähän:

Minun on pakko nyt tulla mukaan eräällä kukalla, joka sopisi niin tuon valkoisen ja keltaisen kimpun kanssa, nimittäin NIITTYLEINIKKI. Se kukka vain tuli ensimmäisenä mieleen ja näen sen iloisesti ympärilläni tuolla niityillä. Muistuttakoon se minua nöyryydestä tänä juhannuksena!  Smiley

Niittyleinikki on sitkeä, kaunis ja koruton. Se on vähän myrkyllinen, siksi lehmätkin jättävät sen rauhaan. Olenkin aina ihaillut niittyjä, missä lehmät käyskentelevät ja missä ruoho on kaluttua, vain hennot leinikin kukat huojuvat tuulessa.

Eipä silti, leinikit ovat myrkyllisiä vain tuoreena. Kuivattuna niitä on kansanlääkinnässä hoidettu känsiä ja jopa keuhkopussintulehduksia. Joten 'noidalle' sopiva kasvi!  Wink
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Lemmikki
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #65 : 29.07.2009 13:49:17 »

Minullakin tuli ensin mieleen kielo, mutta kun sitä on jo ehdotettu niin sanonpa sitten kurjenmiekka, se kukkii jo.

Terkuin Lemmikki

Minä miellän, että tarkoitat kurjenmiekalla sitä upeaa päänsä nostajaa, joka kasvaa villinä Etelä-Suomessa ojien varsilla ja on keltainen. Sopii ihanasti kimppuun jossa on jo kieloa ja juhannusruusua.
Se nostaa kukkavanansa kuitenkin ylitse muiden. Huomaa symboli!

Täytynee kertoa eräästä Egyptin faaraosta 1500 eKr nimeltä Thutmosis, joka oli innokas kasvien tutkija ja toi usein sotasaaliinaan juurakkoja ja siemeniä. Sittemmin hänet kuvataan mm. kurjenpolven kukinnon kanssa. Tietenkin tämä suomalainen kurjenpolvi on sukua monille muille Iris-sukuisille liljoille = sateenkaari, ja jolla on sanansaattajan merkitys ja muutakin, mutta jätetään se muualle.

Kuitenkin jos sinussa on jotain ujouden, kainouden ja joskus jopa itsensä vähättelyn vikaa, niin nosta toki selkä suoraksi ja laittaudu rinta koreaksi, sillä seisot samojen mieltymysten mukana kuin oli aikoinaan suurella faaraollakin!  smitten  Samainen kukka esiintyy myös Firenzen kaupungin vaakunassa. Selvä vinkki, jos suunnittelet jotain matkaa! Tai sitten Japani, sillä siellä kurjenmiekka on yksi kolmesta kansalliskukasta.

Nyt minä vasta tähän vastaan. Enpäs arvannut, että kurjenmiekka on niin "jalosukuisen" lempikukka ollut. Totta on, että olen turhan vaatimaton ja vähättelen itseäni ja tekemisiäni, siitä on sanottu monta kertaa mm. kehityskeskusteluissa töissä. Firenze oli minulle mieluinen paikka, kun siellä kävin joskus 90-luvulla. Japani saattaa olla minulle liian kallis paikka matkustaa, mutta voihan sitä aina haaveilla. Jospa laittaisin nyt sitten rinnan rottingille...

Terkuin Lemmikki
tallennettu

Aurinko vesimiehessä/1. huoneessa
Nouseva jousimies, Deskendentti Kaksoset
Keskitaivas Skorpioni, Keskiyö Härkä
Kuu Jousimies/1. huone
Merkurius Kauriissa/1. huoneessa
Mars Oinaassa/3. huoneessa
Venus Kauriissa/1. huoneessa
Chiron Vesimiehessä
Noususolmu Skorpionissa, Laskusolmu Härässä
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #66 : 29.07.2009 14:51:24 »

Smiley smitten
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #67 : 29.07.2009 15:30:08 »

Mina taas olen aina rakastanut ulpukoita-jotenkin ne olivat minulle erikoisia ja hainkin niita uimalla monta kertaa
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #68 : 29.07.2009 16:21:59 »

No niin! Minäkin lapsena olin kauhean utelias ulpukoista, niitä löytyi meidän luota usein, mutta lummetta ei, sen vasta myöhemmin opin tuntemaan. Laitoin ensimmäisen ja ainoa 'oikean' nukkeni nimeksikin Ulpukka. Tuossa se on hyllylläni, hiukset vain on uusittu ja mekko.

Hassua, ettei ulpukasta (nuphar luteum) löydy niin paljon tietoa kuin lumpeesta (Nymphaea alba). Nuo latinalaiset nimet voivat kertoa sinulle jotakin. Olikohan Callurissa ulpukoita?

Mutta muistan erään sinun kauniin runosi kasvista, jolla on juuret syvällä liejussa ja sitten se kohoaa pitkällä varrella ylös valoon ja luo kukan! Jos löydät, muistat, niin laita se tähän, sillä nyt on lumpeiden ja ulpukoiden aika! Ehkä sinä olet kuin ulpukka. Sinun pitää luodata niin syvällä maan uumenissa, josta ponnistat vakaasti ja rauhallisesti (maa-Härkä) ja kun saavutat veden pinnan ja löydät auringon, näytät sille kauneimman itsesi (nousu-Neitsyt). Ja salaa veden alla sen uumenissa vahvistat itseäsi, monistat, juurrutat lisää ja laajenet koko lampeen (Vesimies-Kuu).

Tämä on sitä minun runoilua!  Grin Mutta älä välitä! Nyt on siis sinun ulpukkaiseni aika! Toivo Rautavaara nostaa esiin ulpukan kansanlääkinnällistä arvoa näin: Ulpukan juurakko on sileämpi ja vihreä eroten siten lumpeesta. Se kelpaa rehuksi ja leipäjauhoksi aivan kuin lummekin. Ulpukan juurakkoa kerätään jäittenlähdön aikaan tai myöhään syksyllä.

Joten kyllä se syvällä oleminen sitten synnyttää niitä oivalluksen kukkasia ja runoja!
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #69 : 29.07.2009 23:32:32 »

Flower of Lotus

Like the swans follow the bath of sun
Our thoughts should be warm but calm

Like the Lotus grows in the mud under the water
and spreads the flower only in the clean water

Our experience can grow
in the most bad conditions
but our thoughts should be clean
like mountain's rivers flow

We should seek for light
even if we surrounded by darkness
like the bee collects nectar
not injuring the flowers
We shouldn't hurt others
on our bad hours

Beautiful Lotus flowers
let them grow in the clean water
Like our thoughts should be fruitful
and reflecting light
Like the birds fly in the freedom
in the beautiful sky
tallennettu
Soile
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #70 : 14.08.2009 20:37:15 »

Miulle tuli heti mieleen päivänkakkara ja olin varma, että joku on sen jo poiminut, mutta eipä vain tainnut ollakaan. Tarkkaan koitin lukea läpi. Joten olloshyvä syyskesän kimppuun vielä päivänkakkaroita  Smiley
tallennettu

aurinko vesimies  askendentti jousimies
kuu skorpioni  mars jousimies
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #71 : 15.08.2009 10:33:00 »

Hyvä juttu, ettei kimppu pääse aivan rapistumaan vielä. Päivänkakkara kukkii koko kesän ja syksyllä sen serkut peltosauramot.

Selkälokki, sinä itse olet minulle kuin päivänkakkara, iloinen, positiivinen, valmis loistamaan energiaansa, valmis auttamaan ja samoin vastaanottamaan kesän aurinkoa. Onko mikään kukka niin avoin kuin päivänkakkara, niin syli auki.

Onhan se myös salaperäinen, siihen avoimuuteen kätkeytyy myös syvät tunteet, joita kukka ei kerro, vaikka kuinka yrität siitä laskea vastauksia.  smitten

Kaunis tuli kimpusta! Kesä on ollut ihmeen kaunis, minullekin iloinen ja helppo, kun ollaan oltu jokseenkin hyvässä kunnossa. Monta mukavaa muistia sydämeen voi säilyttää!

Yhtä hyvää syksyä kaikille! smitten smitten
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen