Äänestys
Kysymys: Mitä raha sinulle merkitsee?
Välttämätön asia - 34 (47.9%)
Paljon, rakastan rahaa!!! - 7 (9.9%)
Ei mitään, en kaipaa mammonaa - 5 (7%)
En oikein tiedä - 7 (9.9%)
Enemmänkin sitä voisi olla - 18 (25.4%)
Äänestäjiä yhteensä: 50

Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitä raha sinulle merkitsee?  (Luettu 21162 kertaa)
0 jäsentä ja 7 vierasta katselee tätä aihetta.
cancer
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #15 : 09.03.2007 19:05:45 »

Ilman rahaa ei pärjää, kun Suomen talvessa kuitenkin tarvitsee katon päänsä päälle. En kuitenkaan osaa kuvitella, mitä tekisin lottovoitolla. Kamala huoli sellaisen rahamäärän sijoittamisesta niin, ettei se ihan häviäisi tuuleen. Suuren rahamäärän kanssa olisi ihan eri ongelmat kuin jokapäiväisen kitkuttamisen kanssa. Tulisikohan sitä vainoharhaiseksi?   uglystupid2 Esim. ei voisi koskaan tietää, onko joku ystävä rahojeni kanssa vai minun. Kuinkahan paljon se nousisi hattuun. Sitäkään ei voi etukäteen tietää.  :Smiley
No, eipä ole niitä ongelmia.  Grin
tallennettu

Aurinko-Rapu
Nousu-Kaksonen
Keltainen galaktinen siemen
Tulihevonen
Irish
Vieras
« Vastaus #16 : 09.03.2007 19:18:13 »

Minä olen keskenäni aika ääripää rahankäytön suhteen (ja laitetaan tämä lause kaksosuuteni piikkiin..)

2. huoneessa minulla on  kuu kauris sekä  jupiter vesimies.

Minä haluan paljon kaikkea mistä minulle tulee turvallinen olo. Johonkin aikaan minulla oli todella monta tiliä, kolme käyttötiliä, yksi korkeakorkoinen "tuottotili" sekä kaksi sellaista tiliä, joille meni automaattisesti joka kuussa tietty summa käyttötileiltäni, toinen oli omani ja toinen yhteinen poikakaverini kanssa.

Osaan siis olla todella laskelmoiva näissä raha-asioissa, varsinkin kun sain vuoden välein kaksi isohkoa perintöä (ensin isäni; nettosin eniten meidän perheessä koska olin ainoa alle 18v. ja sitten isäni äidin)...

Noh.

Sitten on tämä  jupiter vesimies joka todellakin luottaa siihen että kaikki tapahtuu kuin itsestään - ei huolen häivää - voi törsäillä - ja lainailla kelle tahansa.. Maailmankaikkeus antaa takaisin ja raha on luotu kiertämään!

Minulla vaihtelevat nämä pihiys ja törsäri-kaudet ihan mielialan mukaan.. Olen valmis paiskimaan töitä hulluna saadakseni jonkun tietyn summan kokoon, mutta sitten toisaalta olen valmis elämään pelkällä riisillä pitkänkin aikaa, jotta saan vaan laiskotella..  Smiley Wink

Raha ei ole minulle mikään big deal. Aina se on riittänyt ja tuleekin riittämään. Mutta kyllä se luo sellaista turvallisuuden tunnettakin, toisaalta jos sitä tulee yhtäkkiä tosi paljon niin siitä vaan ahdistuu.
tallennettu
sangviinikko
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #17 : 09.03.2007 20:18:19 »

Jännä juttu. Kaikki menee mitää tuleekin. Oli kyse sitten isoista tai pienistä summista..
Ihmiset KUVITTELEVAT tarvitsevansa niin paljon kaikenlaista kunnes huomaavat, että olivat väärässä.
Ihminen tarvitsee loppupeleissä aika vähän.
Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot. Wink
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Jasca
Vieras
« Vastaus #18 : 10.03.2007 12:46:34 »

Tavallaan raha on nyky-yhteiskunnassa välttämätön, mutta rahalla ei ole muuta arvoa kuin se, jonka itse sille annamme. Raha on siis energiaa, jota käytetään sekä hyvään että pahaan. Itse olen viime aikoina ihmetellyt henkisissä piireissä esille tullutta rahan ahneutta ja alkanut äänestää jaloillani. Ymmärrän, että duunarin on leipänsä tienattava, mutta en kykene ymmärtämään miksi henkisen ihmisen on elossa pysyäkseen hankittava yhdessä viikonlopussa sama kuin minä kuukauden työllä. Ilman muuta kohtuullinen hinta kursseista on ihan paikallaan, mutta nämä perustelut siitä, että "onhan parantajankin elettävä" eivät oikein enää kuulosta vakuuttavilta näillä hinnoilla. Vaikuttaa enmmän siltä kuin lääkärilakon aikana lekurit valitti, kun ei ollut varaa ostaa toista purjevenettä niin on saatava lisää palkkaa. Vaan jospa se uusi purjevene sitten on henkisyyden edellytys joillekin. Mulle raha merkitsee sitä, että kaikki menee mikä tulee ja riittää, kun on katto pään päällä ja leipää pöydässä.  Smiley

OK! Tunnustan! Olen monta kertaa sanonut, että minäkin taidan ruveta pitämään huuhaa-kursseja, kun sitten ei tarttis tehdä kuin neljä päivää kuukaudessa duunia ja leipä olis sillä pöydässä. Se mahdollisuus on siis meillä kaikilla, joten edellä oleva mielpide oli vain kateellisen panettelua.   2funny
tallennettu
maallikko
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #19 : 10.03.2007 17:24:30 »

Vastasin että välttämätön paha ( olikohan tuollaista vaihtoehtoa? ), mutta mietin myös vaihtoehtoa; "Voisihan sitä enemmänkin olla". Mutta se enemmän onkin sitten heinähäkillinen, että voisi ostaa omakotitalon ja harrastella kaikenlaista tarvitsematta mennä leivän perässä töihin. Vielä en ole sellaisessa tilanteessa, että minun harrasteluista maksettaisiin minulle. Kukahan palkkaisi minut ihmettelemään luontoa puolestaan? 2funny

Onneksi on vakituinen työ ja sellaiselta alalta, että tätä minun työtä ei voi viedä Kiinaan tai Intiaan. Kuluttamisesta noin yleensä sen verran, että huomasin muutama vuosi sitten, että minulla on kaikkea. Sen jälkeen lakkasin ostelemasta tavaroita vain siksi, että olisi mukavaa omistaa tuollainenkin. Nykyään ostan vaatteita/tavaraa lähinnä siksi, että en tule toimeen ilman ko. vaatetta/kapistusta. Lenkkareista on aika jättämässä, ne on listalla seuraavana.
tallennettu

Kerralla kristityksi, sano akka kun virsikirjan söi.
Elämänilo
Astroholisti

Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille

Profiili
« Vastaus #20 : 10.03.2007 19:52:53 »

Kuluttamisesta noin yleensä sen verran, että huomasin muutama vuosi sitten, että minulla on kaikkea. Sen jälkeen lakkasin ostelemasta tavaroita vain siksi, että olisi mukavaa omistaa tuollainenkin.

Hei "maallikko"

Turhan ostelun olen minäkin lopettanut
- enemmän tavaraa olen ulos vienyt,
kuin sisään tuonut

Feng Shuin kautta olen oppinut paljon
- kun antaa jotain pois,
antaa tilaa jollekin uudelle

smittenElämänilo    smitten

tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #21 : 11.03.2007 14:31:08 »

Feng Shuin kautta olen oppinut paljon
- kun antaa jotain pois,
antaa tilaa jollekin uudelle

Tässä on minustakin paras Feng Shuin opetus, olen myös alkanut katsoa hankintojani sillä silmällä, että mistä luovun, jos ostan tämän. Viime ap-kartallani oli Pluto IC:llä ja vuoden aikana luovuin aika suuresta määrästä vanhoja vaatteita yms. tavaraa, laitoin myyntiin kirpparille ja lahjoitin hyväntekeväisyyteen. Uudella ap:lla on Skorppari-nousu ja -kuu askendentilla, sama tahti saisi puolestani hyvinkin jatkua. Smiley

Rahaan ylipäätään sain uutta näkökulmaa joskus aikanaan, kun ekaa kertaa törmäsin Sanaya Romanin ja Duane Packerin kirjoihin, mm. Raha ja elämäntehtävä. Nykyisin ajattelen rahaa lähinnä energian muotona, on tärkeää pitää se liikkeessä ja virtaamassa eikä kerätä keräämisen vuoksi. Hankin rahalla mieluummin kokemuksia kuin omaisuutta, esim. matkailun kautta.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Jasca
Vieras
« Vastaus #22 : 12.03.2007 13:04:05 »

Nykyisin ajattelen rahaa lähinnä energian muotona, on tärkeää pitää se liikkeessä ja virtaamassa eikä kerätä keräämisen vuoksi. Hankin rahalla mieluummin kokemuksia kuin omaisuutta, esim. matkailun kautta.
Tässä olen Ajatuksen kanssa samoilla linjoilla. Olen aivan surkea shoppailija, koska en juuri koskaan löydä tarpeellisia tavaroita. Mielestäni esim. jokin esine saattaa olla erittäin kaunis ja ehkäpä joskus harvoin jopa tarpeellinen (vaikka maljakko), mutta en osta sitä koska en tarvitse. Mielestäni se saa olla kaunis kaupan hyllyllä tai jonkun muun kotona. Ei minun ole pakko sitä omaan kotiini kantaa. Voihan tämä liittyä keski-ikään, että kaikki tarpeellinen on jo tullut hankittua ja pikemminkin yritän päästä turhasta krääsästä eroon. Mutta esim. matkailu avartaa tai jos saisi mahdollisuuden pistäytyä kuulennolla. Siihen voisin laittaa rahaa, koska se olisi uniikki juttu.      2funny    Hullu kun olen...      uglystupid2   Vaikka olenkin..    kauris
tallennettu
kaiko
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #23 : 12.03.2007 15:19:47 »

En kaipaa miljoonia, mutta toivon että edes joskus saisin maksettua kaikki laskut ja velat pois, ja ostaa lapsilleni jotain kivaa. Ja olisi hauskaa joskus päästä ostoksille, ihan muuten vain ja ostaa jotain nättiä, ilman että pitäisi hiki päässä katsella hintalappuja, ja joutua sitten kärsimään kun erehtyy ostamaan alennusmyynnistä 10 euron puseron...
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #24 : 14.03.2007 23:13:44 »

Minulle on aina ollut tärkeää se, että selviän itse.

Rahaa ei koskaan ole oikeastaan ollut säästössä, mutta ei velkaakaan.
Sillain on hyvä olla.

Raha on luotu kierrättämistä varten. Se mikä on itseltä pois, on jollekin toiselle.
En sure siis rahan menettämistä. Ihmettelen miten jotkut ihmiset pihistelevät, vaikka sitä on.

Turvan keinotekoinen symboli.

Oikeastaan olen oppinut myös asian näin: Jos olen tehnyt jonkin ammatin eteen kauheasti työtä/opiskelua ja teen sen työn hyvin. Jos se työ vie minulta suuren osan energiaani, olen TODELLA ansainnut rahan. Ja minulla on lupa myös sitä joskus vaikka vähän tuhlatakin omaksi ilokseni. Ainakin nyt vanhempana.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Pokaga
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #25 : 25.03.2007 18:22:00 »

Rahalla saa hyödykkeitä, toki on joitain muitakin vaihdon välineitä, mutta raha varmasti yleisin ja helpoimpia. Rahalla saa välillisesti myös tunteita, mutta suoraan ne eivät minulle ole suhteessa. Siksi en pidä rahaa niin suuressa arvossa. Minulle myös statusasiat eivät, varsinkaan rahan kautta, ole niin merkityksellisiä, eli se, että on hienompi auto tai kännykkä kuin naapurilla. Se, että arvottaa ihmisiä moisten asioiden perusteella, sen sijaan kertoo enemmän ihmisestä kuin se, millainen auto, kännykkä tai tietokone hänellä sattuu olemaan. Smiley
tallennettu

Aurinko Vesimies
Askendentti Leijona
Kuu Kauris
Sininen rytminen käsi
Asterix
Vieras
« Vastaus #26 : 25.03.2007 23:43:33 »

Mitä raha sinulle merkitsee? Oletko tuhlaaja vai pihi vai siltä väliltä?
Mikä kartalla voisi kertoa noista asioista?

Vastasin, että
Paljon, rakastan rahaa! enkä pyytele anteeksi. Cheesy

Rahalla ei saa onnea ja rakkautta,
mutta se tekee helpommaksi ja mahdollistaa aika pitkälle
saada tasapainoinen elämä
ja tasapainoinen elämä taas henkiseen hyvinvointiin
henkinen hyvinvointi taasen aitoon onneen ja rakkauteen. Wink

Tosin tuon kaiken voi saada ilman rahaakin,
mutta tie voi olla sressaavampi ja hankalampi,
kun iso osa energiasta menee päivittäiseen selviytymiseen
kuin onnen ja rakkauden todeksi elämiseen. Wink

Tosin myöskin jotkin ihmiset ovat
niin kertakaikkisen kykenemättömiä, etteivät osaa
käyttää maallista rikkautta
henkisen rikkauden hankkimiseen/ylläpitoon. Smiley

aurinko kaksoset:lle raha väline kommunikaatiossa ja seurustelussa
ihmisten kanssa.
Sitten en kyllä tiedä, mikä kartallani tekee sen,
että rakastan luxusta? idiot2
Minulla ei ole edes  kauris :ta kartallani.. Grin
« Viimeksi muokattu: 25.03.2007 23:48:09 kirjoittanut Sasha » tallennettu
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #27 : 26.03.2007 09:57:19 »

"enemmänkin sitä voisi olla"
Raha yksi paha joka aukaisee ovia, mahdollistaa monia asioita, mutta joka on kaksi teräinen miekka  Sad se sokaisee.
Hyvinkin vähälläkin tulee toimeen, kuhan selviää peruselin kustannuksista ja silloin tuo luovuuskin auttaa pärjäämään... raha on mielestäni asenne kysymys, kaikesta saa ongelman jos tahtoo...
jopa siitä, jos sitä on niin paljon, ettei p...lle taivu  2funny ei kyllä kokemusta, mutta sivusta olen päivitellyt joskus näiden ihmisten elämän ongelmien pienuutta (ei kuitenkaan yleistettynä!) Muistelisin myös kuulleeni joskus vanhan sanonnan, jotta raha ja rakkaus ei kulje samasta ovesta  Lips Sealed
Olisi kiva tavoittaa rahatilanne jossa ei tarvitsisi murehtia yhtään peruselämis kustannusten suhteen... tämä olisi realistinen kohdallani ilman lainasta johtuvia velvoitteita. Tosin ilman lainaa elämän puitteet olisivat hieman toisenlaiset  angel
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #28 : 26.03.2007 10:00:34 »

Olen löytänyt Jaspiksen toivoman systeemin ja sitä kasvattaen, varmaankin pääsee piakkoin keskittymään henkisiin harrasteisiin jne. Onneksi en ole laittanut mitään yhden kortin varaan. Sitä voisi jopa kutsua johdatukseksi, mitä löytää ja samalla aina muistaa, heh, olen itse luonut koko tämän illuusion, että elän kolmannessa ulottuvuudessa, että tarvitsen tämän aineellisen "rajoituksen"=raha ja muu?!

Tosin jo sitä ennen voi toteuttaa asiaa mielen voimalla. Rikkautta ovat myös kokemukset, ihmiset, oivallukset.

Matkat jousimieshengelle tärkeitä, niihin on rahaa saatu uppoamaan.  angel
« Viimeksi muokattu: 26.03.2007 10:02:40 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Sun73
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #29 : 26.03.2007 11:32:51 »

Ilman sitä en tule kyllä toimeen,rakastan shoppailua  smitten
Ja matkoihin tälläkin uppoaa rahaa  Cheesy Onneks mulla  mars kauriissa, se taitaa onneks hillitä mun tuhlaamista  Grin

Oinas73
                       askendentti kuu jousimies
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  

Siirry: