Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Salanimet, taiteilijanimet, nimenmuutokset...  (Luettu 13647 kertaa)
0 jäsentä ja 10 vierasta katselee tätä aihetta.
Mamie
Kanta-astroilija

Profiili
« : 17.07.2009 09:32:40 »

Millaiset merkit ja aspektit voisivat vaikuttaa ihmisen haluun "piiloutua" jonkin salanimen tai taiteilijanimen taakse? Tunnen pari tyyppiä joilla on useita nimiä käytössä. Oman nimensä käyttäminen on heille kauhistus kaikessa muussa paitsi virallisissa papereissa. Onko täällä kenties joku, joka käyttää mielellään muuta kuin omaa syntymänimeään?
tallennettu

Aurinko vaaka 10.
sangviinikko
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #1 : 17.07.2009 21:50:00 »

En tiedä aspekteista tai kartan hienosäädöstä ja tämä on nyt yleistystä pahimmillaan, mutta täytyy silti kommentoida että ravut ovat melkoisen eksperttejä salaamaan tarkoitusperänsä -ja tunteensa, miksei myös henkilöllisyyttään...

Mielestäni sopisi vetiselle ravulle erfinomaisesti tuo salanimijuttu.

Voisin kuvitella että ravun merkki olisi otollinen maaperä tällaiselle -enpäs kerro leikille.
Ravulle kun paljastuminen olisi kauhistuttavaa. Itseään pitää suojella pahalta maailmalta vaikka sitten kovan kuoren keinoin.

Ravut kun kokemukseni mukaan ovat niin halutessaan melkoisen vaikeaselkoista porukkaa..

smitten
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 17.07.2009 22:14:00 »

Ristimänimen muutoksesta yritin ystävän kartalta bongata osviittaa.
Lyhensi  kaksiosaisen nimen lyhyeksi ja napakaksi.
Hällä on retro merkurius aspect_con aurinko harka desc-akselilla (halusi muiden kutsuvan häntä toisella nimellä/identeetin "muutos", jo lapsena)
Tämä sekstiilissä  kuu kalat:in lähipiirin huoneeseen 3.
Keskelle jää  venus oinas.Lyhyt ja naseva nimi.
Kvinkunssi-aspekti on vähän sellainen pimentoon jättävä,
hällä  jupiter oinas aspect_kvi pluto neitsyt sekin jotenkin identiteettiin liittyvä oinaan/ykköshuoneen mentaliteetin kautta.
Toinen  saturnus vesimies aspect_kvi kuunsolmu rapu ja hän on nyt yksityisyrittäjänä ja yrityksen nimi on hyvinkin yhtä napakka kuin hänen uusi "identtiteettinsä".
Sinänsä uusi nimikin viittaa omalla tavallaan karjalaisiin sukujuuriin.

Isoveljeni käyttää myös joka paikassa lyhennettyä lempinimeään, aurinko harka hänkin.
En ole katsonut aspektejaan.Tyttäreni luuli pitkään, että se on hänen oikea nimensä.
tallennettu
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 17.07.2009 22:33:21 »

Minullahan on monimutkainen nimi, jonka lyhensin kaytannollisista syista lyhyemmaksi ihan kaytannon syista muutettuani ulkomaille-olen myos  aurinko  harka
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 17.07.2009 22:37:07 »

mitäs sulla diamond tekee tuo  merkurius aspekteja?
Tai onko mitään henk.kohtasta oinaassa?
Isoveljen lyhennetty nimi ja  merkurius oinas Smiley aspect_squ mars rapu,
ja  merkurius aspect_opp kuunsolmu vaaka
tallennettu
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 18.07.2009 00:11:47 »

16.09 on tulossa  neptunus  aspect_opp  pluto ja
13.09 on  uranus  aspect_tri  jupiter
transiittilistalla nakyy 9 huoneessa
 saturnus   aspect_tri  aurinko
 mars  aspect_sex  jupiter
 mars  aspect_sex  keskitaivas
 mars  aspect_sex  aurinko
Muistan kuinka menin muuttamaan nimeni syyskuussa-kuuluuko tama asiaan juuri 9 huone(siita on jo muutama vuosi)
 merkurius  aspect_con  venus on ihan kohta
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 18.07.2009 10:29:13 »

Ehkä tuolla sisäpiirillä  aurinko/ merkurius/ venus on jotain tekemistä nimenmuutoksen kanssa.
Henkilökohtaiset auringon määrittäjät.
Ainakin veljelläni kuten diamondillakin ne ovat kaikki eri merkissä.
Alkaen oinaasta.Lyhyestä virsi kaunis.
Useimmat laulajathan käyttävät taiteilijanimeä, eli yhdistäisin ääneen, merkurius:een ja  venus:een
kuinka sinua kutsutaan,miten ääneesi reagoidaan.
Sisäpiirin järjestyksellä annat tietyn vaikutelman, luot nimellä mielleyhtymiä,tulet muistetuksi ja tunnistetuksi.Taiteesi tai musiikkisi on yhtä kuin taiteilijanimesi ja oma  aurinko.si siellä jossakin "suojassa" keskellä. Työsi on tärkeämpää kuin oikea nimesi siellä takana.
Tai jos muutat ristimänimeä niin ehkä taustalla on halu itse määrittää kuinka sinua kutsutaan vanhempien antaman nimen sijaan.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #7 : 18.07.2009 17:43:38 »

Minä olen muuttanut nimeäni syntymänimestäni
ja haluan edelleen muuttaa, tai paremminkin sanoen, kehittää paremmaksi sitä. Smiley

Syy alunperin oli se, että en yksinkertaisesti pitänyt vanhempieni antamasta nimestä
-se ei edustanut minua, eikä ollut millään tavalla minä.

No nyt sitten haluan muuttaa nimeäni siksi, että haluan lyhentää pitkää nimeäni
ja olen vain saanut hyvän idean kivasta nimestä.  Grin 2funny  Tongue

Nimen vaihoksen myötä persoonallisuus ja ulkonäkö muuttuu~kehittyy,
vaikka se 'entinen pohja'~transparent on siellä olemassa,
mutta se ikään kuin 'kehittyy' sen nimen 'veroiseksi'. idiot2
Nimellä on myös oleellinen vaikutus työ, opiskelu ja muu sosiaalisessa elämässä menestymiseen.
Nimessä on paljon energiaa! Afro

Mielestäni nimen tulee olla kaunis ja ylellinen ja sisältää auktoriteettia.

aurinko merkurius kaksosetaskendentti skorpionikuu vesimiesvenus rapumars oinas
tallennettu
julyette
Vieras
« Vastaus #8 : 18.07.2009 19:28:57 »

Millaiset merkit ja aspektit voisivat vaikuttaa ihmisen haluun "piiloutua" jonkin salanimen tai taiteilijanimen taakse?

Olen vaihtanut sekä etu- että sukunimeni, mutta minulla ei ollut kyse piiloutumisesta. Jo ihan lapsuudesta saakka kasteessa saatu nimeni tuntui vieraalta, enkä tuntenut olevani siinä minä. Olin jopa nuorena tuohtunut äidilleni, että hän ei ollut ymmärtänyt antaa minulle oikeaa nimeäni.

Minulla on  neptunus  3. huoneessa ja astrologi Sven Stenberg on tulkinnut siitä näin: "Useita lempinimiä tai nimen muutos mahdollinen".
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #9 : 18.07.2009 20:11:46 »

Haa, minulla on neppari 1.huoneessa (minä-huone) ja Jouskarissa kuunsolmun kera! Tongue
Olisiko niin (jos nyt on uskomista edellisiin elämisiin), että typerä äitini tätinsä kanssa
eivät vain osanneet antaa minulle oikeaa nimeäni, mikä minulle kuuluu? Huh

Minulla on nimittäin ihan sama kuin Julyettella, että se kastenimi ei vain tuntunut oikealle idiot2
ja minua myös ihmiset kutsu(i)vat eri lempinimillä niin kauan kuin muistan. crazy2
Koulussa myöskin opettajat ja muut lapset tekivät minulle erilaisia lempi -ja hellyttelynimiä.
Kotona ja perhepiirissä minua ei juuri koskaan ole kutsuttu kastenimellä
-ainoastaan, jos olin tehnyt jotain pahaa ja/tai joku oli vihainen! Grin 2funny

Itävaltaan muuton jälkeen kun olen kertonut nykyisen nimeni lisäksi alkuperäisen
kastenimeni, niin minulle on sanottu suoraan, että hyvä kun vaihdoit,
nykyinen nimi parempi ja sopii minulle paremin. Tongue
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #10 : 18.07.2009 20:47:46 »

Aasiassa mulla on joskus käytössä kiinalainen versio nimestäni, (jonka aloittava kirjainmerkki on muuten identtinen Saturnuksen symbolin kanssa), on meinaan käytännöllisempää kuin yrittää opettaa jengiä ääntämään alkuperäinen oikein, paitsi ehkä Japanissa. :Smiley
tallennettu
T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #11 : 19.07.2009 07:07:09 »

Ajattelin alussa että otanko etu-ja sukunimeni yhdistelmästä taiteilijanimen itselleni ja se nimiyhdistys on kyllä todella kaunis ja kauniin kuuloinen, kuulema Hollannissa esiintyvä naisen nimi. Noh, en sitten kuitenkaan päätynyt siihen vaan ihan omaan perusnimeeni käyttöön. Huomasin eräänä päivänä hassun yhteensattuman netissä native-american sivuja plaratessa; lisäämällä etunimeni loppuun konsonantin N, tulee nimestäni amerikan-intiaanin miehellä esiintyvä nimi. Wou!  Smiley Voiko enää paremmin onnata; mikä yhteensattuma! Cool

Muistan kyllä kuinka lapsena ja nuorempana en muka pitänyt omasta nimestäni, mutta näin aikuisena nimeni on kaunis, vaikkei nimeni ole "makea sokerikuorutettu"!
« Viimeksi muokattu: 19.07.2009 07:10:53 kirjoittanut Tuuli-Hiuksissa » tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
julyette
Vieras
« Vastaus #12 : 19.07.2009 12:22:18 »

Haa, minulla on neppari 1.huoneessa (minä-huone) ja Jouskarissa kuunsolmun kera! Tongue
Olisiko niin (jos nyt on uskomista edellisiin elämisiin), että typerä äitini tätinsä kanssa

Piti jo ehdottaa tätä mahdollisuutta, mutta ajattelin, että repäiset taas peliverkkarit näistä inkarnaatiojutuista   Cheesy   En itsellä keksi mitään muuta selitystä miksi tiesin tietyn etu- ja sukunimen olevan minun nimeni. Muistan kuinka aloin jo alakouluikäisenä tenttaamaan äitiäni, miksi olin saanut väärän nimen.  Ja miksi meidän  sukunimikin on ihan väärä.   Cheesy
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #13 : 19.07.2009 16:08:31 »

Piti jo ehdottaa tätä mahdollisuutta, mutta ajattelin, että repäiset taas peliverkkarit näistä inkarnaatiojutuista   Cheesy   En itsellä keksi mitään muuta selitystä miksi tiesin tietyn etu- ja sukunimen olevan minun nimeni. Muistan kuinka aloin jo alakouluikäisenä tenttaamaan äitiäni, miksi olin saanut väärän nimen.  Ja miksi meidän  sukunimikin on ihan väärä.   Cheesy

Grin 2funny

En tiedä mistä tuo johtuu, mutta kauhealta se tuntuu, että nimi on väärä! Shocked buck2
Koko identiteetti menee ihan vääräksi! buck2
Onkohan niillä, jotka syntyvät mielestään väärään sukupuoleen vähän sama tunne?
Nimi on tosin helpommin muutettavissa.

Ja niin, minulle on ihan turha selittää, että lapset valitsevat itse nimensä,
jonka vanhemmat sitten antavat lapselleen.
Ehkä näin, mutta minun vanhempani taisi olla pöhnässä tai vaikkua korvissa,
kun nimeni olen heille kertonut. Angry

Olisinkohan vahingossa syntynyt väärille vanhemmille?  idiot2
Tai onko minut vaihdettu synnytyssairaalassa? Shocked
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #14 : 19.07.2009 16:35:48 »

Thx Evea! Tuosta huomasinkin, että perskeles, minulla on aivan väärä sukunimi vielä!
Veskarin sukunimi olisi loistava itse asiassa.. Tongue
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: