Hmmm.. Ketä minä olen sättinyt? Mielestäni puhuin ihan yleisellä tasolla.
Mun käsittääkseni ei kovin yleistä oo sanoa kaikkia henkisiä mestareita ja guruja jotenkin yksilöivää silti, vaikka puhutkin koko maailmankaikkeutta koskevia mestareita. Aidosti egottomia ihmisiä on, mutta koska et sitä tahdo käsittää, turha sulle on koittaa asiaa myöskään rautalangasta vääntää. Myös sun sisällä asustaa egoton persoona, jota sieluksi kutsutaan. Heti kun opit sitä kuuntelemaan niin tiedät mitä se egottomuus on. Se paistaa susta aivan liian selvään muutoin lävitse. Mä en kiellä millään tavalla sitä, etteikö jokainen ihminen saa olla juuri sellainen kuin haluaa, mutta jos mietitään universumin tasapainoisuutta, niin egoismilla se on kaikkein helpoin tuhota, ja se on konkretisoitumassa rakkaalla maapallollamme päivä päivältä enemmän (sodat, riidat, eläinlajien katoaminen, nälänhätä, ruoan epäpuhtaus = tarve tuottaa rahaa enemmän vähemmällä vaivalla = ego, jne..)
Mutta koska kimpaannut menemään henk.kohtaisuuksiin,
niin saanen tehdä henk.kohtaisen kysymyksen..?
En mä yhtään sen enempää henkilökohtasuuksiin menny kuin säkään
Jos oikein ymmärrän, mitä haluat viestittää, niin suurena henkisen tien kulkijana,
mahdollisesti jopa guruna, tai ainakin omasta mielestäsi parempana ihmisenä, Veskari,
sinulle ei liene ongelma hyväksyä kaikki ihmiset hyvinä, sellaisina kuin he ovat,
omasta mielestäsi egoistinkin.? :
Mä olen polullani todella alussa, joten en itseäni koe mitenkään erityisen suureksi tai guruksi tai mitään, jaan vain kokemuksiani niistä asioista joita olen saanut kokea, koska tiedän että kaikki eivät näitä kokemuksia tämän inkarnaationsa aikana tule kokemaan välttämättä ollenkaan ja toisaalta taas koen tämän elämän tehtäväkseni jakaa tietoa mahdollisimman paljon. Nään päivittäin paljon erilaisia ihmisiä, enkä koe heitä mitenkään eriarvoisiksi (toisin kuin sä esim. halvennat mua koko ajan?), jokainen sielu on todella arvokas ja tärkeä. Egoisti on tärkeä vaihe jossakin vaiheessa sielunelinkaarta ja jokainen meistä on sen joskus kokenut, mutta sitten seuraa vaihe jossa siitä on syytä laskea irti, koska tämä sielu tahtoo niitä kokemuksia mahdollisimman monelta kantilta, joista tämä paljon ihastusta sulta saava ego on yksi.
Viittaan RV:n alkuperäiseen ajatukseen.
Alkuperäinen ajatushan oli hyväksyä yksilön sisin sellaisena kuin se on, right?
JATKUU YLEISELLÄ TASOLLA:
Olen huomannut, että nykyajan rasistit ovat näitä "henkisen tien kulkijoita/hengellisisä"
ja nykyajan neekerit ovat kaikki ne, jotka eivät sovi heidän muottiinsa.
No ei siinä mitään, ihminen on tehnyt tuota kautta vuosisatojen
-keinot, välineet ja tavat vain muuttuvat ja mikä siellä puhuu takana..? :
EGO.Egosta ei pääse eroon sillä, että tekee siitä lyömä-aseen (synnin)
ja näkee sitä kaikissa muissa, mutta ei itsessä.
Koet sä itsesi jotenkin paremmaksi ihmiseksi sitten puhumalla ja rankkaamalla ihmiset tiettyihin muotteihin? Mun mielestä suuremmalla mittakaavalla katsottuna yksikään ihminen ei eroa toisesta pisaraakaan. Toki fyysisellä mittapuulla katsottuna meitä on moneen junaan, mutta mitä syvemmin oppii ihmistä katsomaan sisälle, sen vähemmän niitä eroavaisuuksia on. Aina kun joku haastaa riitaa, silloin ollaan todella pintapuolisella tasolla katselemassa maailmaa, joka sekin on tietty ihan kivaa aikansa, mutta silti ah niin yksitoikkoista ja omaa napaa tuijottavaa. Tietenkin jokaisessa meissä on vikamme, ja ne on opittava hyväksymään, mutta sen asian eteen kun voi tehdä paljon enemmänkin kuin vain hyväksyä, niin miksi ihmeessä sitten yrittää syyttää muita siitä, jos he eivät (enää) halua olla riippuvaisia joistakin "maallisista mammonista"? En siis sano (koska itsekin omistan mm. Bossin housuja ja Lacosten paitoja yms.) etteikö ole kiva omistaa tavaraa, mutta loppujen lopuksi miksi ihmeessä ilmaista statustaan sen kummemmin pöyhkeilemällä jollakin sellaisella jolla tekee vain naapurin kateelliseksi (mutta saa oman sielun kärsimään)?
Huomatkaa, että funda-kristittyilläkin on tapana huudella esim. kadehtimalleen ihmiselle,
kuinka jumalattoman syntinen hän on kaikkine niine tapoineen elää, omistaa tai työskennellä.
Saman ilmiön näkee myös täällä.
Kun jollain toisella on jotain mikä itseltä puuttuu, niin se, jolla on, on egoisti
ja hänen kimppuunsa voi hyökkiä, -kaikella henkisyydellä ja sen nimissä.
Kuten sanoin, en kadehdi yhtään sun kaltasia tai ketään muitakaan ihmisiä jotka haluavat elää himoiten kaikkea egon suomaa hyödykettä. Ei multa myöskään sitä puutu, joten sekin teoria meni siinä
Hieman suosittelen avartamaan sitä maailmankatsomusta niin ei oo niin hirvittävän pieni se piiri jossa pyörii
Mielestäni aitoa puhtaan hengen tilaa eikä tietä saavuteta/kuljeta sillä
että pyrkii kadottamaan/kieltämään oman egonsa.
Käytännössä kun se vain tahtoo muuttua pesäpallomailaksi käteen,
jolla hutkia niitä, joita oma, hey..!
EGO ei kestä.
Se kuitenkin on ainoa tapa valitettavasti. Egosta kun pääsee irti saavuttaa sen (joskus pitkän matkan päästä) jo raamatussakin kuvatun "pääsyn taivaaseen". Ei sitä täysin voi kadottaa se on täysin totta, mutta silloin kun oppii ymmärtämään että sen sanomat asiat eivät ole oikein niin ollaan totuutta jo huomattavasti lähempänä.
Väitän, että näitä aitoja henkisen tien kulkijoita, jotka pystyvät
hyväksymään kaikki ihmiset varallisuudesta, luonteenpiirteistä
tai vaikkapa korkeasta elämisentasosta huolimatta sellaisina kuin he ovat
vetämättä herneitä nenään ja kuuntelevat kiinnostuneina, eivätkä hetkahda suuntaan tai toiseen,
vaikka ajatus/tyyli/tapa/luonteenpiirre/what ever olisi erilainen ja jotain sellaista,
mitä hän ei itse toteuta elämässään, on hyvin, hyvin vähän koko maailmassa.
Sinällään mielenkiintoisia ajatuksia kyllä, mutta valitettavasti sulla itselläsi on sen verran pieni tuo näkemys asiasta että vaikea on ymmärtää miksi paasaat asiasta niin suurella innolla? On totta että näitä ihmisiä on vielä todella vähän maailmankaikkeudessa, mutta niitä kuitenkin on olemassa. Ensimmäinen sellanen jonka jokainen jossain tasolla tuntee itsessäänkin on tämä meidän oma Jumalamme, riippumatta siitä missä ymmärryksessä sen käsittää ja millä nimellä. Ei hänellä ole egoa, ja hyvinhän tuo on pärjännyt. Jos sillä ois ego, ei tätä maailmankaikkeutta olisi ollut olemassa enää pitkilleen, koska se haluais sen kaiken vain ja ainoastaan itselleen, miks ihmeessä kenenkään muun pitäisi saada nauttia siitä.
Egohan on se, joka reagoi sen toisen egoon.
Jaa, no näkemys tuokin.
Komppaan Basilikaa siinä, että egosta ei eroon pääse, mutta sen kanssa voi oppia elämään
ja ottaa sen hyvät puolet käyttöön ja tunnistaa sen huonot puolet.
Toisaalta joo, toisaalta ei. Kuten oon sanonut, niin siitä pääsee eroon tavalla jossa sen vaientaa tekemästä päätöksiä omassa elämässään, jolloin tuo sanomasi pitää paikkansa.
Väitän, että moni ns. egoisti on lähempänä tasapainoista jumaluutta
kuin moni ns. henkinen ihminen. Kysymys on siitä, että hyväksyy sen itsessään
ja kokee, että on hyvä juuri sellaisena kuin on
Mä taas väitän et kaikki oikeasti henkiselläpolulla kulkevat ovat huomattavasti lähempänä Jumaluutta kuin yksikään egoisti, joka ei sitä omalta itseltään edes huomaa olevan olemassa. Ego on siis se minä minä asenne, siitä irti päästäneet taas ajattelevat muutakin kuin itseään.
-eli päästään kiinni tuohon RV:n alkuperäiseen ajatukseen syväotteella.
[/color]
Muutenhan tämä ketju olisi vinoutunut ironiaksi,
että "olen ihan hyvä sellaisena kuin olen ja tuo ei ole,
koska hän mielestäni egoisti kaikkine noine juttuineen.
Olen hyvä sellaisena kuin olen = minä en kaipaa mitään muuta/muutoksia
ja en koe häviäväni kenellekään toiselle vertailussa,
eikä mielenrauhaani kukaan toinen/erilainen voi järkyttää. Lähinnä ironiaksi noi kaikki sun väitteet joka tapauksessa oon joutunu ottaa, kun näkemykset asiasta ovat kuitenkin niin kaukana siitä mitä on kokemuksen kautta tullut itselle. Se jos mikä on sitä egoismiä, ja ajoittain se mullakin puskee vielä pintaan, mutta aika hyvin sen kans alkaa päästä jyvälle asioista kun huomaa millon se puuttuu peliin. Jokaisen mielenrauhaa voi järkyttää kun on tarpeeksi tehokas elämäntuli, huomasin sen tuossa miitin yhteydessä varsin hyvin. Hitler lienee oivallinen esimerkki siitä mitä tehokkaalla elämäntulella voi saada aikaiseksi.
Mutta kuten sanottua, kukaan ei ole toista parempi sieluntasolla. Fyysisellä ruumiillisella tasolla taas eroja on suuria, mutta niiden vertailuun yleensä tarvitaan se ego, ja kuten sanottua en koe mitään tarvetta vertailla ihmisiä näiden perusteella, vaikka kovasti sä yritätkin siihen suuntaan koko ajan mua ajaa. Kokeile ihmeessä joskus hieman hellittää egostasi niin saattanet hieman edes ymmärtää mistä puhun. Muutoin toivon erittäin antoisaa syksyä sinne euroopan vauhdin hurmaan. Suotta me riidellään asioista, koska näkemyserot ovat liian suuret ymmärtääksemme koskaan toistemme näkökantoja. Ymmärsin että olet tulossa pikkujoulujen aikaan tänne, joten voisin sulle antaa pienen näytteen egottomasta sielustasi, josko se hieman avaisi ymmärrystä omasta itsestäsi paremmin, mut se vaatii hieman rankempia järjestelyitä. Katsotaan nyt sitten.