Huomenta Samille ja aivan kaikille.
Aamuvarhaisella syntyi Tommin pikkusisko,joka voi hyvin."Terhakka neitonen" oli lastenlääkäri sanonut.Ennenaikainen,mutta siihen nähden hyvän kokoinen 2.900gr ja 48sent.
Illalla jännättiin nukkumaan mennessä ehtiikö isä mukaan synnytykseen työmatkalta.Tommi sitä eniten mietti,aikoi puhua Samin kanssa tilanteesta.Oli puhunut ja pyytänyt hidastamaan tyttöä hiukan.Tehosi.Lähdin viemään äitykkää viiden jälkeen,johon asti nukkui makeasti.Isukki oli jo sairaalan pihalla odottamassa hermona.Kun Äitykkä näki Isukin,niin lapsivesi alkoi lorisemaan iloisesti.
Sitten oli hiukan kiire jo.Sinne menivät synnyttämään ja minä vääntelin käsiäni käytävällä,enkä tiennyt mihin menen,menin autolle.Matkalla jo kuulin tytön syntyneen,ja olevan kunnossa.
Tommi heräsi kun kotiinnuin,sanoi vain rauhallisena"Veitkö äidin,olihan isi"Kerroin tytön jo syntyneen terveenä ja voimissaan.
Sitten en muista tarkasti,kun tuli joku pyörremyrsky tupaan,mitä tapahtui.Kuitenkin se pyörremyrsky ampaisi ulos.Se vilisti pitkin mökkikylää,ja huusi "Se on syntynyt,se syntyi,on iiihaaan teerrveee.Koirat juoksi perässä,ja haukkuivat vimmatusti.
Sitten se myrsky pyyhkäisi mökin ohi,sieppasi pyörän ja suuntasi mummun luokse,minäkin sieppasin pyörän ja kanferi pullon ,ja kaahasin perään.
Uusi mylläkkä alkoi,mummuhan ei aavistanut mitään.Kanferi oli tarpeen.Mummu jäi soittelemaan sairaalaan,Tommi suuntasi terveyskeskukseen,ja minä leipomaan maailman suurinta täytekakkua.Niin,Tommi aikoi käydä kertomassa terveyskeskuksessa uutiset,ja ilmoittamassa sinne kirjoihin ja kansiin sisarensa.Minulle antoi tehtäväksi kirjoittaa tänne ja leipoa kakkua,niin paljon,että kaikille kahvittelijoille riittää.Sen teenkin ja liitelen osittain ilmassa.
Tyttö on kuulema aivan punainen,johon Tommi"ahaa,iloinen lapsi siis"
SAMI Synnytys meni minuutti aikataulun mukaan,joka oli kuin etukäteen laadittu.Kuten kerroin Tommi oli keskustellut sielusi kanssa,että isi ehtisi synnytykseen.Niinhän se oli,että isi sanoi sairaalanpihalla ollensa minuutin pari ennen meitä. Kaikki on hyvin,aivan kaikki. Tommi ei unohda koskaan tätä kaikkea,en minäkään.
Paljon sisältyi tähän vuoteen,mutta ei ne unohdu,se kaikki on meissä.Kiitos.Me jatkamme matkaa.