Mä nostelen tätä ketjua.
Olen myös miettinyt tuota, että miten niitä käänteisiä kortteja tulee ja kun ne kortit on pakassa oikein päin.
Toki jos ne putoaa esim.pöydälle, ni sitten ymmärrän.
Mutta jostain kirjasta joskus luin, että kortit pitäisi aina laittaa pakkaan oikein päin ja katsoa ennen tulkintaa, että ne on siellä oikein. Itselläni on tainnut vain kerran vahingossa pompahtaa kortti jotenkin nurin ja muuten ne on aina oikeinpäin.
Miten on, pitääkö ne kortit aina olla pakassa oikeinpäin?
Olen itse pyöritellyt pakan saatuani osan korteista nurin päin. Minun mielestä kortit ovat vain väline, joten kortteja ei sinänsä tarvitse "kumarrella" tai tehdä niiden kanssa mitään erityisiä rituaaleja (uuden pakan voi aina siunata ottaessaan sen käyttöön ekan kerran). Minulla on ollut sama tarotpakka 10 vuotta ja voi hyvä jumala! Se on kyllä ollut tosi kovassa käytössä - kortit repsottaa, pakka on rikki. Silti ne toimivat aivan samoin kuin tuliterät pumpulissa pidetyt kortit, koska kortit ovat vain väline
Minusta käänteiset kortit kuuluvat automaattisesti tarottulkintoihin, koska ne syventävät tulkintoja entisestään. Siksi mielestäni kortteja ei tulisi käännellä oikeinpäin - jos ei sitten halua aloittaa jokaista tulkintakertaa uusiksi niin, että sekoittelee kortit oikein ja nurin ennen tulkintaansa. Ja tietysti siinä tapauksessa pitää kortit aina oikein päin, jos se tuntuu itselleen paremmalta tulkintatavalta. Makuja on monia!
Kiitokset tästä vastauksesta.
Täytyykin seuraavalla kerralla kokeilla myös, jos käsittelisi kortteja toisin ja ei olisi ns.varovainen niiden suhteen. Kun minä olen jotenkin ottanut tämän kirjaimellisesti, että kortit oikein päin aina
Mutta ehkä pitää kokeilla erilaisia tyylejä ja jos niistä löytäisi itselleen luontevan tavan käsitellä kortteja. EIkä olisi niin epävarma. Ehkä harjoitus löytää sen rennon tavan
Itsellä ollut 6 vuotta samat kortit ja on aikoja, kun en edes vilkaise niihin. Sitten taas löytyy se energia, että pakko plärätä niitä