Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mika on Jumala?  (Luettu 67759 kertaa)
0 jäsentä ja 44 vierasta katselee tätä aihetta.
Aslan
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #90 : 10.04.2006 00:10:11 »

En osaa selittää Jumalaa enkä haluakkaan.Se vain on jotain minun sisälläni jolta saan turvaa ja voimaa. Jotain jolle voin kertoa kaikki mitä haluan ja joka rakastaa minua juuri sellaisena kuin olen ilman mitään ehtoja.Hän on kaikkialla, en tarvitse kirkkoja tai muutakaan erikoisia paikkoja koska voin keskustella hänen kanssaan missä haluan.Tärkeintä on että hän on osana minua, osana kaikkea  smitten

Kiitos Taiska!  smitten

Sanoit kauniisti sen mitä itsekin tunnen ja joka mielestäni on riittävän totta, jotta voin myös usloa samoin. En tiedä minäkään mikä Jumala on, ehkä siksi olenkin täällä maan päällä.

Ja elämä on ihanaa!   smitten aurinko leijona kuu rapu askendentti skorpioni
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #91 : 10.04.2006 00:31:46 »

smiley6600

smiley6600

smiley6600   NYT, pannaaaan ja halvalla,   Cry

RAKKAUS, tuo puhtaan itsekkyyden kehto,

jonka syntymästämme saimme, ja se seuraa

meitä, kuin kuppa Töölöössä, joka katosi !! ?

ON, siis aika päästää irti, en nyt tarkoita

anoppiasi!!`?   Angry   Shocked   angel

2funny
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
salomi
Kanta-astroilija

Profiili WWW
« Vastaus #92 : 10.04.2006 02:08:15 »

Suomalainen ei usko jumalaan ennenkuin näkee, koska sitä on huijattu kautta aikojen. Läpi historian siitä on kerrottu ja maalattu erillaisia kuvia eli olettamuksia. Onko se nainen vain mies?
Todellisuudessa se on pieni valo jokaisen meidän sisällä jha ohjailee meidän toimintoja. Löysin itse sen sisältäni vasta vuosien itseni kiusaamisen jälkeen. Muistin mummuni tarinan lapsuudesta istuessani hänen luonaan poislähtöhetkellä. Hän kertoi, että oli jättiläinen, joka pelkäsi itseään, koska oli niin suuri ja ruma eikä hän löytänyt tehtäväänsä ja paikkaansa maailmassa. Hän oli kiukkuinen ja surullinen, kun kukaan ei uskaltanut tulla tykö. Niinpähän kerran löysi leveän joen, jonka rannassa istui pieni tyttö, joka halusi toiselle rannalle lupasi maksaa kyydistä. Jättiläinen vei hänet vastarannalle ja tyttö kiitti ja lupasi maksaa myöhemmin, mutta koskaan maksua ei tullut. Jättiläinen luuli löytäneen paikkansa hyödyllisenä maailmassa, koska ihmisiä virtasi joelle pyytämään kyytiä.
Vuosia työskenneltyään huonolla palkkiolla ja lihakset kipeinä jättiläistä alkoi masentaa, kun raataa sai, mutta kukaan ei kutsu häntä juhliin ja kiitä arvokkaasta työstä. Silloin rantaan tuli peukalon kokoinen menninkäisen näköinen heppu, joka pyysi kyytiä. Jättiläinen ajatteli ettei tunnu missään ja lähti reissuun, mutta alkoi upota kaverin painosta johtuen ja pyysi apua pikku-ukolta, vaikka tunsi sen turhaksi. Ukko hyppäsi olalta ja veti jättiläisen rantaan.

Rannassa jättiläinen ihmetteli, miten noin pieni mies painaa niin paljon ja pystyy pystyy pelastmaan suuren jättiläisen. Ukko kehui olevansa jumala jättiläisen sisältä, joka tuli kertomaan jättiläiselle, että hänen repussaan on ihmisten murheet ja synnit, joita ne sinne viskelee. Eikä sinun tarvitse yrittää olla kuin minä, sillä sinun tehtäväsi on olla oma itsesi ja elää sellaista elämää kuin minä olen kovan kuoresi alta yrittänyt huutaa.
Ei sinun tehtäväsi ole raataa minun töitäni, kun muut hyötyvät siitä ja nauttivat elämästään. Tämän jälkeen jättiläinen kutistui ja huomasi olevansa vetreä nuori, joka eli elämäänsä itseään kuunnellen ja kunnioittaen.
Joen rannalla alkoi sitten taas meteli, kun saavutetut edut oli menetetty ja ihmiset joutuivat pärjäämään omin neuvoin joen yli.

Tärkeintä on että hän on osa minua ja osa maailmankaikkeutta.

Ei se jumalakaan kaikkeen pysty, sillä influessavirus meinaa pukata päälle, vaikka olen elänyt ja tehnyt elämässäni kaiken taitojen ja sääntöjen mukaan.
 Grin  Grin  Grin  Grin  Grin  Grin  Grin Cheesy  Cheesy  Cheesy  Cheesy  Cheesy  Cheesy Embarrassed  Embarrassed  Embarrassed  Embarrassed  Embarrassed
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #93 : 10.04.2006 05:44:33 »

smitten

Lähes samanlainen tarina löytyy tuolta netistä, Kristuksen kantaja.

En osannut siirtää sitä tähän, vaikka " elämänilo " kuinka on koit-

tanut opettaa!!  Wink   

NO,  meistähän se kuitenkin kertoo !!   :Smiley

smitten
tallennettu

haluan unohtaa hetkeksi.
enkelitär
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #94 : 10.04.2006 10:27:38 »

Tärkeintä on että hän on osa minua ja osa maailmankaikkeutta.

Tarinasi oli suloinen  Smiley. Yllä oleva lause on täyttä totta.
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #95 : 10.04.2006 10:33:01 »

Voi kuinka ihana kertomus, salomi !  smitten
Tunnistin tuosta jättiläisestä niin paljon itseänikin. Koin aina olevani ruma, ilkeä, hyljätty, luuseri yms. Mutten enää ! Ihana tarina kerrassaan !!  smitten  angel
tallennettu
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #96 : 10.04.2006 11:05:45 »

Hei Salomi
Tarinasi kertoo sisaisesta voimastasi, todella hienoa ja totta.
Diamond
tallennettu
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #97 : 10.04.2006 11:38:11 »

Salomin juttu on hyvä.

Mutta protestoin yhtä asiaa. Jumala on mailmankaikkeus, ei vain osa sitä. tickedoff

Ja ihminen on häviävän pieni osa mailmankaikkeutta. Joten ihmisen on turhaa kuvitellakkaan itseänn jumalaksi.
Koska ihminen ei edes eroitu mikroskoopillakaan, mailmankaikkeudesta.

Grin Grin Grin Grin Grin Grin
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #98 : 10.04.2006 12:45:50 »

Tähänhän tämä oli hyvin kiteytetty eli

Lainaus
Mutta protestoin yhtä asiaa. Jumala on mailmankaikkeus, ei vain osa sitä.
Ja ihminen on häviävän pieni osa mailmankaikkeutta

Jumala = Maailmankaikkeus
Ihminen = Osa Maailmakaikkuetta
Ihminen = Osa Jumalaa tai Jumala = Osa ihmisessä

Ihminen on siis eräänlainen Jumalan palanen. Vähän kuin palapeli : Palapeli on kokonaisuudessaan Jumala, joka käsittää kaiken. Ihminen (samoin kuin eläimet, luonto, ilmiöt jne) on osa palapeliä, sen yksi palanen. Palanen ei tee vielä kokonaista palapeliä, mutta jos yksikin pala puuttuu, palapeli ei ole kokonainen.

Menipäs taas fiksuksi *nauraa*
« Viimeksi muokattu: 10.04.2006 12:47:59 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #99 : 10.04.2006 13:03:15 »

Lainaus

Ihminen on siis eräänlainen Jumalan palanen. Vähän kuin palapeli : Palapeli on kokonaisuudessaan Jumala, joka käsittää kaiken. Ihminen (samoin kuin eläimet, luonto, ilmiöt jne) on osa palapeliä, sen yksi palanen. Palanen ei tee vielä kokonaista palapeliä, mutta jos yksikin pala puuttuu, palapeli ei ole kokonainen.

Aivan.

Osuit nappiin.

Mutta jotkut luulee ollessaan palapelin molekylin miljoonasosa, olevansa itse Jumala.
 Pöyristyttävää. Grin
tallennettu
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #100 : 10.04.2006 13:05:50 »

Ihminen on osa maailmankaikkeutta, tottakai!
Diamond
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #101 : 10.04.2006 15:27:01 »

Cheesy

Maailmankaikkeus ON  osa IHMISTÄ.  angel

smitten
tallennettu

haluan unohtaa hetkeksi.
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #102 : 10.04.2006 15:36:34 »

Cheesy

Maailmankaikkeus ON  osa IHMISTÄ.  angel

smitten
Silloin olemme ihmisen kuvia. niin.
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #103 : 10.04.2006 15:43:50 »

smitten

Puhut vähän mutta asiaa.   Wink

smitten
tallennettu

haluan unohtaa hetkeksi.
intiraymi
Vieras
« Vastaus #104 : 10.04.2006 19:19:48 »

Lainaus

Aivan.

Osuit nappiin.

Mutta jotkut luulee ollessaan palapelin molekylin miljoonasosa, olevansa itse Jumala.
 Pöyristyttävää. Grin

ja joillekin asiat on väännettävä RAUTALANGASTA. Hyvä että meni perille!!  Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin
tallennettu
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10
  Tulostusversio  

Siirry: