Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Astron vuosihoroskooppi/kritiikkiä  (Luettu 5101 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
mesolet
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 18.08.2009 18:09:04 »

En ole paljon täällä ehtinyt vierailla. Tänään katselin vanhoja yksiyisviestejä ja peräti kahden vuoden takaa on viesti, jossa kerrotaan että 'kun Seppo tulee lomalta hän vastaa sinulle' (siis kritiikkiini vuosihoroskooppia kohtaan).

Pari vuotta sitten pyydettiin varta vasten 'kokemuksia vuosihoroskoopista' ja kun sitten kerroin kokemukseni viestini poistettiin, koska kokemukseni eivät olleet myönteisiä. Sensuroitiin siis! Olin tilannut vuosihoroskoopin pariinkin otteeseen 2000-luvun alussa, enkä saanut kopioiduista transiiteista mitään irti. Ne eivät vain osu minun elämääni, usein tunnelmat ovat ihan päin vastoin kuin mitä transiittien mukaan pitäisi olla. Joku siis mättää.

Tuolloin kritisoin siis ennen muuta nykyastrologien harjoittamaa rahastusta, kokemukseni mukaan pelkät transiittikuvaukset eivät todellakaan kerro koko totuutta, joku täällä on viisaasti sanonutkin, että ei voi 'lunastaa' sellaista jolle ei ole syntymäkartalla annettu edellytyksiä (tms.) Eli ei voi 'ennustaa' pelkkiä transiitteja katsomalla.

Mielestäni siis transsiittilistat eivät ole todellista astrologiaa, tai jos ovat, niin minun kohdallani ne ainakaan eivät toimi. Täällä topikkeja lukiessa saa vaikutelman että niin on hyvin monen henkilön kohdalla. Toiveajattelu ja sokea usko on sitten toinen juttu.

Mutta miksi siis henkilökohtaista tulkintaa ei osata vaatia, miksi tyydytään tietokoneella tehtyihin horoskooppeihin ja maksetaan niistä??
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 18.08.2009 18:49:41 »

Erittäin hyvä kysymys, mesolet. Periaatteessa kai tässäkin ajatellaan, että aika on rahaa ja kyllähän käsin kirjoitetun tulkinnan tekeminen kestää huomattavasti kauemmin kuin valmiiksi kirjoitetusta tietokonearkistosta oikeiden osien nappaaminen tekstiin.  Undecided

Periaatteessa ymmärrän kyllä sen, miksi esim. "Aurinko Härässä" -tms. peruskuviot voi suoraan laittaa sellaisenaan tulkintaan, mutta onhan se totta, että transiititkin ovat monimutkaisempia ja niiden toteutuminen suoraan sellaisenaan on aika harvinaista, jos mukaan ei liitä mitään muita piirteitä nataalikartasta.

Onneksi on kyllä vielä olemassa astrologeja (Suomessakin!), jotka tekevät tulkintoja ihan suullisestikin. Hinta on sitten toinen, mutta kokemuskin on varmasti erilainen.
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Rohana
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #2 : 19.08.2009 10:43:24 »

Tämä aihe osui juuri siihen mitä minäkin olen monasti miettinyt. Tuntuu, että pitäisi olla itsekin puoliksi astrologi osatakseen lukea näitä konetulkintoja ja osata arvioida että tämä aspekti kumoaa tuon toisen positiivisen vaikutuksen ja siten tuo kolmas voisikin siis olla ratkaisevassa asemassa jne. En minä ainakaan osaa tällaista, vaikka astrologiaa olenkin lähes koko pienen elämäni seurannut, mutta syventävään opiskeluun ei ole aikaa eikä oikeastaan edes kiinnostustakaan.

Miksei edes rahalla saa sellaista JUURI minulle tehtyä tulkintaa? Olisin valmis maksamaan sellaisesta paljonkin (tietty kiva jos halvallakin saisi  Cool) koska se olisi MINUN eikä kenenkään muun tulkinta eikä tarvitsisi hankkia vähän väliä uutta vain sen takia, että haluaa löytää sellaisen tulkinnan jonka itsekin ymmärtää!
Kai astrologinkin pitäisi osata enemmän kuin syöttää syntymätiedot koneeseen, nitoa tulostuspaperit yhteen ja laittaa postiin? Ihmettelee.
tallennettu

-Lähden, jotta tulisin, Menen kauas, jotta lähellä olisin.-
Nils-Aslak Valkeapää
Posti
Kohtuuastroilija
**

Toivo elää ja niin minäkin!

Profiili
« Vastaus #3 : 19.08.2009 15:27:08 »

Ebenia on oikeassa eli on astrologeja, jotka ottavat vastaan ja kartta käydään kyllä läpi oikein hyvin ja yksilöllisesti. Olen ollut sekä Erkki Lehtirannan että Markku Mannisen vastaanotoilla ja ollut ihan tyytyväinen antiin. Muitakin on varmasti olemassa eli kannattaa etsiä näitä livetulkitsijoita. Koneteksti ei ole minullekaan antanut mitään enkä enää ole niitä moneen vuoteen tilannutkaan. Rahalla saa sitä laatua.  Smiley
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 23.08.2009 10:24:06 »

Itse olen tilannut konetulkintoja joskus astrologisen taipaleeni alkuvaiheissa, jolloin ne ovat olleet kohtuullisen käyttökelpoisia, eikä joku 20 dollarin hinta liikaa kirpaissut kukkarossa (tuolloin tilasin usein kansainvälisiltä sivustoilta tulkintoja).

Mutta yksilöllinen tulkinta on aina ihan eri maata, ei siitä pääse yli eikä ympäri. Itsekin toimin erään webbisivuston kautta, josta voi tilata ns. konetulkintoja, mutta yhteystietoni ovat myös näkyvissä ja olen saanut kohtuullisesti privaatteja tulkintapyyntöjä. Eli kyllä asiakkaat sitä henkilökohtaista palvelua kaipaavat ja ovat siitä jonkin verran valmiita maksamaan.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
pirjoha
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #5 : 01.10.2009 07:14:15 »

Minäkään en ole tullut hullua hurskaammaksi näistä vuositulkinnoista ja ajattelinkin olla enää niihin sortumatta. Ikävintä kuitenkin että onnistuivat lopettamaan kiinnostukseni ko. aihetta kohtaan.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: