Äänestys
Kysymys: Mitä huuhaa-kursseja olet käynyt?
vaihtoehtohoitoalan kursseja
Enkeli- ja henkiopasleirejä
Korttikursseja
Kanavointikursseja
Astrologikursseja
Tai muita tähän liittyviä kursseja

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Huuhaa-kurssit  (Luettu 5925 kertaa)
0 jäsentä ja 9 vierasta katselee tätä aihetta.
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« : 19.09.2009 15:49:52 »

Huuhaata harrastan täydellä sydämellä, pienellä huumorilla ja skeptisyydelläkin.
En siis tarkoita sitä halaveerata. Sehän voi olla ihmisen evoluution pelastus. Tai sitten se on vain kaunis illuusio. Mutta vaikka usein olen ajatellut, mitä negatiivista se voisi tuoda ihmisen elämään, niin en löydä. Vai löytyykö? Mikä, kuka, mitkä miten voivat hyötyä tästä ajattelusta?

Paitsi, että jos joku meinaa sillä rikastua rahallisesti, eli viedä hyväuskoisilta rahat ilman todellista auttamisen tarkoitusta.

Ainakin minulle moni kurssi on antanut uudenlaista energiaa, väriä, sisältöä ja elämisen mielekkyyttä.  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Posti
Kohtuuastroilija
**

Toivo elää ja niin minäkin!

Profiili
« Vastaus #1 : 19.09.2009 19:59:02 »

Olen kerinnyt käydä useita erilaisia ja eriaiheisia kursseja. Nykyisin tuo rahastamisen meininki on selvästi lisääntynyt. Kerran muistan miettineeni pitkään miksi ihmeessä eräs työtön ja ilmeisen varaton ihminen oli tullut kurssille, joka oli jopa minun kukkarolleni kallis. Kurssin sisältö oli kuitenkin ihan peruskamaa, jonka olisi helposti voinut lukea kirjoista tai tiedon olisi saanut juttelemalla kaverien kanssa. Ihmiset haluavat toivoa ja hyvä karsimaattonen huuhaa osaa sitä antaa ja köyhätkin maksavat vaikka on nälkä. Noh, sehän on jokaisen oma ratkaisu.  Smiley

Toinen hyöty, jonka voi saada negatiivisessa mielessä liittyy egoon. Olen tavannut henkisiä opettajia ja kurssilaisia, jotka kohottavat itseään ja uskovat kurssien perusteella olevansa ihan just valaistumassa ja olevansa oikeastaan jo melkein enkeleitä. Kuitenkin heidän toimintansa saattaa olla autoritääristä, pakottavaa, uhkailevaa ja usein myös hyvin rahakasta. Samaa käytösmallia on kirkon piirissä ne ihmiset, joiden mukaan taivaaseen pääsee vain heitä tottelemalla eli lähinnä lahkoissa. Negatiivinen tuotos kurssista saattaa siis olla epärealistinen kuva itsestä ja omista voimista. Käytännön esimerkkinä tuntemani kanavoija-meedio, joka ei kykene enää hoitamaan omaa arkielämäänsä, koska viettää kaiken aikansa netissä kanavoimassa jossain kristallipallossa Hän ei vastaa puhelimeen eikä edes sähköpostiin, koska hänellä on niin paljon taivaallista tekemistä. Ennen henkistymistään hän oli hyvin tasapainoinen ihminen ja hoiti omaa liikeyritystä johdomukaisesti ja taidolla. Onko arkiminän kadottaminen todellista henkisyyttä ja oman polun kulkemista tällä planeetalla?   crazy2
tallennettu
eppana
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 19.09.2009 20:19:11 »

Tosta ei voi näköjään valita kun yhden vaihtoehdon äänestykseen, mutta kaikennäkösiä on tullut koluttua, että oppis olemaan. Ja pärjäis ittensä kanssa..
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 19.09.2009 21:35:48 »

No voi, olenhan itsekin käynyt useanlaisia. Miten voin muuttaa niin että voi äänestää useaa?

Posti, kerrot surullista juttua. Siinähän tekee hallaa vain itselleen ja heikkouskoisille, joilla ei ole arvostelukykyä.

Tietenkin mietin noita juttuja vähän laajemmin. Mitä yhteiskunta menettää tai saa noista kursseista?
Hajottaako se yhteiskuntaa? Onko joku instanssi joka hyötyy siitä?

Usein olen miettinyt, miksi ihmiset ovat menossa johonkin suuntaan. Onko siellä takana jokin voima, merkitys, jokin muukin kuin se mihin näissä loppujen lopuksi nojataan; ihmisen henkiseen kasvuun?
Tai onko juuri 'tällä ihmisen henkisellä kehityksellä' jokin taka-ajatus jossakin?
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Norna
Vieras
« Vastaus #4 : 20.09.2009 09:59:42 »

Olen opiskellut vaihtoehtohoitoja, on minullekin tyrkytetty jotain kristallikursseja ja arkkienkelijuttuja mutta niissä ei ole mitään sellaista jota ei saisi Googlettamallakin tai kirjastossa käymällä ja ne asiat eivät ole kummemmin kyllä kiinnostaneetkaan.
 Jokin auranluenta tms intuition vahvistamiseen liittyvä kurssi olisi mukava, mutta nyt ei ole kurssitusten aika.

Olen saanut niiltä kursseilta joilla olen ollut paljon, uskon myös että olen ollut oikeilla kursseilla oikeaan aikaan (vaikkei välttämättä siitä syystä kun olisin alunperin ajatellut) Smiley, jossain vaiheessa tuli jonkun sortin yliannostuskin joten siksi en aio kyllä hankkia mitään uutta tähän välinevarastoon Cheesy.

tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 20.09.2009 11:51:00 »

Hei, kysyn vielä jos jokus osaisi neuvoa.

Miten saan äänestyksen siten, että voi äänestää useampaa?  Huh
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Posti
Kohtuuastroilija
**

Toivo elää ja niin minäkin!

Profiili
« Vastaus #6 : 20.09.2009 15:52:07 »

Tietenkin mietin noita juttuja vähän laajemmin. Mitä yhteiskunta menettää tai saa noista kursseista?
Hajottaako se yhteiskuntaa? Onko joku instanssi joka hyötyy siitä?

Usein olen miettinyt, miksi ihmiset ovat menossa johonkin suuntaan. Onko siellä takana jokin voima, merkitys, jokin muukin kuin se mihin näissä loppujen lopuksi nojataan; ihmisen henkiseen kasvuun?
Tai onko juuri 'tällä ihmisen henkisellä kehityksellä' jokin taka-ajatus jossakin?

Laajempana ilmiönä tuo liiallinen hyväuskoisuus voi mielestäni vaikuttaa joko positiivisesti tai negatiivisesti myös yhteiskunnallisella tasolla. Luontaislääkintä ja vaihtoehtohoidot ovat monille "terveydestään herkille" ihmisille loistavia plasebohoitoja, joista ei ole terveille ihmisille haittaa joskaan ei aina hyötyäkään. Usein ne siis saavat aikaan erinomaisia säästöjä terveydenhuollon menoissa, kun ihmiset haluavat hoitaa itse itseään eivätkä käy julkisen terveydenhuollon jonoihn. Itsestä huolehtiminen on positiivinen asia.  Smiley

Toisaalta sama ilmiö superegon kanssa voi aiheuttaa yhteiskunnalle mittavia lisäkustannuksia, kun osa ihmisistä luopuu koululääketieteen hoidoista ja sairastuvat entistä pahemmin. Mielenterveysongelmien suhteen pulmaksi voi tulla lääkityksen lopettamisesta johtuvien pitkien hoitojaksojen tuomien terveydenhuollon kustannusten lisäksi väkivaltaisia tekoja, jotka aiheuttavat joskus myös oikeudenkäyntikuluja ja osallisille pitkäänkin jatkuvia pelkotiloja, unettomuutta yms. haittaa. Nämä saattavat tuoda yhteiskunnalle tappiota sekä terveydenhuollon että työelämän kautta.  Sad

Johonkin suuntaan meneminen kuuluu ihmiskunnan perusluontoon. Olemme kai aina menossa jonnekin ja ihmiset tuntien kaikki pyrkivät saavuttamaan jotain parempaa omilla keinoillaan ja omaa polkuaan kulkien. Vanhoina aikoina kirkko ja valtio määräsivät suunnan, mutta nykyisin on enemmän vaihtoehtoja. Huuhaa ja siihen liittyvät kurssit ovat yksi uusi uskomusjärjestelmä ja tapa nähdä maailmanjärjestys. Huuhaa on siis uusi tapa mennä kohden parempaa kuten aikaisemmin on ollut uskonnot, noitavainot, puoluepolitiikka, epäuskoisuus jne. Itse uskon huuhaa-oppien tehtävänä olevan ihmiskunnan arvomaailman muuttaminen jälleen kerran hiuksenhienosti paremmaksi. Naiset ovat jo saaneet sielun ja saavat jopa äänestää, joten kirkko ja politiikka ovat hoitaneet omaa osuuttaan. Nyt tarvitaan arvojen yhdentymistä ja siihen new age tarjoaa nykypäivään sopivaa vastausta. Viestin kieli siis pitää muuttaa yhteiskuntaa vastaavaksi, että viesti menee perille. Siksi huuhaata tarvitaan minun mielestäni, mutta onhan sillä lieveilmiönsäkin kuten on ollut valtiolla ja kirkollakin läpi vuosituhansien.  coolsmiley
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 20.09.2009 17:17:20 »

Hyvää asiaa puhut, osaat katsoa asioita laajasta näkökulmasta! Sinulla on tietoa ja kokemusta. Kiitos, kun jaat ajatuksiasi.
Yhdyn näin äkkiseltään katsantoosi.

Se mikä tässä huuhaa-jutussa on erona siihen mihin olemme tottuneet, on juuri se korkeamman instanssin puuttuminen. Vai onko sitä? Kuten on olleet kuninkaat, kirkot, koulukunnat, poliittinen näkemys ja päämäärä ja taustalla aina joku suuri johtaja, joka on puhunut omaan pussiinsa ja jossa aina on ollut kyseessä valta ja kunnia. Nyt en löydä sellaista. Vai onko? Hakeeko joku näillä arvoilla valtaa tai onko ottamassa valtaa pois? Ehkä tiettyjä nimiä kuten Khrisnamurti, Blavatski tai Gurdjieff, mutta he eivät ole nimenneet itseään 'kuninkaaksi tai johtajaksi' asioissa.

Tietenkin juuri vaihtoehtohoidot ovat murtamassa kaupallista lääketeollisuutta, mutta kritiikin kera. Mutta onko ne hamuamassa mitään valtaa niinkään?

Kun Jung puhui kollektiivisesta tajunnasta, niin jotain sellaista kai on tapahtunut, koska samat asiat ja arvot ovat nousseet pinnalle eri maanosissa ja kulttuureissa. Vai onko se niin, että se mikä kiinnostaa, sitä löytyy äkkiä joka puolelta?
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 07.10.2009 15:46:35 »

Jopas huuhailet, Kaulakoru ja tietous (mikä lie sitten sen oikea nimitys) kasvaa.  Wink

Harmi kun tuo äänestys meni pieleen, en osannut sitä avata oikein. Ja liekö aivan turha yleinen alue, sillä asiat laajenevat ja joku meditaatio tai vaihtoehtoalan kurssi on jo joka päiväistä asiaa.
Ehkä vielä vähän mustavalkoista kaikki, mutta kaikkien tietoisuudessa ja saavutettavissa /tuomittavissa/kyseenalaistettavissa ja innostamassa.
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #9 : 07.10.2009 17:08:27 »

Vaihdoin äänestyksen monivalinnaksi. Smiley
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 07.10.2009 19:51:48 »

Joskus olen ajatellut, että suomalaisuuden voima on paljon siinä itseoppineisuudessa. Meidän sivistys (ah, ihana tässäkin asiassa käyttää tuota sanaa) on historialtaan niin nuori, että on aivan ihme, että olemme sivistysmaiden kärjessä tänään monessa asiassa. Uskon, että osa voimavara on suomalaisessa jääräpäisyydessä 'minä itse'. Olemme olleet liian villi kansa seuraamaan valtavirtoja. Nyt tosin voi olla juttu aivan toinen...jos mediaa seuraa.

Mutta olen jotenkin aina ihaillut niitä, jotka nostavat päätään, omaa teoriaansa ilman 'oppia'. Ulkomailla siitä tehdään suurta haloota, elokuvia, kirjoja, nostetaan korkealle jalustalle omintakeinen ihminen. Kuten esim. Eric Pearl ja hänen reconnection.

Toivon vain, että Suomessakin tällaisia henkilöitä arvostettaisiin enemmän. He usein hiljaa pakertavat ja auttavat satoja ihmisiä.
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta