1. Mikä aurinkomerkkisi on?
Rapu.
2. Mikä kuumerkkisi on, jos tiedät?
Kauris.
3. Mikä aurinkomerkki sytyttää sinut?
Toiset ravut, jousimiehet, oinaat
4. Mikä aurinkomerkki on sinulle luotettava ystävä?
Ravut, jouskarit ja neitsyet eritoten, mutta kaksi pitkäaikaisinta ystävääni ovat vaakoja, ja tämän hetken läheisimpiin ystäviin kuuluvat myös oinas, kauris ja skorpioni.
5. Mikä aurinkomerkki saa sinut ristiriitaiseksi?
Melko moni - esimerkiksi pidän härän tasaisuudesta, mutta ajoittain esiintyvä täysi kyvyttömyys hyväksyä muutoksia ajaa raivon partaalle. Toisten rapujen kanssa ymmärrys pelaa loistavasti, mutta saatan huomata tylsistyväni näiden ajoittain ylikorostuvaan ujouteen ja varautuneisuuteen (ja jopa liialliseen rauhallisuuteen!), mikä taas tavallaan ärsyttää siksikin etten osaa edes ärsyyntyä siitä koska ymmärrän näitä taipumuksia liikaa
Vesimiehet taas, niistä ei tahdo ottaa selvää onko lintu vai kala, mutta ihailen veskareiden idealismia ja omintakeisuutta - kunhan vain joskus osaisivat pysyä yhdessä ajatuksessa hetken.
6. Mikä aurinkomerkki saa sinut näkemään punaista?
Aika tapauskohtaista, mutta useimmiten se on joko leijona tai kauris; molempien kanssa saattaa tuntua siltä että hyvinhän tässä toimeen tullaan, mutta pitkässä juoksussa tuppaavat jotenkin silittävän vastakarvaan. Yhden ainoan poikkeuksen olen kumpaakin löytänyt. Härätkin tahtovat tätä nykyä saamaan irti ärtymysreaktion, vaikka aina olen luullut synkkaavani hyvin näiden kanssa.
7. Mikä aurinkomerkki saa sinut tukahdutettua täysin?
Pakko myöntää että härkä, jos jokin yksittäinen pitäisi valita. Muutoin se riippuu paljon tilanteesta. Esimerkiksi entinen kämppikseni, joka on kaksonen (joiden kanssa yleensä on hirveän helppoa), teki arkielämästäni mahdottoman hankalaa.
8. Mitä aurinkomerkkejä lähipiirissäsi on?
Äiti on vesimies, isäni oinas-härkä ja veljeni kalat. Parhaista ystävistä löytyy vaakoja, oinas, skorpioni, jouskareita, kauris, veskari, rapuja sekä kaksonen ja leijona. Usein elämääni on päätynyt vähintään yksi neitsyt kerrallaan, ja asuinkin kolme vuotta kolmen "prototyyppi"-neitsyen kanssa: helpompia ja jouhevampia kämppissuhteita saa hakea!
9. Kuinka tulet läheistesi kanssa toimeen?
Kaikkien perheenjäsenten kanssa melko vaihtelevasti: äiti on parhaita ja luotetuimpia ystäviäni, vaikka yhteen otetaankin säännöllisesti. Isä taas on luonteeltaan sekä enemmän kaltaiseni mutta toisaalta täysi vastakohta - toki, jääräpäisiä ja vahvatahtoisia sekä muutoksille vastahankaisia molemmat, mutta siinä missä itse prosessoin asioita tunteiden kautta ja inhimillistäen, faija nojaa järkeen, faktoihin ja tuntuu yllättävän usein tunneasioissa olevan aika palikka, ainakin jos ne vaativat asettautumista toisen asemaan. Velipoika sen sijaan on mulle mysteeri. Parhaiten ymmärrys ja yhteistyö toimii oinasnaiseni kanssa: neljä yhteistä vuotta, nyt tosin jo puoli vuotta rauhallista jäähdyttelyä takaisin ystävätasolle, ja molemmat tuntevat toisen paremmin kuin kukaan, eikä kommunikaatiossa ole ainuttakaan solmua.
10. Mahdollinen lisätieto/kommentti.
Jouskarit ja oinaat ovat aina vetäneet minua puoleensa, siinä missä ravulle hämäävän usein sopivaksi mainostetut härkä, kauris, leijona ja kalat paria poikkeusta lukuunottamatta tahtovat lähinnä turhauttaa. Olen usein miettinyt että näkyyköhän se jotenkin kartastani, siinä kun mielenkiintoisesti on sekä kaurista että leijonaa, edellämainitussa Kuu, Uranus ja Neptunus ja jälkimmäisessä sekä Merkurius että Venus, Khironkin näyttäisi siellä majailevan. Oli miten oli, jouskarit ja oinaat (ja toki myös toiset ravut) tuntuvat saavan minusta parhaat puolet esiin, sekä ystävinä että parisuhteessa.