Wautsi, tännehän on tullut kommenttia
Kiitos kaikille vastanneille, yllättävän paljon viesteissä on paikkaansapitävää.
Ehkä sitoutumiskammosta puhuminen oli väärä ilmaisu, mutta en keksinyt kirjoitushetkellä mitään sopivampaa vertauskuvaa.
Ebenian kommentti taisi liipata kaikkein lähimpää, ainakin itse näkisin asian samalla tapaa kuin Ebenia.
Lisäksi Sashan "koditon rakki"-kommentti oli erittäin kuvaava, omalla groteskilla tavallaan
:
Koditon nälkäinen koira, joka kerjää ruokaa ja kun joku adoptoi sen ja ei annakaan
koiran gurmee-ruokaa vaan Sertiä,
niin koira hyökkää omistajansa kimppuun ja on jälleen koditon rakki kadulla kerjäämässä ruokaa..?
Tämä kaverini siis saa todella paljon huomiota miehiltä, ehkä hänen hiukan ujo, herkkä, siveän tytön olemus herättää jonkinnäköistä suojeluvaistoa miehissä. Kaikissa tapahtumissa hän on se tyttö, joka saa hätistellä miehiä kauemmaksi luotaan (en ole kade, en ole kade...
). Lähtee helpolla leikkiin mukaan, tosin jonkin ajan päästä mies jää kuin nalli kalliolle, kun mies " ei ollutkaan sellainen, mitä hän halusi". Haluaa kyllä suhteen, mutta kun mies ei saisi olla liian kiltti ja kunnollinen, vaan pitää olla "vähän vaarallinen". Eli näillä eväillä ei ehkä löydetä sitä mahdollista aviomiestä?
Edellinen suhde kaatui, en tiedä syytä tähän. Sitä edellinen suhde kaatui, koska mies oli liian kiltti. Tällä naisella oli siis jo uusi poikaystävä (nyt uusin ex) silloin, kun hän jätti edellisen. Sitä edellistä edellinen suhde kaatui samasta syystä: mies oli liian kiltti.
Huomasin saman, että
ja
ovat aika raskaasti aspektoituneet, juurikin
:n suunnalta. Tuo
aiheuttaa sen, että ko. ihminen on todella pitkävihainen! Viha on semmoista passiivis-aggressiivista, eli vihaa ei näytetä avoimesti, vaan vihan kohde on ikään kuin ilmaa: vihan kohdetta ei huomata, häntä ei ole olemassakaan.
Olen itsekin joutunut ko. ihmisen vihan kohteeksi, nyttemmin asioita on yhdessä puitu läpi ja yritämme luoda kaverisuhdetta uudestaan - katsotaan miten käy, koska mulle luottamuksen palauttaminen on erittäin hankalaa. Toisaalta ko. ihmisen ikävä menestys ihmissuhdemarkkinoilla saa mut erittäin surulliseksi ja haluaisin yrittää auttaa häntä. Tosin olo on aika kädetön, kun en yhtään tiedä, mitä pitäisi tehdä...
Kliseisten neuvojen antaminen tuskin helpottaa, kuuntelijana oleminen ehkä enemmän?
Niin, tuo välien poikkaiseminen tapahtui siis näin (koko ikävässä totuudessaan). Nykyinen miehekkeeni tapaili aikanaan ko. naista. He kävivät jokusen kerran ulkona, leffassa jne., mutta suhde ei edennyt sen kummempaan (näin ainakin molemmat ovat väittäneet). Nainen sitten sanoi miehelleni, ettei hän halua mitään vakavaa suhdetta, vaan haluaa pysyä kaverina. Noh, kului jokunen kuukausi, aloimme miehen kanssa seurustelemaan. Tämä kaveri kiinnostuikin miehestä uudestaan/tosissaan, teki uuden siirron (joka kariutui, "eräästä" syystä...). Kun nainen sai kuulla, että mies seurusteleekin kanssani, hän suuttui tosissaan meille molemmille. Sain tietää eräiden lähteiden kautta, että hän oli haukkunut mua "maailman ärsyttävimmäksi ihmiseksi, joka tallaa muiden varpaille minkä ehtii" (voi jumaliste, miten huono ja SYYLLINEN olo mulle tuli tästä lausunnasta
). Miestä hän taas syytti siitä, että mies on johtanut häntä harhaan eikä osoittanut riittävästi, että on oikeasti kiinnostunut hänestä. Olimme molemmat hänelle sen jälkeen kuin ilmaa. Nainen lähti meidän luokalta, piti opiskeluissa välivuoden. Välivuoden jälkeen tuli omaehtoisesti pyytämään anteeksi ja toivoi, että välimme korjaantuisivat - ehkä olen sitten masokisti, mutta kuitenkin halusin itsekin lähteä parantamaan tulehtuneita välejä.
Edellisissä juhlissa, joissa ko. naisen poikaystävä oli vielä mukana, tapahtunutta: eräs mies oli selkeästi kiinnostunut tästä naisesta. Kun poikaystävä poistui seurueestamme, tämä mies alkoi näyttämään kiinnostustaan hiukan selkeämmin, silitteli naisen hiuksia, pyrki vaivihkaa koskettelemaan. Nainen oli selkeästi imarreltu, nautti huomiosta ja ei koittanut estellä. Jossain vaiheessa näiden kahden välille tuli riitaa, mies olisi halunnut enemmän, nainen sanoi, että hän seurustelee (mies on ajoittain erittäin aggressiivinen
). No, itse sai kuunnella pikkutunneilla olohuoneeseen, kun nämä kaksi väittelevät keittiössä - oli hyvät bileet, joo...
Nainen kertoi jälkeenpäin, että hän melkein alkoi miettimään oman suhteensa jatkoa, koska tunsi sen verta vahvaa vetoa tätä em. miestä kohtaan - vaikka tiesi, ettei tämän miehen kanssa tulisikaan suhdetta, koska mies on tunnettu siitä, ettei hän harrasta seurustelusuhteita lainkaan.
No, en tiedä, vahvistaako tämä kertomus lainkaan käsityksiä...