Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: pluto/skorpioni -teemat ihmissuhteissa  (Luettu 19031 kertaa)
0 jäsentä ja 8 vierasta katselee tätä aihetta.
Ave^^
Vieras
« : 15.11.2009 17:35:11 »

Lueskelin tuossa kirjaa, ja päätin kirjoittaa muistiinpanoja tänne pääni selvittämiseksi. Itselleni tämä on vain niin loputtomasti kiinnostava aihe, kun  mars  aspect_con  pluto  skorpioni osuu seiskahuoneeseen, eli siis puoleensa vetää kaikki plutoninen. (Aijai, sellanen mies intensiivisellä katseella vie kyllä tältä tytöltä jalat alta. Ja jos sitä ei ole niin..tylsää.  Wink No joo.. aiheeseen.)


Ihmissuhteiden kannalta tämä topikki, jolloin tekijöinä ovat  kuu ,  venus ,  mars kontaktissa  skorpioni tai  pluto . Ja aspekteista lähinnä  aspect_con ,  aspect_squ ja  aspect_opp . Seiskahuone ja desc mukaan myös.

Ensimmäinen esille tullut pointti oli, että plutoenergian osuminen ihmissuhdealueille osoittaa voimakasta emotionaalista kärsimystä, joka pakottaa ihmistä muuttamaan täysin suhtautumistaan muihin/suhteisiin. Jos tätä ei tee, niin muutos pakotetaan eteen ulkoisten tapahtumien kautta. Se on siis pluton kanssa tekemisissä ollessa aina väistämätöntä. Sanoisin että tuo johtuu myös pitkälti siitä, että voimakkaat tunteet aiheuttavat voimakasta kärsimystä, ja vastapuolen voi olla myös hyvin vaikea suhtautua plutoniseen ihmiseen, jolloin seurauksena on tietenkin kolhuja plutonikolle. Plutonikko on siis sellainen, joka vetää alussa voimakkaasti puoleensa, mutta lähemmin tutustuessa vaaditaan vastapuolelle sellaista ihmistä joka kestää paljon ja paljon.

Tälläisellä ihmisellä on myös kyltymätön jano tunteisiin, ja tuntemiseen. Hän voi vaatia loputtomasti huomiota ja tarvitsee syvää yhteyttä. Plutonikko haluaa tuntea sen mitä toinen tuntee, ja haluaa tuntea olevansa haluttu. Hän haluaa päästä toisen ihmisen syvimpiin kerroksiin asti, ja sitä on turha hävetä tai pelätä, sillä plutoihminen ei ihmettele eikä pelästy mitään, se jokin voi olla hänestä jopa hyvin mielenkiintoista, plutoihminen etsimällä etsii jotain syvää. Pluto siis antaa sen hienon mahdollisuuden kokea voimakkaasti koko inhimillinen tunteiden kirjo, mutta siihen voi jäädä koukkuun. Jos ei ole voimakasta, tuntuu lattealta. Tähän teemaan liittyy myös tietynlainen itsekkyys, tai mikä itsekkyytenä ainakin muiden silmiin välittyy, runsas kokemisen halu ja siihenhän tarvitaan muita ihmisiä. Ulkopuolisen silmiin se voi näyttää hyväksikäytöltä, mutta todellisuudessa pluto, kuten myös vesielementti yleensä, antaa omaa energiaansa siinä hetkessä. Plutoenergialla on vain käytössään myös se tahdonvoima millä painaa eteenpäin, mitä puhtaalla vesienergialla taas ei ole.

Plutoihminen voi siis vaikuttaa hyvin armottomalta ja oman tahtonsa kanssa päällekäyvältä, jolloin vastapuoli siirtyy mielummin puolustuskannalle, ja tällöin häneltä jää kokonaan huomaamatta että voisi itsekin käyttää hyväkseen pluton puhdistavia energioita, sillä pluto aina myös jakaa. Pluton teemaan kuuluu puhdistautuminen ja auttaminen. Sanoisin, että pluto on se planeetta jolla on voimakkaimmat parantajan lahjat. Toisaalta, näitä energioita on vaikea hallita. Se voi antaa paljon, mutta saman aikaisesti se voi imeä kuiviin.

Plutosta ei voi puhua mainitsematta valtakysymyksiä. Laskisin tuon vallan kokemisen halun yhteen sen halun kanssa kokea voimakkaita tunteita. Valta-asioihin kun niitä liittyy.

Jep, ja siellä missä on pluto, on aina blokkeja. Eli, pluto on tämä ääripäiden planeetta, joko mennään täysillä tai sitten ei mennä ollenkaan. Pluton sijainti kertoo sen, missä tuntee voimakkaimmin, ja voimakkaat tunteet luovat blokkeja.

Hieman abstraktia tekstiä ehkä.. Mutta.  Smiley
« Viimeksi muokattu: 15.11.2009 17:37:28 kirjoittanut Ave^^ » tallennettu
mirka222
Vieras
« Vastaus #1 : 16.11.2009 15:14:42 »

Tuttua tekstiä Grin
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #2 : 16.11.2009 15:31:25 »

Voi ei, anteeksi, menee IHAN OFF-TOPIC, mutta minulle tuli vaan tuollaisesta plutomaisesta, intensiivisen katseen omistavasta mystisestä miehestä mieleen Metal Gear Solid-pelisarjan Vamp (on ehkä NIIN pluto skorppari kuin olla ja voi, minusta Grin) !

VAMP ja pahoittelen, kuva on aika massiivinen...!
tallennettu
Helmiäiskeiju
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 43


luon itse oman onneni - joka päivä


Profiili
« Vastaus #3 : 16.11.2009 15:50:09 »

ois mielenkiintoista kuulla tuosta lisää, miulla on pluto, venus jne neljännessä huoneessa.. oonkin kulkenut aika kiirastulen läpi rakkaimmissa suhteissa. Smiley vasta nyt alkaa olla selkiyttä:)
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #4 : 16.11.2009 17:47:34 »

Voi ei, anteeksi, menee IHAN OFF-TOPIC, mutta minulle tuli vaan tuollaisesta plutomaisesta, intensiivisen katseen omistavasta mystisestä miehestä mieleen Metal Gear Solid-pelisarjan Vamp (on ehkä NIIN pluto skorppari kuin olla ja voi, minusta Grin) !

VAMP ja pahoittelen, kuva on aika massiivinen...!
Tiedätkö, muhun iskee (ja kovaa  Wink ) jostain aivan käsittämättömästä syystä se h&m:n mainos, mikä joku aika sitten pyöri, missä se suunnittelija-mies nousee sieltä kraaterista, ja sitten omahyväsen näkösenä seisoo siinä niiden mallien keskellä, kun joku sanoo sille: "look what you've done", ja se vastaa että: "Well, I haven't done them all, yet."   2funny  coolsmiley halpamaista, mutta se mies on ihan pirun hypnoottinen.  :Smiley

linkki: http://www.youtube.com/watch?v=ZC6__-UiXiE
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #5 : 16.11.2009 19:11:15 »

aina ajattelen että skorpparien hommaa, ei minun.. mutta huone 11 (jossa muuten minun ja ravun yhteiskartalla venus)

Mars Trine Pluto    

You have a great deal of energy for accomplishing your purposes. An ambitious person, you will want to get ahead and achieve something important in your life. You have a great deal of self-confidence and can present yourself to others as a leader whenever you choose.

You do not usually start fights, but you won't back down from one either. You have a great deal of courage and will stand up for your beliefs all your life.

You are quite stubborn and not easily deterred. Normally you control your anger quite well, but when you do lose your temper, it can be quite spectacular. It usually takes a while to regain your composure.

You respect strength and will choose friends who are independent and self-reliant, because that is your ideal for yourself.

Uranus Conjunct Pluto    

This aspect signifies a generation of people who will have very powerful effects upon the rest of the culture, for they will be revolutionaries in the truest sense. They will be very eager and restless for change, but at the same time patient enough to learn how to really bring it about. They will undoubtedly have a very powerful impact on everyone in society. The parents of these children must be patient and instill in them a real respect for human values. There is the danger that some of them could be absolutely ruthless in their desire for change allowing no human consideration to get in their way.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Ikuinen Trikki
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 147


aur vaaka, kuu kauris, asc leijona


Profiili
« Vastaus #6 : 17.11.2009 10:33:32 »

Houmenta!

Joo-o, tutulta hutulta tuntuu tää Pluton ja Skorpparin voima ihmissuhteissa, kun kartalta löytyy  venus ja  mars  skorpioni:ssa 4:ssä huoneessa, sekä  pluto aspect_squ kuu ja  pluto aspect_con aurinko...

Kypsymättömän yksilön käytössä nämä hyvin voimalliset energiat voivat saada hyvinkin ikäviä ilmenemismuotoja. Toisaalta kun tätä omaa polkuaan tallailee, niin sitä alkaa muistamaan, miksi sitä täällä pallolla pyöriskelee, ja miksi nämä energiat ja kullanarvoiset ihmissuhteet on meille annettu.

Plutosta on tullut hyvä kaveri, vaikka hän käyttää pelkoa opetusmetodina. Säikyttelee ihmisen oikeille urille.  knuppel2 Pelottelee, kunnes ei enää pelota.
tallennettu

"Totuus on poluton maa." -J.Krishnamurti
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« Vastaus #7 : 18.11.2009 02:12:10 »

Minun on myös itse ollut pakko opetella hillitsemään näitä pluto-piirteitä itsessäni. Se on ollut pitkä tie enkä vieläkään ole perillä. Plutous on kuin sisäinen tulivuori, joka purkautuu kun se tahtoo eikä sille meinaa mahtaa mitään. Siksi ympärille tarvitsee vahvoja ihmisiä, kaikista vahvin pitää olla kumppani, koska välillä syöksyy tulta ja se ei saa polttaa.
Tää on niin totta.
Mä oon aina ajatellu, että kumppanin kartalta olis hyvä pluto/skorpioni-teemoja löytyä, jotta ymmärtäis mua, mutta enpä tiedä... Kokeilut ei oo ollu kovin onnistuneita! Kumppani, jolta näitä teemoja ei löydy, ei ehkä ymmärrä mistä päin tuulee, mutta kuinka syvää ymmärtämystä edes kaipaa... Ehkä ennemminkin eri tavalla vahvan persoonan luomaan turvallisen ympäristön.
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Norna
Vieras
« Vastaus #8 : 18.11.2009 10:20:51 »

 Huh minulla on kokemusta miehestä joka on aika plutoninen tapaus, tai olenhan hänen kanssaan vieläkin naimisissa Grin.
 Tällä tapauksella on 8. huoneessa  mars pluto aspect_con venus  Tongue. Todella intensiivinen ja vahvasti noilla 8. huoneen alueilla tunteva. Eikä syökse kyllä mihinkään suuntaan mitään tulen tapaista, asiaan vaikuttaa tietysti hillitsevä  aurinko  aspect_con saturnus ja  kauris -nousu. Voin sanoa että kyseessä on sisukkaimpia ja vahvimpia ihmisiä joita olen koskaan tavannut, mutta ulosanti saisi olla helpompaa ja tunteiden pinnalle tuominen voisi olla "aavistuksen" parempaa. Ui niin syvissä vesissä ettei näillä taidoilla kalastella sieltä asti.

 Itse syöksen Mars-tulia ympäriinsä ja ehdin tuomaan pinnalle ja näyttää kaiken tunnekirjon samassa ajassa kun hän pohtii niitä sisällään  Grinpluto ei ole kartallani kovinkaan aspektoitunut, dynaamisen siitä tekee  aspect_opp  merkurius, muuten on kvintiiliä ja bikvintiiliä ym. 2. huone ja Vaaka. Olen paljon kevyempi kuin hän, mutta vastakohdat täydentävät. En kestäisi samanalaista minua rinnalla, enkä tiedä miten hän kestäisi samanlaista puhumatonta ja syviä hautovaa Haadestyyppiä vierellään  Smiley.
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #9 : 18.11.2009 15:51:32 »

Pluto-teemat ihmissuhteissa ovat tulleet minulle hyvinkin tutuiksi. Eräät intensiivisimmistä ja rajuimmista suhteistani ovat alkaneet merkittävän Pluto-transiitin aikana. Suhteet eivät valitettavasti ole olleet pelkästään intensiivisiä ja intohimoisia, vaan myös niitä vähemmän toivottuja piirteitä on runsaasti ollut mukana. Näistä huonoista puolista mainittakoon valtataistelut, ainaiset riidat, tärkeiden asioiden salailu, kumppanien talousvaikeudet tai suoranainen vedätys ja petturuus. Seksin puolella on ollut suorastaan tajuntaa laajentavien kokemusten lisäksi myös toista äärimmäisyyttä, kumppanin impotenssia tai pihtaamista.

Oma karttani antaisi ymmärtää, että lapsuudessani olisi ollut runsain mitoin plutonisia ja uraanisia teemoja, ( pluto aspect_con uranus 4. huoneessa, kumpainenkin  aspect_squ aurinko), mutta käytännössä tämä kuvio ilmenee niin, että vedän puoleeni ihmisiä, joilla on TODELLA rankkoja perhetaustoja. Tyyliin isä tappoi äidin ja pikkuveljestä tuli myös murhamies...

Myös nykyisessä suhteessa Pluto-teemat ovat olemassa vahvasti, vaikka suhde ei ole alkanut Pluto-transiitin aikana (progressiivinen Kuu on kuitenkin minulla ollut Skorpionissa). Miehellä on kuitenkin varsin vaikuttavan näköinen  aurinko uranus pluto -yhtymä Neitsyessä, 1. huoneessa. Vaikka hän on ns. rikkaan ja vaikutusvaltaisen perheen poika, niin lapsuutta voisi kuvailla hyvinkin traumaattiseksi ja se on sisältänyt runsaasti menetyksiä. Ei ole siis helppoa "paremmissakaan" piireissä.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #10 : 18.11.2009 18:17:43 »

Minulla on pluto vaaka 8. huoneessa ja  pluto aspect_opp venus ja kaipaan Kastehelmen tavoin kumppanilta syvää ymmärrystä ja ennen kaikkea vakautta. Vaikka pidänkin siitä, että miehessä on särmää, en innostu tulisista tai energisistä miehistä, koska minulle tulee olo, etteivät he koskaan pääse sukeltamaan niin syvälle missä minä uin, enkä minä puolestani pääse (enkä välttämättä edes halua) niin pinnalle missä he viilettävät. Kartan muutenkin ihmisiä, joilta irtoaa helposti näyttävä tunneskaala, ehkä osaltaan myös siksi, että isäni on  aurinko oinas  askendentti leijona ja  kuu leijona joka osaa nostaa sellaisia draamaking myrskyjä että huh! Niitä kun on koko pienen lapsuutensa seurannut niin eipä huvita enää omalta mieheltä moista lapsellisuutta katsella!
Minulla on tosin myös  askendentti kauris

No toisaalta olen plutonikko muutenkin  Grin Ja kun heitetään siihen neptunikko vielä kaupan päälle niin en varmaan ole mistään helpoimmasta päästä kumppanina, koska minua ymmärtääkseen ja ansaitakseen minut 100% itselleen miehen täytyy olla vakaa ja sinut Itsensä kanssa ja ennen kaikkea ymmärtää henkistä puolta elämässä (Silleen vaatimattomasta puoli-Jumala 2funny )
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #11 : 18.11.2009 22:47:56 »

Noususkorpionillahan on Pluto johtavana planeettana kartalla, mutta nähtävästi se ei tee vielä plutonikoksi, kun ei ole tuollaisia aspekteja, kuten yllä mainitaan.  :Smiley
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Norna
Vieras
« Vastaus #12 : 19.11.2009 10:37:12 »

Vaikka pidänkin siitä, että miehessä on särmää, en innostu tulisista tai energisistä miehistä, koska minulle tulee olo, etteivät he koskaan pääse sukeltamaan niin syvälle missä minä uin, enkä minä puolestani pääse (enkä välttämättä edes halua) niin pinnalle missä he viilettävät.

 Toivottavasti et kuitenkaan tarkoita sitä että tulimerkit tai tulen vaikutukset olisivat automaattisesti pinnallisempia tai esim henkisyys ei olisi osa heitä?
 
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #13 : 19.11.2009 17:23:56 »

 Niin Smiley kirjoitin omassa jutussa aiemmin enemmän tunnepuolen syvyydestä ja tunnereaktioista, siinä minusta on selkeä ero. Esim ukkelini ei puhu eikä pukahda vaikka tuumii paljon ja häntä voisi kuvailla juuri sellaiseksi tulivuoreksi joka on purkautumaisillaan koko ajan. Minulla on 8. huoneessa  merkurius, mutta  oinas.
 AthaMaaritin kirjoituksessa en oikein ymmärtänyt että tarkoittaako hän tunnepuolen syvyyseroja vai ajattelun syvyyseroja.
tallennettu
asboo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #14 : 21.11.2009 21:39:45 »

Mulla löytyy  pluto  aspect_con  venus 6.huoneessa. En oikeastaan osaa tuota tulkita. Vaadin sitoutumista parisuhteeseen. Mitään salaisia työpaikkaromansseja ei ole ollut  Grin

They dislike superficialities of any kind, and can be rather accepting of the dark side in people.
No, tämä kyllä pitää paikkansa. Tosin mitään väkivaltaa en siedä.
tallennettu

Aurinko Skorpioni, nouseva härkä, kuu kaksonen
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: