Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Herkistyminen henkimaailmaan, perinnöllistä?  (Luettu 7375 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
kaulakoru
Vieras
« : 29.07.2009 20:07:40 »

Olin tuolla Venusosastolla lukemassa äiti/tytärsuhteista ja muistelin omaa äitisuhdettani ja siitä nousi mieleen että, onko teillä suvussa tätä herkistymistä henkimaailmaan ja oletteko sieltä osanneet poimia esim mahdollisia karmallisia tekijöitä aiheeseen liittyen?

Sekä isäni että äitini puolelta on herkkyyttä henkimaailmaan.

Onko teidän mielestä perinnöllistä ja jos niin mikä sen tarkoitus saattaisi olla? Mikä olisi aina seuraavan sukupolven tehtävä ajatellen tätä herkkyyttä?
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 29.07.2009 20:58:47 »

No yksi asia, mikä yleensä kulkee suvussa, on sukukarma. Uuden sukupolven yksi haaste on ollut vapauttaa itsensä suvunsa karmasta, olipa se sitten karmallinen taipumus sairastua johonkin tautiin tai sitä, että jotkin asiat toistavat itseään sukupolvesta toiseen. Meillä sukukarmana on esimerkiksi isän puolella syöpä ja äidin puolella sokeritauti ja korkea verenpaine. Isän puolelta on tullut myös köyhyyden karma, josta osa hänen sisaruksistaan on päässyt irti, mutta isä itse on tuonut sen meidän perheeseemme, joka on esimerkiksi minulle haaste - uskoa runsauteen ja vetää sitä puoleensa.

En kuitenkaan tiedä miten vahvasti sukukarmat enää vaikuttavat, kun tämä energia muuttuu niin rajusti ja aiempi tieto ei enää pidä paikkaansa/ei toimi tässä energiassa. Sukukarmakin saattaa kadota aikaa myöten, koska se ei enää kuulu energisesti valloillaan olevaan aikakauteen.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 29.07.2009 21:15:48 »

Me olemme yhden ryhmän kanssa pohtineet noita asioita. Jokaisella on vähän suvussa tuollaisia henkisen kykyjen omaavia omaisia.

Minä näkisin sen jonkinlaisena kasvatusympäristönä myös. Jos suvun piirissä tai perheen piirissä hyväksytään toisen 'omituiset' lahjat tai jos niitä ei edes pidetä omituisina, se tukee jokaisessa näitä henkisen lahjojen ominaisuuksia ja niiden puhkeamista, jopa niihin suuntautuneisuutta.

Huomaan, että avoin suhtautuminen laajentaa hyvin paljon sellaista yleistä näkemystä asioissa, jotka jossakin toisessa piirissä saatetaan kieltää tai jopa tuomita.

Ja vaikka ne eivät edes geeneissä, jos näin voi puhua, periydykkään, ne periytyvät siihen näkemykseen.

Olemme myös keskustelleet toisenlaisesta henkisten asioiden olotilasta. Siitäkin, että näissä asioissa on menty jonkin rajan yli. Joko niin että on luotettu liikaa lahjoihin, joita ehkä ei ollutkaan tai ei niin paljon ollutkaan ja kaikki on kaatunut masennukseen ja mielenterveyden horjumiseen. Tämä taas synnyttää pelon ilmapiiriä. Henkiset ja salaperäiset asiat koetaankin sairauksiin liittyvinä ja halutaan torjua.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
chakrataivas
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #3 : 04.10.2009 23:41:55 »

Olemme tyttäreni kanssa molemmat todella herkkiä eli olemme ns.linjoilla,mitä tulee henkimaailmaan ja asioiden aistimiseen eli meillä näyttää olevan aika perinnöllistä tämä asia.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #4 : 05.10.2009 10:45:10 »

Minä näkisin sen jonkinlaisena kasvatusympäristönä myös. Jos suvun piirissä tai perheen piirissä hyväksytään toisen 'omituiset' lahjat tai jos niitä ei edes pidetä omituisina, se tukee jokaisessa näitä henkisen lahjojen ominaisuuksia ja niiden puhkeamista, jopa niihin suuntautuneisuutta.

Olen samoilla linjoilla tämän kanssa. Onhan se todennäköistä että kun kasvaa pienestä asti kaikelle avoimessa ympäristössä, on helpompi lähteä itsekin tutkiskelemaan kaikkea henkistä. Sitten taas lapsihan on hyvin altistuvainen, ja jos kasvuympäristössä on jokin vahva näkemys, esimerkkinä vaikkapa islam, niin monet lapset tavallaan aivopeseytyvät vanhempiensa ajatusmaailmaan. Tämähän tietysti riippuu monesta tekijästä, on monia vastakkaisia esimerkkejä.
Se, minkä sanoisin olevan suuri vaikuttaja, en tiedä sitten onko geeneistä vai kasvatuksesta, olevan se, että tunteeko elämän hallinnan olevan itsensä vai kohtalon/jumalan ym käsissä. Tämähän siis tarkoittaa alttiutta uskonnollisuudelle (eli sillä ei ole väliä mikä uskonto on kyseessä, vaan itse uskonnollisuudella). Luulen, että perimä/ympäristö vaikuttaa siihen, vaikka toisaalta toiset sanovat sitä synnynnäiseksi ominaisuudeksi. Mutta sanovathan ne samat heput, että persoonallisuus on geeneissä..  :Smiley Jep, ja totta kai on ihmisiä, joita henkisyys kiinnostaisi, mutta ympäristöstä ei tule suotuisaa palautetta tälle, niin he vain alistuvat noudattamaan sitä kaavaa mikä heille on annettu, tai kieltävät päässään kaiken sellaisen. Nämä ihmiset taitavat olla niitä pahimpia henkisyyden mollaajia.  Wink
En siis oikein ajattele, että jokin lahja tulisi perinnöllisenä (lähinnä ajattelen että kaikki lahjat ovat kaikkien ihmisten löydettävissä), vaan lähinnä sitä että jos äiti lapselle pienestä asti puhuu toteutuneista enneunistaan, niin kyllä lapsi siihen helposti samaistuu.

Olen hyvin iloinen siitä, että olen voinut isäni kanssa puhua kaikenlaisista asioista. Vaikkei niitä monissa keskusteluissa olekaan otettu vakavasti, lähinnä filosofioiden, niin joka tapauksessa se avartaa mieltä. Ja tärkeintä on se, että voi vapaasti puhua mielessään olevista asioista tulematta leimatuksi jotenkin oudoksi ja ilman mitään käännytysyrityksiä. Isä joskus sanoi ettei voisi näistä asioista/kokemuksista kenenkään muun kanssa puhua, sillä he käsittäisivät ne väärin ja pitäisivät häntä hulluna.  Smiley Mutta minä olen ainakin saanut hyvän pohjan sille että tykkään olla avoin kaikille asioille ja pohdin niitä ja niiden mahdollisuuksia ihan tosissani. Mutta himo-henkinen en ole. Tälläkin palstalla suodatan suurimman osan tekstistä ohi, käsitän ne vain metaforina vaikka toisille ne ovat täyttä totta. Yhdistelen omaa näkemystä eri lähteistä. Ja tärkeintä totta kai on se, että olen oppinut arvostamaan muidenkin näkemyksiä, joku ottaa yhteyttä henkipuoleen, minä en vain sellaisesta perusta, mutta en minä silti voi tietää mikä on totta, onko se mahdollista vai ei.
tallennettu
Violette
Kanta-astroilija

Lips!

Profiili
« Vastaus #5 : 21.10.2009 10:44:35 »

Isän isä, joka kuoli ennen syntymääni, oli kuulemma ihminen, joka näki kaikenlaista. Jotain väripalloja ja muita valoilmiöitä. Oli kuulemma hyvin syvästi kristillinen, mutta mysteeripuolella. Isäni taas on jossain määrin erikoinen henkisessä mielessä, ei nykyään juuri aiheesta oikein puhu, paitsi ehkä erittäin juovuksissa. Muistan, kun kerroin lapsena hänelle kuulevani välillä ikään kuin etäistä laulua, vaikkei kukaan laula missään ja hän sanoi kokeneensa saman. Äiti joskus paheksuen kertoi, että isä oli kuulemma nähnyt jonkun linnun lentävän huoneessa, vaikkei hän nähnyt mitään (äiti siis ei hyväksy mitään yliluonnollista). Minä taas itse olen vaihtelevasti kokenut kaikenlaista hengellistä, nähnyt ja kuullut joitain asioita, esimerkiksi enkelin ja enneunia. Aina tuntuu, että jos oikeasti lähtisin kehittämään näitä juttuja, ei elämäni enää ikinä palaisi ennalleen. Toisaalta ehkä sitten taas pelkään, ettei mitään tapahtuisikaan Smiley

Olen tosin samoilla linjoilla Esmiraldan kanssa siinä, että kasvatus vaikuttaa hyvin paljon. Isäni on esimerkiksi aina ollut hyvin kiinnostunut horoskoopeista ja milläs sivulla minä nyt tässä pyörinkään! Isäni huomasi, että olin jo ihan pienenä erittäin kiinnostunut astrologiassa ja 3-vuotiaana kyselin ihmisiltä: "Mikä sä oot kopissa? Mä oon neitsyt." (Moni ei ymmärtänyt tuota "kopissa"-ilmaisua, mutta kun kerroin olevani itse neitsyt, ymmärsivät ihmiset, mistä on kyse). Ja heti kun opin lukemaan sain lahjaksi oman pienen, kauniisti kuvitetun horoskoppikirjan. Äiti tosiaan suhtautui ja suhtautuu vieläkin hyvin nihkeästi näihin asioihin, mikä olisi saattunut laimentaa intoani, mutta päätinpä vain olla puhumatta hänelle asioista ja esittää "normaalia" Smiley
tallennettu

aurinko neitsyt
 askendentti vaaka
 kuu rapu
 merkurius vaaka
 mars oinas
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 23.10.2009 16:41:53 »

Herkistyminen vaatii myös avoimuutta. Avoimuus synnyttää vastaanottavuutta. Vastaanottavuus synnyttää voimakkaita virtoja, trentejä, uusia uomia, suuntia jne.

Henkimaailman asiat kolahtavat eräänlaiseen 'tyhjyyteen ja turhautuneisuuteen' =frustraatio. Sille tietynlaisessa ajan vapaudessa on tila. On varmaan aina ollut. Uskon että nämä trendit kulkevat kuin aallot pohjia ja huippuja myöten.

Enkä ihmettele, jos ei tälle tilalle syntyisi myös yhtä voimakkaana jokin vastapaino, vastustus.

Kuljin viikon ihmisjoukossa, jotka etupäässä olivat saksalaisia eläkeläisiä. Ihmeellinen energia. Jotenkin tyhjä. Etsin usein kasvoja, ilmeitä, silmien kohtaamisia. Sellaista oli hyvin vähän. Oli vapaus olla ihan itsensä kanssa, mutta... en oikein tiedä mitä oli tuo energia. Se ei lämmittänyt eikä kiinnostanut. Se loi kyllä kevyen ajelehtivan tunnun. Mutta en tiedä mitä se olisi pitemmän päälle.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #7 : 24.11.2009 15:52:01 »

Usein se varmasti sitä onkin, mutta silti ihminen voi oman elämänsä aikana kehittyä ja näin ollen avata omat yhteytensä omien tekojensa avulla. Minulla herkistyminen oli ilmeisesti ihan myötäsyntyistä, ainakin astrologian mukaan.
tallennettu
indiima
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #8 : 24.11.2009 20:34:49 »

Meillä on suvussa äidin puolella hiukkasen parantajaa, luonnon hyvää noitaa ja näkijää. Isän puolelta löytyy sitten taikauskoisia viherpeukaloita. Vanhempani eivät sinänsä ole kovin valveutuneita horojen tai koppien tai mörköjen kanssa, mutta äitini välillä herkistyy keskustelemaan henkimaailmaa siirtyneen lähes enkelimäisen äitinsä kanssa. Sinänsä oma kasi huoneen kuu kalat ja  aurinko aspect_con neptunus ovat varmasti vaikuttaneet omaan virittyneisyyteeni. Äidin lisäksi isän vahva luontoyhteys ja kunnioitus elämää kohtaan ovat jotenkin tuntuneet kovin henkisiltä, niin etten ole koskaan oikeastaan ajatellut mitä mieltä he ovat henkimaailmaharrasteistani tai lahjoistani.

Poikaystäväni, jolle astrologiaharrastukseni ja henkien pelkotilat ovat ihan kummallisia juttuja tulee taas suvusta, jossa tiede selittää kaiken. Aamen. Ja sillekin nauretaan - siis uskonnolle.

Jännää sinänsä, että hänen alitajuntansa on aktivoitunut yhdessäoloaikanamme. Näen itse kovasti unia ja keskustelemme niistä keskenämme. Aiemmin hän ei nähnyt/ muistanut näkemiään unia, mutta nyt sekä näkee että muistaa, EIKÄ TÄSSÄ VIELÄ KAIKKI: ne ovat vähitellen muuttuneet hampurilaisen syönti unista Kissbändin keikalla kissanpieruraketin lähettämiseen. ETTÄ JEE JEE!  Cheesy uglystupid2
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
Violette
Kanta-astroilija

Lips!

Profiili
« Vastaus #9 : 19.12.2009 22:00:28 »

EIKÄ TÄSSÄ VIELÄ KAIKKI: ne ovat vähitellen muuttuneet hampurilaisen syönti unista Kissbändin keikalla kissanpieruraketin lähettämiseen. ETTÄ JEE JEE!  Cheesy uglystupid2

No kyllä on alitajunta selkeästi aktivoitunut erittäin mallikkaasti  Cheesy
tallennettu

aurinko neitsyt
 askendentti vaaka
 kuu rapu
 merkurius vaaka
 mars oinas
Asterix
Vieras
« Vastaus #10 : 19.12.2009 23:38:35 »

No kyllä meillä kaikenlaista perinnöllistä suvussa liikkuu, monessa polvessa jo,
ja päävaivat ei ole edes ne pahimmat.. Tongue Grin 2funny
tallennettu
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #11 : 19.12.2009 23:46:16 »

Aihe, jota olen viime päivinä paljonkin pohtinut ja tutkinut. Itse käsittäisin asian siten, että on olemassa kahden tasoisia sieluja, niin sanottuja nuoria sieluja, joiden tehtävänä on elää hyvää ja mallikelpoista elämää maanpäällä ja sieluja, joilla on kyky laajentaa tietoisuuttaan henkisyyteen.

Nämä kokeneet sielut ovat jo syntymästään henkisiä, mutta riippuu heidän opintiestään ovatko he henkisiä ihmisiä koko elämänsä vai aktivoituuko tämä taito heillä jonkin tapahtumaketjun myötä. Ilmeisesti ihmisillä on tiettyjä lahjoja, jotka he saavat perinnöllisesti. Taidot ovat olemassa aina, mutta osaako ihminen niitä käyttää.

Eikä aina tarvitse mitään negatiivista kokea aktivoidessaan nämä taidot, usein niin käy, mutta ihminen voi laajentaa tietoisuuttaan ja henkistyä paljon helpommalla tavalla.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: