cancer
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #15 : 09.03.2007 19:05:45 » |
|
Ilman rahaa ei pärjää, kun Suomen talvessa kuitenkin tarvitsee katon päänsä päälle. En kuitenkaan osaa kuvitella, mitä tekisin lottovoitolla. Kamala huoli sellaisen rahamäärän sijoittamisesta niin, ettei se ihan häviäisi tuuleen. Suuren rahamäärän kanssa olisi ihan eri ongelmat kuin jokapäiväisen kitkuttamisen kanssa. Tulisikohan sitä vainoharhaiseksi? Esim. ei voisi koskaan tietää, onko joku ystävä rahojeni kanssa vai minun. Kuinkahan paljon se nousisi hattuun. Sitäkään ei voi etukäteen tietää. : No, eipä ole niitä ongelmia.
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko-Rapu Nousu-Kaksonen Keltainen galaktinen siemen Tulihevonen
|
|
|
|
sangviinikko
|
|
« Vastaus #17 : 09.03.2007 20:18:19 » |
|
Jännä juttu. Kaikki menee mitää tuleekin. Oli kyse sitten isoista tai pienistä summista.. Ihmiset KUVITTELEVAT tarvitsevansa niin paljon kaikenlaista kunnes huomaavat, että olivat väärässä. Ihminen tarvitsee loppupeleissä aika vähän. Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.
|
|
|
tallennettu
|
"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
|
|
|
Jasca
Vieras
|
|
« Vastaus #18 : 10.03.2007 12:46:34 » |
|
Tavallaan raha on nyky-yhteiskunnassa välttämätön, mutta rahalla ei ole muuta arvoa kuin se, jonka itse sille annamme. Raha on siis energiaa, jota käytetään sekä hyvään että pahaan. Itse olen viime aikoina ihmetellyt henkisissä piireissä esille tullutta rahan ahneutta ja alkanut äänestää jaloillani. Ymmärrän, että duunarin on leipänsä tienattava, mutta en kykene ymmärtämään miksi henkisen ihmisen on elossa pysyäkseen hankittava yhdessä viikonlopussa sama kuin minä kuukauden työllä. Ilman muuta kohtuullinen hinta kursseista on ihan paikallaan, mutta nämä perustelut siitä, että "onhan parantajankin elettävä" eivät oikein enää kuulosta vakuuttavilta näillä hinnoilla. Vaikuttaa enmmän siltä kuin lääkärilakon aikana lekurit valitti, kun ei ollut varaa ostaa toista purjevenettä niin on saatava lisää palkkaa. Vaan jospa se uusi purjevene sitten on henkisyyden edellytys joillekin. Mulle raha merkitsee sitä, että kaikki menee mikä tulee ja riittää, kun on katto pään päällä ja leipää pöydässä. OK! Tunnustan! Olen monta kertaa sanonut, että minäkin taidan ruveta pitämään huuhaa-kursseja, kun sitten ei tarttis tehdä kuin neljä päivää kuukaudessa duunia ja leipä olis sillä pöydässä. Se mahdollisuus on siis meillä kaikilla, joten edellä oleva mielpide oli vain kateellisen panettelua.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
maallikko
|
|
« Vastaus #19 : 10.03.2007 17:24:30 » |
|
Vastasin että välttämätön paha ( olikohan tuollaista vaihtoehtoa? ), mutta mietin myös vaihtoehtoa; "Voisihan sitä enemmänkin olla". Mutta se enemmän onkin sitten heinähäkillinen, että voisi ostaa omakotitalon ja harrastella kaikenlaista tarvitsematta mennä leivän perässä töihin. Vielä en ole sellaisessa tilanteessa, että minun harrasteluista maksettaisiin minulle. Kukahan palkkaisi minut ihmettelemään luontoa puolestaan? Onneksi on vakituinen työ ja sellaiselta alalta, että tätä minun työtä ei voi viedä Kiinaan tai Intiaan. Kuluttamisesta noin yleensä sen verran, että huomasin muutama vuosi sitten, että minulla on kaikkea. Sen jälkeen lakkasin ostelemasta tavaroita vain siksi, että olisi mukavaa omistaa tuollainenkin. Nykyään ostan vaatteita/tavaraa lähinnä siksi, että en tule toimeen ilman ko. vaatetta/kapistusta. Lenkkareista on aika jättämässä, ne on listalla seuraavana.
|
|
|
tallennettu
|
Kerralla kristityksi, sano akka kun virsikirjan söi.
|
|
|
|
Ajatus
|
|
« Vastaus #21 : 11.03.2007 14:31:08 » |
|
Feng Shuin kautta olen oppinut paljon - kun antaa jotain pois, antaa tilaa jollekin uudelle Tässä on minustakin paras Feng Shuin opetus, olen myös alkanut katsoa hankintojani sillä silmällä, että mistä luovun, jos ostan tämän. Viime ap-kartallani oli Pluto IC:llä ja vuoden aikana luovuin aika suuresta määrästä vanhoja vaatteita yms. tavaraa, laitoin myyntiin kirpparille ja lahjoitin hyväntekeväisyyteen. Uudella ap:lla on Skorppari-nousu ja -kuu askendentilla, sama tahti saisi puolestani hyvinkin jatkua. Rahaan ylipäätään sain uutta näkökulmaa joskus aikanaan, kun ekaa kertaa törmäsin Sanaya Romanin ja Duane Packerin kirjoihin, mm. Raha ja elämäntehtävä. Nykyisin ajattelen rahaa lähinnä energian muotona, on tärkeää pitää se liikkeessä ja virtaamassa eikä kerätä keräämisen vuoksi. Hankin rahalla mieluummin kokemuksia kuin omaisuutta, esim. matkailun kautta.
|
|
|
tallennettu
|
Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone) Asc Kauris Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
|
|
|
Jasca
Vieras
|
|
« Vastaus #22 : 12.03.2007 13:04:05 » |
|
Nykyisin ajattelen rahaa lähinnä energian muotona, on tärkeää pitää se liikkeessä ja virtaamassa eikä kerätä keräämisen vuoksi. Hankin rahalla mieluummin kokemuksia kuin omaisuutta, esim. matkailun kautta. Tässä olen Ajatuksen kanssa samoilla linjoilla. Olen aivan surkea shoppailija, koska en juuri koskaan löydä tarpeellisia tavaroita. Mielestäni esim. jokin esine saattaa olla erittäin kaunis ja ehkäpä joskus harvoin jopa tarpeellinen (vaikka maljakko), mutta en osta sitä koska en tarvitse. Mielestäni se saa olla kaunis kaupan hyllyllä tai jonkun muun kotona. Ei minun ole pakko sitä omaan kotiini kantaa. Voihan tämä liittyä keski-ikään, että kaikki tarpeellinen on jo tullut hankittua ja pikemminkin yritän päästä turhasta krääsästä eroon. Mutta esim. matkailu avartaa tai jos saisi mahdollisuuden pistäytyä kuulennolla. Siihen voisin laittaa rahaa, koska se olisi uniikki juttu. Hullu kun olen... Vaikka olenkin..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
kaiko
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #23 : 12.03.2007 15:19:47 » |
|
En kaipaa miljoonia, mutta toivon että edes joskus saisin maksettua kaikki laskut ja velat pois, ja ostaa lapsilleni jotain kivaa. Ja olisi hauskaa joskus päästä ostoksille, ihan muuten vain ja ostaa jotain nättiä, ilman että pitäisi hiki päässä katsella hintalappuja, ja joutua sitten kärsimään kun erehtyy ostamaan alennusmyynnistä 10 euron puseron...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #24 : 14.03.2007 23:13:44 » |
|
Minulle on aina ollut tärkeää se, että selviän itse.
Rahaa ei koskaan ole oikeastaan ollut säästössä, mutta ei velkaakaan. Sillain on hyvä olla.
Raha on luotu kierrättämistä varten. Se mikä on itseltä pois, on jollekin toiselle. En sure siis rahan menettämistä. Ihmettelen miten jotkut ihmiset pihistelevät, vaikka sitä on.
Turvan keinotekoinen symboli.
Oikeastaan olen oppinut myös asian näin: Jos olen tehnyt jonkin ammatin eteen kauheasti työtä/opiskelua ja teen sen työn hyvin. Jos se työ vie minulta suuren osan energiaani, olen TODELLA ansainnut rahan. Ja minulla on lupa myös sitä joskus vaikka vähän tuhlatakin omaksi ilokseni. Ainakin nyt vanhempana.
|
|
|
tallennettu
|
Nousu Skorpioni (Jousimies) Chiron Skorpioni Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu Kuu Kalat Pluto ja Saturnus Leijona Jupiter Jousimies Mars Neitsyt Neptunus Vaaka Uranus ja Ceres Kaksonen
Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu Kiinalainen Rotta Kelttiläinen Omenapuu
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
Pokaga
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #25 : 25.03.2007 18:22:00 » |
|
Rahalla saa hyödykkeitä, toki on joitain muitakin vaihdon välineitä, mutta raha varmasti yleisin ja helpoimpia. Rahalla saa välillisesti myös tunteita, mutta suoraan ne eivät minulle ole suhteessa. Siksi en pidä rahaa niin suuressa arvossa. Minulle myös statusasiat eivät, varsinkaan rahan kautta, ole niin merkityksellisiä, eli se, että on hienompi auto tai kännykkä kuin naapurilla. Se, että arvottaa ihmisiä moisten asioiden perusteella, sen sijaan kertoo enemmän ihmisestä kuin se, millainen auto, kännykkä tai tietokone hänellä sattuu olemaan.
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko Vesimies Askendentti Leijona Kuu Kauris Sininen rytminen käsi
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #26 : 25.03.2007 23:43:33 » |
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 25.03.2007 23:48:09 kirjoittanut Sasha »
|
tallennettu
|
|
|
|
*Kide*
|
|
« Vastaus #27 : 26.03.2007 09:57:19 » |
|
"enemmänkin sitä voisi olla" Raha yksi paha joka aukaisee ovia, mahdollistaa monia asioita, mutta joka on kaksi teräinen miekka se sokaisee. Hyvinkin vähälläkin tulee toimeen, kuhan selviää peruselin kustannuksista ja silloin tuo luovuuskin auttaa pärjäämään... raha on mielestäni asenne kysymys, kaikesta saa ongelman jos tahtoo... jopa siitä, jos sitä on niin paljon, ettei p...lle taivu ei kyllä kokemusta, mutta sivusta olen päivitellyt joskus näiden ihmisten elämän ongelmien pienuutta (ei kuitenkaan yleistettynä!) Muistelisin myös kuulleeni joskus vanhan sanonnan, jotta raha ja rakkaus ei kulje samasta ovesta Olisi kiva tavoittaa rahatilanne jossa ei tarvitsisi murehtia yhtään peruselämis kustannusten suhteen... tämä olisi realistinen kohdallani ilman lainasta johtuvia velvoitteita. Tosin ilman lainaa elämän puitteet olisivat hieman toisenlaiset
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
^^Queen Nefertiti^^
|
|
« Vastaus #28 : 26.03.2007 10:00:34 » |
|
Olen löytänyt Jaspiksen toivoman systeemin ja sitä kasvattaen, varmaankin pääsee piakkoin keskittymään henkisiin harrasteisiin jne. Onneksi en ole laittanut mitään yhden kortin varaan. Sitä voisi jopa kutsua johdatukseksi, mitä löytää ja samalla aina muistaa, heh, olen itse luonut koko tämän illuusion, että elän kolmannessa ulottuvuudessa, että tarvitsen tämän aineellisen "rajoituksen"=raha ja muu?! Tosin jo sitä ennen voi toteuttaa asiaa mielen voimalla. Rikkautta ovat myös kokemukset, ihmiset, oivallukset. Matkat jousimieshengelle tärkeitä, niihin on rahaa saatu uppoamaan.
|
|
« Viimeksi muokattu: 26.03.2007 10:02:40 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ »
|
tallennettu
|
You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
|
|
|
|
|