Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: venus ja naisellisuus  (Luettu 38171 kertaa)
0 jäsentä ja 15 vierasta katselee tätä aihetta.
Ave^^
Vieras
« : 26.07.2009 20:47:44 »

Täällä on venuksesta ollut juttua sitten niin monelta kantilta kun voi olla, mutta ei oikeastaan siitä että venushan edustaa (naisen) kartalla kuinka hän ilmentää naisellisuuttaan.

Minua tällä hetkellä kiinnostaa tämä aihe, sillä tunnen itseni sataprosenttisen naiseksi ja nautin naisellisuudestani ja niin edelleen. Kuitenkin venus on kartallani aika heikossa asemassa. Pullenkin rankkaa sen toiseksi viimeiseksi. Ja sijainti kauriissa ei oikein edusta sitä kaikkein naisellisinta tyyppiä. Aspekteja ainoastaan sekstiili marsiin ja kvintiili plutoon. Huone 12, eli piilossa vielä? En koe kuitenkaan lainkaan että naisellisuuteni olisi minulta kadoksissa. Vaikka lapsena olisinkin halunnut olla poika, se johtui muista asioista, jotka ovat ohi nyt. Luonteeni on peruslaadultaan myös muuttuvien merkkien runsauden vuoksi ailahtelevainen, joka ulottuu myös sinne etten ole suhteessa mitenkään kaurismaisen vakaa. Se "naisen rooli" minkä olen omaksunut on sellainen neuroottisen ailahtelevainen. Ei oikein kaurista. Kuitenkin, vaikka ensiksi minuun tutustuessa viihdyn ollessani sellainen tyhmä pieni tyttö, sieltä takaa tulee lopulta aina se nainen joka hoitaa ne asiat loppuun. Koen jotenkin velvollisuudekseni olla sellainen emotionaalinen tuki. Olenkin sitä aina niinä hetkinä kun ailahtelevaisuus ei iske voimallaan. Niin, loppujen lopuksi pidän suurimpana naisellisuutena sitä että korjaa jäljet sen jälkeen kun pikkupojat ovat leikkineet. Vaikken itse sitä olekaan. Tuppaan ihastumaan miehiin, jotka jollain tavalla voisivat tarvita lämmintä syliäni. Mutta tämän on pakko johtua kalapainotteisuudestani. Ja onhan se toinen naisellisuuden indikaattori, kuu, kaloissa. Se toinen asia mitä pidän tärkeänä naisellisuudessa on lämpö ja aistillisuus. Ja kyllä ne kauriiseenkin maaelementin kautta liittyvät. Ja minkä sitten ajattelisin olevan niin kuin "naisen tehtävä", tai että millä tavalla tuota naisellisuuttani haluaisin ilmentää? Se on juuri se lämmin ja pehmeä syli ja se hiljainen voima. Mutta miksi venus sitten on niin heikossa asemassa kartallani? Vaikka rakastan yli kaiken sitä että olen nainen?

Taisi mennä hieman tajunnanvirtaan päin olevaan tekstiin, mutta kertokaa miten naisellinen venus teillä on? Luulisin, että joltakulta kaksosvenus-ihmiseltä tulee täysin erilaista näkemystä asiasta kuin minulta.  Wink
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #1 : 27.07.2009 13:57:04 »

Hmm...

Oinas venusta tuskin pidetään kovin naisellisena, mutta rakastan kaikenlaista tyttömäistä/naisellista/söpöä ja kivaa Cheesy
Toisaalta mies porukassa olen yksi jätkistä, vaikkakin näytän ihan naiselta Smiley
Toisaalta en jaksa naisellista analysointia, vaan olen miesmäisemmällä tavalla suora.
Olen ronski ja ripeä, nautin monista asioista jotka katsotaan olevan enemmän miesten juttu mutta rakastan kaikenlaisia naisten juttujakin. Ristiriitainen persoona Cheesy

Kyllä olen kuitenkin naisellinen, tai, no tyttömäinen. Minulta kysyttiin taas ruokakaupassa henkkarit vaikka kolmekymmentä on oven takana.

Venukseni yhtyy marsiin, kuuhun ja aurinkoon.
Venukseni on myös oppositiossa saturnukseen ja plutoon.
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #2 : 27.07.2009 14:29:43 »

Artsin kanssa aikapitkälti samoissa mennään;  venus  oinas:ssa kun ollaan. Puhetyylini on suoraa ja välillä jopa ronskia. Tykkään keimailla sanoin ja elein miehelleni... Naisellinen olen, mutten ylimakea pukeutumisessani. Söpöksi kutsutaan (ainakin toi mun toinen sukupuoli kutsuu mua).
Rehevyyttä ja muotoja on tullut iänmyötä mikä juuri lisää naisellisuuttani. Tykkään pukeutua tyylillä ja korostaa hyviä muotojani, vaikka täytyy paljastaa nyt tässä, että välillä toivon rintojeni olavan pienemmät, heh! Toisaalta miksi pitäis ujostella jos kerta on mitä näyttää! Smiley
Henkkareita ei ole kysytty enää sitten aikoihin.

Tämmöttii Smiley
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
vasalisa
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3


Profiili
« Vastaus #3 : 27.07.2009 14:47:13 »

Ave, onhan Venuksella toki paljon naisellisuuden kanssa tekemistä, mutta niin on Kuullakin. Sikäli minua ei ihmetytä lainkaan, että tunnet itsesi hyvin naiselliseksi ja nautit naisena olosta; onhan sinulla sekä nouseva että Kuu Kaloissa, ja ilmeisesti siis Kuu ensimmäisessä huoneessa, luultavasti melko lähellä Askendanttia. Kalat on mielestäni hyvin feminiininen merkki, ja kaikki tuntemani nousevat Kalat ovat hypernaisellisia.
tallennettu
asboo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #4 : 27.07.2009 15:55:55 »

En tunne itseäni erityisen naisellinen vaikka minulla onkin  vaaka  venus Lapsena/nuorena olin tosi poikamainen, jotkut luulivat pojaksi ennen murrosikää. Olisko  kuu  kaksoset vaikutusta? Mitä enemmän tulee ikää, sitä enemmän olen alkanut ilmentää venusmerkkiäni, samoin kuin nousevaa merkkiä. Nykyään vaatteet täytyy olla tiptop ja naamassakin ainakin ripsiväri ennen kuin lähtee lähikauppaan.
Venuksellani on postiiviset aspektit kuuhun ja neptunukseen, yhtymä Plutoon ja oppositio jupiteriin.

Vieläkin on tosin noita poikamaisia piirteitä nimenomaan käyttäytymisessä, tykkään tehdä ns.miesten töitä ja voinkin sanoa tuolle  aurinko  harka miesystävälle, että teeppäs sä ruuat niin mä menen ajaan nurmikon tai hakkaamaan puita. Voin tehdä raskasta ruumiillista työtä koko päivän ja todella nautin siitä.
tallennettu

Aurinko Skorpioni, nouseva härkä, kuu kaksonen
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« Vastaus #5 : 27.07.2009 16:59:47 »

Ave^^, ei se sinun Venuksesi piilossa ole, vaikka 12. huoneessa onkin. Itsehän sen parhaiten sanoit kertoessasi mitä naisen tehtävät mielestäsi ovat. Eiköhän se "hiljainen syli" sovi varsin hyvin tuohon huonesijaintiin Smiley

Mä tunnen itseni hyvin naiselliseksi. Tuo yksinkertaiselta kuulostava sana voi merkitä ihmisille niin eri asioita, mutta jos nyt mietitään niitä seikkoja mitä naisellisuuteen yleensä liitetään...
« Viimeksi muokattu: 28.07.2009 12:29:07 kirjoittanut - Kastehelmi - » tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Ave^^
Vieras
« Vastaus #6 : 27.07.2009 18:58:35 »

Ave, onhan Venuksella toki paljon naisellisuuden kanssa tekemistä, mutta niin on Kuullakin. Sikäli minua ei ihmetytä lainkaan, että tunnet itsesi hyvin naiselliseksi ja nautit naisena olosta; onhan sinulla sekä nouseva että Kuu Kaloissa, ja ilmeisesti siis Kuu ensimmäisessä huoneessa, luultavasti melko lähellä Askendanttia. Kalat on mielestäni hyvin feminiininen merkki, ja kaikki tuntemani nousevat Kalat ovat hypernaisellisia.

Ave^^, ei se sinun Venuksesi piilossa ole, vaikka 12. huoneessa onkin. Itsehän sen parhaiten sanoit, kertoessasi mitä naisen tehtävät mielestäsi ovat. Eiköhän se "hiljainen syli" sopii varsin hyvin tuohon huonesijaintiin Smiley


Kuuni on myös 12.huoneessa. Mutta ehkäpä juuri tuo venuksen sijainti kuvastaa paljonkin sitä, että välillä minulla on hieman vaikeuksia hallita sitä omaa naisellisuuttani, tai tunteitani, välillä kun tulee sellaisia niin suuria aaltoja, että tuntuu vain hukkuvan niiden alle. Joskus yritin selvitä niistä kylmettämällä itseäni, mutta ei se tee kuin hulluksi. Nykyään haluan käyttää ratkaisuna vain sitä että olen rehellisesti tässä ja nyt. Joillekin se voi ehkä olla liian suoraa, tai päällekäyvää tai jotain, mutta sitten se vain on niin.  Smiley

Kaikki nousukalat hypernaisellisia?  Cheesy Onhan se vesielementti kaikkein feminiinisin.
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #7 : 27.07.2009 19:11:19 »

Olen  harka ja mulla on  venus  kalat 6. huoneessa  kuu kaksoset 9.huoneessa.
tallennettu
Celesten
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 69



Profiili
« Vastaus #8 : 27.07.2009 20:56:26 »

Eikö vaaka kuitenkin ole ns. maskuliinen merkki (psotiivinen, johtava)

mun mielestä vaakaan liittyy enemmän semmoinen androgyyniys, ja tyylitaju (ei niinkään perinteinen naisellisuus). naisellisuus vaakuudessa näkyy ehkä harmonisuutena
tallennettu

Aurinko rapu 9 h, nousu vaaka,
kuu kaksonen 8 h,

venus leijona 10h,
mars kauris 3 h ja 4 h
jupiter kalat 5 h
pluto skorpioni 1 h

Tuli-(Puu)Tiikeri
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« Vastaus #9 : 27.07.2009 21:04:52 »

Joo onhan Vaa'an toimintamuoto johtava ja laatu positiivinen, maskuliininen. Mä en ihan ymmärrä mikä tässä on takana, että positiivinen on aina maskuliininen ja negatiivinen feminiininen. Kummallista :Smiley Mutta Venus (sisäinen naisemme) hallitsee Vaakaa...
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Norna
Vieras
« Vastaus #10 : 28.07.2009 11:23:34 »

 Myös progekuu vaikuttaa matkallaan siihen miten tuo esiin naisellisuuttaan ja millä tavoin, Proge kuu Vaa-assa on aika tyypillinen leidikausi jolloin kiinnostus kohdistuu ulkonäköön, naisellisiin asioihin, estetiikkaan ym.
 Itselläni on vielä meneillään pr kuu  vaaka enkä muista koskaan olleeni näin naisellinen pukeutumistyyliltäni. Ajatuspuolella kuitenkin androgyyni merkurius 8. huoneessa vaikuttaa paljon siihen että joskus on hankalaa ymmärtää kumpaakaan sukupuolta, tunnistan itsessäni kummatkin ja kuitenkin jollain tasolla olen sukupuoleton.
 Pienenä olin sangen poikatyttömäinen ja pitkään nuorena androgyyninen kunnes naiselliset jutut tulivat jyräten kaiken muun pois tieltään Grin. Nataalilla  kuu (12. huone)  aspect_con  askendentti. venus harka.
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #11 : 28.07.2009 13:03:15 »

Henkilökohtaisesti olen aina viihtynyt erinomaisesti naisen kehossa, vaikka  aurinko kaksoset:na olen kuitenkin jo lapsesta lähtien tiedostanut tietyn androgyynisyyteni. Tämä lienee melko yleistä ilmamerkeillä. Jossain vaiheessa kuitenkin se maskuliininen puoli alkoi olla liiankin hallitseva ja viimeisen kymmenen vuoden aikana olen keskittynyt enemmän naisellisen puolen kehittämiseen. Elämään tulee heti paljon enemmän sielukkuutta ja täyteläisyyttä, kun pitää naisellisia ominaisuuksia positiivisena asiana. Viimeisen 1,5 vuoden aikana tuo naisellisen puolen korostaminen on tullut vielä entistäkin tärkeämmäksi. Jotenkin minulla on nyt menossa Venus-vaihe, ja ehkä kartan askendentilla sijaitseva  rapu venus alkaa vaatia huomiota hyvinkin voimakkaasti.  harka kuu on myös sangen naisellinen, Venuksen hallitsemahan tämäkin merkki on..

Joka tapauksessa muutama vuosi sitten minulla oli hyvin raskas vaihe, jolloin tuntui, että kaikki toivo elämästä on kadonnut ja tunnelin päässä ei liiemmälti valoa näkynyt. Tässä tilanteessa ainoat asiat, jotka jotenkin piristivät mieltä, olivat kauneus ja perusnautinnot: hyvä ruoka, hyvä juoma, hyvä seura. Kauneutta saatetaan pitää pinnallisena asiana, mutta äärimmäisessä ahdingossa sen huomaa olevan kaikkea muuta. Tällä tarkoitan mitä tahansa silmää miellyttävää asiaa. Tuolloin tuli myös tärkeäksi, että myös oma peilikuva miellyttää, ja että en ole pelkkä ihminen, vaan myös sukupuoleni edustaja.

Suomalaisen kulttuurin tasa-arvoisuus on mielestäni lähinnä sitä, että naiset yrittävät tulla miehiksi, ja naisellisuutta pidetään bimboutena, avuttomuutena, pinnallisuutena tai hysteerisyytenä. Tästä minä en pidä lainkaan, naisellisuudesta tekevät niin miehet kuin naisetkin naurettavan asian. Eihän tämän pidä niin mennä! Naisellisuuden arvostamisen pitää lähteä naisista itsestään, mikä näillä pohjoisilla leveysasteilla näyttää olevan ylen harvinaista.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #12 : 28.07.2009 13:11:14 »

Artsin kanssa aikapitkälti samoissa mennään;  venus  oinas:ssa kun ollaan. Puhetyylini on suoraa ja välillä jopa ronskia. Tykkään keimailla sanoin ja elein miehelleni... Naisellinen olen, mutten ylimakea pukeutumisessani. Söpöksi kutsutaan (ainakin toi mun toinen sukupuoli kutsuu mua).
Rehevyyttä ja muotoja on tullut iänmyötä mikä juuri lisää naisellisuuttani. Tykkään pukeutua tyylillä ja korostaa hyviä muotojani, vaikka täytyy paljastaa nyt tässä, että välillä toivon rintojeni olavan pienemmät, heh! Toisaalta miksi pitäis ujostella jos kerta on mitä näyttää! Smiley
Henkkareita ei ole kysytty enää sitten aikoihin.

Tämmöttii Smiley

Artsi Cheesy

Aina muuten mua kutsutaan miesten lempinimillä! Nyt tuli mieleen.
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #13 : 28.07.2009 14:26:07 »


Suomalaisen kulttuurin tasa-arvoisuus on mielestäni lähinnä sitä, että naiset yrittävät tulla miehiksi, ja naisellisuutta pidetään bimboutena, avuttomuutena, pinnallisuutena tai hysteerisyytenä. Tästä minä en pidä lainkaan, naisellisuudesta tekevät niin miehet kuin naisetkin naurettavan asian. Eihän tämän pidä niin mennä! Naisellisuuden arvostamisen pitää lähteä naisista itsestään, mikä näillä pohjoisilla leveysasteilla näyttää olevan ylen harvinaista.


 Tästä olen aivan samaa mieltä, paljon puhutaan minunkin lähipiirissä siitä että naisessa pitää olla munaa ja olla hyvä jätkä. Miksei naisessa voi olla ensinnäkin hänen omaa sukupuolielintään ja olla ihan yhtä hyvä tyyppi, olematta sen kummemmin "jätkä".
 Tunnen muutamia naisia ympärilläni jotka häpeävät naisellisuuttaan sillä heille se edustaa vaaleanpunaisia pitsejä ja tyhmyyttä sekä kanamaisuutta, sitä ettei ole ihmisen arvoinen eikä vakavasti otettu samalla tavoin naisena kuin sinä hyvänä jätkänä. Se on sääli ja toden totta se kaikki on vain meistä naisista kiinni  Smiley.
tallennettu
rovatar
Astro-nauttija
****
Viestejä: 948


Keltainen Kosminen Aurinko


Profiili
« Vastaus #14 : 28.07.2009 14:49:24 »


Minustakin varmaan voisi luulla, pelkän ulkonäön perusteella, että olen tietynlainen bimbo -blondi.  Grin
Noin niinku äkkiseltään..yllätys on varmasti monelle ollutkin suuri, kun avaan suuni ja sanon mielipiteitäni.  Shocked
Tämmönen Kauris-Skorppari-yhdistelmä, Merkkari Joukkarissa…ja suusta tulee ja mielipiteitä sekä kannanottoja riittää.
Syvältä ja painokkaan vahvasti.

Toisaalta osaan kyllä puhua, mitä muka luulisivat minun haluavankin puhua…jos haluan. Wink
Venus on Kauriissa ja olen kyllä hyvin naisellinen, mutta sillai maanläheisellä tavalla.
Venus on kolmiossa Marsiini 6h. Ja Venus itse on 2h.
Siis kumpikin maan merkeissä, maan huoneissa.

Moni on sanonut, että olen sellainen luonnonlapsi seksipommi. Mitä lie tarkoittanee? Cool

En koe naiseuttani yhtään ongelmaksi..minun ei tarvitse sitä korostaa..eikä peitellä.
Minusta se kyllä luonnostaan näkyy ulospäin, vaikka pukeutuisin jätesäkkiin.
Haluan kyllä näyttääkkin naiselta, ja vielä kauniiltakin, mutta minua ei pidä sen perusteella aliarvioida. Pidän ulkonäöstäni hyvää huolta, koska voin paremmin , kun peilistä minua katsoo siedettävä kuva. Henkisesti olen hyvin vahva.
 En ehkä naismainen.
En käytä tyypillisiä naismaisia maneereita, en turvaudu itkuun ja nalkutukseen..en pelkää miehiä tai heidän valtaansa.
Inhoan kokkaamista, en nykyään tee sitä koskaan.
 Miehen hommia.  Wink
Osaan käyttää valtaa ja käytän sitä.
Mutta ei se sulje pois naisellisuuttani.
Naiseus on ihanaa…mutta käytän myös maskuliinisiakin puoliani. smitten smitten

tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: