Äänestys
Kysymys: Mitä raha sinulle merkitsee?
Välttämätön asia - 34 (47.9%)
Paljon, rakastan rahaa!!! - 7 (9.9%)
Ei mitään, en kaipaa mammonaa - 5 (7%)
En oikein tiedä - 7 (9.9%)
Enemmänkin sitä voisi olla - 18 (25.4%)
Äänestäjiä yhteensä: 50

Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitä raha sinulle merkitsee?  (Luettu 21164 kertaa)
0 jäsentä ja 7 vierasta katselee tätä aihetta.
Freyja
Vieras
« Vastaus #30 : 26.03.2007 11:39:06 »

Turvan keinotekoinen symboli.

Oikeastaan olen oppinut myös asian näin: Jos olen tehnyt jonkin ammatin eteen kauheasti työtä/opiskelua ja teen sen työn hyvin. Jos se työ vie minulta suuren osan energiaani, olen TODELLA ansainnut rahan. Ja minulla on lupa myös sitä joskus vaikka vähän tuhlatakin omaksi ilokseni. Ainakin nyt --

... yksin eläessä

Enemmänkin sitä voisi olla  tickedoff

mutta kun olen shoppaillut kerran, unohdan koko rahan olemassa olon enkä tiedä yhtään mitä tililläni on... lakkaa kiinnostamasta kun loppuu eskapismi  Grin
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #31 : 26.03.2007 15:25:40 »

Jupiterini ensimmäisen syklin aikana, siis vapaana :Smiley
raha merkitsi minulle kolmea asiaa:

riippumattomuutta, matkoja ja kirjoja!  Cheesy

Jupiterin toisen syklin aikana
raha merkitsi minulle

turvaa, osana yhteiskunnan ratasta ja kotia.  smitten

Nyt kun kolmas jupiterin jakso on pyörähtänyt
niin onpa turkasen mielenkiintoista... :Smiley
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
pluto
Kanta-astroilija

...miau...

Profiili
« Vastaus #32 : 27.03.2007 11:42:41 »

Tämä on kyllä taas niitä ikuisuuskysymyksiä minulle.

Olen työtön yksinhuoltaja ja mulla on niin vähän rahaa, että jokainen ostos täytyy tarkasti miettiä.
Tammikuusta lähtien olen joutunut säästämään jo ennestäänkin pienistä ruokamenoistani, että selviän jotenkin touko-kesäkuun syntymäpäivät-vappu-äitienpäivä-valmistujaiset -rahareiästä. buck2

Olen lähettänyt nöyriä pyyntöjä yläkertaan, ettei mikään kodinkone, saatika miltei välttämätön auto nyt hajoa. Olen suoraan sanoen tosi kusessa jos esim. pesukone hajoaa, tässä taloyhtiössä on kaikki pesutupavuorotkin varattu aina jo jotain kuukautta etukäteen.

Rahasta on tullut minulle hyvin tärkeä asia elämässäni siitä yksinkertaisesta syystä, ettei sitä ole.
Lomamatkasuunnitelmia on turha tehdä. Reikikurssi kiinnostaisi, mutta kun se maksaa kuukauden ruokaostosten verran. Tammikuussa miltei suutuin tyttärelleni kun se mokoma meni yhtäkkiä kasvamaan ulos talvivaatteistaan joiden luulin menevän vielä tämän talven. Cheesy

Silti en halua mennä töihin tällä hetkellä, en ainakaan oman alani töihin, koska silloin olen aina iltaisin niin tyhjiin puristettu, etten jaksa enää kunnolla tehdä edes normaaleja kotiaskareita.
Tyttäreni on vasta ensimmäisellä luokalla, enkä keksisi mitään hoitopaikkaa hänelle kesäloman ajaksi, jos olisin töissä silloin.
Mielummin olen hänen kanssaan kotona. Vaikka sitten köyhänäkin.

Siksi toisekseen niistä pätkätöistä joita saan tehdäkseni saa jokseenkin surkeaa palkkaa, joka menee sitten opintolainen lyhennykseen tai pakollisiin hankintoihin, eikä voi edes uneksia matkoista tms.

En myöskään koskaan ole voinut kuvitellakaan hakeutuvani alalle, josta saa hyvän liksan, mutta joka ei muuten miellytä.
Joten ihan oma valinta tämä köyhyys kaikessa kurjuudessaankin on.

Toisaalta nyt olen huomannut myös saavani aina jostain vähän rahaa kun sitä tarvitsen.
Mietin esim. äskettäin kannattaako minun laittaa rahojani Helokkiöljykapseleihin, kun ne maksavat yli 15 € purkki. Onko niistä oikeasti olennaista hyötyä? Silläkin rahalla kun pienperhe syö pari päivää.
Lähetin "yläkerralle" viestin, että jos Jumala katsoo, että minun kannattaa niitä popsia, niin voisiko hän järjestää jostain niihin rahat. Ja mieluiten vielä tasan 15 €, etten voi käsittää viestiä väärin ja käyttää rahoja johonkin muuhun tarvitsemaani. Wink
Mummoni löi minulle pari päivää myöhemmin käteen 16 euroa ja 20 senttiä "bensarahaa" kaupassakäymisestä ja muusta asioilla käymisestä.  Shocked
Ostin helokit. Maksoivat 16 euroa ja rapiat...

Juu, että tämmöisiä mietteitä nousi esiin.
Jotenkin tällä hetkellä uskon, että kaikki järjestyy jotenkin.
Koetan luottaa elämään.
Löydän mielenkiintoisen työn ja tyttärelle löytyy hoitopaikka, jos niin tarvitsen.
Koen, että juuri nyt on aika vaan olla ja miettiä, että mikä todella merkitsee minulle elämässä. Kun aika on oikea, alkaa tapahtua.
Ja jos joku päivä minulla on niin paljon rahaa, ettei sitä täydy koko ajan miettiä, aion totta vie nauttia kaikesta siitä, mitä se mahdollistaa!
tallennettu
Freyja
Vieras
« Vastaus #33 : 27.03.2007 16:45:35 »

Lainaus
Mummoni löi minulle pari päivää myöhemmin käteen 16 euroa ja 20 senttiä "bensarahaa" kaupassakäymisestä ja muusta asioilla käymisestä.  Ostin helokit. Maksoivat 16 euroa ja rapiat...

mahtavaa  Grin tulipa hyvä mieli että pyyntö kuultiin  smitten
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #34 : 27.03.2007 18:09:22 »

Lainaus
Mietin esim. äskettäin kannattaako minun laittaa rahojani Helokkiöljykapseleihin, kun ne maksavat yli 15 € purkki. Onko niistä oikeasti olennaista hyötyä? Silläkin rahalla kun pienperhe syö pari päivää.

Lainaus
Lähetin "yläkerralle" viestin, että jos Jumala katsoo, että minun kannattaa niitä popsia, niin voisiko hän järjestää jostain niihin rahat. Ja mieluiten vielä tasan 15 €, etten voi käsittää viestiä väärin ja käyttää rahoja johonkin muuhun tarvitsemaani.

Lainaus
Mummoni löi minulle pari päivää myöhemmin käteen 16 euroa ja 20 senttiä "bensarahaa" kaupassakäymisestä ja muusta asioilla käymisestä. 
Ostin helokit. Maksoivat 16 euroa ja rapiat...

Hieno juttu Pluto! smitten

Mutta miten herran jumala Suomessa kaikki maksaa
niin paljon enemmän ja millä perusteella? uglystupid2

Ostin tänään Helokkiöljy-kapselit Gelée Royalella ja B12-vitaminilla
ja hintaa sillä oli 5,75 EUR.
Purkissa on 200 kpl ja vahvuus Nachtkerzenöl(helokki) 730 mg,
Gelée Royale 200 mg ja B12 1.6 mg (mikä on päivitäinen suositus B12-vitaminille täällä).

15 EUR elän 2 viikkoa syömällä pelkästään kotona
ja jos oikein nuukailee, eikä halua kaikkia lisukkeita,
niin 3 viikkoa helposti.

Palkkataso yleisellä tasolla on sama kuin Suomessa,
mutta eläminen ja ruoka huomattavan edullisempaa
ja verot pienemmät.

Silti tämä maa elää ja kukoistaa ja kaikki on
kaunista ja huoliteltua, eikä rempallaan tai auki revittynä.

tallennettu
pluto
Kanta-astroilija

...miau...

Profiili
« Vastaus #35 : 28.03.2007 12:00:00 »

Kuten joku 90-luvun alun hitti meni:

Suomi on euroopan kallein maa,
täällä kaikesta maksaa saa hunajaa...

Mutta jottei hintataso ihan vääristyisi, niin sanottakoon, että tuo ostamani helokkipurkki oli 400 kpl:n megatynnyri.
Pitoisuudet tosin ovat pienemmät kuin noissa itävaltalaisissa kapseleissa, mutta niinhän ne aina.
tallennettu
Atomi
Vieras
« Vastaus #36 : 28.03.2007 12:07:15 »

Mutta miten herran jumala Suomessa kaikki maksaa
niin paljon enemmän ja millä perusteella? uglystupid2
Suomi on kiltti maa, joka liittyi EU:iin ja otti käyttöön myös euron, kun isot sedät muualla Euroopassa sanoivat, että kilttien maiden pitää tehdä niin. Sitten kiltit suomalaiset nostivat kaikkia hintoja, koska rikkailla suomalaisilla oli vaikeuksia maksaa kovin pienen tuntuisia summia ostoksistaan. Nyt asia on korjattu ja kaupasta saa taas satasella täsmälleen saman verran tavaraa kuin markankin aikana. Kiltit suomalaiset ovat tästä hyvin onnellisia.
tallennettu
*yildirim*
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #37 : 28.03.2007 13:24:15 »

Mitä raha sinulle merkitsee? Oletko tuhlaaja vai pihi vai siltä väliltä?
Mikä kartalla voisi kertoa noista asioista?

Itse olen tyytyväinen tuloihini vaikka ne ovatkin varmaan alle yleisien keskitulorajojen. En kaipaa ylimääräistä rahaa, kunhan on koti ja mukavia ihmisiä ympärillä  Smiley
Ainoa asia johon mielelläni tuhlaisin kunnolla on matkustelu. Maailmassa on monta paikkaa johon matkustaisin mielelläni ja siihen tarvitaan rahaa. Itselläni on aina oltava säästössä jonkun verran rahaa pahan päivän varalle Smiley

kai tuo raha tässä elämässä on sellainen välttämättömyys jota ilman ei vain voi tulla toimeen. itse myönnän että saatan aina välillä tuossa omassa rahan käytössä heilahdella hieman ääripäästä toiseen...

onneahan raha ei tuo vaikka sitä olisi kuinka ja paljon silti jotenkin aina välillä ainakin itsestä tuntuisi että sitä näin 3 lapsen äitinä saisi olla välillä aina hiukan enenpi.
tallennettu

Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  

Siirry: