Suomalainen ei usko jumalaan ennenkuin näkee, koska sitä on huijattu kautta aikojen. Läpi historian siitä on kerrottu ja maalattu erillaisia kuvia eli olettamuksia. Onko se nainen vain mies?
Todellisuudessa se on pieni valo jokaisen meidän sisällä jha ohjailee meidän toimintoja. Löysin itse sen sisältäni vasta vuosien itseni kiusaamisen jälkeen. Muistin mummuni tarinan lapsuudesta istuessani hänen luonaan poislähtöhetkellä. Hän kertoi, että oli jättiläinen, joka pelkäsi itseään, koska oli niin suuri ja ruma eikä hän löytänyt tehtäväänsä ja paikkaansa maailmassa. Hän oli kiukkuinen ja surullinen, kun kukaan ei uskaltanut tulla tykö. Niinpähän kerran löysi leveän joen, jonka rannassa istui pieni tyttö, joka halusi toiselle rannalle lupasi maksaa kyydistä. Jättiläinen vei hänet vastarannalle ja tyttö kiitti ja lupasi maksaa myöhemmin, mutta koskaan maksua ei tullut. Jättiläinen luuli löytäneen paikkansa hyödyllisenä maailmassa, koska ihmisiä virtasi joelle pyytämään kyytiä.
Vuosia työskenneltyään huonolla palkkiolla ja lihakset kipeinä jättiläistä alkoi masentaa, kun raataa sai, mutta kukaan ei kutsu häntä juhliin ja kiitä arvokkaasta työstä. Silloin rantaan tuli peukalon kokoinen menninkäisen näköinen heppu, joka pyysi kyytiä. Jättiläinen ajatteli ettei tunnu missään ja lähti reissuun, mutta alkoi upota kaverin painosta johtuen ja pyysi apua pikku-ukolta, vaikka tunsi sen turhaksi. Ukko hyppäsi olalta ja veti jättiläisen rantaan.
Rannassa jättiläinen ihmetteli, miten noin pieni mies painaa niin paljon ja pystyy pystyy pelastmaan suuren jättiläisen. Ukko kehui olevansa jumala jättiläisen sisältä, joka tuli kertomaan jättiläiselle, että hänen repussaan on ihmisten murheet ja synnit, joita ne sinne viskelee. Eikä sinun tarvitse yrittää olla kuin minä, sillä sinun tehtäväsi on olla oma itsesi ja elää sellaista elämää kuin minä olen kovan kuoresi alta yrittänyt huutaa.
Ei sinun tehtäväsi ole raataa minun töitäni, kun muut hyötyvät siitä ja nauttivat elämästään. Tämän jälkeen jättiläinen kutistui ja huomasi olevansa vetreä nuori, joka eli elämäänsä itseään kuunnellen ja kunnioittaen.
Joen rannalla alkoi sitten taas meteli, kun saavutetut edut oli menetetty ja ihmiset joutuivat pärjäämään omin neuvoin joen yli.
Tärkeintä on että hän on osa minua ja osa maailmankaikkeutta.
Ei se jumalakaan kaikkeen pysty, sillä influessavirus meinaa pukata päälle, vaikka olen elänyt ja tehnyt elämässäni kaiken taitojen ja sääntöjen mukaan.