Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: oikeudenmukaisuus  (Luettu 10162 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Ave^^
Vieras
« : 02.09.2009 15:31:11 »

Mikä astrologiassa kertoo oikeudenmukaisuudesta ja moraalista?  saturnusjousimies ?

Tuota vahvuus-kysymystä pohtiessani löysin yhden asian mikä siinä tuntuu minulle hyvin selvältä. Se, että moraaliton ihminen ihminen on silmissäni automaattisesti heikkosieluinen. Vahvalla ihmisellä on selkärankaa pysyä oikeudenmukaisena kaikesta huolimatta. Ihanteeni on vielä se, että vahva ihminen pystyy kantamaan sen paskan mikä hyvien ihmisten niskaan aina kasataan ja pysyä yhä oikeudenmukaisena. Todellisuus kuitenkin varmaankin puhuu aivan toista. Joku sanoi joskus mulle, että sulla taitaa olla korkea moraali. Miten niin korkea? Monien asioiden pitäisi olla kaikille itsestäänselvyyksiä.  Wink Tuo kommentti nimittäin tuli esille keskustelussa, jossa joku oli varannut yksityisen kokeen opettajalta ja vain jättänyt sitten ilmoittamatta menemättä sinne. Pitäisi nyt sen verran kunnioittaa toista ihmistä että edes ilmoittaisi.. Olin vain hieman ihmeissäni, sillä en ollut tajunnut että joku voi oikeasti tehdä niin. No, nykyään niitä tyyppejä on tullut vastaan enemmänkin. Jokaisella ties mitä syitä. Onhan ne syytkin välillä ihan hyväksyttäviä.. No joo, en tullut tästä puhumaan.
Harvinaisen osuvaa on numerologia kohdallani tässä ollut, kun syntymäpäivästäni laskettu tarot-kortti on justice, ja toisissa pakoissa strength.  Cool Juuri nuo kysymykset.. Tajusin tuossa juuri senkin, että vaikka olen aina ajatellut että nämä isäni kasvatusjutut ovat olleet itsekkyys-teemaa, sillä niin hän on niistä puhunut. Mutta tajusin, että todellisuudessa ne ovat aina oikeudenmukaisuuden teemaa.
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON

Profiili
« Vastaus #1 : 02.09.2009 19:14:09 »

Olen itse pohdiskellut samojen asioiden kanssa työelämässä.

Mutta astrologisesti tulee mieleen vahva 9. huone ja toki se  jousimies, mutta itse en kyllä allekirjoittaisi, että kaikki Jouskarit / saatikka nousu-Jouskarit olisivat oikeudenmukaisia. Ennemminkin vahvalla 9.huonepainotuksella ihminen omaa tietyn oikeudenmukaisuuden.

Saturnus taas on ennemmin se moraali, ja sanoisinkin että jos henkilöllä on paljon Saturnuksen huonoja aspekteja niin hän oppii aikaa myöten kunnioittamaan sääntöjä ja omaa hieman moraalia, jos kehitys menee hyvin. Jos taas kehitys menee huonosti, henkilö joutuu lain kanssa vastatusten jo nuorena ja siitähän seuraa vain katkeruutta ja pahimmassa tapauksessa henkilö ajaa itsensä rikolliskierteeseen.

Lisään vielä, että Jousimies aurinkomerkkinä ehkä ajaa vahvimmin oikeudenmukaisuuden asiaa yhteiskunnassa, ja myös he työelämässään vaativat oikeudenmukaisuutta kuin muut merkit.
« Viimeksi muokattu: 02.09.2009 19:17:14 kirjoittanut Kaurisenergiaa » tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Mamie
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #2 : 02.09.2009 21:03:16 »

Eikös vaakakin ole oikeuden puolustaja? Moraalista en tiedä, mutta haluaa, että kaikkia kohdellaan tasapuolisesti.

Itselläni todella korkea moraali tärkeissä asioissa ja ysihuoneessa on kuu, merkurius, juno ja vesta. Saturnus askendantilla.
tallennettu

Aurinko vaaka 10.
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 02.09.2009 21:16:30 »

Minä olen siis  aurinko kauris ja  aurinkoni hallitsija saturnus  jousimies sijaitsee 9.huoneessa. Olen erittäin oikeudenmukainen, minusta lähes millään ei ole niin paljon merkitystä kuin tasa-arvolla ja moraalilla ja olen valmis tekemään paljon töitä ja esim. kärsimäänkin oikeuden tähden esim. työpaikoilla, kun olen ajanut muiden oikeuksia. Vapaa-ajalla työskentelen myös esim. ihmisoikeusjärjestössä ja esim. kouluissa olen aina ollut ajamassa muiden oikeuksia hallituksissa sun muissa. Eli siis vaikka koen olevani oikeudenmukainen, niin myös näen paljon vaivaa näiden asioiden eteen. Varmastikaan vaakakuppia ei paljon ainakaan kevennä  venus vesimies 12.h aspect_squ pluto skorpioni 7h...

Yleisesti ottaen kuitenkin minusta Jousimiehet eivät välttämättä edusta sellaista asioiden ajamista välttämättä - minun kokemukseni mukaan useat jousimiehet ovat enemmän sellaisia ajattelijoita ja pohtijoita, mutta eivät välttämättä sitten hirveän aktiivisia varsinaisesti ajamaan mitään tai näkemään suuresti vaivaa tai kärsimystäkin jopa jonkun moraalisen asian tähden (Jupiterin kirous. Grin).
« Viimeksi muokattu: 02.09.2009 21:18:01 kirjoittanut Ebenia » tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 02.09.2009 22:07:12 »

Kuu vesimiehessa jakaa oikeutta ainakin Sepon mukaan.
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 03.09.2009 10:11:54 »

Oikeustaju on mielestäni hieman erilainen eri merkeillä. Esim. itse välitän mitä suurimmassa määrin eettisis-moraalisista asioista ja että asiat menevät oikeudenmukaisesti. Ehkä se on sitten tuo Mars Vaa´assa tai Kuu 11. huoneessa, joiden kautta minut vedetään mukaan esim. erilaisiin riitatilanteisiin, jossa joku osapuoli automaattisesti odottaa minun asettuvan hänen puolelleen. Näissä tilanteissa kuitenkin toimin pelkällä puolueettomalla logiikalla, jossa en salli itseäni vedettävän toisten lokaan. Jos minusta kerran tehdään jokin välitysmies (tai tässä tapauksessa nainen), niin yhtäkään osapuolta en jätä kuuntelematta. Kerron myös mielipiteeni siitä, miten tilanteessa minun mielestäni voisi toimia, joskin riitapukarit harvemmin tasapuolisia mielipiteitä kaipaavat, ainoastaan tukea omille näkemyksilleen. Toisinaan on vaikea edes ottaa kantaa toisten ihmisten riitoihin, kun selkeästi ulkopuoliselle valehdellaan toisesta, eivätkä totuutta asian laidasta voi tietää muut kuin riitapukarit itse. Moni kaveri lienee pettynyt minuu, kun OIKEASTI piittaan enemmän totuudesta ja oikeudesta kuin siitä, että kaveria tuetaan tilanteessa kuin tilanteessa, silloinkin kun hän toimii väärin.

Entäs sitten ihmistyyppi, joka on kova vaatimaan itselleen oikeuksia, mutta ei muiden oikeuksista välitä tuon taivaallista?

tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 03.09.2009 12:03:12 »

Pidän itseäni oikeudenmukaisena ihmisenä  Smiley
Liekö 11.huoneen painotus sitä? Tai jupiterin ja saturnuksen yhtymä vaa'assa?
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #7 : 03.09.2009 15:13:43 »

Minulla on ystävä aurinko  jousimies joka omaa todella vahvan moraalin ja oikeudentajun, asiat jotka hän kokee oikeiksi saavat hänet kyllä automaattisesti myös toimimaan siten, joten ei jää vain puheeksi tai ajatuksen tasolle moraalis-eettisiksi pohdinnoiksi  Smiley. Hänellä on myös  mars  aspect_con  jupiter ja jos hän näkee jotain epäoikeudenmukaista ympäristössään (eläin jota kohdellaan kaltoin, ihminen hädässä kadulla) niin hän on ensimmäisiä väliintulijoita.
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 04.09.2009 00:02:52 »

Tule apuun Nummela.
 saturnus/vastuuntunto,vakaumus,omatunto,viisaus
 jupiter /filo-sofia (viisaus),uskonto,laki
 uranus/ vapauden ja totuuden arvostus
 neptunus/ ihanteellisuus,kokonaisuuksien ja yhteyksien tajuaminen,sosialismi
 pluto/arvot,normikäyttäytyminen,kutsumus

Tanhuan kurssilta:  chiron aspect_opp pluto /ehdottoman totuudellinen

Mutta kuten kaikilla planeetoilla,onhan näilläkin kääntöpuolensa.
Jos yhtymä kuvaa subjektiivista toimintaa,niin kuvaako oppositio objektiivista toimintaa?
Kun vastapuoli on näkyvissä?
11 huone on sosiaalidemokraattien huone.
Aatteena oikeudenmukaisuus?
Vesimiehen perinteinen planeetta on  saturnus.
Rikkailta köyhille vaikka varastaen?
Ja oliko se  saturnus  vaaka:n esoteerinen? hallitsija.
Jakaa tasan onnen lahjat.Hengen lahjat.

11 huoneessa tavaraa.
 jupiter kalat aspect_squ askendentti jousimies
 jupiter chiron aspect_opp uranus pluto
ja kyllä sitää vääryyksiin reagoi.
Tuo Aven mainitsema välinpitämättömyys näkyy kyllä joka paikassa.
Täälläkin.Ei vaivauduta vastaamaan.
Ei edes sitä että kuule älä höpäjä,pieleen meni.
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #9 : 04.09.2009 09:38:53 »

Tuota jäin  aspect_conaspect_opp jäin pohtimaan, yhtymä on kuitenkin energinen ja saa asioita aikaan kun se Mars-tyyppinenkin on. Oppositio ja Vaaka hmm, keikkuu ja kaipaa tasapainoa kahden asetelman välille.
 Ystäväni siis ei esimerkiksi noissa tilanteissa kun näkee jotain tapahtuvan ympäristössä edes ajattele, hän vain menee ja tekee kun taas mä itse olen sellainen että jään miettimään liiaksi mikä on homman nimi ja joskus mietin liikaa enkä tee mitään Grin. Huomaan että jos en anna tilaisuutta itselleni jäädä analysoimaan ja miettimään turhia vaan heitän ajatukset syrjään mustakin on silloin sellaisissa tilanteissa todellista apua. Myöhemmin mua harmittaa että miksi mä en tehnyt mitään.

Minulla on  pluto  aspect_opp  merkurius (8. huone) ja puhuessa varsinkin olen totuuden torvi, enkä hallitse hienotunteisuutta. Se varmaan vaikuttaa myös siihen että jos mä jään Merkuriusmaisesti tuumimaan asioita syvällisesti 8. huoneen kaavan mukaan, niin se voi jäädä pohdinnan tasolle eikä löydä energiaa toimimiseen.
 Muuten mulla on 11. huoneessa  mars Leijonassa. 9. huoneessa venus ja chiron aurinko. Mä arvostan totuutta kyllä.

tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #10 : 04.09.2009 13:46:42 »

Lilli toi esille hyvän pointin siitä miten oikeustaju voi tosiaan olla erilainen.

Itselläni taas tärkeintä ovat reiluus ja kunnia, enemmänkin kuin sellainen puhdas eettinen oikeudenmukaisuus. Ja yksinkertaisesti se, että jos jotain luvataan, se myös pidetään. Otetaan vaikka nyt tämä tapaus:

Opiskelija-asuntoyhtiö oli sopinut majoittavansa taloonsa euroopan nuorten olympiafestivaalin kilpailijoita. Tapahtumaan oli kuitenkin vielä puolitoista vuotta kun juuri peruskorjattuun taloon otettiin uudet asukkaat vuokralle. Vuokrasopimuksen laatimisen yhteydessä laadittiin erillinen sopimus, jossa asukkaat sitoutuivat tyhjentämään asuntonsa tavaroistaan vajaan kuukauden ajaksi. Yhtiö tarjosi ilmaista tavaroiden säilytystä täksi ajaksi, ja tietenkään vuokraa ei tarvinnut maksaa tuolta kuukaudelta. Näin ollen asukkailla oli runsaasti aikaa valmistautua tavaroiden tyhjentämiseen tai sitten vaihtoehtoisesti uuden asunnon etsimiseen. Itse muutin siinä vaiheessa, että oli vuosi aikaa tähän tapahtumaan. Vuokrasopimuksen sai myös ilman mitään ongelmia kieltäytyä allekirjoittamasta, jos tyhjentämisajatus tuntui itselle mahdottomalta, ja näin pystyi jatkamaan jonotusta myös tämän yhtiön muihin taloihin.
Kuitenkin, kuukausi ennen kuin asunnot olisi pitänyt tyhjentää, joku asukas keksi laista porsaanreiän, jonka mukaan tällaisten sopimusten tekeminen on laitonta. Silloin alettiin valittaa siitä, kuinka hankalaa opiskelijoiden on hankkia uutta asuntoa, ja kuinka on kohtuutonta vaatia tyhjentämään kaikki asunnosta. Monet kieltäytyivät lähtemästä.

Tällainen on mielestäni todella mautonta ja moraalitonta. Joku voisi sanoa tästä, että tuollainen sopimus on epäoikeudenmukainen, ja että asukkaiden toiminta on siten oikeutettua. Mutta minä en voi antaa arvoa tuollaisille ihmisille, sillä ei heidän kanssaan pysty tekemään sopimuksia, sillä ei voi luottaa siihen että he pitävät ne jonkin yllättävän ulospääsyn ilmaantuessa. Oikein on mielestäni se, että jos jokin tuntuu epäoikeudenmukaiselta, siihen reagoidaan heti sopimusta tehtäessä, ei vasta sitten kun on itselle otettu kaikki hyödyt ja pitäisi nyt oma osansa sopimuksesta pistää täytäntöön.
tallennettu
aeiouyäö
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #11 : 06.09.2009 19:17:00 »

No mä ainakin yritän olla oikeudenmukainen, ja mielestäni olenkin.Mulla ei oo ysissä muuta kuin vesta.Ja sitte vahvimpana planeettana kartalla on Neptunus, sitten Uranus ja Pluto.
tallennettu

Aurinko-venus-yhtymä skorpionissa, 1.huone

Kuu Jousimiehessä, 2.huone

Mars-MC-yhtymä leijonassa

Merkurius-nousumerkki-yhtymä Vaa'assa
asboo
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #12 : 06.09.2009 20:38:50 »

Tanhuan kurssilta:  chiron aspect_opp pluto /ehdottoman totuudellinen

Mulla sattuu olemaan tuo oppositio:
 chiron jupiter  aspect_opp  pluto venus, huoneet 12-6

Olen aika totuudellinen, mutta yritän kyllä joskus venyttää viimeiseen asti, ettei sitä totuutta tarvisi sanoa, etenkin jos on kyse itsestä. Myös ryhmässä ollessani yritän suojella sen jäseniä.

Muistan kerran koulussa isossa ryhmässä yksi oppilas(tais olla  oinas  :Smiley ) kieli opettajalle, että muutama henkilö on poissa yhteisestä liikuntapäivästä, jossa olisi pitänyt olla paikalla. Saamarin kielikello  tickedoff
Mutta mulla onkin tavaraa 7.huoneessa ja eniten vaakaa kartalla, joten olen aika me-henkinen.
tallennettu

Aurinko Skorpioni, nouseva härkä, kuu kaksonen
Ave^^
Vieras
« Vastaus #13 : 08.09.2009 18:00:11 »

Nimittäin, onko kukaan koskaan tavannut ihmistä, joka kuvaisi itseään epäoikeudenmukaiseksi?
Totta.  Grin
Mutta siinä on kuitenkin eroa, kuinka tärkeänä oikeudenmukaisuutta ihminen pitää, kuinka paljon hän valmis luopumaan omasta hyvinvoinnistaan sen eteen, ja sitten taas siitä kuinka tärkeätä kunniallinen käyttäytyminen on ihmiselle.
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #14 : 08.09.2009 18:31:37 »

Nimittäin, onko kukaan koskaan tavannut ihmistä, joka kuvaisi itseään epäoikeudenmukaiseksi?
Totta.  Grin
Mutta siinä on kuitenkin eroa, kuinka tärkeänä oikeudenmukaisuutta ihminen pitää, kuinka paljon hän valmis luopumaan omasta hyvinvoinnistaan sen eteen, ja sitten taas siitä kuinka tärkeätä kunniallinen käyttäytyminen on ihmiselle.

Niin ja myös tosissaan siinä, että missä mielessä se oikeudenmukaisuus on tärkeää. Yhtään oinaita leimaamatta, tiedän monta tällaista (rakasta) Oinas-ihmistä, joille oikeus ja oikeudenmukaisuus on kaikki kaikessa, kun kyse on heistä.  Grin Jos jossain muualla jollekin toiselle sattuu jotain niin "Elämä on". Wink
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: