Vai millainen olen? No, riippuu siitä, kuka kysyy...
Juurikin sellainen minä olen. Tajusin tässä hiljattain, että olen vuosikausia elellyt jonkinlaista kaksois-, kolmois tai vaikka neloselämää.
Esimerkiksi kolmisen vuotta sitten tilanteeni oli tällainen: pyörin fundamentalistikristittyjen nuorten kanssa, mutten voinut kertoa asiasta perheelleni, sillä äitini mielestä porukka oli hullua ja vaarallista. Lisäksi en viitsinyt muille kavereille kauheasti puhua hengellisistä mielipiteistäni, koska he eivät olleet samaa mieltä asioista. Kristityille kavereille taas en voinut kertoa, että tapanani oli ryyppäillä silloin tällöin ja että olen kiinnostunut henkisistä asioista, joita (fund.) kristinusko ei hyväksy.
Olen aina pyrkinyt sanomaan ihmisille sen, mitä he ovat halunneet kuulla. Mietin, että muutamat ystäväni saattaisivat loukkaantua, jos kuulisivat, että olen heille jo pitkään valehdellut mieshistoriastani. Tai no, en varsinaisesti valehdellut, mutta olen jättänyt kertomatta oleellisia asioita, koska he eivät olisi kuitenkaan ymmärtäneet
Päätöstenteko on myös minulle vaikeaa. Olen jo lukenut yliopiston pääsykoekirjoja 7 eri aineesta. Asioihin on hankala keskittyä, kun miettii, olisiko sittenkin järkevämpää tehdä jotain muuta.
Viehätysvoima ja viihdyttäminen... Varsinkin nuorempana olin usein porukan pelle. Monia ihmisiä huvitan ilmeisesti olemalla olemassa. Minua nimittäin on koko elämäni ajan naureskeltu hyväntahtoisesti. Pidän myös esiintymisestä ja rakastan yleisön naurattamista.
Täysi-ikäisyyden saavutettuani muutuin ilmeisesti myös viehättäväksi. Minusta tuli jonkin sorin "äijärysä" (kiitos hienosta uudesta sanasta, Elwyn!). Olen monia kertoja kuullut olevani kuin Marilyn (muistanko oikein, että kyseessä oli nousuvaaka?). En ole ikinä käynyt baarissa niin, ettei kukaan mies olisi yrittänyt edes hiukan pientä flirttiä (vaikka poikaystävä on ollut mukana!). Lisäksi minua tullaan iskemään ihan vaikka kauppareissulla, bussipysäkillä tai junassa. En ole mikään maailman kaunein, eikä vartaloni todellakaan ole muodikkaan sporttinen, mutta ehkä minussa on sitten vaakamaista Marilyn-energiaa