Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miten käytät leiviskäsi/talenttisi?  (Luettu 10292 kertaa)
0 jäsentä ja 10 vierasta katselee tätä aihetta.
Soile
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 10.08.2009 07:40:33 »

Cheesy heti alkuun. Kuuntelin nimittäin töissä Jumalanpalvelusta ja siinä käsiteltiin sitä raamatun vertausta, kun arvokas mies lähtee ulkomaille ja jättää talenttinsa/omaisuutensa alaistensa huolehdittavaksi. Tämähän varmaan kaikille tuttu koulusta. No tarinan opetushan oli se, että paha orja oli se, joka kaivoi talentit maahan, eikä pannut niitä tuottamaan.

No, kun nyt taas mietiskelin tätä myös laajemmin, kuin vain kristikunnan näkökulmasta, niin tämähän soveltuu myös astrologiaan. Meille on annettu/olemme valinneet mahtavia etuja syntymäkartalla tätä elämää varten. Tarkoitan tällä kertaa niitä syntymäkartan ihania puolia. Mutta kuinka moni panee ne tuottamaan ja käyttöön?? Kuinka monella ne mahtavat yhtymät yms. jää käyttämättä??? Itselläni on esim. venus lähestulkoon nouseva planeetta ja toiseksi tuo nepparin ja jupiterin yhtymä joukkarissa 10. huoneessa. Todennäköisesti itsellänikin nuo lojuu vielä haudattuna maahan. Mutta nyt ystävät, tuumataan porukassa, miten nämä mahtavat talentit pannaan tuottamaan!!! Kertokaahan omistanne!
tallennettu

aurinko vesimies  askendentti jousimies
kuu skorpioni  mars jousimies
Soile
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #1 : 10.08.2009 11:51:54 »

Ihana aihe, KIITOS  smitten

Tuotas, mitä minun pitää kartalta kurkkia jotta tiedän mitä minulle on annettu, näin aloittelijana? Embarrassed

No kai sieltä kartalta voi löytyä mitä vaan. Kai niitä kolmioita ja sekstiilejä pidetään sellaisina etuina, jotka pitäisi olla "helppoa" kauraa. Toiset pitää yhtymiä haasteena, mutta minä olen käsittänyt ne mahdollisuuksiksi.  Mutta juuri nuo "helpotkin kaurat" jäänevät helposti käyttämättä. Sitä kai aika moni (itsekin) ajattelee, että ne lankeaa automaattisesti, mutta nyt heräsin jotenkin ajatukseen, että pitäisi valjastaa omat vahvuudet käyttöön. Astrologiaa paremmin tuntevat voisi tietty vielä neuvoa, mitkä ovat niitä syntymäkartan aarteita. Smiley
tallennettu

Soile
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #2 : 13.08.2009 12:32:53 »

Cheesy heti alkuun. Kuuntelin nimittäin töissä Jumalanpalvelusta ja siinä käsiteltiin sitä raamatun vertausta, kun arvokas mies lähtee ulkomaille ja jättää talenttinsa/omaisuutensa alaistensa huolehdittavaksi. Tämähän varmaan kaikille tuttu koulusta. No tarinan opetushan oli se, että paha orja oli se, joka kaivoi talentit maahan, eikä pannut niitä tuottamaan.

No, kun nyt taas mietiskelin tätä myös laajemmin, kuin vain kristikunnan näkökulmasta, niin tämähän soveltuu myös astrologiaan. Meille on annettu/olemme valinneet mahtavia etuja syntymäkartalla tätä elämää varten. Tarkoitan tällä kertaa niitä syntymäkartan ihania puolia. Mutta kuinka moni panee ne tuottamaan ja käyttöön?? Kuinka monella ne mahtavat yhtymät yms. jää käyttämättä??? Itselläni on esim. venus lähestulkoon nouseva planeetta ja toiseksi tuo nepparin ja jupiterin yhtymä joukkarissa 10. huoneessa. Todennäköisesti itsellänikin nuo lojuu vielä haudattuna maahan. Mutta nyt ystävät, tuumataan porukassa, miten nämä mahtavat talentit pannaan tuottamaan!!! Kertokaahan omistanne!

Taitaa loppupelissä olla liian vaikea näkökulma..Myös itselleni. Usein sitä sanotaan ja sanon iteskin, että kun minulla on vaikkapa  aurinko aspect_tri kuu se tekee minusta sellaisen ja sellaisen. Mutta tekeekö se itsessään yhtään mitään? Mietin vaan, että kai pitäisi itse kuitenkin ottaa ohjat käteen ja hyödyntää omat "rikkaudet". Mutta ei ookaan heleppoo. Rupesin miettimään itsekin, että miten minä nyt vaikka tuota  jupiter sijaintia voisin hyödyntää...Rohkeasti koettamaan onnea työelämässä ja jopa tyhjänpäälle heittäytyen, luottaen intuitioon? kun siis  neptunus aspect_con jupiter jousimies 10:ssä huoneessa...Ja sitten miulla tuo  venus aspect_con askendentti mietin ja mietin...Kai voisin päästää "upean naisellisuuteni" näkyviin? (hihii, vaikea uskoa siihen)
tallennettu

Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 14.08.2009 08:12:30 »

Käyttäisin jos minulle siihen mahdollisuus annettaisiin mutta kun ei. Olouhteet on mua vastaan samperi.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #4 : 15.08.2009 07:58:09 »

Onpa hyvä aihe.  Smiley Sitä kun totta tosiaan ei toteuta kaikkia karttansa mahdollisuuksia. Niitä pitäisi kaikkien tutkiakin enemmän.  Wink

Mulla on tuo  mars  aspect_con  pluto  skorpioni , jonka pitäisi antaa paljon voimaa. Sitä olen kyllä tässä aktiivisesti yrittänyt ottaa käyttöön. Mutta 7. huoneessa kun sijaitsee, niin toivottavasti ei sitten luiskahda sinne negatiiviselle puolelle liikaa.. Joka tapauksessa tuo on niin kiehtova yhtymä, että haluan löytää sen kaikki mahdollisuudet.  Cool

Toinen, minkä mahdollisuudet ovat minulle täysin epäselvät, on  saturnus  aspect_con  neptunus  aspect_opp  jupiter . Olen yrittänyt pohtia että miten sitä voisi käyttää hyödykseen, mutta en oikein vielä ymmärrä..
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #5 : 15.08.2009 10:27:25 »

Suoraan sanottuna mun pitäisi pantata kaikkea muuta paitsi rahaa, jonka investoin itseeni, kun koko elämä on kaupankäyntiä kannattavuuslaskelmineen päivineen.  :Smiley
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #6 : 15.08.2009 10:44:28 »

Kartallani on  rapu jupiter 10. huone ja oikeastaan olen ollut aika onnekas suhteissani ylempään portaaseen, olen siis aina tullut hyvin toimeen heidän kanssaan ja se on myös tuonut kaikenlaisia onnenpotkuja työasioissa. Tosin ne ovat olleet ikäänkuin minun tahdosta riippumattomia tapahtumia, enkä sinänsä koe että voisin kauheasti käyttää sitä tietoisesti. Lähinnä ajattelen sen olevan sellainen onnentähti joka omassa tahdissaan tuo asioita elämääni jos on tuodakseen.

Sitten on yksi oppositio jota en vieläkään tunne hyvin,  pluto  aspect_opp  merkurius, siinä voisi olla paljon potentiaalia jos saisi kohdistettua oikein. Pluto on muutenkin mulle 2. huoneessa jokseenkin epäselvä tapaus.
 Toinen on inha mutta myös aarteita sisältävä  neitsyt kuu  aspect_con  leijona saturnus 12. huoneessa. Sen kanssa olen kyllä pyörinyt tietoisesti suurimman osan elämästäni ja seikkaillut syvissä vesissä.

Ajattelen oikeasti kyllä että vaikkapa  aurinko aspect_tri kuu toimii meissä automaattisesti, mutta että ehkä tietoisesti siitä saa enemmän irti ja sitä voi käyttää tehokkaammin.
tallennettu
T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 15.08.2009 16:37:36 »

Meille on annettu/olemme valinneet mahtavia etuja syntymäkartalla tätä elämää varten. Tarkoitan tällä kertaa niitä syntymäkartan ihania puolia. Mutta kuinka moni panee ne tuottamaan ja käyttöön?? Kuinka monella ne mahtavat yhtymät yms. jää käyttämättä???

Mitkä ne IHANAT PUOLET ovat syntymäkartalla? Esimerkkiä pliis, kun en nyt heti osaa ajatella mitkä planeetat ja yhtymät coolsmiley
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 15.08.2009 21:05:30 »

Kun on  uranus aspect_con merkurius
ja äänekkäästi esim. täällä, mukamasten ja totisesti,
niin enkö olekin laittanut talentit kiertämään, ei ole kaapissa?

Kyllä tuli porukassa puhuttua vähän sivukin suuni, tuo  kuu kaksoset laulatti kyllä kieltäni.
Mutta puhuttu mikä puhuttu. :Smiley
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #9 : 16.08.2009 08:48:42 »

John Alexander ois just pitämässä pienryhmää Astropäivillä (olisin siellä jos olisin siellä)
aiheesta "What is talent? neptunusuranus in the Natal Chart"
eli lahjakkuus ainakin hänen mukaansa liittyis noihin planeetoihin.
Syntymässä saatuja mahdollisuuksia/leivisköitä voi olla sitten kartalla muitakin.
Kummitytölläni on esmes tulikolmio kartallaan, aurinko oinas, ja oon aatellut ,että sellainen on tavallaan luojan antama energialataus johonkin luovaan toimintaan.Mahdollisuus,jonka voi hyödyntää tai sitten jättää uinumaan.Mutta luulis,että noin energisen kolmion ilman muuta käyttää johonkin,koskapa turhautuminen voi olla todella suurta,jos jää "tuleen" makaamaan.Tällä hetkellä hän suuntaa sen luisteluun.
Että kolmioilla ja septiileillä leiviskä on luovasti muotoiltu ja neliöllä sinut on luotukin puurtamaan ja tehokkassti tekemään? Konjuktiolla keskittymään? Oppositiolla huomioimaan vastapuoli?
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 16.08.2009 10:08:17 »

Olipas ytimekkäästi sanottu Nikki! Nuo kuviot! On tosi, että sanoilla ei ole pontta, jollei niitä käy läpi ensin sekä intuition että järjen kanssa ja muotoile (jos sitä luovuutta on) vielä jopa sydämenkin kautta. Kun tuo Uranus yhtymänikin on 7. ihmissuhteiden huoneessa. Sitä kai tuo konjuktio perää. Tai sitten neliö pakottaa siitä vastuuseen ja asioita selvittelemään.

Ja voi kun pääsisikin tuollaisille luennoille!  Cheesy
« Viimeksi muokattu: 16.08.2009 10:12:08 kirjoittanut Esmiralda » tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #11 : 16.08.2009 10:57:04 »

Nikki

Kummityttosi on taatusti valinnut oikein, Uranushan tanssii auringon ymparilla ja toisaalta  uranus:han on jaisin planeetta sisaltaen suuren maaran hydogen ja helium=higher promotion of ices-ilman muuta selvaa jaatanssia, 21 kuuta ymparilla kaunistaa kuvioita spiruetteihin
Wauhh
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #12 : 16.08.2009 15:54:12 »

Mitkä ne IHANAT PUOLET ovat syntymäkartalla? Esimerkkiä pliis, kun en nyt heti osaa ajatella mitkä planeetat ja yhtymät coolsmiley

Kaikki aspektit ja sijainnit kartalla ovat monitahoisia, eli niissä on jokaisessa omat huonot ja hyvät puolensa. Joten jokaista aspektia voi tarkastella monelta eri kannalta.
tallennettu
Soile
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #13 : 19.08.2009 18:22:25 »

Kun on  uranus aspect_con merkurius
ja äänekkäästi esim. täällä, mukamasten ja totisesti,
niin enkö olekin laittanut talentit kiertämään, ei ole kaapissa?

Kyllä tuli porukassa puhuttua vähän sivukin suuni, tuo  kuu kaksoset laulatti kyllä kieltäni.
Mutta puhuttu mikä puhuttu. :Smiley

On siulla tuo talentti kyllä hyvin kasvamassa ja mitä miellyttävimmällä tavalla sanoisin Smiley
tallennettu

Celeste
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #14 : 14.11.2009 02:00:26 »

Hieno aihe. Mulla aikoinani oli tapana kirjoitella paljon ja vissiin ihan asiallisiakin juttuja mm. lukio aikainen äidinkielen opettaja taannoin antoin hienon palautteen kirjoitelmistani. Hän sanoi että olisi alkanut kirjailijaksi, jos voisi kirjoittaa niin kuin minä.

Sittemmin on kirjoittaminen jäänyt hyvinkin vähille. Mikä näin vanhana pöytälaatikkopohdiskelijana tekee olon välillä tyhjäksikin. Mutta siis aspekteista...

Uskoisin että suurin inspiraatio ja motivaattori kartallani kirjoittamiseen on ollut  kuu:n sijainti,  neptunus:n ja  merkurius: keskipisteessä tarkalleen.  kuu sijaitsee 29.11 astetta  vesimies ja näiden kahden planeetan keskipiste juurikin samassa kohtaa 29.11 astetta  vesimies.

Mutta yksi antajista on myös suuri ottaja kuviolla  merkuriusharka 8. huone) aspect_opp  uranus ( skorpioni 2. huone)  aspect_squ   saturnusleijona 10. huone  aspect_con pallas), joten tuosta löytynee selittävä yhtälö niin osittain menestykselle kuin menetyksellekin. Itsekritiikki voi olla se pahin kriitikko.
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: