Olen Tommin ja hänen äitinsä kanssa mukana.
Tommilla on ollut hyvin vaikea vaihe.Tuli angiina,siihen perään sitten flunssa,josta tuli keuhkokuume.Tommilla on taipumus siihen,keskosena syntyneenä,ja muutenkin.
Oltiin sairaalassa.Löytyi veristä vakava bakteeri tulehdus lisäksi,joka oli viedä mennessään.
Tommi sanoi,että ruumis haluaisi kuolla,mutta sielu ei sitä halua.Pyysi,että pitäisin hänen sielustaan kiinni.Pidinkin, istuin Tommi sylissä ne kaksi kriittistä vuorokautta.
Päästiin kotiin sairaalalaitteiden kanssa.Tommi on edelleen tipassa,on minun luonani.Heikko on,ei juuri puhele.
On odottanut nyt iltaista hoitoa,luottaa ehdottomalla varmuudella siihen.On "satavarma"että saa ruokahalua,ja vahvistuu.On laihtunut valtavasti.
Tommin äidin lääkäri määräsi vuodelepoon.
Lääkäri käy päivittäin Tommin luona.On ihmetellyt suoraan Tommin selviämistä,mutta se sielu ei halunnut pois.Syynä siihen Tommi sanoi"äiti itkisi ja vauvalle tapahtuisi pahaa".
Tommi toivoi illalla poltettavaksi kynttilöitä hoidon aikana,ja on katsellut kun asettelen niitä valmiiksi.Haluaa saunaan.Tommin isä vie saunaan ja eräs kummipappa on apuna siellä,kun on se tippateline.
Vähän minua itketti Tommin toivomus"Kun kirjoitat sansai palstalle,niin toivo,että palstalaiset lähettäisivät äidille iloisia ajatuksia,ettei itkisi koskaan enää vuokseni".