Kokonaan toinen asia on, jatkaako Matti Vanhanen pääministerinä tämän vaalikauden loppuun. Saattaa nimittäin olla niin, että Matti Vanhasen ollessa Nuorisosäätiön hallituksen puheenjohtajana, säätiö rikkoi säätiölakia jakaessaan rahaa poliitikoille. Näin toimiessaan säätiö on rikkonut lakia ja omia sääntöjään. Juttuun voi tutustua täällä;
Kyllä, nämä Nuorisosäätiön mahdolliset väärinkäytöksethän olivat
Silminnäkijän nyt jo kuuluisan jakson varsinainen pääpainopiste. Vanhasen kuitenkin onnistui taitavasti ohjata keskustelu puolueen ja myös itsensä kannalta vaarattomampiin lautakasoihin. Siitä, kuinka kauan näistä tikuista saadaan asiaa, voidaankin sitten puhua paljon, myös astrologisesta näkökulmasta.
Matti Vanhanenhan on syntynyt Jyväskylässä 4.11.1955. Tarkkaa syntymäaikaa en ole löytänyt, joten akseleita on vaikea sijoittaa paikoilleen, samoin
:n tarkka sijainti
:ssa jää hämäräksi. Joka tapauksessa, kartassa on kaksi selkeää painopistealuetta: Henkilökohtaiset planeetat ovat
:ta lukuunottamatta keskittyneet n. 45 asteen alueelle
:an loppupuolelle ja
:iin. Sukupolviplaneetoista
on aivan
:an lopussa, mutta
,
ja
:nassa, kaksi viimeistä tarkassa yhtymässä merkin lopulla. Silmiinpistävää tällä kartalla on maaelementin puute. Vaikka Vanhasella olisikin esim. aurinkoskorpiooneilla yleinen
tai
nousu (itse veikkaisin kyllä
nousua, jolloin kartalle saataisiin melkoinen 12. huoneen lataus
), maata on silti kartalla huomattavan vähän ns. reaalipolitikon kartalle (Vanhasen idolilla Kekkosellakin sentään oli
:n lisäksi
). Tiettyä taipumusta skandaaleihin voisi nähdä jo syntymäkartan
kuviossa.
Vanhasen tiimoilta viimeisten parin vuoden aikaina esiintulleet nais- ja raha-asioihin liittyvät kohut johtunevat jo pidempään hänen
:staan kiusanneesta
transiitista. Vanhasen kannalta onnekasta on saattanut olla, ettei hänellä ole ollut sitten 2007-08 vuoden juurikaan haastavia
-aspekteja. 2010 lähtien niitä on sitten tulossa sitäkin enemmän, :saturnus:ksen edetessä .
saattaa tulla nataalikartalle jo aiemmin -tuntemattomasta syntymäajasta riippuen. Ja itse asiassa tässä voisi olla nähtävissä tiettyä syklisyyttää, Jäätteenmäkihän joutui eroamaan kesäkuussa 2003, jolloin
oli aivan
:n ensiasteilla. Vanhasen tullessa Keskustan puheenjohtajaksi lokakuussa 2003
oli n. 12-13 astetta
:a, mahdollisesti yhtymässä
:hun, mutta ennenkaikkea
:oon.