Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Äiti  (Luettu 27634 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON

Profiili
« : 13.11.2009 18:34:04 »

Äiti. Joillekin se herättää hyvän mielikuvan, joillekin huonon. Joillekin ihmisille se on ensimmäinen sana joka suusta putkahtaa (tosin minun pojallani ensimmäinen sana oli kakka) joillekin sana saattaa kalskahtaa vielä aikuisenakin jos on jäänyt jotain hampaankoloon...

Mitä sinulle tulee mieleen sanasta äiti? Kaikki meistä eivät ole äitejä. Ne jotka ovat, ovat sitä tietystä syystä. Mistähän? Mikä olisi äidin tehtävä? Onko se vain ottamista? Sitä että kun nainen saa lapsen ja tulee äidiksi, hänen tehtävänsä on tehdä lapsi kaltaisekseen ja riippuvaiseksi itsestään? Vai onko se antamista? Tehdä epäitsekkäitä tekoja jotta lapsi kasvaisi riippumattomaksi ja onnelliseksi ihmiseksi?

Omasta mielestäni parhaan äidin määritelmän antaa Erich Fromm. Hän kuvailee asiaa niin, että äidin tehtävä ja tarkoitus on opettaa lapsi nauttimaan elämästä niin että lapsi aikuiseksi vartuttuaan tuntee suurta elämännälkää ja iloa.

Miten äiti näkyy kartallasi? Missä merkissä kuu on? Mitä aspekteja se tekee?

Jotkut astrologit käsittelevät asiaa myös  keskitaivas/IC:n kautta.  keskitaivas kuvaa monesti äitiä IC isää, vaikkakin 4. huone kuvaa yleisiä kotioloja lapsena.

Mitä muita?  ceres?

Miten äiti näkyy kansantaruissa ja saduissa? Millainen oli Lemminkäisen äiti? Entä Kreikan mytologian äitityyppi? Entä sadun paha äitipuoli?

Kommentoikaa äitiä. Minä voin kommentoida  kuu-merkkejä äitisuhteen valossa.

tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
sangviinikko
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #1 : 13.11.2009 19:17:37 »

Kartallani   kuu on osa  kaksoset stelliumia,  aurinko kuu jupiter merkurius, yhdeksännessä huoneessa ja  aspect_opp neptunus

Jotenkin tuo kuu on niin miehitetty että en sen enempää osaa sanoa juuta tai jaata.
 MC on  rapu

Sanaan äiti liittyy tosiaan aikamoinen tunnelataus..
Itsekin äitinä ajattelen äitiyden olevan sisäänrakennettua.

En tietenkään voi puhua kuin omasta puolestani, mutta äitiys on minulle luonnollista, alkukantaistakin. Emo puolustaa pentujaan. Olen nauttinut äitiydestä kovasti.

Oma äitini oli jokseenkin erilainen äiti kuin itse olen. Olen pannut merkille. Äidissäni ei ollut sinällään mitään vikaa, hän vain toteutti äitiyttään erilailla. Koen itse olevani perinteisemmällä tavalla äiti kuin omani oli. Ehdottomasti olen myös idealistisempi, ehkä jopa nipompi niissä mielestäni tärkeissä asioissa.
Päinvastoin kuin kartastani voisi luulla, olen melko tarkka lapsiani koskevissa asioissa. Heidän turvallisuudessaan sekä hyvinvoinnissaan. Haluan että lapseni kasvavat aitojen asioiden äärellä, leikkivät, eivätkä katso televisiota. Syövät kotiruokaa eivätkä teollisuusmössöjä, käyttävät luonnonmateriaaleista valmistettuja vaatteita, eivätkä muoviakryylejä jne. Pidän näistä periaatteista myös kiinni.

Kuulun ehdottomasti siihen ryhmään, jonka mielestä äiti on kaunis sana.

tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
epona
Vieras
« Vastaus #2 : 13.11.2009 19:27:53 »

Äiti -sana tuo minulle mieleen pienen pippurisen, mutta aran äitini ensimmäisenä. Hänen tarpeensa tulla hyväksytyksi ja rakastetuksi...

Toisaalta äiti sana tuo minulle myös mieleen metsän - sillä sieltä olen itse saanut sitä äidillistä energiaa, mitä kaipasin.

Uskon, että jokaisella on äidillistä energiaa, mikälil sitä halua kehittää.

Kuu on minulla neitsyessä ja 8. huoneessa.. -aspekteista en tiedä.. :/

Mitähän se kertoo?
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #3 : 13.11.2009 20:00:01 »

MC  roikkuva pluto vaaka  aspect_tri  kuu vesimies ( aurinko kaksoset)
ja kuu aspect_squ askendentti skorpioni

Tykkään kyllä kovasti lapsista ja touhuta niiden kanssa, mutta sitten kun ne ovat väsyneitä
ja likaisia, niin minusta on mukavempaa lähettää ne omalle äidilleen. Grin 2funny

Koen vastuullisempana käytöksenä sitä, etten tee omia lapsia niin kauan
kuin on tunne siitä, ettei minusta siihen 24h ole.
En lähde arpomaan, josko paremmaksi ihmiseksi tulisin oman lapsen myötä, police
kun siinä voi käydä huonostikin -sille lapselle lähinnä.  Cry
Esim. jos en jaksakaan ja väsyn pahoin?  Cry

Toinen pointti on täyspäinen, järkevä ja vastuullinen isä,
joka ei, jos vaikka esim. ero tulee, lähde kostamaan minulle virheitäni sen lapsen kautta
tai käytä lasta lyömäaseena.

Lapsen etu ja paras, jos sellainen minulle ilmestyy, on ykkösasia
ja antaisin vaikka henkeni hänen puolestaan tai jos osottaudun huonoksi
äidiksi jossain toiminnoissani, niin en varmaan ikinä antaisi itselleni anteeksi,
jos en olisi muuttanut käytöstäni tai hakenut lapselleni ja itselleni apua.

Voin olla egoilija kaikessa muussa, mutta lapsen edessä.. No way.
Kärsin tuskaa ja särkyä jo muiden lasten vuoksi, kun näen epäoikeudenmukaisuutta
ja epä-välittämistä.
Otan ajattelematta vapaata koko päiväksi, jos ex-vaa'an nuorin haluaa tulla päiväksi luokseni.
Suhteessa ex-vaaka käytti tuota hyväksi, kun hänellä oli lapsivuoro ex-vaimoltaan
ja ei selkeästi halunnut olla poikiensa kanssa.

Meikäläinen on  venus rapu  aspect_tri askendentti skorpioni
 venus aspect_squ uranus chiron jupiter
 venus aspect_con saturnus

Bio-äitini on kamalimmista ihmiskuvatuksista, joita olen koskaan tähän mennessä elämääni tavannut.
Äidin malli on löytynyt  aurinko vesimies ad.äidistä ja matkan varrella viidestä
muusta vanhemmasta naisesta.
Lapsena, kun asuin bio-äidillä, tukeuduin naapurin vanhempaan sympaattiseen tätiin,
jonka luona vietin kaiket päivät.

Bio-äiti väitti, että olen jo vauvasta asti karttanut ja hyljeksinyt häntä
ja olen esim. syliin otattaessa jäykistynyt liikkumattomaksi.
Tosin molemmat veljeni tekivät samaa ja olivat erittäin kosketusarkoja.
Tosin samainen nainen mainosti myös sen puolesta,
että lasta ei saa ottaa syliin ja suukottaa, koska ne ei opi sitten itsenäisiksi ja tavoille.

Bio ja ad-äidin keskinäiset valtataistelut olivat kyllä jotain sellaista,
jotka kyllä murentivat itseluottamusta ja kykyä handlata oma elämä,
kun oli tottunut olemaan heittopussi, kiristyksen ja kiusaamisen väline.

Tosin he myös olivat kuin yö ja päivä luonteiltaan ja tunne-elämiltään
ja vastuuntunto molempia kohtaan oli suuri ja kumpaakin piti osata miellyttää
ja oppia souvimaan siinä välissä. buck2
Olen varmaan onnekas, että sain tuosta syntyneen arvottomuuden tunteen työstettyä pois. Smiley

Tälläisiä ajatuksia ja ei ole hajuakaan mitä nuo aspektit puhuvat puolestaan. Tongue

« Viimeksi muokattu: 13.11.2009 20:07:14 kirjoittanut Sasha » tallennettu
kimo
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #4 : 13.11.2009 20:04:05 »

Mun  kuu on 10. huoneessa  skorpioni :ssa, jossa myöskin  uranus
Tekee  aspect_tri  jupiter ja Ceresiin
Mc on  vaaka

Äiti on vähän outo käsite... idiot2

Minä olin kasvanut sellaisessa perinteisessä käsityksessä, että jokainen nainen haluaa ja saa lapsia:
Ensin käydään kouluja, sitten tavataan mies. Mennään kihloihin, ostetaan talo ja sitten niitä lapsia tulee. Elo saattaa olla hankalaa välillä, mutta semmosta se naisen elämä on.
Vasta muutama vuosi sitten tajusin, että saa sanoa ääneen ettei halua lapsia.
Tosin olen luvannut itselleni harkitsevani asiaa uudestaan, jos tapaan miehen jonka kanssa luulen olevani yhdessä seuraavat 20 vuotta...

Jos niitä lapsia joskus ilmaantuu, haluaisin heistä itsenäisiä, sosiaalisia, uteliaita. Haluaisin tarjota heille mahdollisuuksia harrastaa ja kokeilla kaikenlaista. Haluaisin että meillä olisi läheiset lämpimät välit, kuitenkin niin että lapsilla olisi tilaa kasvaa omaan suuntaan.
Siis kaikkea sitä, mitä olen kokenut itse jääneeni paitsi...
(kas kummaa, kirjoitan monikossa...)

Oman äidin kanssa homma klikkas jossain teini-iässä ja en nyt kauheesti perusta nykyisestä (mun mielestä) "lässytyksestä". Turha alkaa mitään läheisiä välejä toivomaan. Sanat on sanottu ja teot tehty. Ollaan siis kylläkin ihan puheväleissä ja toimeen tullaan. Asiaa auttaa, että asun 300 km päässä kotoa.

Pitkävihaisuus, "mä muistan kaiken" on kyllä tuota  kuu  skorpioni
Itsenäisyys ja itsepäisyys menee  jousimies stelliumin piikkiin.
Noista kolmioista en osaa sanoa mitään
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 13.11.2009 20:54:38 »

Kaurisenergia!

Olisi kiva jos katsoisit miten näet lapseni itse-äitiyteni valossa. Itsehän olen Kuu-kalat ja minulla oli todella ihanan herkkä, mutta valoisa ja rakastettava äiti, josta en osaa mitään vaikeaa sanoa. Hän on opettanut minulle juuri tuota elämäniloa. Hänen elämänsä puoliorpona oli surullista, mutta hän osasi kaivaa ilon vaikka kiven kolosta.

Skorpioni-pojallani on myös Kuu-kalat huoneessa 3 ja ymmärtäsin, että suhteemme on luotettava ja hyvä, juttelemme paljon näistä synnyistä syvistä. Hänellä on valtavasti Kuulle aspekteja, mm. Pluton kanssa neliö.

Toinen kaksospoika on aivan toisenlainen, ei mieti syntyjä syviä, mutta on hyvin eläväinen ja sosiaalinen, isäksi juuri tulossa. Hänellä on Kuu Kauriissa, huone 6 ja on velvollisuudentuntoinen, uskon, että aivan mainio isä. Kaksosena olen häntä ehkä kasvattanut 'saarnoin ja haukuin', jotta hän osaisi hoitaa elämäänsä, tuossapa sen huomaan. Hänen kuullaan on myös paljon aspekteja, mm. Pluton kanssa kolmio.

Mitä tästä näet?

Itse ihailen äitiyttä ja monesti kovinkin kritisoin. Sillä kaikki miehethän ovat äitiensä poikia.
Tämä äitimyytin ihannointi ehkä näkyy siinä, että kerään äiti-madonnan ja lapsen kuvia. En tiedä mikä niissä on, se tunnelma kai!
« Viimeksi muokattu: 13.11.2009 20:56:56 kirjoittanut Esmiralda » tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
epona
Vieras
« Vastaus #6 : 14.11.2009 12:19:57 »

Mistähän sen näkisi helposti, että mitä  aspect_tri sillä  kuu olisi? Yritin tutkailla karttaani ja luonnetulkintaa, muttei osunut silmään.

Undecided
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #7 : 14.11.2009 13:17:24 »

Minulle äiti-sana tuo mieleen lämmön, ruoan ja lohdun. Myös etäisyyden, viileyden ja poissaolon.

Oma kuuni on  neitsyt, 12. huoneen puolella, väljässä yhtymässä  askendentti ja  saturnusaspect_tri  aurinko, aspect_sex  jupiteraspect_tri  chironaspect_squ  keskitaivas.
 Jos äitiä kuvaa  keskitaivas niin  venus on siihen yhtymässä.

Oma äitisuhteeni on antanut kyllä monenlaista evästä, se on ollut elämässä isoimpia surunaiheita ja myös ilonaiheita. Äitisuhteeni on ollut lapsuudessa vuosia fyysisesti katkennut (ja siten myös henkisesti), hän oli  harka, levoton ja rauhaton sellainen, hyvin energinen (suurristi aloitteikkaissa merkeissä) ,  keskitaivas neitsyt. Alkoholismista kertoo  neptunus 4. huoneessani.
 Äiti on minulle haava jotain olen kantanut sisälläni (chiron), mutta haavatkin paranevat onneksi ajan myötä ja tuovat viisautta mukanaan. Onneksi on tuo tarkka  aspect_sex  jupiter, äitini oli hyväsydäminen ja joviaali tyyppi ( aurinko  aspect_con  jupiter) ja antoi paljon perspektiiviä maailmaan. Hän myös sai minut uskomaan ihmeisiin ja siihen että toiveet toteutuvat kun lopetti juomisen n. 20 alkoholistivuoden jälkeen ja palasi elämääni.  smitten
 Hän toimi nuorempana myös mannekiinina, siitä varmaankin tuo  keskitaivas  aspect_con  venus.

ceres asustaa kartallani 5. huoneessa  Smiley

Anahata katso täällä karttasi yhteydessä olevaa taulukkoa  kuu-sarakkeesta ja katso mitä aspekteja se tekee planeettoihin omalla pystyrivillään.

neitsyt kuu on tunteissaan usein analysoiva, tarkka ja etäisen oloinen, tahtoo tarkastella kenet ottaa lähelleen ja ketä ei. Neitsytkuu on myös hoivaava ja voi olla kriittinen, pikkumainenkin. Näin lyhyesti.
tallennettu
mirka222
Vieras
« Vastaus #8 : 14.11.2009 15:27:05 »

Ei voi olla totta, Kaurisenergian kirjoittama  keskitaivas /IC osui kuin naulan kantaan minulle  Grin laugh  MC nimittäin kaksosissa ja  kaksoset äitini  aurinko ja IC  jousimies mikä on biologisen isäni  aurinko ...Isääni en ole nähnyt juuri koskaan, viimeksi olen hänet "nähnyt" alle 3-vuotiaana, muistan vaan hänen valkoisen koiransa mutta en isää....Noh sitten isäpuoli, joka ollut elämässäni 3-vuotiaasta asti on  aurinko harka ja minullahan on  kuu ja  venus  harka...Hänen kanssaan en ole ikinä tullut toimeen, hän on nälvinyt minua pienestä asti eikä ole hyväksynyt minua "lapsekseen"...Tästä varmaan johtuu osaksi nykyinen "miesvihani" vaikka intohimoisesti olen heihin myös sitoutunut..4. huoneessa  mars ja  neptunus  kauris ja  uranus siinä 4. huoneen rajoilla  jousimies. Näitä en osaa sen kummemmin kommentoida..

Jaa kommentoinkin tässä lähes pelkästään isästä/isähahmoista Grin Äiti on todella tärkeä ja rakas minulle, jossain tulkinnassa luki, että äitini vaikuttaa jopa liikaa elämääni ja mielipiteisiini mutta vielä en ole kokenut sitä mitenkään ongelmallisena..Äitini on samalla sekä huolehtiva äiti että hyvä ystäväni..äitini on siis  aurinko kaksoset  askendentti  leijona ja  kuu  kauris              ,Tämän hetkinen miekkoseni on puolestaan  aurinko vaaka  kuu kaksoset ja  askendentti jousimies, jossa yhdistyvät siis biologisen isäni ja äitini aurinkomerkit  Grin
« Viimeksi muokattu: 14.11.2009 15:39:45 kirjoittanut N222 » tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #9 : 15.11.2009 14:54:07 »

Minulla on paljon todella ikäviä muistoja lapsuudesta jotka eivät ole ihania suhteessa äitiini ja isääni, mutta silti voi äiti!  smitten Suhteeni äitiini on parantunut ja syventynyt vuosien saatossa huomattavasti ja keskustelinkin oman äitini kanssa eilen puhelimitse. Hän sanoi minulle varmaan kauneimman asian jota on koskaan sanonut. Hän sanoi, että minä olen mitä parhain äiti ja kuinka usein hän on ihaillut ja kadehtinutkin sitä tapaa jolla kuulema lapseni hoidan, kohtaan ja huomioin. Sanoi myös, että kunpa itse olisi osannut olla aikoinaan yhtä hyvä äiti.  Cry Lohdutin häntä ja sanoin, että sinä olet minun rakas äitini kaikesta huolimatta, äläkä syyllistä ja soimaa itseäsi. Menneet on menneitä ja kukaan ei ole täydellinen ja rakastan sinua ihan äärettömästi. Sinä olet hyvä ja ihana äitini.  smitten smitten smitten smitten
« Viimeksi muokattu: 15.11.2009 15:02:11 kirjoittanut Rakkauden valo » tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 15.11.2009 14:57:41 »

Oma äitini on  aurinko vesimies kuu harka ja tiettävästi  askendentti rapu. Itse siis olen  aurinko kaksoset kuu harka ja  askendentti rapu. Paljon meissä on siis samankaltaisuutta, mutta suhteemme on ollut aina huono, välillä suorastaan traumaattinen. Ehkä näinä päivinä suhde on hieman neutralisoitunut, mutta en usko meistä koskaan tulevan läheisiä.

Omalla kohdallani MC-IC-linja näyttää todellakin kuvaavan äitiyttä ja isyyttä, oman äitini Aurinko osuu suoraan MC:lle ja isän Aurinko IC:lle. Nyt minusta itsestäni on tulossa äiti, ja transiittien puolesta MC on ollut kovin ruuhkainen.. laskettuna aikana mm. Neptunus on lähes minuuttitarkasti yhtymässä MC:hen.

Äitiys on yksi niitä asioita, jonka olisin mieluummin jättänyt muille. Olisin elellyt ihan tyytyväisenä loppuikäni ilman perheenlisäystä, vaikka on toki myönnettävä, että biologinen kello on muistuttanut jossain vaiheessa minullakin olemassaolostaan. Tikitys loppui kuitenkin jo pari vuotta sitten täytettyäni 40 vuotta. Koska tämä raskaus oli suorastaan uutispommi niin itselleni kuin miehellekin, niin valmistautuminen äitiyteen on myös erilaista kuin sellaisessa tapauksessa, jossa lapsesta ollaan haaveiltu tai sitä ollaan tekemällä tehty. Minun on vaikea edes kuvitella sitä, millainen äiti tulen olemaan. Asian suhteen minulla ei ole odotuksia, kaikki jää vain nähtäväksi. Ehkä oman huonon äitisuhteen takia en näe äitiyden ympärillä minkaanlaista pyhimysmäistä sädekehää, enkä itsekään usko olevani mikään virheetön superäiti. Isäsuhteeni sen sijaan on ollut hyvä ja varmasti omankin lapsen kohdalla tulevaa isää ei taatusti sysätä syrjään lapsen asioista.

Lapsen kanssa tuskin tulen vetämään mitään erityistä roolia. Olen oma itseni, annan hoivaa, tukea, ohjausta ja seuraan hänen kehitystään. Kehittyvät äidinvaistot voivat tietysti antaa oman lisänsä yhtälöön, minulla on sellainen kutina, että saatan olla sellainen leijonaemo-tyyppi. Kypsemmällä iällä äidiksi tulemisessa on ehkä se hyvä puoli, että oman kodin huonoihin oppeihin on kerennyt ottaa etäisyyttä ja kehittää tilalle uusia, toimivia tapoja käsitellä asioita. Omat traumat on ehtinyt käsitellä ja niistä on parantunut. Minun ei siis tarvitse päättämällä päättää, että teenpä kaiken päinvastoin kuin oma äitini, koska tässäkin tavassa hyppää helposti ojasta allikkoon. Onhan oma äitini tehnyt paljon asioita oikeinkin, eikä niitä hyviä asioita haluaisi heittää tästä sukupolvien ketjusta viemäriin.

tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #11 : 15.11.2009 15:04:57 »

Niin ja oma äitini on  aurinko  vaaka En itse todellakaan ole, enkä koe olevani mikään täydellinen äiti, kukapa olisi? Kaikkihan tekevät virheitä... Parhaani yritän kuitenkin ja se riittää. On hyvä olla itselleenkin armollinen.  angel Minä ainakin helposti syyllistän itseäni näissä äitiys asioissa...  Undecided
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #12 : 15.11.2009 16:13:45 »

Lilli, muista toki tämä kaunis ajatus teoriassa jälleensyntymästä, että

lapsesi on halunnut tulla juuri sinun ja isänsä luokse, juuri teitä ohjailemaan ja teidän ohjailtavaksi.
Siinä on jotakin hyvin erityistä tuossa ajatuksessa!  angel smitten

Parhaassa tapauksessa hän on juuri se sieluperheesi jäsen, jota olet sisimmässäsi kaivannut.  Wink

Uskotko tällaiseen?
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #13 : 15.11.2009 16:32:48 »

Esmiralda, minulla on hyvinkin vahvat syyt uskoa jälleensyntymään, kun itsekin muistan pätkiä useammista entisistä elämistä.  Cheesy Näin tässä joku viikko sitten jopa unta siitä, että lapsen synnyttyä tiedustelin häneltä, kuka hän mahtaa olla ja mistä hän tulee. Vastasyntyneeksi hän puhui harvinaisen sujuvaa suomea  2funny ja selvitysten perusteella hän olisi enemmän kytköksissä (karmisesti?) isäänsä kuin minuun.

Mutta saa nähdä, saanko lisää viestejä mahdollisista entisten elämien kytköksistä, synnytykseenhän on kuitenkin vielä reilusti aikaa. Mites muuten miniäsi raskaus etenee? Onko kaikki ok?
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #14 : 15.11.2009 17:22:56 »

Miniäni mietti pään puhki miten sikarokotusten kanssa tekisi. Sitten ajatteli, että haluaa suojella enemmän vauvaa kuin itseään ja otti rokotuksen. Isä taas ei. Mutta hyvin voidaan, jopa paremmin kun alkuetoilut ovat ohi.

Oli ihanaa katsella kuinka he penkoivat vanhoja vauvavaatteitani. Kun poikani otti pikkuruiset potkuhousut syliinsä ja tuuditteli.

Itse en ole jutun eteen tehnyt yhtikäs mitään. En siis vielä ainakaan hölmöile...

Oinaslapsiako tässä odotellaan? Hauska nähkä kumpi meistä hullaantuu enemmän; äitiys vai mummous!

Miten pitkälle äidinäiteihin nuo Kuunmerkit merkitseekään?
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta