Sivuja: 1 ... 4 5 [6]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Henkinen tasapaino ja pahantahtoiset ihmiset  (Luettu 46762 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #75 : 09.10.2009 09:18:38 »

Ei ole maata, ilman taivasta. Ei valoa, ilman varjoa.
Ihmisessä on kaikki puolet ja niin sen pitää olla... hyvin harva (korostan sanaa "hyvin") kykenee puhtaasti elämään hyvyyden ja valon tiellä... historiassa on taatusti em. kuinka hyvä ihminen onkin peto toiselle.

Jos olisimme humaaneja mennen tullen, emme olisi ihmisiä, emmekä elukoitakaan... olisimme jotakin, mikä ei ole  pallomme elämään kuuluvaa  Shocked

Paha voi olla hyvää, hyvä voi olla pahaa. Pahassa pisara hyvää ja hyvässä pisara pahaa... em. luonnon karsinta valikoi parhaat yksilöt suvunjatkoon (paha?) ja taas riippuvuussuhde lapseen, estää sen kehittymisen (hyvä?).

Kaikesta saa kaikkea... vääntämällä ja katsomalla eri kulmasta. Kuka on oikeassa? Oikeasti?

Oma kokemus "valaistumisesta", jos nyt sellaiseksi tahdon asiaa kutsua... irrottauduin ahtaasta suhteesta, joka esti jopa näkemästä, kuinka ahdasta oli. Tämä aiheutti hyvin paljon pimeän riehaantumista... näin tilanteen niin, että kun "palvelin" tiettyä "pimeää" tarkoitusta ja poistuessani näyttämöltä, se aiheutti tyhjiön ja osoitti tavallaan negatiivisen vaikutuksen selvemmin. Antoi perspektiiviä kaikille, hetkellisesti ja asian eri tavalla tarkastelu voi joskus olla hyvinkin kivuliasta  Sad kaikki ei siihen suostu ja siksi sainkin aikani vaikka mitä niskaani... sitä en avin ymmärrä, millä tavalla se muka olisi minulle tehnyt ajatuksen kaiken palauttamiseen sellaiseksi kuin mitä se oli?  idiot2
Ymmärsin siis puheenne valon aiheuttaman pimeyden nje. asian näin. Eli ei varsinaisesti aiheuta vaan osoittaa siellä pimeässä olevat tomupallon ja muun ryönän. Pimeys nyt sinällään voidaan meinaan jakaa turvalliseen ja mukavaan pimeään (peiton alla kaverin kanssa) tai sitten toiseen ääripäähän (vastentahtoinen ja epämukava tila).

Mene ja tiedä... perspektiivejä on niin monta, kuin on katsojaakin...  angel
tallennettu
mesolet
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #76 : 09.10.2009 15:21:56 »

Hedelmällinen keskustelu  Cool

Lukuisia viestejä takaperin kysyttiin, miksi minua kiinnostavat kenenkään muiden mielipiteet tekemästäni valinnasta.
Ei kiinnostaneetkaan, sain siis puhelun tuntemattomalta soittajalta joka  hurmoksellisen paatoksen vallassa yritti estää minua (sävy oli varsin uhkaava) tekemästä sitä mihin olin lupautunut.

Hiljaa asiasta sitävastoin oli mahdoton olla, oli mitä suurimmassa määrin julkinen asia  smitten

Voisiko joku selittää yhden ihan perusasian: miksi keskustelu ja asioiden analysointi on tai olisi voihkimista ja valittamista? Miksei keskustelu voi olla vain keskustelua?

Oman ismivapaan vakaumukseni ja kokemukseni mukaan meille annetaan jatkuvasti elämässä haasteita, ja mitä paremmin haasteista selviämme sen isompia ja vaikeampia haasteita vastaisuudessa annetaan. Olen itse kokenut myös miltä tuntuu kun maassamakaavana potkitaan, siis kun menee todella huonosti ja kun pyydät henkimaailmasta apua, vastaat pahaan hyvällä ja anteeksiannolla... niin  armoa ei anneta yhtään (ainakaan juuri siinä kohtaa) vaan sinua koetellaan lisää. Uskon siis itse, että sellaisen tilanteen tarkoituksena on oivaltaa, että kaikki on vain harhaa eikä meitä voi kukaan lopulta haavoittaa, sillä sielutasolla olemme haavoittumattomia.

Toinen oppi on se, että on luotettava siihen, että jokainen meitä vastaan hyökkäävä saa oppia nämä samat asiat omassa tahdissaan, eikä meidän tarvitse huolehtia "kostamisesta", siis ei tarvitse huolehtia toisen yksilön karmantiestä. Tosin siinä kohtaa tulee vastaan se kaikkein vaikein läksy ainakin minulle: missä kohtaa terve itsepuolustus loppuu ja missä kostaminen alkaa  buck2 Siis missä kulkee se veteenpiirretty viiva itsensä rankaisemisen ja hyväntahtoisuuden/toisten rakastamisen välillä  idiot2 Jälleen tulee sattuneesta syystä mieleen Dalai Lama ja Tiibetin kansa..........
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #77 : 09.10.2009 16:35:01 »

Hedelmällinen keskustelu  Cool

Yleensä tulee, kun vääntää ensin. Grin 2funny

Lukuisia viestejä takaperin kysyttiin, miksi minua kiinnostavat kenenkään muiden mielipiteet tekemästäni valinnasta.
Ei kiinnostaneetkaan, sain siis puhelun tuntemattomalta soittajalta joka  hurmoksellisen paatoksen vallassa yritti estää minua (sävy oli varsin uhkaava) tekemästä sitä mihin olin lupautunut.

No kun tätä mietin, että mikä hemskatti tuon jutun takana on,
mutta jos joku päättää selvittää numerosi ja soittaa sinulle kertoakseen mielipiteensä
tekemisistäsi, niin kyllähän kysymyksessä on silloin joku pahasti päävikainen uglystupid2
ja silloin kuin luuria kiinni vaan ja jos jatkaa niin poliisille ilmoitus häirinnästä. police

Ei tuollaisesta tarvitse edes piitata. Tongue
tallennettu
mesolet
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #78 : 09.10.2009 16:54:47 »

Juu, no lopulta se luuri oli ihan pakko lyödä korvaan, vaikka kohtelias luonteeltani olenkin (yritän aina viimeiseen asti ymmärtää vastapuolen argumentointia, huutoskaboja välttäen)  smitten

Siis siinä vaiheessa kopsahti korvaan kun tämä ihminen alkoi repiä räävitöntä pilkkaa aiheesta, josta ei itse ymmärrä todellakaan yhtään mitään, ja jonka minä hallitsen todella hyvin, itsekriittisestikin arvioiden  coolsmiley

Mutta tällä hyökkääjällä oli oma lehmänsä ojassa, jotain, ties mitä kalavelkoja maksamatta, ja polttoaineena pahimmanlaatuinen tätienergia, joka pelottavan usein paisuu hysteriaksi: keinoja kaihtamatta kohti päämäärää  2funny

Eräs tuttuni,  vanhempi herra joka on toiminut aikanaan samalla alalla tokaisee tällaisten naisten kohdalla aina söpösti (ja tokaisi nytkin) että: "se (raivoava nainen) taitaa olla vanhapiika?" Siis herra on lähes ysikymppinen, todellinen herrasmies jonka puheessa piikit esitetään harkiten Smiley
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #79 : 09.10.2009 16:59:00 »

kysymys.

miten merkittäviä yhteiskunnallisesti ovat henkilöt, jotka sinua on kiusailleet? onko presidenttejä, kuninkaita, diplomaatteja, työnantajia, Mestareita, kuuluisuuksia? jos ei mitä väliä?
? miksihän pohjimmiltasi olet koko sopassa? itse sain tänään erään välittäjän kautta arvion, että auttamiseni tuo hyvää karmaa. niinpä kiusaajat on aika täysin poissa.  Kiss  Wink
« Viimeksi muokattu: 09.10.2009 17:00:34 kirjoittanut **Crystalline** » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Asterix
Vieras
« Vastaus #80 : 09.10.2009 18:24:55 »

Juu, no lopulta se luuri oli ihan pakko lyödä korvaan, vaikka kohtelias luonteeltani olenkin (yritän aina viimeiseen asti ymmärtää vastapuolen argumentointia, huutoskaboja välttäen)  smitten

Siis siinä vaiheessa kopsahti korvaan kun tämä ihminen alkoi repiä räävitöntä pilkkaa aiheesta, josta ei itse ymmärrä todellakaan yhtään mitään, ja jonka minä hallitsen todella hyvin, itsekriittisestikin arvioiden  coolsmiley

Grin
Voin kuvitella tilanteen.
 askendentti skorpioni;lle ei kyllä vtuilla kyllä helposti, etenkään jos ei ole puhtaita
jauhoja pussissa asiasta.
Onneksi lopetit sen puhelun, nimittäin yksi vika meissä  askendentti skorpioni;ssa on,
että meillä on tapana pyrkiä sanomaan se viimeinen sana ja mahdollisimman lamaannuttavasti,
vaikka  skorpioni mikään jäärä olekaan.
Toki mielessäni kuvittelen ja toivon inhimillisenä kostonhaluisena paskiaisena, :Smiley
että sanoit jotain hyvin tyhjentävää ja nasevaa, jota se piruparka pikku päällään joutuu
miettimään vielä kahdenkin vuoden päästä. Tongue

Ei se sinusta huonoa ihmistä tee, vaikka niin olet reagoinut. On aina isompi juttu
aloittaa tulitus kuin vastata siihen. Wink

Pakko myöntää, että pidän sinusta kirjoitustesi perusteella. Smiley
Ajattelen, että olet loistava tyyppi. Afro
Sinussa on tarpeeksi salaperäisyyttä, kiinnostavuutta ja selkeästi hyvin älykäs,
mistä kovasti pidän ihmisissä ja taidat olla aika tunteellinen loppupeleissä?
Mietin vain sitä, että mietit kovasti miksi joku/jotkin voi olla niin kamalia.
Veikkaisin, että luonnossa olet verrattain sympaattinen ja avoin
ja siksi saatat saadakin noita hyökkäyksiä.
Arvaisin, että luonnollinen sinä omaa valtavan sympatian muita kohtaan,
-saatat jopa taistella epäoikeudenmukaisuutta vastaan.

Sinun kirjoitus-minä on tunteellisesti kovempi, viileämpi ja "järjellisempi",
koska pystyt miettimään sanoja sanoina, miltä ne näyttää ja kuullostaa?

Tunnistan itseäni sinussa. Olet pitkään aikan tosi hyvä peili ja minä tykkään peilata
-huonojakin puoliani että opin käyttämään ne vahvuudkseni.
Kirjoitus-minäni on huomattavasti kovempi kuin luonnollinen silmästä silmään minä,
believe me. Smiley

Itseasiassa en aina pidä kyvystäni eläytyä muiden tilanteisiin, koska esim. töissä
se häiritsee pahasti, mutta myös yksityiselämässä, tiedätkö ne ihmiset, jotka tykkää
roikkua vahvassa ja symp-emp.tyypissä ja kuluttaa vain kuin joku energia-vampyyri  voimia?

Sinun menestyksesi on tod.näk. kiinni siitä, kuinka paljon uskallat elää itsekkäästi itsellesi
ja huomioit muut ihmiset, mutta pystyt sanomaan pystyssä päin,
että tämä tai tuo on hyväksi/ei hyväksi minulle ja jos se ei jotakuta miellytä,
niin sanomaan korrektisti ja ystävällisesti,
että toivottavasti sinä löydät oman juttusi, joka sopii parhaiten sinulle. Smiley

Mutta tällä hyökkääjällä oli oma lehmänsä ojassa, jotain, ties mitä kalavelkoja maksamatta, ja polttoaineena pahimmanlaatuinen tätienergia, joka pelottavan usein paisuu hysteriaksi: keinoja kaihtamatta kohti päämäärää  2funny

Eräs tuttuni,  vanhempi herra joka on toiminut aikanaan samalla alalla tokaisee tällaisten naisten kohdalla aina söpösti (ja tokaisi nytkin) että: "se (raivoava nainen) taitaa olla vanhapiika?" Siis herra on lähes ysikymppinen, todellinen herrasmies jonka puheessa piikit esitetään harkiten Smiley

Aina niillä on oma lehmä ojassa, miksi muuten vaivautua..?
Älä välitä, tiedä että olet fiksumpi ja se siitä.

Raivoava nainen on 99%:sti vanhapiika, tai toisin sanoen tyyppi, joka ei ole saanut
hetkeen tarpeenseensa. Cheesy Grin 2funny
Pätee itseenikin,  askendentti skorpioni tietenkin,  Tongue jos ei ole ollut kivaa seksiä viikkon
Veskarin tai jonkun rakastajan kanssa, niin alaa yläpää nipottamaan kummasti.  :Smiley

Yhdyn vanhemman herran melipiteeseen.
Sperman voimaa ei pidä aliarvioiman, onhan siitä tieteellistä näyttöäkin,
että naiset jotka saa annoksensa joka viikko, ovat psyykkisesti tervempiä
kuin naiset, jotka ei saa sitä. Wink

Senkin "haistaa" että onko saanut vai ei -oli mies tai nainen. Tongue
« Viimeksi muokattu: 09.10.2009 18:29:25 kirjoittanut Sasha » tallennettu
mesolet
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #81 : 09.10.2009 18:58:20 »

Edelleen haluaisin sanoa, että esimerkkeinä otin siis nämä tapaukset esiin koska aihe kiinnostaa  smitten

En tiedä voiko tätä ihan "sopaksikaan" kutsua, kun näitä tapauksia on tosiaan kaksi  smitten
Toinen soitti yhden puhelun ja toinen kirjoitti täysin nimettömänä herjaviestin. Nyt tuntuu jo että papukaijana tätä toistan  2funny 2funny

Ensimmäinen esimerkkihenkilö oli siis  "olet joko puolellamme tai meitä vastaan" -tapaus. En ole koskaan minäkään ymmärtänyt miksi pitäisi olla vain yksi "puoli" valittavana, siksi en siis myöskään ole sitoutunut senkummemmin uskontokuntiin kuin poliittisiin puolueisiinkaan. Joskus tuntuu että tällainen ärsyttää ihmisiä, siis että ryhmien, klikkien ja ismien ulkopuolelle jättäytyvä on jotenkin hahmoton ja vaarallinen yhteisön kannalta?  Sad

Siellä hiekkalaatikolla on ymmärrettävästi sinihaalaripukuisia ja punahaalaripukuisia, mutta aikuisten maailmaan ei minusta mustavalkoinen ajattelu sovi. Ja elämä opettaa kyllä kovallakin kädellä tarvittaessa huomaamaan, että on vain harmaan eri asteita. Toisaalta: ihmiskunnan koko historia on kurahaalarikertomus vallankäytöstä ja tasapäistämisestä... uglystupid2 "Sivistys" ja "demokratia" ei ole näitä inhimillisiä ilmiöitä onnistunut juurikaan kitkemään.  knuppel2 police

Pahantahtoinen käyttäytyminen siis minua kiinnostaa, myös jos se kohdistuu muihin kuin minuun (minä olen kokenut hyvin vähän tällaista). Eli pahantahtoisuus, vallankäyttö negaation kautta  yleensä on ilmiö, jota pohdin usein: mikä saa ihmisen kohdistamaan pahan olonsa tai turhautumisensa toisiin, usein lähes tuntemattomiin ihmisiin?  Undecided Vai onko sellainen primitiivistä käytöstä jota ei vain voi kitkeä ihmisestä?
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #82 : 09.10.2009 20:26:08 »

Kiitos viestin palauttamisesta Ebenia.  Smiley
Muutin kriittistä suhtautumistani topicin aloittajan viesteihin ja näin todellakin vain itseni
ja ymmärsin siten aloittajan motiivin topicille tiedon lisääntyessä.
Sallittakoon tämä, vaikka olen profiloitunut kovemman tyylin kirjoittajana.
Minullakin on tunteita kirjoituksieni takana, vaikka se ei aina esiin tulekaan.  coolsmiley

tallennettu
mesolet
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #83 : 09.10.2009 22:17:00 »

Ei valitettavasti apua luottamusmieheltä, asia ei ihan suoranaisesti liittynyt työtehtäviini ja puhelu tuli kotiin ja kännyyn  Sad
Mutta muut samassa projektissa mukana olleet kyllä auttoivat, joutuivat itse osin samantyyppisen painostuksen alaisiksi.
Se ilkkuminen (hiekkalootatyyliä "lällällää!") jonka päätteeksi mulle siis riitti oli tosiaan niin soopaa, täydellinen amatööri ja harrastelija lyttäsi ammatti-ihmistä kuin jossain släpstickkomediassa, että sanoin kii-tos ja huutis (huh miten pahasti olikin sanottu!!  2funny 2funny) ja se siitä sitten  angel

Myönnän sairastavani ylikorrektiussyndroomaa, en tingi faktoista enkä nöyräile, mutta väännän diplomatiaa aina vähän liian pitkälle, asetun siis ihan kybällä sen toisen asemaan vaikka mikä örkki olisi vastassa. Ja jos toinen puoli käyttää tätä hyväntahdonelettä väärin ja hyökkää kovemmin, niin SIINÄ vaiheessa iskee myrkkyhäntä  Wink Onneksi näitä tilanteita ei ole ollut monta  crazy2
tallennettu
Violette
Kanta-astroilija

Lips!

Profiili
« Vastaus #84 : 21.10.2009 10:28:14 »

Minusta taas tuntuu, että tuollaisissa tilanteissa pitää oppia luottamaan itseensä. Jos tietää toimineensa oikein, mutta silti tulee paskaa niskaan täysin ilman syytä, on tiedostettava, ettei kukaan voi oikeasti loukata sinua. Loukkaantumisen tunteet ovat vain omassa päässäsi, eikä niitä ole olemassa, ellet niitä itse ajattele.
tallennettu

aurinko neitsyt
 askendentti vaaka
 kuu rapu
 merkurius vaaka
 mars oinas
Sivuja: 1 ... 4 5 [6]
  Tulostusversio  

Siirry: