Olen
ja olen jaksanut ihmetellä ja puida asiaa monta kertaa, selailin juuri vanhoja keskustelujani ja olen ilmeisesti jo muutama vuosi aloittanut täällä keskustelun siitä, miksi olen niin epäneitsytmäinen
Siivousintoilija? Opin siivoamaan, kun sain 1. töypaikkani hienon hotellin kerroshoitajana. Pomoilla paloi hermot monta kertaa. Lapsena ja teininä huoneeni oli aina kirjaimellisesti paskainen (esim. en välittänyt siivota sotkuja, kun marsut kulkivat vapaana huoneessani). Huoneessani mahtui ehkä juuri ja juuri kävelemään ja silloin puolustelin: "Onhan täällä siistiä, täällä pystyy kävelemäänkin!" Vihasin siivoamista yli kaiken. Nykyään olen tosin paljon siistimpi ihminen, siihen vaikuttivat eniten siivoustyöt ja siisti rapusulhaseni. Btw, ensimmäisen kerran käydessään kämpässäni mieheni alkoi siivota saman tien huutaen: "Miten joku voi elää tällaisessa sotkussa?"
Estoinen rakkaudessa? On totta, että koen hyvin harvoin sielunyhteyttä, ja jos en oikeasti koe läheisyyttä miehen kanssa, en todellakaan jaksa vaivautua. Minua tullaan usein iskemään ja olen käytökseltäni kai jotenkin flirtti, mutta tasan kaksi miestä on kelvannut tähän mennessä. Neitsyenä olin estoinen, sillä pidin itseäni maailman rumimpana, mutta sitten en enää jaksanut ajatella asiaa
Enää minua ei voisi estoiseksi ainakaan kuvailla.
Vakava? Minulle valitetaan aina välillä siitä, etten osaa ottaa asioita tarpeeksi vakavasti.
Mutta, mutta. Murehtiminen ja stressaaminen liitetään usein neitsyeen ja aina minä olen jaksanut murehtia. Enimmäkseen itsetuntojuttuja ja sitä, mitä muut ajattelevat (vaikka vihaankin ihmisiä, jotka jatkuvasti ajattelevat, mitä muut ajattelevat!). Minulla todettiin juuri suolisto-ongelma, jonka lääkäri epäili liittyvän jatkuvaan stressaamiseen. Itse asiassa tämä ongelma ehti vaivata minua yli 10 vuotta ennen kuin kehtasin mennä lääkäriin...
Lisäksi olen kai sitten jotenkin perfektionisti, vaikken halua näyttää sitä ulospäin (mielestäni perfektionistit ovat todella ärsyttäviä). Tuntuu usein, ettei elämällä ole merkitystä, koska en ole juuri nyt pelastamassa koko maailmaa.
May puhui 60-luvulla ja sitä ennen syntyneistä neitsyistä, mikä oli vallan mielenkiintoista luettavaa. Tulipa mieleen 50-luvulla syntynyt neitsytneiti, joka ei kai periaatteen vuoksi pitänyt minusta. Oli työnohjaajani eräällä työpaikalla. Niin siivousintoilija, ettei mitään rajaa. Aina kokkaamassa muille. Ei ollut naimisissa, eikä enää harkinnutkaan miesystävään. Hän huomautteli usein vaatteistani, milloin oli mitäkin vialla, liian erikoista, näyttävää, tai seksikästä (eikä kyse ollut työvaatteista). Syytti minua usein valehtelusta ilman syytä, ja sai raivarin jos yksikin pieni asia oli vinossa. Hänellä oli tapana myös huutaa minulle muiden työntekijöiden virheistä (muut olivat temperamenttisia ja olisivat sanoneet vastaan). Oli järjettömän mustasukkainen, jos juttelin miespuolisen pomoni kanssa ja hänen oli aina pakko tulla keskeyttämään jollain turhalla, vaikka olisin puhunut jostain tärkeästä pomoni kanssa. Lopulta, kun lopetin työt, nainen alkoi väittää, että olin varastanut hänen tavaroitaan ja haukkui huoraksi. Olisiko siinä ollut tyypillinen negatiivinen neitsyt?
Heh, tästä voisin mainita ystäväni, jolla on kartalla vahva
mutta myös :skorpioni:vaikutus... Hän on aivan neuroottinen siivooja, juhannuksen vietto päättyi katastrofiin, koska kyseinen neiti kiersi 24/7 ihmisten, pöytien ja grillien luona siivoomassa ja valittamassa epäjärjestyksestä. Hän valitti esim. että "savu nousee grillikatokseen ja värjää katon" kun paistaa makkaraa-> eiköhän se ole grillikatoksen tarkoituskin, siis paistaa makkaraa... Lopulta kävikin niin, että porukka lähti läksimään koko paikasta pois ja neitsyt jäi yksin poikaystävänsä kanssa tälle kyseiselle mökille
Kuulemani mukaan hän oli käynyt vielä jonkun vierailijan kimppuun mökillä, koska tämä oli alkanut sanoa hänelle vastaan...Tämä neitsyt tyttö on luonteeltaan kuitenkin pohdiskeleva ja melankoliaan taipuvainen, itsekriittinen ja vakava...Itse tulen hänen kanssaan hyvin toimeen, koska hän on kuitenkin luotettava ja "jalat maassa"-tyyppiä vaikka hetkellisiä raivonpurkauksia saattaa tapahtua, kuten tuolla mökillä..Nekin johtuvat osaksi hänen vaativuudestaan itseään kohtaan ja asioiden ylikontrolloimisesta, johon myös itsekin nousu neitsyenä syyllistyn aika ajoin...
Hän on aivan neuroottinen siivooja, juhannuksen vietto päättyi katastrofiin, koska kyseinen neiti kiersi 24/7 ihmisten, pöytien ja grillien luona siivoomassa ja valittamassa epäjärjestyksestä. Hän valitti esim. että "savu nousee grillikatokseen ja värjää katon" kun paistaa makkaraa->[/quote]
Illan naurut, ei voi olla totta!