Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Henkinen astrologia  (Luettu 21641 kertaa)
0 jäsentä ja 11 vierasta katselee tätä aihetta.
Ave^^
Vieras
« Vastaus #15 : 18.10.2009 18:05:15 »

Komppailen kahta edellistä kirjoittajaa.  Smiley Saturnushan osaa myös poimia ne jyvät sieltä akanoista, tälläisen puhtaasti neptunisen energian koen sellaisena, että se tuo ihmiselle paljon ajatuksia, joita ei kuitenkaan voi käyttää käytännössä hyödyksi, eikä neptunus ylipäänsä koskaan tartu mihinkään, ei edes vaivaudu pohtimaan mikä olisi hyödyllistä, mikä ei, se vain menee ja katsoo mitä tulee. Kyllähän tässä henkisessäkin kehityksessä tarvitaan sitä että jossain vaiheessa oikeasti tarttuu niihin oivaltamiinsa asioihin ja ottaa itseään niskasta kiinni ja tekee jotain asioiden muuttamiseksi.

Pakosta se syntyy,mutta vapaudessa se elää,sanoo kirjailija luovuudesta.
Aivan ihana lause.  Smiley
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #16 : 18.10.2009 18:23:10 »

saturnus on ainoa,jonka symbolissa materian risti on yläpuolella. Se ikäänkuin antaa hengen materialle,henkevöittää,nostaa sen maan pinnan yläpuolelle.Tässä merkityksessä Saturnus on mielestäni nimenomaan Vesimiehen perinteisenä planeettana.Vesimies kiinteänä merkkinä säilyttää Kauriin Saturnuksen (maamerkki,materia) materian,oleellisen materian,sen mikä on säilyttämisen arvoista.Taulu ilman henkeä,kirja ilman henkeä,tiedemiehen keksintö ilman henkeä,tekeekö niillä mitään? Jäävätkö ne elämään? Kestävätkö ne aikaa?
Tätä henkisyyttä,säilyttämisen arvoista,kuvaa mielestäni symbolisesti myös Saturnus planeetan renkaat,ehyt,ikuinen ympyrä.Hengen anatomia?
tallennettu
MooOoona
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #17 : 22.10.2009 11:53:07 »

vastaus serenitylle:

etsisin henkistä selvänäköisyyttä ja lahjakkuutta muualta kartalta, mikäli henkilössä sellaista kiinnostusta on.

kenties jos 12. huoneen saturnus on hyvissä aspekteissa muihin henkisyyttä tuoviin tekijöihin kartalla se voi toimia tasapainottavana tekijänä.

saturnus 12. huoneessa viittaa Lehtirannan henkisen astrologian teoksen mukaan vaikeaan,raskaaseen  edelliseen elämään, jonka muistoa ja arpia edelleen kantaa. kehotetaan terapoimaan jollain tavoin tätä aluetta.

tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #18 : 23.10.2009 09:43:46 »

12. huone veden huoneena ja Saturnus rengastettuna siellä ei ole kyllä kuitenkaan hilpeä eikä helppo sijainti. Vaikka  saturnus voikin tuoda jotain fobioita mukanaan ja pelkoa niin se voi myös antaa oppia kuinka pelkoja hallitaan ja alitajuntaa voi oppia käyttämään lähteenä ilman ns hukkumisenpelkoa.
 Saturnukseen yleensäkin liitetään se että sen antamat lahjat ansaitaan työllä ja kurilla, kun  jupiter taas on anteliaampi lahjojensa suhteen. Siihen liitetään myös kuri ja työnteko, voisin ajatella niin että henkinen tie olisi jotenkin tyypillinen "munkki"tie tässä, eli keskittyen, työtä tekemällä ja kurinalaista elämää viettäen saavutetaan sisäinen rauha.
tallennettu
*T*
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #19 : 23.10.2009 14:05:31 »

Tuolla kurssilla tai "retriitillä" käsiteltiin ns. henkisiä huoneita 9 ja 12 Niemi-Mattilan opastuksella.
Itselleni jäi vielä epäselväksi olenko etsijä,oppilas, vihitty vai mikä lie mutta ilmeisesti sitä henkistä herkkyyttä kuitenkin löytyy koskapa noissa huoneissa on tavaraa. aurinko 8 astetta horisontin yläpuolella ja lukeudun "auringon lapsiin". Aurinko loistaa vapaasti ilman "pönkitystä", on jo noussut.
Näitä aurinko-ihmisiä ovat kaikki akselilla auringon omaavat.
Jos siellä 12 huoneessa on paljon tavaraa, niin se voi kuvastaa tunnepuolen karmaa TAI palvelutehtävää tässä elämässä. Omasta auringostani Tanhua sanoi aikoinaan, että olen perinyt herkkyyteni isältä ( aurinko) ja kun isä nyt viime aikoina on kertonut omista "oudoista" kokemuksistaan niin voin kyllä allekirjoittaa tuon. Tätä vahvistanee oma  kuu leijona yhtymä isän aurinkoon.
Tuosta "vihitystä" (en tiedä miten sen tulkitsisi kartalta, mutta sen merkki on  ceres) jäi mieleen, että jos olet vihitty niin sinulle ei "kelpaa" tavan kumppani vaan hänenkin on oltava vihitty TAI sitten sinulla on tarve käydä karmaa läpi sen kumppanin kanssa, jonka kanssa olet yksiin mennyt.
 ceres neitsyt menee itselläni 9 huoneeseen tuolla Porphuryn huonejaolla ja kyllä koin käyneeni karmaa läpi liitossani.Exän  kuu yhtyi 12 huoneen aurinkooni. Ja hänenkin aurinkonsa kuuhuni.
Myös  chiron aspect_opp ceres voisi kuvata tätä, samoin kun  kuunsolmu kuu leijona.

Sitten yks mielenkiintoinen asia mikä tuli esille on unet.Itselleni oli yllätys,että myös 9 huoneeseen kuuluvat unet ja nimenomaan suurunet,enneunet ja 12 huoneessa onkin arkiunet.
Ja kun 9 huoneen teemoihin kuuluu julkaisutoiminta niin tämä selitti itselleni, miksi aika-ajoin näen noita "lehtikuvia" unissani.Miksei enneuniakin.  uranus ceres pluto vesta juno neitsyt riittänee julkaisutoimintaan. crazy2 12 huoneessa näen sitten  aurinko :merkurius:unia.

Sitten tuo henkinen herkkyys tai peräti selvänäkö/-kuulo. Siitä on tehty joku tutkimus.
Tutkimukseen on otettu 80 selvänäkijän karttaa ja tutkittu yhteisiä vallitsevia piirteitä.
Viidesosan (22,5%) kartoilla oli että
1.  9. huoneen hallitsija on leijonassa
Niemi-Mattila selitti tästä että Apollonin papittaret olivat näkijöitä.
 leijona uskaltaa ja HALUAA tuoda kykynsä esille (ammattina näkijä)
-"valaistuminen" tulee sydämestä ( leijona),pyyteetöntä

2. ( 20%) aurinko kalat

3. ( 15%) MC:n hallitsija on leijonassa (MC:n ja Desc:n planeetat voivat toimia myöhemmällä iällä)

4.( 14%) Descendentin hallitsija on  kalat.ssa
-tärkeä suhde alitajuiseen

jos näitä ei löydy kartalta niin niitä vastaavia asioita voi kuitenkin löytyä eli (järjestyksessä)
1. jupiter aspect_con aurinko (näiden väliset aspektit yleensä)
 aurinko on 9. huoneessa
 jupiter leijona tai  jupiter 5. huoneessa

2. aurinko 12 huoneessa
 neptunus/ aurinko aspektit
 neptunus leijona tai  neptunus 5 huoneessa

3. aurinko/ saturnus aspektit (siksi tuolla ylläkin oli MC,joka on  kauris/ saturnus aluetta,koskapa  saturnus tekee henkisyydestä tai selvänäöstä konkreettista,toisekseen  saturnus ON henkinen planeetta)
 saturnus leijona tai  saturnus 5.huoneessa
 aurinko 10 huoneessa tai kauriissa  kauris

4. venus/ neptunus aspektit
 neptunus vaaka tai  neptunus 7 huoneessa
 venus 12 huoneessa tai  venus kalat

Tuo Porphuryn huonejakohan korostaa jotenkin "niin ylhäällä kuin alhaalla" samanarvoisuutta.
Akseleiden välissähän on vastaavuudet samankokoisina karttaympyrän molemmin puolin.
Luku 3 on jupiterin luku ja "henkinen",  jupiter on 9 huoneen ja 12 huoneen hallitsija.
Isä,poika ja pyhä henki?
Näin minä näkisin jotta miksi sitä käytetään henkisen astrologian tulkkina.

Pakko kiittää sua, nikki  smitten, että laitoit vähän noita selityksiä niin avautuu tää mielenkiintoinen aihe vähän enemmän mullekkin; kys. aihe on kauan kiinnostanut mutta en ole oikein osannut tutkia kartasta näitä asioita.
tallennettu

Everything happens for a reason
MooOoona
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #20 : 23.10.2009 14:17:20 »

Täällähän on virinnyt keskustelua  Smiley

Jos ei uskokkaan jälleensyntymään ja edellisiin elämiin?

Niin, no ne varmaankin vaikuttavat (mikäli niitä on ja itse "uskon" vakaasti että on) vaikka niiden olemassaolosta ei olisikaan tietoa. Jotkuthan muistavat niitä... Ja esimerkiksi neptunus 12.huoneessaa voisi tulla kysymykseen tällaisestä henkisestä kyvystä astrologisesti puhuttaessa.

Sellaiselle henkilölle joka ei usko, sanoisin että alitajuiset pelot vaikuttavat elämään. Ja henkilön kannattaisi jotenkin helpottaa niitä. "Luonnollista" tarvetta työstää asioita yksin.

Mielestäni astrologia ei ole kovin mielekästä ilman ajatusta edellisistä elämistä. Kartasta voi yrittää tulkita mistä "sielu" on tullut ja mihin se on menossa. Esimerksi kuun nousu- ja laskusolmujen tulkinta on aika syvästi kiinnittynyt tähän.

Olen kyllä kuullut juttuja tuosta saatanallisesta 12. huoneen saturnuksesta, koitin vain etsiä siihen uusia näkökulmia. Jokaisessa planeettasijainnissahan on ne positiiviset ja negatiiviset puolensa.

Ei minusta tuossa nyt mitään niin saatanallista ole! Kaikilla meillä on "ristimme", haastemme kannettavana, löytyivät ne sitten 12. huoneesta tai muualta, riippumatta siitä mihin uskomme. Tai hyväksyimmepä sitä tai emme.

Mutta kuten edellisessä viestissä kirjoitin, olen sitä mieltä että saturnuksen huoneasemaa ei tulisi yksistään tarkastella jos haluaa saada selville sen vaikutukset henkisiin kykyihin. Mielestäni muutenkaan yhden planeetan tarkastelu irrallaan ei välttämättä kovin hyvää kuvaa tuo. Lisäksi kannattaisi tutkia saturnuksen painoarvo kartalla, onko se henkilölle tärkeä planeetta. Ei tulkinta niin yksinkertaista ole...

"Henkisyyttä" sinänsä on meissä kaikkissa!!!! Elävissä ja "kuolleissakin"...  smitten   smitten  smitten

« Viimeksi muokattu: 23.10.2009 14:20:45 kirjoittanut MooOoona » tallennettu
MooOoona
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #21 : 23.10.2009 15:21:16 »

Serenity:

Onko saturnus 12. huoneessa sinun kartallasi? Katsoin tuota allekirjoitustasi... mars ja neptunus 2. huoneesa, ovatko ne yhtymässä? Marsin ja neptunuksen yhtymä ja positiiviset aspektit tuo niitä henkisiä kykyjä ja erikoistaipumuksia.

Smiley
tallennettu
Violette
Kanta-astroilija

Lips!

Profiili
« Vastaus #22 : 09.06.2010 17:40:19 »

Mielenkiintoinen keskustelu. Minulla on 12. huoneessa  vesta aurinko neitsyt.  Minua on mietityttänyt tuo 12. huoneen  aurinko, mutta nythän sen sanottiin liittyvän henkisyyteen. Noita näkijän merkkejä oli kyllä niin paljon, että eiköhän jokainen löydä sieltä omaan karttaansa sopivan Smiley

Minäkään en oikeastaan usko entisiin elämiin, ellette vakuuta minua Smiley Mielestäni astrologia on silti antoisaa, kun katsoo ihmisten luonteita ja toimintatapoja.
tallennettu

aurinko neitsyt
 askendentti vaaka
 kuu rapu
 merkurius vaaka
 mars oinas
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #23 : 09.06.2010 22:36:38 »

Voi vitsi, henkinen astrologia on kyllä sellainen aihe, että jos astrologiaan syvemmin joskus perehdyn, niin ehdottomasti tähän aihealueeseen haluan tutustua kunnolla Smiley Minulle muutenkin elämä kaikkine osa-alueineen lähtee aina henkisestä tekijästä/asiasta/haasteesta/voimavarasta, joka sitten ilmentää itseään jotenkin fyysisellä tasolla.

Täytyykin etsiskellä tuota kirjaa käteensä jostakin jossain vaiheessa, nykyiseltä asuinpaikkakunnalta sitä tuskin kirjastosta löytää.
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #24 : 09.06.2010 23:27:01 »

Lainaus
Jos siellä 12 huoneessa on paljon tavaraa, niin se voi kuvastaa tunnepuolen karmaa TAI palvelutehtävää tässä elämässä.

Mjaa... olenkohan sitten karmastani vapaa ja tieni päässä tässä hengen vaelluksessa,
kun 12.huoneeni on tyhjä? Tongue
Siinä keikkuu rajalla (kärki?) vain  askendentti skorpioni, joten suuri shammaanniko..? Grin 2funny

Grin No minulla aivan sama, että huone 12 on tyhjä ja siinä rajalla keikkuu puolestaan vain askendentti  neitsyt.

Samoin tuo 9. huone joka liitettiin jotenkin henkiseen astrologiaan, niin siellä ei ole kuin  kuukaksoset)

Ei mutta oikeasti, mitä nämä seikat kertovat minusta? Olisi mielenkiintoista kuulla.  :Smiley

Sepon sisäinen soturi tulkinnassa oli kyllä jotain sellaista, että olen käynyt jo niin paljon joitain tiettyjä karmallisia läksyjä läpi edellisissä elämissä, että nyt tässä elämässä olisi ns. palkkioiden aika tai jotain muuta vastaavaa.  :Smiley
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #25 : 10.06.2010 11:34:24 »

Minulla myös sama eli pikkiriikkinen huone 12 möllöttää tyhjyyttään. Lähinpänä on vaan  askendentti kauris ja huoneessa 11.  neptunus jousimies
tallennettu
ancelica
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #26 : 10.06.2010 11:47:49 »

Henkinen astrologia on niin perustunut karmalle ja jälleensyntymiselle että jos siihen ei usko niin se on vähän ajanhukkausta. 12 huone on varsin mielenkiintoinen alkaa purkaa entisiä elämiä, ja vaikka perinteisellä astrologialla muut huoneet avautuisivat, niin henkisellä olen purkanut omaa ja muiden 12. huonetta, ja wow mitä mahdollisuuksia sieltä löytyykään. Kaikki on kuitenkin sekä mennyttä että mahdollisuuksia tässä ja nyt. Kaikista huoneista löytyy se henkinen pohja, jopa oman 2. huoneen sain vihdoin auki (Past Life Astrology) Se oliskin sitten karmallinen säästöpossu, jonne on kerännyt positiivista karmaa. 9. huone on mulla tyhjä, kaipa on jotain juttuja jotka on jo aiemmin käsitelty. Mutta sitten jos alkaa purkamaan vaikka huoneen hallitsijan näkökulmasta. Schulmanin kirjallisuutta olen hankkinut, ja suomenkielisistä ehdottomasti Lehtirannan opukset.
tallennettu
Suljin
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #27 : 11.06.2010 19:17:21 »

Minulla on 9. huoneessa pluto ja 12. huone on tyhjyyttä täynnä..
Tämä entisten elämien tutkiminen on kiinnostavaa.. Pitäisi kai sitten
hankkia vain noita asiaan liittyviä kirjoja alkaa vain tutkimaan asioita Smiley
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
Violette
Kanta-astroilija

Lips!

Profiili
« Vastaus #28 : 11.06.2010 20:04:55 »

Olen tosissani yrittänyt tutkia entisiä elämiäni, mutta en ole löytänyt mitään. Kaikenlaisia meditaatioita olen kokeillut ja kirjoja lukenut. Se on ehkä suurin syy, miksen oikein usko entisiin elämiin. Ehken ole vain yrittänyt tarpeeksi Smiley
tallennettu

aurinko neitsyt
 askendentti vaaka
 kuu rapu
 merkurius vaaka
 mars oinas
Suljin
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #29 : 11.06.2010 20:14:48 »

Tai sitten et ole valmis vielä vastaanottamaan tietoja
siitä/niistä? Smiley semmoistahan tietoa ei anneta, johon