Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vesimies - ikuinen arvoitus?  (Luettu 20014 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
HenzQh
Satunnainen astroilija
*

Vesivoimaa:)

Profiili
« : 04.08.2009 12:07:13 »

Mikä tässä merkissä saa minut sekaisin?
Saako se muutkin sekaisin?

Parhaimmillaan tämän oudon ilmamerkin pitäisi olla sinnikäs, oikeudenmukainen, boheemi, idealistinen ja seurallinen.
Pahimmillaan  vesimies on raivostuttavan kapinallinen, petollinen, riidanhaluinen ja alkoholismiin taipuvainen.

Mitä mieltä te olette  vesimies ? Mä en ainakaan tule ikinä saamaan selvää tästä merkistä...
tallennettu
nousukuu
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #1 : 04.08.2009 12:44:14 »

Boheemiuden vaihtaisin kalojen merkkiin, ja tilalle visionääri ja oman tien kulkija.

Minua hämmentää vesimies:ssä vain se tunteiden viileys, että onko se tosiaan sille merkille luontaista. Joku sanoi täällä joskus hyvin, että ilmamerkit on juuri tuon viileyden takia jotenkin kiehtovia. Erityisesti vesimies on jotenkin charmikas.
tallennettu
Lemmikki
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #2 : 04.08.2009 13:31:58 »

Mikä tässä merkissä saa minut sekaisin?
Saako se muutkin sekaisin?

Parhaimmillaan tämän oudon ilmamerkin pitäisi olla sinnikäs, oikeudenmukainen, boheemi, idealistinen ja seurallinen.
Pahimmillaan  vesimies on raivostuttavan kapinallinen, petollinen, riidanhaluinen ja alkoholismiin taipuvainen.

Mitä mieltä te olette  vesimies ? Mä en ainakaan tule ikinä saamaan selvää tästä merkistä...

Olen vesimies enkä käsittääkseni ole saanut sekaisin kuin pari kolme miestä elämässäni ja siitäkin on aikaa  Wink Myönnän olevani kaikkea tuota positiivista ja negatiivista mitä aurinkomerkistäni on sanottu. Grin Mikähän meissä nyt niin outoa olisi? Ikä tosin rasvaa älyä ja niin se on minullakin tehnyt, joten en enää juuri ole kapinallinen enkä riidanhaluinenkaan, mutta nuorena kyllä. Vesimieskin kypsyy kuten kaikki muutkin merkit.

Lemmikki
tallennettu

Aurinko vesimiehessä/1. huoneessa
Nouseva jousimies, Deskendentti Kaksoset
Keskitaivas Skorpioni, Keskiyö Härkä
Kuu Jousimies/1. huone
Merkurius Kauriissa/1. huoneessa
Mars Oinaassa/3. huoneessa
Venus Kauriissa/1. huoneessa
Chiron Vesimiehessä
Noususolmu Skorpionissa, Laskusolmu Härässä
Lemmikki
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #3 : 04.08.2009 13:38:39 »

Boheemiuden vaihtaisin kalojen merkkiin, ja tilalle visionääri ja oman tien kulkija.

Minua hämmentää vesimies:ssä vain se tunteiden viileys, että onko se tosiaan sille merkille luontaista. Joku sanoi täällä joskus hyvin, että ilmamerkit on juuri tuon viileyden takia jotenkin kiehtovia. Erityisesti vesimies on jotenkin charmikas.

Jaa että vesimiehet tunne-elämältään viileitä? Varmaan totta, että jotkut vesimiehet ovat sellaisia, mutta minä olen kyllä tuntenut hyvinkin syvästi, kun olen ollut rakastunut.  smitten

Mutta esim. nyt kun minkäänlainen kaksilahkeinen ei ole minua säväyttänyt pitkiin aikoihin, niin olen kyllä melkoinen filbunke, ihan cool siis ja silloin olen myös kaikkein tasapainoisin ja tunnen oloni hyväksi.  Cool

Vesimiehillä on käsittääkseni vaikeuksia ilmaista tunteitaan ja se pitää paikkansa minunkin osaltani, siksi ilman suuria tunteita on helpompi olla. Voimakkaan rakkauden lisäksi olen kyllä joskus tuntenut myös voimakasta vihaa... tickedoff
« Viimeksi muokattu: 04.08.2009 13:41:19 kirjoittanut Lemmikki » tallennettu

Aurinko vesimiehessä/1. huoneessa
Nouseva jousimies, Deskendentti Kaksoset
Keskitaivas Skorpioni, Keskiyö Härkä
Kuu Jousimies/1. huone
Merkurius Kauriissa/1. huoneessa
Mars Oinaassa/3. huoneessa
Venus Kauriissa/1. huoneessa
Chiron Vesimiehessä
Noususolmu Skorpionissa, Laskusolmu Härässä
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #4 : 04.08.2009 15:49:36 »

Jos nyt oikein yleistetään (kukaan ei saa tästä suuttua! Wink) niin sanoisin, että ovat älykkäitä ja aikaansaavia. Mutta munkin on pakko allekirjoittaa tuo jonkin sortin viileys. Tunne-elämä ei varmaan pääse sekoittamaan esim. urakuvioita niin etenevät mukavasti ja kouluttavat itseään usein pitkälle. Pystyvät sullomaan tunteensa taka-alalle (jos niitä ylipäätään on Grin) ja menestyvät! Mulle kaikkien ilmamerkkien ymmärtäminen tuottaa varmastikin eniten vaikeuksia kun oma kartta ei ilmava ole ( askendentti ja  pluto  vaaka).
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
mariamagia
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #5 : 04.08.2009 16:58:21 »

Jaa-a, vai että veskari on ikuinen arvoitus  Wink Meitä pidetään jostain syystä pikkaisen outoina `pelle pelottomina´, ehkä sitä ollaankin, mutta jos kiinnostuksesi kohde on veskari niin annan pienen vinkin millä merkin omaavaan henkilöön tutustut paremmin: Älä ole liian kiinnostunut, ota tuo viileä lähestymistapa myös omaan toimintaasi niin avot, se on siinä.  buck2

Muista myös, että mitä enempi ripustaudut merikin kantajaan, sitä suuremmalla todennäköisyydellä tuo viileys muuttuu lähes kylmyydeksi. Ei ole helppoa ei, mutta varmasti vaivan arvoista  :Smiley
Pitää mielen vierkeänä kun on pientä arvoituksellisuutta ilmassa Smiley

vesimies

tallennettu

---------------
Aurinko vesimies
Kuu      kauris
Nouseva vesimies
Veskari-83
Kanta-astroilija

Inner peace is found through passion

Profiili
« Vastaus #6 : 04.08.2009 17:07:33 »

Ehkä pätee joihinkin, ehkä ei Smiley Riippunee myös monista muista ihanista kuvioista tolla tähtikartalla. Mun kohdalla ehkä eniten vaikeuttaa tota tulkittavuutta se, että oon just eka mahollinen vesimies ja moni sanoo mussa olevan hirmuna kauris piirteitä. Jos ja kun mä rakastun, oon toki sellanen että osotan tunteeni joskus jopa liiankin paljon, mutta helpoin mut oli nuorempana pitää itellään sillee, et välistä aiheutti mulle mustasukkasuutta ja vaikka niistä suutuin niin sitten olin taas kaksinverroin enempi rakastunu kun "voitin" itselleni suuren rakkauteni "takaisin" (vaikkei hän koskaan oikeesti ees lähteny, mä vaan kuvittelin koko tilanteen). smitten Jos taas kohde ei ole rakkauteni arvoinen, niin teen sen viileästi ja välinpitämättömästi suoraan selväksi enkä jätä mitään epäkohtaa sanomatta ja tuomatta ilmi (kävin vasta treffeillä, ja sanoin joka tilanteessa suoraan tyttöselle kun en pitänyt sen energiakentästä yhtään, jotenki vastenmielinen tapaus  2funny).

Siinäpä lisää ihmettelemisen aihetta Smiley Meitä kannattaa hieman kiusata, mutta ainoastaan sopivuuden rajamailla ja sillee et me ei oikeesti suututa (koska ainaski itte oon törkypitkävihanen jos joku ei tuu ekaks kysymään ja sopimaan ni mä en varmasti sitä tee ekaks (paitsi nykysin, kun on alkanu toi järki hiljalleen kasvaa tohon hiustupsun alle Cheesy)).

vesimies =  uglystupid2 mut silti niin rakastettavia me ollaan  smitten
« Viimeksi muokattu: 04.08.2009 17:09:30 kirjoittanut Veskari-83 » tallennettu

aurinko vesimies (4. huone)
nousu vaaka
venus vesimies (5.huone)
kuu oinas (8.huone)
Kuunsolmu rapu (10.huone)

"Esiinnyt naismaailmassa itsevarmana ja haluttuna miehenä, jota ei kuka tahansa nappaa mukaansa ja etsit koko ajan naista, joka mitään kyselemättä vain ottaisi sinut.
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #7 : 04.08.2009 17:47:48 »

Siinäpä lisää ihmettelemisen aihetta Smiley Meitä kannattaa hieman kiusata, mutta ainoastaan sopivuuden rajamailla ja sillee et me ei oikeesti suututa (koska ainaski itte oon törkypitkävihanen jos joku ei tuu ekaks kysymään ja sopimaan ni mä en varmasti sitä tee ekaks (paitsi nykysin, kun on alkanu toi järki hiljalleen kasvaa tohon hiustupsun alle Cheesy)).

vesimies =  uglystupid2 mut silti niin rakastettavia me ollaan  smitten

Niin järki, mutta entäs ne tunteet? Toi oli jotenkin niin kuvaavaa, jos oikein ymmärsin. Eli huomataan tai opitaan, että ei ehkä ole järkevää olla pitkävihainen ja olla se osapuoli, joka ei varmasti aloita riidan sopimista. Kun sitten taas ihmisellä, jota enemmän tunteet hallitsee, tulee niin ikävä olo riidoissa olemisesta ja se painaa mieltä, jolloin tunnesyistä mennään ainakin puolitiehen vastaan...
tallennettu

kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Soile
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #8 : 04.08.2009 18:10:13 »

Hmmm vesimies ja tunteet. Yleisesti ajatellaan, että vesimiehet ovat tunteettomia/viileitä. Mutta mitä sillä käytännössä tarkoitetaan? Toistetaanko lopulta vaan ulkoaopittua fraasia? Tarkoitetaanko sillä sitä, ettei näytä tunteitaan, vai että ei ole empatiakykyä? Vai ettei ole minkäänlaisia tunteita? Vai ettei rakastu? Vai sitä, ettei jatkuvasti kiehu raivosta vai mitä?
En tiedä, ehkä itse sovellan tämän omaan vesimieheyteeni siten, etten ole kovin herkkänahkainen. En pillastu helposti ja luulen sen taas johtuvan siitä, että jossain alitajunnassa vesimies aavistaa tilanteesta laajemman kokonaisuuden, ei välttämättä edes älyä aavistavansa sitä. (kuten mie esim. yleensä) Tunteitahan kuitenkin on ja ainakin itselläni on hyvä empatiakyky, toisinaan liiankin hyvä. Ja yksi pointti voi olla myös se, ettei veskarit ehkä tarraudu tunteisiinsa yhtä helposti, kuin jotkut merkit. Veskarilla ne tunteet enemmän tulevat ja menevät omia aikojaan Huh Kai sitä on lopulta arvoitus itselleenkin. Voi se olla sellaista rentoa asennetta asioihin, sitä vain luiskahtelee tilanteesta toiseen ja ihmettelee, että tässä sitä taas tämmöstä tapahtuu. Rakkausasioihin en taida osata sanoa muuta neuvoa, kuin että ei kannata veskarin ystävällisyyttä ja leikinlaskua tulkita flirttailuksi, veskari laskee leikkiä ja veikeilee tuttujen ja tuntemattomien kanssa, tosi on kyseessä jos muutut hänelle hieman pelottavaksi, eikä hän enää uskallakaan olla kuten kaikkien kanssa. Luulen, että veskarin salaperäisyys ja viileys on enemmän myytti, kuin tosiasia.
tallennettu

aurinko vesimies  askendentti jousimies
kuu skorpioni  mars jousimies
Veskari-83
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #9 : 04.08.2009 18:40:18 »

Niin järki, mutta entäs ne tunteet? Toi oli jotenkin niin kuvaavaa, jos oikein ymmärsin. Eli huomataan tai opitaan, että ei ehkä ole järkevää olla pitkävihainen ja olla se osapuoli, joka ei varmasti aloita riidan sopimista. Kun sitten taas ihmisellä, jota enemmän tunteet hallitsee, tulee niin ikävä olo riidoissa olemisesta ja se painaa mieltä, jolloin tunnesyistä mennään ainakin puolitiehen vastaan...
Erona miesten ja naisten välillä tässä on vielä se, että mä miehenä tiedän että elän mentaalisella tasolla, ja naiset taas emotionaalisella tasolla. Tästä johtuen jos miehessä ei ole herännyt yhtään feminiiniyttä, niin myöskään tunteet eivät ilmene sen paremmin. Jotkin astrologiset merkit ovat valmiiksi enemmän feminiinisiä, joten niiden kanssa on helpompi tulla toimeen tunteellisten naisten, kun taas veskarit ovat enemmän syväluotaavia mentaalisia persoonia, joiden kanssa tulee toimeen naiset, jotka tykkäävät syvästä analyysistä.
tallennettu

nousu vaaka
venus vesimies (5.huone)
kuu oinas (8.huone)

"Esiinnyt naismaailmassa itsevarmana ja haluttuna miehenä, jota ei kuka tahansa nappaa mukaansa ja etsit koko ajan naista, joka mitään kyselemättä vain ottaisi sinut.
nousukuu
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #10 : 04.08.2009 19:27:24 »

Jos taas kohde ei ole rakkauteni arvoinen, niin teen sen viileästi ja välinpitämättömästi suoraan selväksi enkä jätä mitään epäkohtaa sanomatta ja tuomatta ilmi (kävin vasta treffeillä, ja sanoin joka tilanteessa suoraan tyttöselle kun en pitänyt sen energiakentästä yhtään, jotenki vastenmielinen tapaus  2funny).

No oot sä aikamoinen, en mä vaan noin pystyis sanomaan vaikka onkin merkurius vesimies.

Tarkoitetaanko sillä sitä, ettei näytä tunteitaan, vai että ei ole empatiakykyä? Vai ettei ole minkäänlaisia tunteita? Vai ettei rakastu? Vai sitä, ettei jatkuvasti kiehu raivosta vai mitä?

No mun mielestä ainakin sitä, että tunteet ei ole kovin tärkeässä asemassa. Ja siis jokaisellahan toivottavasti on tunteita, ihmisiähän me ollaan eikä merkkejä.
« Viimeksi muokattu: 06.08.2009 14:11:18 kirjoittanut nousukuu » tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #11 : 04.08.2009 19:35:45 »

Ei veskarit kyllä pääsääntöisesti ole mielestäni mitenkään outoja, pikemminkin sellaisia mitä sanoisin normaaleiksi mukaviksi ihmisiksi. On turha valittaa viileydestä sun muusta, kun ihmiset yrittävät vain säälittävästi projektoida toisiin omia ominaisuuksiaan tai mitä toivoisivat itsellään olevan tai puuttuvan; harmistuvat jos niitä ei ilmaannu, luulen että veskarit on vaan erityisen hyviä olemaan vastaamatta kuten metsään huudetaan.

Sen sijaan aurinkomerkistä riippumatta korostunut Uranus, sitä ei kestä erkkikään. :Smiley
« Viimeksi muokattu: 04.08.2009 19:39:29 kirjoittanut Kato Vega » tallennettu
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #12 : 04.08.2009 20:32:26 »

Hmmm vesimies ja tunteet. Yleisesti ajatellaan, että vesimiehet ovat tunteettomia/viileitä. Mutta mitä sillä käytännössä tarkoitetaan? Toistetaanko lopulta vaan ulkoaopittua fraasia?
Oman kokemuksen perusteella kirjottelin, eli hyvin pieni otanta siis. En ole pahemmin tutustunut vesimieslaatuun esim. kirjallisuuden kautta...
tallennettu

kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #13 : 04.08.2009 20:54:13 »

Erona miesten ja naisten välillä tässä on vielä se, että mä miehenä tiedän että elän mentaalisella tasolla, ja naiset taas emotionaalisella tasolla. Tästä johtuen jos miehessä ei ole herännyt yhtään feminiiniyttä, niin myöskään tunteet eivät ilmene sen paremmin. Jotkin astrologiset merkit ovat valmiiksi enemmän feminiinisiä, joten niiden kanssa on helpompi tulla toimeen tunteellisten naisten, kun taas veskarit ovat enemmän syväluotaavia mentaalisia persoonia, joiden kanssa tulee toimeen naiset, jotka tykkäävät syvästä analyysistä.
Niin joo...ja mä sitten taas naisena tiedän olevani sekä mentaalinen, että emotionaalinen Wink
Ei veskarit kyllä pääsääntöisesti ole mielestäni mitenkään outoja, pikemminkin sellaisia mitä sanoisin normaaleiksi mukaviksi ihmisiksi. On turha valittaa viileydestä sun muusta, kun ihmiset yrittävät vain säälittävästi projektoida toisiin omia ominaisuuksiaan tai mitä toivoisivat itsellään olevan tai puuttuvan; harmistuvat jos niitä ei ilmaannu, luulen että veskarit on vaan erityisen hyviä olemaan vastaamatta kuten metsään huudetaan.

Sen sijaan aurinkomerkistä riippumatta korostunut Uranus, sitä ei kestä erkkikään. :Smiley
En mäkään heitä oudoiksi sanoisi, mun mielikuva heistä on sellainen, etteivät ainakaan liialliseen tunteiluun sorru! Kuten itselleni saattaa joskus käydä...
tallennettu

kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Veskari-83
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #14 : 04.08.2009 21:57:35 »

Niin joo...ja mä sitten taas naisena tiedän olevani sekä mentaalinen, että emotionaalinen Wink
Jos vitsiksi oli tarkoitettu niin ok, mutta muutoin epäilen pahasti. On poikkeuksia kuten sanoin joilla molemmat puolet ovat "heränneet", mutta niitä "normaali-ihmisten" parissa on aniharvassa. Naiset ovat lähes poikkeuksetta emotionaalisempia kuin mentaalisempia, johtuen jo fysiologisesta lapsen sisällä kasvattamisesta (ns. äidinrakkaus). smitten
tallennettu

nousu vaaka
venus vesimies (5.huone)
kuu oinas (8.huone)

Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  

Siirry: