Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: sisäinen surullisuus  (Luettu 15300 kertaa)
0 jäsentä ja 17 vierasta katselee tätä aihetta.
Asterix
Vieras
« Vastaus #15 : 27.11.2009 22:53:51 »

mä vähän luulen näin. Koko energia Suomessa on tätä. Kaikki biisit mitä radiosta tulee, on melankolisia. On ne nättejä mutta itse päätin lopettaa melankolisen rokin kuuntelun heti kun alan masentua. Hyvä muuten, kun tuli muistutettua itseä tästä  2funny

Grin  Joo!  Cheesy iskelmä puoli on täynnänsä, kuinka se toinen jätti, eikä ole mitään syytä elää enään,
poppi puoli vetää jo ranteitaan auki itkien ja hevi puoli tekee sen saman,
mutta vetää myös kaulavaltimon auki ja ripustaa krusifiksin kylppärin seinälle,
ennen kuin menee ammeeseen vuotamaan kuiviin. Grin 2funny

R&B puoli laulaa, kuinka ihmiset ovat niin kateellisia ja pahansuopia,
rock-tyypit, kuinka haistatetaan pitkät ja juodaan viinaa,
juntti-rock, kuinka vedetään turpaan ja saadaan tippuri jne. Grin 2funny

Olen muuten huomannut sellaisenkin asian Suomessa, että täällä EI saa MISSÄÄN NIMESSÄ nauraa julkisesti. Ei julkisilla paikoilla eikä kulkuvälineissä. Olemme monesti erittäin nauravaisen ja positiivisesti elämään suhtautuvan, fiksun ystäväni kanssa saaneet koko junan vaunun tyhjenemään sillä, että olemme hissutuksen sijaan nauraneet sydämellisesti peittelemättä iloamme. Meitä mulkoillaan pahasti ja juuri sellaisella "häiritsette muita"-katseilla. Sen sijaan jos tilallamme olisi kännipälli oksentelemassa lattialle ja mölyämässä omiaan, kukaan ei kiinnittäisi asiaan mitään huomiota. Ehkä vähän väsyneenä huokaistaisiin, että jokohan se konnari kohta tulisi siivoamaan tuon oksennuksen tuosta, vähän haiskahtaa, mutta eipä tämä muuten matkustusmukavuutta haittaa.

TOTTA!  Cheesy En tiedä toista maata, jossa olen käynyt, että hymyyn vastataan
paheksuvasti mulkoillen ja yleisellä paikalla nauramiseen tullaan sanomaan,
että olkaa hiljempaa tai jotain hyvin tylyä tai vtumaista tai annetaan ymmärtää uhkaus,
että sinuna en (noilla hampailla) nauraisi. Grin  Shocked

tallennettu
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #16 : 27.11.2009 22:58:52 »

Tulkaas Pohjois-Karjalaan, täällä on oikein ystävälistä ja hymyilevää porukkaa  Kiss smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Asterix
Vieras
« Vastaus #17 : 29.11.2009 14:20:09 »

Tulkaas Pohjois-Karjalaan, täällä on oikein ystävälistä ja hymyilevää porukkaa  Kiss smitten

smitten Cheesy Taidanpa tulla käymään, olen muiltakin kuullut samaa.  Smiley
tallennettu
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #18 : 06.12.2009 10:33:04 »

AthaMaarit, kuullostat todella ihastuttavalta ihmiseltä, asenteesi on hykerryttävän herkullinen.

Minä myös hymyilen nykyään paljon ja oikeastaan musta huumori on jotenkin parasta mitä tiedän, varsinkin jos se käsittelee itseään. Valitettavasti vain hyvin harvat ihmiset ymmärtävät sitä. Kerrankin, kun eräs nainen harmitteli, että kun hän stressaa asioista ja on aina kiirekin niin menin erehdyksissäni sanomaan, kuule minä tiedän vastauksen, hanki retkahdusvamma, tämän jälkeen enää mikään asia ei paina ja ei edes tarvitse tehdä mitään tai huolehtia arjesta. Minä sanoin sen ihan hyvyyttäni ja keventääkseni tilannetta, mutta hän otti sen henkilökohtaisena loukkauksena. Kuinka minä, sairas ihminen voin vitsailla noin vakavilla asioilla.

Mutta mikä olisi sen parempaa kuin nauraa itselleen? No tietysti se, että saa nauraen jakaa toisen onnen, mutta kuitenkin.
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #19 : 06.12.2009 13:37:22 »

Mietin, että kuinkahan moni ihminen oikeastaan onkaan sen hymyilevän kuoren alla surullinen.
En puhu ahdistuksesta, en tuskasta, se on vain sellainen pysyvä perusvire elämään. Sellainen joka syntyy kun on pettynyt maailmaan, ja antanut vain olla, talsii vain päivä kerrallaan.
Monet asiat vain niin aina lipuvat hiekkana sormien välistä. Jossain vaiheessa sitä vain hyväksyy ettei elämä tule koskaan olemaan sellaista kuin olisi joskus halunnut. Se surullisuus vain jää. En koskaan ole täysin iloinen vaikka hymyilisin. Jonkun ihmisen kanssa voi hetken olla todella onnellinen, mutta kaikki on vain ohimenevää.

Yoga-suutra II 15:

pariNaamataapasaMskaaraduHkhairguNavRittivirodhaach cha duHkham
eva sarvaM vivekinaH .. 15..

"sandhi-samaasa-vigraha":

pariNaama-taapa-saMskaara-duHkhaiH; guNa-vRitti-virodhaat; cha duHkham
eva sarvam; vivekinaH .. 15..

Taimnin käännös:

To the people who have developed discrimination all is misery on account
of the pains resulting from change, anxiety and tendencies, as also on account
of the conflicts between the functioning of the guNas and vRttis (of the mind).

Idän viisautta -kirja:

Muutosten, kärsimysten ja vaikutelmien (aiheuttamien) tuskien sekä
 kvaliteettien (guNat) ja (mielen) heilahdusten vastakkaisuuden vuoksi (asioiden todellisen olemuksen) erottavalle (vivekin) kaikki on vain tuskaa.

Embarrassed Undecided Cry buck2
« Viimeksi muokattu: 06.12.2009 13:39:12 kirjoittanut sideman » tallennettu
sangviinikko
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #20 : 06.12.2009 14:28:34 »

Sisäinen surullisuus kulkee mukana läpi elämän. Toki myös pulppuava ilo.

En oikein osaa päättää.
Rakastan niitä molempia.
Kummatkin ovat pohjattomia luovuuden lähteitä.

Suru on itseasiassa hyvin kaunista,
ilo kevyttä ja tarttuvaa.

Masennus on mielestäni hiukan eri asia kuin perus slaavilainen mentaliteetti.

Ehkä olen onnekas että saan tuntea nuo molemmat, ja ammennan niistä.
Elämässäni vaihtelevat itku ja nauru. Joskus epäloogisesti ja järjettömästikin. En edes yritä ymmärtää aina itseäni.  aurinko aspect_con kuu

Mielenterveyden ongelmat ovat aivan oma lukunsa. Niiltä olen vielä välttynyt, luojan kiitos.

Ei kevyt ilmava ilo olisi mitään ilman kokemusta syvistä mustista vesistä.
Näin on hyvä.
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Ave^^
Vieras
« Vastaus #21 : 15.12.2009 15:30:55 »

Minua vaan niin kylmää kun niin monilla ihmisillä tuntuu olevan niin paljon kaikkia kipuja, joita ei oikeastaan tarvitsisi olla. Elämän voisi ottaa vain paljon rennommin. Ei niillä asioilla ole mitään väliä..

Jotkut voisivat sanoa että tämä elämäntyyli mitä toteutan nyt, että sillä tulen vain satuttamaan itseni, mutta miksi pitäisi aina olla niin varautunut ja suojata itseään niin ettei sisään pääse mitään hyväkään? Musta tuntuu hyvältä ajatella tällä hetkellä näin vapaasti, olo on vain niin paljon rennompi. Ja sitä vain oikeasti voi nyt olla avuksi jolle kulle toiselle, kun oikeasti kuuntelee. Miksi ei saisi antaa itsestään ilman vastapalveluksia jos vain haluaa? Ei sitä voi kukaan imeä kuiviin, ei niin kauan kuin sisällä on sellainen tunne, että näin tuntuu hyvältä tehdä.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #22 : 15.12.2009 16:14:02 »

Mä luulen, että suurin osa, jotka rypee surullisuudessa, melankoliassa ja kaikenlaisessa
negatiivisuudessa, itseasiassa tykkää siitä. Sillä, kuten kaikilla epäterveillä riippuvuuksilla,
on vaikutusta kehon terveyteen ja aiheuttaa mm. kipua.

Eihän suurin osa tupakoitsijoistakaan halua tupakoida, mutta silti siinä savussa on niin mukava olla
ja ne tarjoaa tupakkia niille, jotka eivät polta ja saattavat jopa tyrkyttää sitä
ja ivata sitä, joka ei tupakoi.
Mielestäni tuossa surullisuudessa~negatiivisuudessa on sama juttu.

Tällä hetkellä mua vituttaa suunnattomasti ne ihmiset, joilla on jokin itseaiheutettu korvasyyhy,
jostä sitten pitää vinkua, valittaa ja oireilla mitä moninaisin tavoin minulle,
koska minulla asiat ja elämä tasapainossa.
Samalla jotkin paitsi syyttää jostain mielipahastaan,
johon mulla ei ole osaa eikä arpaa
(täällä Astrossakin, vaikka mun viesit voi jättää aivan hyvin lukemattakin)
niin on niitä, jotka kuvittelevat, että minun pitää antaa jotain tukea ja ymmärrystä
niiden ongelmille ja pyrkivät ripustautumaan henkisesti kertomalla vuolaasti
niistä ongelmistaan kysymättä, haluanko minä niitä kuulla ja ottaa niihin osaa,
vaan pitävät sitä niin itsestään selvänä, että tuskin pienessä mielessä edes käy!

Kun pysyt tasapainossa ja iloisena, niin johan on nuo stnan tickedoff olen niin alamaissa-narsistit
maalaamassa sitä negatiivisuuttaan seinille, että kyllä noiden sanojesi takana olet niin epäonnellinen
ja katkera ja surullinen jne. ja siis niin missä ja kuinka?

Etteivät vain nuo negatiiviset tyypit peilaa itseään ja pyri vain lisääntymään
ja levittämään sanomaansa?

Jos itse ei pysty itseään auttamaan, saa mun puolesta kokeilla sitä paremmalla onnella
seuraavassa elämässä.  Tongue
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #23 : 07.06.2010 18:31:24 »

saahan Suomessa ja missä vaan nauraa julkisesti, olin juuri rantasporttitapahtumassa ja moni nauroi ja oli hyvällä tuulella.. tämäkin on taas miten sen haluaa kokea.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  

Siirry: