Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Aurinko ja kuu  (Luettu 6387 kertaa)
0 jäsentä ja 11 vierasta katselee tätä aihetta.
sangviinikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 682



Profiili
« : 05.08.2009 17:51:37 »

Varmasti näistä molemmista taivaanvaloista on puhuttukin foorumilla ennenkin...
Kahlailin sivustoa läpi, mutta en törmännyt sellaiseen.
Siksi päätinkin aloittaa uuden..

Eli,
Aurinko ja kuu. Molemmat valot. Maskuliininen ja feminiininen.
Millaisessa suhteessa ovat keskenään?
Ja kuinka pelittävät?

itselläni aurinko ja kuu ovat melko ahtaassa yhtymässä keskenään ja täytyy myöntää, että en aina oikein ole itsestäni kartalla... :Smiley

Karttani on hyvin kaksospainotteinen, mutta pinnallisuutta en tunnista itsessäni. Ehkä   kuu aspect_con aurinko vaikuttaa tuoden rapumaisia piirteitä? Tai sitten  pluto aspect_tri aurinko  kuu jupiter ja  merkurius..?

Olen miettinyt, voiko tuolla aspektilla olla itseltään jotenkin hukassa...?
Olisi mielenkiintoista kuulla miten muilla...?

tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #1 : 06.08.2009 08:49:01 »

Mulla  aurinko jousimies 10. huoneessa ja  kuu leijona 7. huoneessa. Lisäksi vielä asteentarkka  aurinko aspect_tri kuu .

Tuota kolmiota olen pitänyt semmoisena "luonnonlapsi"-aspektina, eli aika usein tahto ja tunne kulkevat käsi kädessä. Myös oman minän julkituominen tuntuu olevan aika helppoa, vaikka toisaalta mulla on tuo 10. huoneen  aurinko , joka on vielä  aspect_con keskitaivas - todellinen minäni on julkisen silmän alla, ainakin niin olen sen kokenut, että syvin olemukseni on julkinen (ei mulla mitään salaisuuksia olekaan) Smiley

Jossain sanottiin, että ko. aspektilla kodissa on vallinnut harmonia sekä isä- ja äitisuhde ovat tasapainossa... Paskanmarjat! Mä olen kotoisin v*ttumaisista olosuhteista, kotona harrastettiin ns. ystävä/vihollistoimintaa, eli liittouduttiin aina ties kenen kanssa ja tehtiin sitten kimpassa kiusaa niille "vihollisille". Tämä systeemi on ollut jo pitkään käytössä, ainakin isän suvun puolella, missä perheenjäsenet kantavat kaunaa aina kuolemaansa saakka.. Cry

Enpä tosin ole niin tekemisissä perheen tai suvun kanssa, äiti on ainut, jonka kanssa olen läheinen. Tulee vaan niin sairas olo siitä kaikesta paskasta mitä sukulaisille tehdään meidän perheessä Cry  Ja toivon, että olisin saanut syntyä toiseen perheeseen..
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Norna
Vieras
« Vastaus #2 : 06.08.2009 10:00:46 »

Minullakin  aurinko  aspect_tri  kuu ja olen myös lukenut tuosta harmoniasta mutta niin että se on vanhempien keskinäisen suhteen aspekti, ei niinkään ympäristön tai lapsuuden kokonaisuudessaan. Kolmio voi olla myös sovitteleva, jopa siihen pisteeseen asti ettei todellista asioiden laitaa puhuta ääneen vaan hyssytellään jotta sopu säilyisi. Minullakaan ei ole mikään sopuisa ja harmoninen lapsuus ja vanhemmat erosivat kun olin aika nuori, mutta pitkään koettivat päästä soputilaan vaikka oikeasti tilanne oli ollut aika toivoton jo pitkään. Ja rakastivat toisiaan kaikesta huolimatta vielä vuosia eron jälkeen.
 Olen itse ajatellut tuon aspektin tuovan helppoutta perusolemukseen ja itseluottamukseen. Toisaalta kyllä helpointa ei aina ole Oinaan dynaamisuuden (äkkiä hommiin ja hommat loppuun!) ja Neitsyen perfektionismin välimaastossa, tällä yhdistelmällä varmasti helposti voi palaa loppuun työelämässä jos ei tajua jostain päästä vetää ohjaksista.

 Minulla  aurinko oinas 9. huone ja  kuu neitsyt 12. huone.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #3 : 06.08.2009 12:22:40 »

Minulla on myöskin  aurinko aspect_tri kuu,
tosin avautuva kolmio.

Sepon tulkinnasta;

Lainaus
Aurinko
Aurinko tekee aspektia vain Kuulle ja akseleille. Voiman ja energian ilmentymänä se aina vahvistaa tai heikentää muiden tekijöiden ominaisuuksia. Näiden aspektien ymmärtäminen auttaa kääntämään haasteet mahdollisuuksiksi.

Avautuva kolmio
Satakaksikymmentä astetta kohdeplaneetasta vastapäivään on avautuva kolmio, jonka orbi on kahdeksan astetta. Tämä aspekti kuvaa hyvin tietoista mahdollisuutta käyttää kahden planeetan yhdessä muodostamaa suurta valmiutta hyväksi jokapäiväisessä elämässä. Jotta hommasta ei tulisi liian helppoa sisältää tämäkin kulma vaatimuksen riskin ottamiseen ennen kuin hedelmät ovat poimittavissa. eräs naapurini ajoi pitkää työmatkaa vanhalla Fiatin rämällä, vaikka tallissa oli tuliterä Saab ysisatanen. Hullu mies, siitä olimme kaikki lähiseudun asukkaat yhtä mieltä. Jokainen, joka jättää avautuvan kolmion mahdollisuudet käyttämättä on yhtä hullu valittaessaan elämän surkeutta ja tällaisia hulluja on joukossamme uskomaton määrä. Mitä sinä teet valmiuksillasi?

Kuu
Koska kuu symboloi sielun vaellusta ja useiden elämien taakse ulottuvaa menneisyyttämme; ovat sille tulevat aspektit voimakkaimpia kuvauksia karmasta jota kannamme mukanam­me ja josta meillä on tämän elämämme myötä mahdollisuus vapautua. Kuun konkreettisin merkitys on sisäinen turvallisuus, jota heijastamme omalla käyttäytymisellämme läheisten tai muuten meille tärkeiden ihmisten seurassa. Kuulle tulevat aspektit auttavat meitä ymmärtämään omia käyttäytymismallejamme ja vapautumaan tiedostamattomista pelkoreaktioista.

Minulla  aurinko kaksoset 7.huone,  kuu vesimies 2.huone,
eli rakkauden ja ihmissuhteiden huone  aspect_tri voimavarojen ja rahan huone.
tallennettu
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1646



Profiili
« Vastaus #4 : 06.08.2009 12:33:50 »

Hei -i -i- i.
Mulla on leijonan vitoshuoneessa  aurinko kauris ja jupiter, neptunus, joka tekee myös yhtymää aurinkoon. Tämä ehkä tasapainottaa tai luo helpommaksi yhdistää skorpionin 8. transformaatiohuoneessa olevan kuun kaloissa. Ilman tuota kuun paikkaa olisin varmasti vähemmän läheisistä, ympäristöstä ja koko maailmasta välittävä ja enemmän itseeni keskittyvä ihminen. Mulla tämä kauriin kunnianhimo ja määrätietoisuus yhdistyy aika kivasti luovaan ja haaveilevaan mieleen ja yleensä kysynkin itseltäni ennen tekemiseen ryhtymistä; mitä tämä nimenomainen tekeminen palvelee maailmassa, minulle, elämäntarkoitukselle? Kovin pinnallisia vaikutteita en siis osaa itsessäni viljellä, vaikka saatan välillä antaa kuvan, jossa hymyilevän ja aurinkoisen naamataulun takana liikkuu vain kevätperhosia ja kukkien tuoksua  Tongue
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #5 : 06.08.2009 12:36:19 »

Itselläni aurinko ja kuu yhtyvät toisiinsa oinaassa, 11.huoneessa.
Olen hyvin tunnepitoinen ihminen. Tarkoittaen sitä että kaikki mitä teen, täytyy tehdä tunteella, koska muuten hommasta ei tule mitään. Noihin yhtyy myös mars ja venus.

En voi tehdä vastoin sitä mikä itsestäni tuntuu hyvältä. Jos mulla on huono fiilis jostain, en lähde siihen mukaan.
Eläydyn siis kaikkeen melko tunnepitoisesti.

Mieheni naureskelee sille, miten saatan haltioitua ja innostua ihan jostain mitättömästä asiasta. Siis innostun kuin pieni lapsi.
Vaikkapa sinitaivaasta tai sateenkaaresta Cheesy


tallennettu
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1646



Profiili
« Vastaus #6 : 06.08.2009 12:48:16 »

En voi tehdä vastoin sitä mikä itsestäni tuntuu hyvältä. Jos mulla on huono fiilis jostain, en lähde siihen mukaan.
Eläydyn siis kaikkeen melko tunnepitoisesti.

Mieheni naureskelee sille, miten saatan haltioitua ja innostua ihan jostain mitättömästä asiasta. Siis innostun kuin pieni lapsi.
Vaikkapa sinitaivaasta tai sateenkaaresta Cheesy

Hieno taito ihastua ja ihmetellä ja antaa tunteiden liikkua mukana! Vaali sitä  Smiley
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #7 : 06.08.2009 12:50:09 »

Itselläni on  aurinko  oinas huoneessa 7. jossa on myös Dc.

 kuu  aspect_sex  askendentti huoneessa 10.  rapu:ssa

-Sepon tulkinta tästä:
Kuu aina auttaa sinua käyttämään tunnemaailmasi suurta viisautta paremmin hyväksesi.tekee aspektia vain akseleille. Alitajunnan ja tunteiden planeettana se aina herkistää aspektoimansa akselin vaikutusta. Herkkyys voi olla joko palkitsevaa tai haasteellista, mutta oikein ymmärrettynä se aina auttaa sinua käyttämään tunnemaailmasi suurta viisautta paremmin hyväksesi.

Sulkeutuva sekstiili
Neliön koettelevan läksyn opittuasi on sinulla jälleen oikeus kokea kahden planeetan keskinäinen energia äärimmäisen helppona ja toimivana systeeminä elämässäsi. Sinulla on suuri etuoikeus nauttia tämän valmiuden hedelmistä menestyksen ja elämän tarjoamien nautintojen muodossa pienintäkään syyllisyyttä tuntematta.

Nousumerkki
Askendentti kuvaa sinulle tyypillistä tapaa kohdata ulkomaailman tarjoamat haasteet ja mahdollisuudet. Luonneanalyysi antaa vakavasti otettavan pohjan omille persoonallisille valmiuksille, mutta vasta aspektitulkinnan avulla saat tuntumaa todellisiin henkisiin voimavaroihisi.

Ihmissuhteita ja parisuhdetta kuvaava Askendentin vastakkainen kulma Deskendentti kertoo millaisiin parisuhteisiin tunnemme vetoa, jotta voisimme suhteen kautta vapautua läheisriippuvuudesta. Läheisriippuvuudesta tulee parisuhde tai parisielu vasta sitten kun kumpikaan osapuoli ei koe toista oman onnensa edellytykseksi. Tarvitsemme toista ihmistä ensisijaisesti toteuttamaan omassa elämässämme ne asiat joita emme itse uskalla tehdä todeksi.
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #8 : 06.08.2009 12:52:19 »

Joskus vaan tuntuu että olisi ihan liikaa tunteiden vietävissä Indiima.
Olen toki kykeneväinen järkevyyteenkin jossain määrin Cheesy

Olimme aikoinaan automatkailemassa Norjassa porukalla. Minä huudahtelin ja intoilin näkymistä; vuoria, vuonoja..
Kaikki muut vaan katseli tyynenä. Sitä aina joskus ihmettelee miten muut eivät innostu samalla tavalla Smiley Että miten joku voi olla tyyni katsellessaan maailman kauneinta näkymää!
tallennettu
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1646



Profiili
« Vastaus #9 : 06.08.2009 12:56:00 »

Tunnistan piirteen oikein hyvin itsessäni Artemis!
Välillä ihailen tyyniä ihmisiä, mutta sitten tajuan taas, kuinka paljon voimaa saa siitä, että kokee ympäröivän maailman niin lujaa. Luulenpa, että kaltaistasi ihmistä ei vaivaa sellainen sumuverho ja harmaan suodattimen kautta muodostuva epämääräinen puolittaisen elämisen tunne! Jokainen päivä kun on uusi, ihmeellinen seikkailua täynnä kokemista, nauramista, ihailemista ja itkemistä  Tongue
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #10 : 06.08.2009 13:02:37 »

Kyllä. Riittää että katson Oprahia niin itkettää jo Cheesy

Suomessa ja varmaan jossain muuallakin on vaan vähän niin että tunteiden ilmaisu ei ole niin sallittua.
Tarkoitan sitä että tyyneyttä ja hillittyä käytöstä arvostetaan paljon enemmän.
tallennettu
sangviinikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 682



Profiili
« Vastaus #11 : 06.08.2009 22:02:25 »

Mielenkiintoista kuulla muiden kokemuksia tästä parivaljakosta,  aurinko ja  kuu

Kuunkierrosta on puhuttu paljonkin ja kuun eri vaiheista syntymäkartalla.

Tiedän että kuuni ollessa liki aurinkoa, noin 4 asteen päässä ,uusikuu on lähellä. Mutta ei vielä kuitenkaan...  Undecided

Koen läheisemmäksi teemaksi laajojen, globaalistenkin asioiden käsittelyn mielen kautta ( kalat)kuin oikullisuuden tai omapäisyyden yhdistettynä räjähtävään luomisvoimaan ( oinas)....

Todellakin... Kun joku planeetta on yhtymässä aurinkoon syntymäkartalla, henkilön minuuteen tulee jotain tästä planeetan laadusta.. Esim.  aurinko aspect_con neptunus voi tehdä henkilöstä jollaintapaa kalamaisen vaikka ei aurinko kaloissa olisikaan.

Mietin, josko kuu yhtymässä aurinkoon toimii samalla periaatteella, vaikka uusikuu tulkittaisiinkin enempi oinasmaiseksi kuunvaiheeksi....?

 aurinko aspect_tri kuu taisi olla useammalla vastanneista. Tunnistatteko aspektin toimivuuden ja pehmeän ilmenemisen? Maskuliini ja feminiini tasapainossa? Tunteet tulevat luontevasti minän käsiteltäviksi? Superego toimii suojellen idin viettien riepotellessa egoa sinnesun tänne? Ei ylilyöntejä puolin eikä toisin?



« Viimeksi muokattu: 06.08.2009 22:04:53 kirjoittanut sangviinikko » tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Asterix
Vieras
« Vastaus #12 : 06.08.2009 23:18:15 »


 aurinko aspect_tri kuu taisi olla useammalla vastanneista. Tunnistatteko aspektin toimivuuden ja pehmeän ilmenemisen? Maskuliini ja feminiini tasapainossa? Tunteet tulevat luontevasti minän käsiteltäviksi? Superego toimii suojellen idin viettien riepotellessa egoa sinnesun tänne? Ei ylilyöntejä puolin eikä toisin?

No.. monet kokee, miehet että naiset, tosin eri tavoin,
minun feminiinisyyden ja maskuliinisuuden
olevan ihanteellisesti "oikein" ja tasapainossa,
mutta jotenkin minulle itselle se on jatkuvaa tasapainottelua,
enkä tiedä mikä on ikään kuin "liian pitkälle menemistä" tai "liian radikaalia".
Tosin tykkään kaikista variaatioista jostain kumman syystä,
vaikka ne ajoittain hämmentää minua itseäni. idiot2

Välillä huomaan, että olen "sisäistänyt" jonkun uuden tavan
toimia/ajatella jostain olla-mies-nainen sektorilta
jo kauan aikaa sitten ja muutaman vuoden päästä
joku/jotkin sanookin, että onpas kiva/hyvä juttu,
vaikka silloin aikaisemmin itse olisin saanut asiasta turskaa sisään.
Tosin tuohon voi vaikuttaa osaltaan  mars oinas  aspect_sex aurinko kaksoset

Jonnin verran olen tehnyt ylilyöntejä esim. pukeutumisen suhteen,
mutta niin, että minulla on ollut tilanteeseen nähden
liian luxukselta näyttävät vetimet päällä.
Tämä on tullut esiin esim. muutamissa häissä, jolloin
minun cocktail-pukuni on päihittänyt morsiamen kermakakun.

Ilmeisesti tuo  vesimies kuu vesimies tuo minulle
tuon taipumuksen tykätä hienostuneesta klassisesta tyylistä.
Veskarillani, joka on myös  kuu vesimies, on sama vika.

En ole niitä, jotka vetäisivät liian lyhyen hameen
ja leopardi-kuvioisen paidan päällensä.  crazy2 Grin 2funny

Tosin olen myös monen mielestä boheemi (vai poikamaisuutta..?)
-mutta hienostuneella ulkoisella tyylillä.
Nimittäin kotini on useinmiten kuin jonkun taiteilijan/kirjailijan koti,
joka ei aina kaikkia järjestys -ja siisteyssääntöjä täytä.

Itken hyvin herkästi ja useinmiten aina,
jos näen televisiosta eläimiin kohdistunutta julmuutta.
En tiedä, miksi en kestä sitä. idiot2
Ehkä siksi, että siinä tilanteessa (televisiota katsellessa)
ei pysty tekemään mitän.

Jos näen sitä oikeassa elämässä esim.
kadulla joku kohtelee koiraansa kamalasti, niin puutun siihen
sellaisella suuttumuksella ja aggressiolla, oli tyyppi sitten
vaikka vuoren kokoinen huumeveikko, että oksat pois
ja soitan poliisille heti ja varmistan, että tekijä stna kärsii ja paljon!
..ja sitten itken kotona sitä eläin-parkaa päiviä,
jopa kuukausia. buck2 buck2 buck2

Itken vieläkin yhtä lapsuuteni aikaista koiraa,
joka jouduttiin lopettamaan, -olin silloin 12 vuotias.
Se koira nukkui kanssani samassa sängyssä.

Itken myös, jos eläimeen sattuu. buck2 buck2 buck2

Minä en tiedä, miten olen niin herkkä eläinten suhteen
-nimittäin en ole ihmisten suhteen samallalailla. Grin 2funny
Jos näen/osun esim. onnettomuustilanteen,
niin toivon, että se/ne (kaikki) kuolee.
Toki autan, jos on ihan pakko. :Smiley

Eläinonnettomuudessa toimin vaistomaisesti ajattelematta
mitään muuta kuin eläimen pelastusta.
Tosin en pysty tappamaan/lopettamaan eläintä, jos niikseen
-en sitten millään. buck2

Veskarini  kuu vesimies:lla suojelee taas ihmisiä
-joko muiden pahoilta aikeilta tai heiltä itseltään.
Tosin hän on etäinen ja viileä kaikista lähimmilleen
ja he myöskin saavat kuulla kaikki vikansa ja virheensä,
mutta tarpeen tullen iän myötä opeteltua kannustusta,
joka oikeasti kuullostaa juuri niin opeteltulta
ja siltä, että joku/jotkut ovat valittaneet asiasta tarpeeksi. Grin 2funny

Tosin hänestä huokuu oikea iloisuus puolestasi,
jos olet onnistunut jossain jutussa
-hän kehuu ja nauraa iloisesti, mutta pitkiin juhliin ei kannata
varautua, koska jos asia on kunnossa ja loistavalla tolalla,
niin mitä sitä enempää miettimään. Grin 2funny

Hiukan öööööffffffff töpic......  Lips Sealed Minulla on ikävä Veskaria. :Smiley
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: