Kiva juttu, kun olen saanut näin paljon vastauksia ja aihe on muutenkin näköjään herättänyt kysymyksiä. Eikä mua ainakaan haittaa pieni sivupoluille poikkeaminen, kunhan ei ihan asiattomuuksiin mennä
Ei se niin nöpönuukaa ole...
Kauhea kiire päällä, mutta koitetaas vastailla...
Olen pannut merkille että
-merkit pitävät hyvin kutinsa.
Itse en ihastu kovinkaan helposti, enkä missäännimessä tee aloitetta miesasioissa....
En tiedä miksi, mutta se ei vaan tunnu luontevalta.
Parisuhteessa teen kyllä töitä yhteisen hyvän nimissä. Pitkäjänteisyyttä löytyy ja päämäärätietoisuutta.
:
Joo, sama vika täällä
Mä en juurikaan koskaan tee aloitetta, olen hiukkasen liian ujo ja ehkä luontevimmin suhde alkaa sillä, että ensin aloitetaan taival kaverina ja siitä sitten edetään.
Vaikka otankin osaa touhuihin hyvin aktiivisesti ja kertoilen/kuuntelen punastumatta ronskeja juttuja, sisimmiltäni olen kuitenkin melko ujo ja vain harvat pääsevät hipaisemaan sydämestä ja raottamaan verhoa
Touhuissa on tiettyä kepeyttä, energiaa ja hulluutta, mutta silti uskon ja etsin pysyvää parisuhdetta ja kumppanin on oltava luotettava, rehellinen ja yhtä täysillä mukana.
Terkuin
Tuo Kauris muuten tasapainottaa villiä/outoa Jousimiestä aika tehokkaasti...
Mä meinasin napata kohtia Indiiman ihan loistavasta tulkinnasta tänne näyttääkseni, mitkä kaikki koskevat kaveriani, mutta enpäs pystynytkään, koska koko teksti itsessään sai kyllä ajattelemaan. Jollain tapaa kuulostaisi varsin osuvalta, että kaverini flirttailee - ehkä huomaamattaan, ehkä se tapa, millä hän katsoo muita, onkin miesten mielestä vastustamatonta. Ja sitten hän on hämillään flirttinsä/vetovoimansa vahvuudesta eikä sitten tiedä mitä tekisi. Meinaan mulle tuli tuosta Leijona-painotuksesta mieleen ujo tyttö, jonka nahan alla asuu villi naarasleijona. Ja miehet hakeutuvat lumoutuneina tämän leijonanaaraan luokse, vaikkei leijona itse tiedosta lähettäneensä signaalia
Mistään superstarista ei voida puhua, vaikka Arska 5. huoneessa. Nainen on varsin ujo ja kiusaantuu joutuessaan liiallisen huomion keskipisteeksi, ei viihdy suurissa porukoissa, kahden kesken on huomattavasti avoimempi ja luontevampi, porukoissa jää helposti varjoon - paitsi sitten, kun ollaan viettämässä iltaa, niin silloin kyllä miehiä riittää joka sormelle...
Ja tämä nainen on todella ahkera, kova tekemään töitä, tunnollinen, vaatimaton... Siis aivan ihannetyöntekijä. On kuitenkin todella kova itseään kohtaan, vaatii itseltään paljon, selkeästi itsetunto on alhainen (tämä muuten vaivasi miestänikin ja hän kuulemma koitti auttaa tässä itsetuntoasiassa). Huomasin, että kaverilla on sama aspekti kuin mulla, kova
- meillä molemmilla on muuten taipumus vaatia itseltä paljon, tehdä töitä ihan uupumispisteeseen asti, tehdä kaikki TÄYDELLISESTI. Ja tämän jälkeen ruoskitaan itseä vielä vähän lisää... Onnistumiset kuitataan olankohautuksella ("ei se niin kummonen ollut") ja sen jälkeen on nenä kiinni jo seuraavassa haasteessa. Itsetunto on valitettavan usein alhaalla, kun jatkuvasti on sellainen riittämättömyyden tunne
Kaverillani tosin taisi olla
, hän on varsin vähäsanaista sorttia, vaikka
on ylväässä
:ssa. Jotenkin tuntuu siltä, että hänen on erittäin vaikea puhua henkilökohtaisista asioista, tunneasioista, kaikista, jotka menevät pintaa syvemmälle, koskevat häntä itseään. Tuosta Nepparista en tiedä, miten vaikuttaa tämän tapauksen kohdalla.
Noista Pluto-aspekteista. Mieheni muuten huomasi, että tämä nainen tykkää selkeästi olla niskan päällä, olla se hallitseva osapuoli. Ainakin näin hän mulle kertoi. Ja
-aspekti: miehellä on
, tosin hänellä aspekti on väljä, 8-9 astetta. Ja olen huomannut hiukan samaa. Jos mies ei pidä jostakusta, niin hän kätkee vihansa sisäänsä, säilyttää kasvonsa. Hänellä viileä
, joten ehkä haluaa vältellä "inhimillisiä, sotkuisia tunnemyrskyjä". Tosin sitten, kun vihaa on riittävästi, nostaa
päätänsä ja antaa sanan säilän sivaltaa...
Mulla itselläni on
ja se jos mikä ei todellakaan ole leikin aspekti! Kaiken kukkuraksi
tulisessa
:ssa, joten auta armias, jos mulla alkaa piiputtaa! Tärkeissä julkisissa tilaisuuksissa tosin pidätän kaiken sisälleni ja annan räjähtää paremmassa paikassa. No tämäkään ei aina auta, vaan kiukunkohtaukset saattaa purkautua mitä oudommissa paikoissa (en oikein osaa hillitä tunteitani, vaan ne vyöryvät voimalla yli ja vievät mennessään). Lähipiiri yleensä selviää mököttämisellä tai sitten annan sanojen paukkua voimalla, ihan lähin piiri on nähnyt lentäviä lautasia mun toimesta...
Eli mulle tuo (ehkä) Plutomainen taipumus kätkeä tunteet sisään on erittäin vieras käsite... Ilot ja surut näytetään avoimesti
Toisaalta mulla on myös vihaisena taipumus melankoliaan, mihin saattaa vaikuttaa hillitsevät
sekä
. Lisäksi mulla vahvasti aspektoitunut
, joka on omiaan masennuksen syvissä mudissa ajelehtimiseen.
No, se musta. Nostin asian vaan esille Plutomaisista tunteenpurkauksista/-purkautumatta jäämisistä.
Hei mc82!
Olisiko niin, että tämä ystäväsi tietää syvällä sisimmässään ihmissuhteittensa menevän "päin prinkkalaa" ja siksi vain leikkii miesten tunteilla.
Hyvin mahdollista, Evea... Nimittäin kaverini on valitellut aika ajoin, kun hän rakastuu aina vääriin ihmisiin. Olen saanut kuvan, että hänellä on nuorempana ollut poikaystävä/-ystäviä, jotka ovat kohdelleet häntä huonosti. Eli hyvin mahdollisesti, jos yhdistetään epävarmuus mahdolliseen hallitsemistaipumukseen ihmissuhteissa, hän saattaa "leikkiä miehillä". Ja toimii jättävänä osapuolena. Jätetty kun varmasti helpommin tuntee itsensä hyväksikäytetyksi ja toipuminen kestää kauemmin, kun taas jättäjällä on kaikki langat käsissään. Mahdollisesti hänet on nuorempana jätetty ja kipu on ollut liian kova, että se aiheuttaa sen, ettei uskalla luottaa siihen, että tulevatkaan suhteet kestää - jonka jälkeen taas sattuu.
Nämäkin ovat vain spekulaatioita, koska kaverini ei ole kertonut oikeastaan mitään ihmissuhteistaan. Miehelle oli sanonut, että hänellä on ollut miehiä, jotka ovat kohdelleet häntä huonosti - miksi, miten ja kuinka monta, sitä ei tiedä kukaan muu kuin tämä nainen itse.
Voi sitä raukkaa, joka yrittää vastata sinun odotuksiisi, sillä sellaisen sinä heität tarpeettomana yli laidan. Sinulla on edelleen hallussasi tunteiden alkemiallinen salaisuus etkä tule olemaan tyytyväinen ennen kuin löydät rinnallesi sellaisen ihmisen, joka ei suostu myymään palaakaan itsestään voimakkaan tahtosi edessä. Etsit rakkautta joka on syvää kuin valtameri ja yhtä haastavaa kuin hirmumyrsky.
Pelottavaa... Mutta ehkä tässä piilee jonkinlainen totuuden siemen, miksi ne "liian kiltit miehet" ovat saaneet mononkuvan persiilleen :
Sitä paitsi, ketjun aloittaja on ainut, joka tuntee ko. henkilön ja hänen varassaan on,
meneekö tulkinnat nappiin vai ei ja/tai meneekö ne nappiin vain ketjun aloittajan
kokemuksen ja näkemyksen kanssa kartan omistajasta,
jolla ei välttämättä ole sekään koko totuus kartan omistajasta.
Totta, loistava pointti, ja olenkin pyrkinyt näissä tarinoissa objektiivisuuteen. En halua tarkastella asiaa ja luoda tästä ihmisestä mielikuvaa, jolla parantaisin omaa asemaani/saisin hetkellisesti paremman olon tahraamalla vaikutelman toisesta ihmisestä. Tarinat olen kertonut mahdollisimman puolueettomasti, vaikka ihan ilman tunteita, harmistumista, veetuttamista näitäkään juttuja ei ole kirjoitettu. Olen siis kirjoittanut omasta näkökulmastani, mitä omalle kohdalleni on tapahtunut ja mitä itselleni on kerrottu, venyttämättä totuutta. Mulle itselleni on äärimmäisen tärkeää, ettei mun kirjoitusten takia tilanteeseen syyttömiä aleta teilaamaan - mielummin teilataan sitten kohun aiheuttaja, kirjoittaja, eli minut.
Osa näistä jutuista on vain omia spekulaatioitani, koska en tiedä tarkkaa totuutta. No mun arvailut varmaan pystyy bongaamaan tuolta
Tuntojen tilittäminen loppuu tähän, jatketaan