Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Voiko kartalla olla joku En kuulu tähän maailmaan -aspekti?  (Luettu 11062 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Lizzy
Vieras
« : 03.07.2009 22:05:38 »

Tämä ajatus jotenkin nyt sattui mieleeni...  crazy2

Niin... voisiko tuollaista olla ja mihin se kenties liittyisi?

ehkä  neptunus ? Niin ja en nyt siis tarkoita mitään humanoidi  vesimies juttuja vaan enemmän sellaista hmm.  neptunus kuu kalat tunnetta että ei oikein kuulu tänne kovalle maapallolle. Siis ylipäätään tunnetta, että ei oikein kuulu yhtään mihinkään paitsi ehkä johonkin eetteriin.

Minulla on omalla rx kartallani  kuu kalat aspect_squ neptunus jousimies vai onko se kenties nousu  rapu joka minulla myös on?

Eräs karmaan ja edellisiin elämiin perehtynyt astrologi sanoi minulle kartastani, että kartaltani näkyy herkkyys niin voimakkaasti ja että minulla ei olisi kovin helposti tulevissa elämissä samanlaista mahdollisuutta kuin nyt sitä kokea ja sitä opetella ja siitä oppia, koska kartallani on kuvioita, jotka eivät toistu satoihin vuosiin. En ihan ymmärtänyt mitä ne kuviot ovat ja jos joku haluaa vilkaista karttaani niin voin ilomielen antaa tietoni yv.

Tämä nyt vaivaa mieltäni ja haluaisin keskustella asiasta. Mitä on syntymäkartalla tunne, että on ulkopuolinen ison osan elämästään ja mitä on astrologisesti herkkyys, joka ylittää reilusti tämän maailman rajat?
tallennettu
suski7
Kanta-astroilija

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 04.07.2009 09:13:34 »

no mulla ainakin on usein tunne etten kuulu tänne.....meillä samaa  kuu  kalat.....
itseasiassa monasti mietin etten missään tapauksessa halua elää vanhaksi, ja toivottavasti kuolen n 50 v. En tiedä mistä se tulee mutta niin vaan tunnen. Itsemurhaa yritin teinari-iässä syömällä unilääkkeitä, mutta hengissä edelleen ollaan  Cheesy
tallennettu

sun+mer+ven+nep skorppioni
asc kauris
mon kalat
sangviinikko
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #2 : 04.07.2009 09:18:24 »

Kiitos mielenkiintoisesta avauksesta! Smiley

Tunnen hyvin erään ihmisen joka on kertonut tuntevansa voimakasta erillisyyden tunnetta koko elämänsä ajan.
Hänellä tämä erillisyys ja osattomuuden tunne liittyy varmasti ihmissuhteisiin  ja yhteisöön.

Hän onkin aikalailla erakko.  saturnus 12. huoneessa ja  rapu merkissä,  aurinko kalat

toisaalta  pluto aspect_opp kuu on tuonut hänen elämäänsä alusta alkaen niin kummallista ja tuhoisaa perhe-elämän mallia, että en ihmettele sulkeutuneisuutta...

Kartta on vetinen ja ilmavakin vesimiespainottuneisuudessaan, mutta maata puuttuukin sitten, eikä juurruttavaa kokemusta tahdo löytyä...

Tässä muutama ajatus erillisyydentunteen alkuperästä.

tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
suski7
Kanta-astroilija

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 04.07.2009 11:07:53 »

näköjään mullakin on tuo plu 180 mon.....meridian huonesysteemillä mulla menee saturnus(vesimies) huoneeseen 12 mutta siellä on myös jupiter(kalat).....tunnen itteni ulkopuoliseksi(erilaiseksi) mutta en negatiivisessä mielessä. Mä en siis edes välttämättä kaipaa ketään ympärilleni.  Ja se on seikka mitä mun läheiset (äiti, sisko) eivät voi ymmärtää ollenkaan.
tallennettu

asc kauris
mon kalat
suski7
Kanta-astroilija

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 04.07.2009 11:13:32 »

Näköjään tuolla pari riviä alempaa löytyy jokseenkin samasta aiheesta juttua ja mieletäni nim.m "Q" oli hienosti selvittänyt esim plu 180 mon vaikutuksia, jotka kyllä allekirjoitan

"Pluton ja Kuun välinen oppositio voi kieliä myös vaikeasta tai jopa traumaattisesta äitisuhteesta. Tällaisen aspektin omaava henkilö on voinut joutua pienestä pitäen selviytymään konkreettisista tai symbolisista hylkäämiskokemuksista.

Tällaisenkin asian voi epäilemättä kypsä ja kehittynyt yksilö kääntää vahvuudekseen, mutta ei se kaikilta onnistu. Niinpä ihmisisestä saattaa myös tulla itsekäs ja "omituinen" henkilö, jonka on vaikea sopeutua yhteiskunnan ja erityisesti ihmissuhteiden pelisääntöihin ja jolle tunneasiat ovat aina eräänlaista valtapeliä ja manipuloinnin väline.

Tietenkään jotain tiettyä planeettojen välistä aspektia, sen enempää kuin oikeasti vaikeita lapsuuden kokemuksiakaan, ei voi pitää puolusteluna huonolle ja muita loukkaavalle käytökselle...mutta joskus voi olla helpompaa antaa anteeksi ja ymmärtää, jos tietää, että ikävän käyttäytymisen taustalla on mahdollisesti haavoittanneet ja tunne-elämää vaurioittaneet/vääristäneet kokemukset.

Pluton ja Kuun opposition omaaville ihmisille itselleenkin voi olla rankkaa se tunne-elämän repivyys ja intensiivisyys, tietynlainen väkivaltaisuus jopa, joka usein tällaisen aspektin mukana kulkee. Ihminen saattaa omasta tökeröstä käyttäytymisestään huolimatta itse erittäin herkkänahkainen ja haavoittuva, mikä jää muilta usein huomaamatta ja lisäksi tunteiden ilmaiseminen ns. sosiaalisesti hyväksytyillä tavoilla, hedelmällisesti ja rakentavasti voi olla erittäin vaikeaa. Niinpä ei ole suurikaan ihme, että saattaa herättää ihmetystä, hämmennystä ja loukkaantumista käytöksellään."

tallennettu

asc kauris
mon kalat
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 04.07.2009 11:14:55 »

Onko Aurinko yhtymässä Uranukseen?

Omien havaintojeni mukaan erillisyyden tunnetta aiheuttavat eniten Saturnus/Kauris -vaikutteet sekä vahva Uranus/Vesimies.

Mutta toisaalta heikosti edustettu maaelementti kartalla voisi aiheuttaa tällaista..
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Lizzy
Vieras
« Vastaus #6 : 04.07.2009 19:42:49 »

Kiitos mielenkiintoisista vastauksista.

Kyllä minulla on voimakas tuo Uranus. Se on osana  aurinko uranus merkurius venus stelliumiani Jousimiehessä.

Maa elementtiä minulla on kartalla ainoastaan  mars kauris

Varmasti Pluton ja Kuun aspektit ovat merkittäviä tähän liittyen. Jos lapsuudenkodissa on ahdistava ja painostava ilmapiiri niin ei ihme, jos aikuisena on sellainen olo, ettei halua omaa perhettä. Niin ja perhe ja ihmissuhteet ylipäätään täällä kai ovat juuri ne mihin meidän oletetaan aina automaattisesti kuuluvan. Jos ne aiheuttavat tuskaa ja ahdistusta niin kyllä sitä varmasti tuntee olevansa ulkopuolinen. Ei minulla ole mitään ketään vastaan, mutta minua todella ärsyttää ja turhauttaa se kun useilla ihmisillä on heti sellainen oletus, että jos ajattelen jostain asiasta eri tavalla kuin he, minä olen silloin automaattisesti väärässä. Nuorempana tämä oli todella kova pala ja otin kaiken itseeni ja ajattelin, että kai minä sitten olen vääränlainen. Nyt vasta vanhempana olen alkanut ajattelemaan niin, että hetkinen, voihan se toinenkin olla väärässä. Ainakin minun suhteeni. Se mitä hänelle on hyväksi ja oikein ei välttämättä ole sitä minulle. Eikä sen tarvitse olla hänelle oikein minkä minä koen itselleni oikeana.

Sen verran tuota Uranusta minulla on, että en kai sitten ajattele kovin perinteisesti ihmissuhteista. Monet valinnat elämässäni ovat herättäneet joissain ihmisissä kummastusta ja ihmetystä. Varmasti näin tulee olemaan jatkossakin.

Kyllä minä kaipaan kuulua johonkin ja kaipaan läheisiä ihmissuhteita. En tiedä liittyykö pluto bikvintiili kuu tähän, mutta joka tapauksessa sellainen pluton ja kuun aspekti minulla on.
Minulla on myös saturnus bikvintiili kuu ja se kai kertoo hyvin siitä, että kaipaan välillä olla ihan yksin, joskin jo Kuu Kalat kertoo siitä... Tuo Saturnus vain korostaa, että konkreettisesti yksin... Aistin niin helposti toisten ihmisten tunnetilat, että minusta on todella kamalaa jos en koskaan saa olla yksin omassa tilassani. Tietysti olisi hyvä oppia toistenkin kanssa pitämään oma tunnetila erillään toisen tunnetilasta, mutta en sitä vieläkään ihan kauhean hyvin aina osaa.
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 04.07.2009 20:02:52 »

Tuosta Muukalaisuudesta (tähtiläisyydestä, "mun koti ei oo täällä"-tunteesta) Niemi-Mattila piti meille luennon siteeraten Edwin Steinbrecherin tulkintaa.
Ensinnä nämä kartan kolme tärkeintä "itsen" ilmentäjää:
 aurinko /voima
 kuu / väline
 askendentti / ilmentäjä
ja kun joku näistä on  aspect_con eli yhtymässä (tehtävän ilmeneminen maan päällä, miks olemme täällä muukalaisina)
 saturnus / manifestoija / maadoittaja
 uranus / uudistaja / "räjäyttää"
 neptunus / herkistäjä / "kaunistaa" , kohottaa
 pluto / muuntaja / tuo varjon esiin

ja sitten just tuo puuttuva elementti, joka saattaakin kuvata "salaista kultaista kolmiota"
(ollut joskus olemassa)
tai puuttuva laatu ja "salainen suurristi",initiaatio

Aspektimuodostelmat (edellä olleet,leijat,kehdot jne..stellium)
joissa vähintään kolme taivaankappaletta (asteroideja ei hyväksytä)

Syntyminen auringon- tai kuunpimennyksen aikaan

Kulminoiva  venus(kulmahuoneessa, varsinkin MC:llä)
Kulmahuoneissa se on kuulemma puhtaimmillaan,
tätä verrattiin esim. valkoiseen veljeskuntaan

Kulminoiva  vesta (fokus/sydän),etsijä
ja
toinen etsijä on  merkurius/ Hermes

Tuosta herkkyydestä tai selvänäköisyydestä, henkisyydestä oli myös puhetta.
Liittyvät 9 ja 12 huoneisiin.
Ja yllättäen selvänäköisyyden tärkein indikaattori onkin suurin häikäisijämme  aurinko.
Eli 9 huoneen hallitsija on leijonassa.
jne

Porphuryn huonejako henkisyyttä tutkaillessa,
Niemi-Mattila käyttää itse sitä
« Viimeksi muokattu: 04.07.2009 20:17:28 kirjoittanut nikki » tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #8 : 04.07.2009 22:25:46 »

vaude, kiitos nikki tästä, tässä oli mukavasti taas asiaa. Itsekin käytän eniten tuota Porphory-huonejakoa, henkisen astrologian mukaan.

Oma muukalaisuuteni on tullut usein esille, liittynee varmasti tuohon   askendentti aspect_con kuu  aspect_con saturnus 12. huoneessa,  saturnus tekee kolmiota Neptunukselle joka on 4. huoneessa ja katoan usein omiin maailmoihini, kun ei vaan oikein ole osa tätä menoa aina.
  merkurius 8. huoneessa jossa ajatukset pyörivät sekin kolmiossa  neptunus.

Mä en ymmärtänyt noita salaisia erikoikuvioita kuitenkaan tältä lukemalta  Undecided
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #9 : 04.07.2009 23:09:53 »

Salaiset erikoiskuviot,
siis että jos sulla on esim. vaikka t-risti nyt kartalla, niin "puuttuva" tekijä,näkymätön(se näkymätön jalka,jolla t-rististä tulisi suurristi,se toinen oppositio) tekisikin siitä suurristin. Ja että tämä on voinut olla "edellisen elämäsi" kartalla. Näin minä sen ymmärsin.Että se puuttuva tekijä onkin vahvuus tavallaan muttei näkyvissä. Ja toisaalta se voi just hiertää sitten tässä kehollisessa elämässä,
t-risti tuntuu kivirekenä? Painolastina kun tietää että pystyis muuhunkin mut jokin pidättelee.
Ei ole oikein sinut "karttansa" kanssa?
Tai sitten sulla on  aspect_tri joittenkin planeettojen välillä nyt. Kolmas puuttuva  elementti  tekisikin siitä kultaisen kolmion. Lahjakkuuden ja etuoikeutetun kartan.Huolettoman. Laiskan?
Mut maan päällä pitääkin toimia. Neliöllä. Mutta että jossakin sisimmässäsi tiedät oman vahvuutesi ja erikoislaatuisuutesi. Jotakin tälläistä aattelin tuosta.
Itselläni on tavallaan muuttuvien laatujen  jousimies, kalat, kaksoset, neitsyt suurristi kartalla kun otetaankin akselit huomioon.
Ja ehkä tuo  neptunus venus merkurius aurinko stelliumi riittää herkistämään muitakin kuin itseäni. Tuohon konjuktioon liitettiin ns. frekvenssi eli värähtely eli sillä vaikuttaa ympäristön värähtelyyn tekijöidensä kuvaamalla tavalla.

Tuosta henkisyyden tutkimisesta vois tehä melkein oman ketjun.
Siinä oli niin paljon tekijöitä plus affiniteettejä eli korvaavia/ samankaltaisia.
tallennettu
Mamie
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #10 : 05.07.2009 12:08:39 »

Mielenkiintoista, että tässä ketjussa tullut esille tuo 12. huoneen saturnus. Enpä olisi uskonut, että se noin paljon vaikuttaa, mutta näköjään vaikuttaakin... Olen pitkään miettinyt, mikä aiheuttaa ulkopuolisuuden tunteita ja sitä, että viihtyy helposti yksinäisyydessä, itsekseen. Pakkohan se tuo saturnus olla, kun sen lähes kaikki tässä mainitsivat...

Pidän kyllä sosiaalisista tapahtumista, erityisesti juhlista ja illanvietoista, mutta normaalissa elämässä kaipaan rauhaa ja omaa tilaa. Vietän mielelläni aikaa myös kotona, eikä ole suurta tarvetta olla muiden kanssa koko aikaa. Omat ajatukset riittävät toisinaan.

Tuosta ulkopuolisuuden kokemuksesta... Uskon, että 12. huoneen saturnus aiheuttaa myös sitä, tuon yksinäisyydentarpeen lisäksi. Nykyisin en enää tunne niin kauheaa erillisyyttä, mutta varsinkin lapsena olin aivan kauhuna, kun tunsin olevani totaalisen erilainen kuin muut. Ajattelin syvällisiä asioita sillä aikaa, kun muut leikkivät ja pelasivat. Toivoin olevani jo aikuinen, yli 24 vuotias, että ihmiset ottaisivat minut tosissaan, minulla olisi oikeus ajatella kyseisiä asioita, saisin ottaa vastuuta ja minut otettaisiin ihmisenä, eikä kakarana. Olin TODELLA yksinäinen itsessäni, vaikka näennäisesti tietysti minullakin oli paljon kavereita ja olin mukana jutuissa, mutta en keskittynyt oikein mihinkään, kun ajattelin vain asioiden syitä ja merkityksiä... omituista... Huh
« Viimeksi muokattu: 05.07.2009 12:15:42 kirjoittanut Serenity- » tallennettu

Aurinko vaaka 10.
Posti
Kohtuuastroilija
**

Toivo elää ja niin minäkin!

Profiili
« Vastaus #11 : 05.07.2009 12:37:51 »

Tuosta Muukalaisuudesta (tähtiläisyydestä, "mun koti ei oo täällä"-tunteesta) Niemi-Mattila piti meille luennon siteeraten Edwin Steinbrecherin tulkintaa.
(tekstiä poistettu lainaukseen)

Porphuryn huonejako henkisyyttä tutkaillessa,
Niemi-Mattila käyttää itse sitä

Onpas täällä taas kerran erittäin mielenkiintoinen keskustelu käynnissä.  Smiley Minulla siis on vain tuo  kuu  aspect_con  pluto, mutta vielä voisin tsekata nuo nk. kulmahuoneet. Mitä siis tarkoittaa kulmahuone? Onko esim. MC huoneen alkupiste vai loppupiste? Vai ymmärränkö ihan päin mäntyä? Tarvitaanko tähän tulkintaan tuo minulle tuntematon Porphuryn huonejako vai liittyy henkisyyden tulkintaan? Tämä huonejako löytynee astro.com:sta?   Embarrassed
tallennettu
Mamie
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #12 : 05.07.2009 12:42:23 »

kulmahuoneet on 1, 4, 7 ja 10 ja erityisesti akseleihin yhtymässä olevat planeetat on niitä tärkeitä, eli asc-desc, MC-IC... Porphuryn huonejaosta ei ole havaintoa.
tallennettu

Aurinko vaaka 10.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #13 : 05.07.2009 13:26:53 »

Itsellenikähän tuo tunne erilaisuudesta on vaivannut koko ikäni, mutta mielestäni on vielä eri asia, että ei tunne kuuluvansa lainkaan tähän fyysiseen maailmaan. Minulla on kuitenkin Kuu mitä maallisimmassa merkissä (Härässä) ja osaan kyllä ottaa ilon irti kehollisen elämän halvoista ja ilmaisista huveista.  Wink Eli vaikka ajatus juoksee metafyysisissä kiemuroissa, niin jalat ovat kuitenkin suhteellisen tukevasti maan pinnalla.

Henkisyyteen suuntautuneilla ihmisillä onkin varsin usein ongelmia maadoituksen kanssa ja tässä on nyt tuoreessa muistissa erään tällaisen henkilön itsemurha. Ei viihtynyt fyysisessä maailmassa, ei. Pois piti päästä. 

Minulla Aurinko ja Merkurius ovat 12. huoneessa, kumpainenkin aspektoi Uranusta, Plutoa ja Saturnusta.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
nousukuu
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #14 : 05.07.2009 20:15:32 »

Eräs karmaan ja edellisiin elämiin perehtynyt astrologi sanoi minulle kartastani, että kartaltani näkyy herkkyys niin voimakkaasti ja että minulla ei olisi kovin helposti tulevissa elämissä samanlaista mahdollisuutta kuin nyt sitä kokea ja sitä opetella ja siitä oppia, koska kartallani on kuvioita, jotka eivät toistu satoihin vuosiin.

Mulle tuli heti mieleen pluto saturnus vaaka. Ihan mutuna siis.

Omien havaintojeni mukaan erillisyyden tunnetta aiheuttavat eniten Saturnus/Kauris -vaikutteet sekä vahva Uranus/Vesimies.

Mutta toisaalta heikosti edustettu maaelementti kartalla voisi aiheuttaa tällaista..

No joo itselläni  saturnus aspect_opp aurinko merkurius, ja  uranus:n lasken voimakkaaksi kun se on todella pysähtynyt. Ja sitä maata ei ole (paitsi ic, dsc ja chiron). Tunnen itseni hyvin erilliseksi ja irralliseksi.
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: