Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuunsolmusta  (Luettu 19130 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Sun73
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #15 : 24.11.2009 17:37:01 »

Mitäs jos puolisoilla sama kuunsolmu ?  Mulla kuunsolmu siis kauris, pitäiskö mun olla kiimassa kaurismiehiin   idiot2 Ainakin olen useesti ollu ihastunu, sille asteelle se jääkin, kun en voi sietää pihejä miehiä(raha-asioissa siis)  Grin
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #16 : 24.11.2009 23:00:39 »

Sun73 kuunsolmut syntymäkartalla yleisesti kertovat mikä on oppiläksysi tässä elämässä, mitä olet jo oppinut ja mitä tässä elämässä tulisi oppia. Miehellä ja sinulla on sama oppiläksy siis.
 Kuunsolmu ei oikeastaan kuulu syntymäkartalla yksistään ihmissuhdeastrologian piiriin, Vertex sitävastoin kertoo kohtaamisista ihmisten kanssa, millaisiin ihmisiin tuppaa törmäilemään ym. Tietysti jos vaikka kuunsolmu ja Vertex ovat jotenkin kontaktissa on sillä oma merkityksensä ihmissuhteisiin ja sen voi tulkita syntymäkartaltakin.
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #17 : 26.11.2009 17:59:52 »

Theus
Minä koen solmut merkittävinä synastriassa. Tavallaan siten "karmallisina" tai syy- seuraus-suhteen sisältävinä, että sillä on tärkeä merkitys itselle tai tuolle toiselle,joku tehtävä. Ja se tehtävä ei ole ohi ennen kuin se on ohi. Eli sillä on joku suurempi suunnitelma, etkä siitä välttämättä irrottaudu ihan noin vain oman tahtosi mukaan. Näin ainakin itselle käynyt. Eli jos menneet elämät otetaan tähän, niin jos solmu ilmaisee, että tyyppi pelasti sinut edellisen kerran ja nyt on sun vuoros maksaa velkas, niin suhde on yllä niin kauan kuin katsotaan velka kuitatuksi. Ja sitä sinä et tavallaan itse määrittele. Ehkä itsellä on tuossa "pakkomielteenä" myös  pluto aspect_squ aurinko.
Tai se, että solmut ovat jo synt.kartalla kiinteissä merkeissä ja  saturnus aspect_opp kuu kimpassa mukana. Koko elämäni kohtaan tunnepuolella ihmisiä, joille olen karmavelkaa? Tai joille minulla on annettavaa. Tämän vuoden ap-kartalla  solmut osuvat akselille ja siihen osuu yhen ihmisen  chiron kuunsolmu ja mä toivon että ne kipiät haavat tulevat voidelluiksi. Tehtävänä pelastaa toinen on vaikia, jos toinen ei halua "pelastua". Tai mistäs sitä voi määritellä minkä toinen jo kokee pelastukseksi?

Teidän kohalla sen toisen  kuu tavallaan heijastaa sitä oman  kuunsolmu:si taustalla olevaa  rapu:n planeettaa  kuu:ta, valaisee sen mitä kohti olet menossa,  kuunsolmu.( aspect_opp planeetat ovat näkyvimmillään). Hommassa on ollut kyse kuvainnollisesti vuoroveden vaihtelusta,
seisovan veden liikkeelle saannista, kuunkajosta, heijastuspinnasta.Kun vuorovesi nousee, se peittää alleen maa-alueen, joka laskuveden aikaan on näkyvissä.Eli sitten sillä rannalla ei enää kävellä kunnes taas..en mä osaa selittää. Vesi huuhtoo ne jäljetkin rannalta. Tai tyrskyää kohti järkähtämätöntä kalliota, alasolmu  kuu kauris.
Jotenkin tuli mieleen, ettei hän ole koskaan voinut käydä läpi "oidipus-kompleksia" ja tarvitsi sinun  mars energiaa todentaakseen sen mitä hän oikeasti on??
tallennettu
Theus
Kanta-astroilija

Immortal

Profiili
« Vastaus #18 : 27.11.2009 16:41:00 »

Voihan se toki oidipuskin olla, tosin en henkilökohtaisesti pidä Freudia tässä kauhean luotettavana kun taisi olla omat lehmät ojassa... Muutenkin koko psykoanalyysi on karkeasti sanottuna 'pas¤%#n pöllyyttämistä' ja 'suolaa haavoihin'  Grin Kenellekkään ei tullut mieleen, että emme voi päästä valoon ikuisesti penkomalla pimeyttä...

Yhtäkaikki,
Tuo lasku-kuu yhtymä on synastrisesti vain yksi indikaattori, minullahan on  aurinko  aspect_con kuunsolmu jotenka hänen  kuu on  aspect_opp minun  aurinko... ja toisaalta minun  kuu kalat  aspect_tri hänen  aurinko leijona.
Venus korostuu vahvasti ja onkin sekä compositiolla ja davisonilla  aspect_con askendentti .
Minun venus on 'vahva' aspektejensa ja sijaintinsa puolesta ja hänen tarkka  venus aspect_con jupiter yhtymässä omaan  venus kerraten kaikki aspektit, hauskaa oli!  Cheesy
tallennettu

VAAKA-RAPU

MC harka 
AC leijona

Storia d"amore

www.myspace.com/theusmyspace
Solararc
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #19 : 27.11.2009 19:12:53 »

Hmm...tämäpä on mielenkiintoinen aihe...Kuunsolmut ovat mulla ainakin hiukan arvoituksellisia. Ihmissuhteissa nämä kyllä ovat olleet korostuneina...tämänhetkisessä suhteessa on miehen noususolmu minun descendentillä. Tosin siinä on kimpassa myös tarkalleen Khiron ja Venuskin. Eli ehkä joku karmallinen suhde kyseessä? Tuo Khiron on myös toisaalla kartassa: minun Khironini on yhtymässä hänen Kuuhunsa. Noh, tämä suhde on tällä hetkellä ns. loppukiidossa, eli ehkä olemme toisiltamme saaneet sen mitä suhde on meille antanut.

Myös aikaisemmissa suhteissa Kuunsolmut ovat olleet roolissa:Edellisessä pidemmässä suhteessa on oma laskusolmuni hänen descendentillä. Vetovoimaa oli kuin pienessä kylässä. Ja sitä edellisessä pitkässä suhteessa miehen Saturnus oli yhtymässä mun laskusolmuuni (ja Venukseeni, mulla on laskusolmu yhtymässä Venukseen).

Mitenkähän sitten toimii seuraavanlainen: Mun laskusolmu (yhtymässä siis Venukseen) yhtymässä miehen Mars-Kuu-yhtymään. Hmmm....siis tässä toteutuu tämä klassinen Venus-Mars-yhtymä...mutta miten se muuttuu, kun mukana on laskusolmu?

tallennettu

askendentti aspect_con pluto vaaka
 aurinko rapu aspect_con saturnus
 kuu aspect_con jupiter kalat
TaruTuulia
Kohtuuastroilija
**

Profiili WWW
« Vastaus #20 : 23.02.2010 12:01:41 »

Kuunsolmujen synastria on toki hyvin merkittävä karmallisissa ihmissuhteissa, mutta yhden poikkeuksen haluaisin mainita nikin esittämään yhtälöön "et irrottaudukaan niin helposti, vaikka haluaisit - osa suurempaa suunnitelmaa":  saturnus ja  kuun alasolmu tuntuu käyttäytyvän jostain syystä niin, että se ei ikään kuin juurru koskaan rakkaussuhteessa - toisen karmallinen auktoriteetti asema toisen menneeseen on niin voimakas, että siitä taas henkilön sielunsuunnitelman täytyy irrottautua hinnalla millä hyvänsä - muuten junnaa paikoillaan samaa tehtävää yhä tässä elämässä.

tallennettu

Once upon a time I was a warrior princess. Now I`m the master storyteller and happy as a clown.
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #21 : 23.02.2010 16:49:16 »

Entäs mitä jupiterin ja merkuriuksen yhtymä alasolmuun meinaiskaan? 12. Huoneessa.. HMM. En löydä googlaamalla oikein mitään kovin monipuolista selvitystä. Melko kärjistettyjä jutttuja. Kuten että Merkurius=sukulaiset ja Jupiter=benefactor eli jonkin sortin holhooja/hyväntekijä, mutta kait noihin planeettoihin nyt muutakin yhdistetään. Varsinkin Jupiteriin.
« Viimeksi muokattu: 17.03.2010 15:22:38 kirjoittanut Eileithyia » tallennettu
ancelica
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #22 : 17.03.2010 11:53:44 »

Kevättä rinnassa niin johan alkaa muakin piitkästä aikaa kiinnostaa nää jutut.
Aika järkky oli et yks mulle kaiken koviten koskaan kolahtanut tyyppi löytyy  kuunsolmu täysin samalta asteelta kun mun  askendentti ( vaaka). Se oli todella sitä itseään, niin karmalliselta tuntunut juttu, että vieläkin harmittaa että aika ja paikka ei mennyt yksiin. Se ei pirulainen päässyt juoposta avokkaastaan eroon ja pupu meni kundilla pöksyyn kun se nainen uhkaili itsemurhalla. Sit mä kyllästyin ja yhteys hiipui. En tiedä kyllä mitä raketteja satelis taivaalta jos jossain uudelleen tavattais. Toivottavasti jossain elämässä tai jossain toisella taajuudella tavataan.
 Nyt sitten yhden tyypin karttaan oon vertaillut omaani, sieltä löytyis mun  aurinko ja  kuunsolmu  aspect_con tyypin  kuu. Ja mun alasolmu  aspect_con tyypin  pluto... tää nyt on vaan tälläinen intuitio, ei oo ollut mitään juttua kyseisen kaverin kans, mut mut...tarkkaa syntymäaikaa en ole vielä onkinut. Jos sen ikinä saan selville niin aika hurja jos löytyy Ac/Dc  leijona/ vesimies mitä mä vähän epäilen. Löytyyks kellään kokemusta kuinka hurja toi alasolmu aspect_con pluto on?
Nykyisen miehen kanssa  askendentti aspect_con venus ja  mars aspect_con alasolmu
« Viimeksi muokattu: 17.03.2010 14:13:09 kirjoittanut ancelica » tallennettu
ancelica
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #23 : 20.03.2010 14:33:08 »

Nykyinen mieheni on ollut joskus veli/sisko. Hänen  merkurius asteen päässä mun alasolmusta. Paras kaverini  aurinko on asteen päässä mun  askendentti. Meitä luullaan tosi usein siskoksiks kun ollaan vähän saman näköisii mut niin paljon samanolosia. Kannattaa tutkia tarkasti kaikki solmuille osuvat planeetat ja akselit. Hamstraanpa taas lisää aiheeseen liittyvää kirjallisuutta  Smiley
tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #24 : 20.03.2010 15:10:47 »

Hmm, katsotaas nuo meidän kuunsolmun aspektit.

Hänen  kuunsolmu kaksoset 10. huoneessa  aspect_opp minun  saturnus jousimies 1. huoneessa ja  uranus  jousimies 1. huoneessa. Ja sitten vielä ainakin kolmioi minun  keskitaivas vaaka. Minun  kuunsolmu 3. huoneessa  kalat  aspect_tri hänen  aurinko 10. huoneessa  rapu ja  merkurius 10. huoneessa  rapu. Lisäksi oma  kuunsolmu  aspect_squ hänen  askendentti neitsyt ja  aspect_squ keskitaivas kaksoset. Sitten tuolla näkyi jotain aspekteja joiden symboleja en kyllä oikein tiedä, mutta nuo taitavat olla ne suurimmat.

Mitäs mieltä olette tästä meidän suhteesta noin karmallisesti? ^^
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #25 : 20.03.2010 23:16:22 »

Ryhdyin miettimään noita meidän aspekteja tuolla synastria kartalla. Tai no miettimään ja miettimään. Itse koen, että meidän suhde on lähinnä sellainen "avustamme toisiamme matkalla". Meidän välillä ei ihan kauheasti ole ristiriitoja ainakaan vielä ensimmäisten viiden vuoden aikana ilmennyt. Tai sitten ne on jo selvitetty ja liikuttu eteenpäin. En ole aiemmin pitänyt  aspect_opp mitenkään erityisen positiivisina aspekteina, mutta voisiko tavallaan synastriassa ajatella, että oppositiossa olevat planeetat ovat toistensa vastavoimina ja tavallaan siis "tasapainottavat" toisiaan, mutta toisaalta ovat ristiriidassa? Vähän niin kuin vaakakuppeina? Olemme nimittäin aika monissa asioissa täysiä vastakohtia, mikä ei kyllä sinänsä edes aiheuta liiemmin skismaa. hmm.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #26 : 04.04.2010 13:04:11 »

Noususolmu Oinaassa; tässä asemassa tulisi löytää omatoimisuus ja oppia kantamaan vastuuta itsestä. Tämä ei tarkoita itsekkyyttä vaan päinvastoin vastuun ottamista ilman ulkopuolisia auktoriteettejä omasta hyvinvoinnista

7. huone    

* Oppia sitoutumaan ja oppia yhteistyö kumppanin kanssa
* Tasa-arvoisuus kumppaneiden kanssa keskittyen vuorovaikutukseen
* Löytää samankaltaisuuden tunne läheisten ihmissuhteiden kautta.

NOUSUSOLMU - osoittaa miten hyväksymällä haasteita ja minää kasvattavia ja laajentavia vaihtoehtoja, voi päästä eroon ylikehittyneistä ja siten haittaavista kyvyistä ja automaattisista toiminnoista. Noususolmu antaa vapautta irrottautua menneisyydestä, ehdollistumista, jotka yksipuolinen elämäntyyli tai ulkonaiset paineet ovat luoneet. Minän kyvystä toteuttaa itseään voi olla kyse; noususolmu viittaa kykyihin ja lahjoihin, joita voi tietoisesti ottaa kehitettäväksi. Minällä voi olla tulevaisuuden 5-vuosisataissuunnitelma (uskovat esoteerikot), jonka suuntaa noususolmu asemallaan kuvastaa. Noususolmuun liittyy olellisesti VALINNAN mahdollisuus.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
suski7
Kanta-astroilija

Profiili WWW
« Vastaus #27 : 06.05.2010 19:46:10 »

siis  kuunsolmu on yläsolmu mikä kertoo nykyisen elämän tavoitteista, se kertoo ominaisuudet joita pitäisi kehittää ja kasvattaa. Esim mulla  kuunsolmu on leijonassa 3 ast huoneessa 7. MUTTA alasolmu joka on siis vastapäätä ( kuunsolmu ) yläsolmua, kertoo menneistä asioista, se ns karma. Tuossa ylhäällä ei ole sille merkkiä mutta yläsolmu käännettynä pussimaiseen kuvioon, eli mitä sinne on kertynyt. Teksteistä päätellen toiset ymmärtää yläsolmun olevan se karmallinen....

alasolmu kertoo merkin ja huoneen mukaan negatiivisista ominaisuuksista joista tulisi ottaa oppia ja joista osa tulisi unohtaa. mun alasolmu on siis vesimiehessä 3 ast huoneessa 1. kaiken lisäksi se konjuktoi saturnusta. lapsuus oli vaikea.
solmut huoneissa 1-7 siis tark: eli alasolmu: voimakasluonteinen, persoonallisuus (isältä) ja ulkonäkö (äidiltä) muistuttavat usein toista vanhemmista. Lapsella synnytyksessä vaikeuksia (mua tehtiin pari pvää, oli kuulemma yhtä helvettiä ja mun lonkat oli lopulta sijoiltaan)
ja yläsolmu mihin pitäisi pyrkiä: yksilöllisyydestä parisuhteeseen ja riippuvaisuuteen (kammoan koko ajatusta...haluan olla vapaa sitoumuksista ja siteistä)....

eli ainakaan vielä en ole läksyjäni oppinut..... Angry
tallennettu

sun+mer+ven+nep skorppioni
asc kauris
mon kalat
suski7
Kanta-astroilija

Profiili WWW
« Vastaus #28 : 06.05.2010 20:00:23 »

mä en hirveesti näihin panostaisi koska nodehan on pitkään samassa merkissä....eli nämä on paljolti tekemisissä joukkokarman kanssa jos näin voisi sanoa....esim jos olet syntynyt  vaikka 1.5.86, niin kaikilla jotka on syntyneet ajalla 7.4.86 - 2.12.87 on node oinaassa....asteet tietty vaihtuu mutta...ymmärtänette pointsin?

enempi yksilöllisempi  on jos on aspekteja ko. nodeen....

http://www.cafeastrology.com/nodesofthemoon.html

If Your North Node is in: Then Your South Node is in:
Aries/ Libra
Taurus /Scorpio
Gemini/ Sagittarius
Cancer/ Capricorn
Leo /Aquarius
Virgo /Pisces
Libra/ Aries
Scorpio /Taurus
Sagittarius/ Gemini
Capricorn /Cancer
Aquarius/ Leo
Pisces /Virgo
tallennettu

sun+mer+ven+nep skorppioni
asc kauris
mon kalat
ancelica
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #29 : 07.05.2010 15:04:53 »

Suljin: "Poikaystävälläni on kuunsolmu toisin päin, eli kuunsolmuvesimies
Eli meinaisiko se käänteisesti, että hänen pitäisi pyrkiä
yksilöllisyyteen ja itsenäisyyteen?

Hänen alasolmunsa on kai aspect_con Onnenpisteeseen, 12. huoneessa,
mitähän se voisi meinata? idiot2"

kuunsolmu vesimies on pyrkimys yhteisöllisyyteen, uuden ajan tuomiseen. Itsenäinen ja yksilöllinen ajattelu - kyllä, mutta se pitää jakaa ja käyttää muiden kuin vain itsensä hyväksi.
Alasolmu  leijona kertoo aiemmista egokeskeisistä elämistä, joiden pahat puolet pitäisi nujertaa. Parhaat  leijona puolet kuten anteeksianto ja anteliaisuus pitää säilyttää.
 kuunsolmu ilmeiseti 6 H? Käyttää näitä  vesimies positiivisia puolia 6 H asioissa. Alasolmu, 12 H tulevat jotenkin alitajunnasta tai aiemmista elämistä. En tiedä ihan tarkkaa selitystä  aspect_con onnenpiste, mutta ei se ainakaan huonolta kuullosta. Jotkut kyllä pitävät kaikkea alasolmulle osuvaa huonona, mutta kuka nyt sitten mitenkin tulkitsee. Itse pitäisin niitä lähinnä voimakkaina. Synastria sitten erikseen...  
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  

Siirry: