Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tarot kortin tulkinta: Mitä tarkoittaa kun suluissa lukee käänteinen?  (Luettu 17404 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Emisa
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 30.11.2009 12:51:48 »

Hei,
Katsoin Tarot kortin. Miten tätä tulkittan,kun suluissa lukee käänteinen.

Kiittäen avusta Emisa

Lanttien kuningas (käänteinen)
Päätösvaltasi on asetettu kyseenalaiseksi ja tällä kertaa aiheesta. Olet tehnyt tai tekemässä epäviisaan sijoituksen, jolle ei ole muuta takuuta kuin huijarin suuret lupaukset. Mieti tarkkaan, kannattaako sinun luottaa saamiisi lupauksiin.

tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 30.11.2009 15:22:41 »

Heissan!

Tulkintahan on sinulla siinä jo valmiina Smiley Käänteinen tarkoittaa, että kortti on noussut pakasta käänteisenä ja sen normaali merkitys on muuttunut vastakohtaiseksi. Esim. Voiman kortista tulee Heikkous, Eteenpäin menemisen kortista Pysähtyneisyys/Pysähtyminen ja niin edelleen.

Tavallisesti tarotkirjoissa ei ole käänteisille korteille tulkintoja erikseen vaan ne pitää itse päätellä. Astron sivun tarotpalvelussa käänteisenä "nousevat" kortit tulevat jo valmiin merkityksen kanssa Smiley
tallennettu
Lucanne
Satunnainen astroilija
*

Angels are for us

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 17.12.2009 13:56:18 »

Siis eli kortti on noussut pakasta jostain syystä ylös alaisin. Eikö???

Miten se on mahdollista jos laittaa kaikki kortit oikein päin?
Ja olisiko mahdollista, että juuri siksi ei ole tulkintaa käänteiselle kortille?

Kas siinäpä pähkinää pohdittavaksi..... Grin

tallennettu

Kuu Oinaassa. MC.
Venus ja Ceres Vesimiehessä.
DC, Pallas. Merkurius ja Aurinko Kauriissa.
Juno ja Kuunsolmu Jousimiehessä.
Saturnus, Mars ja Neptunus Skorpionissa.
Vesta Vaa'assa. IC. Jupiter Neitsyessä sekä Pluto ja Uranus Leijonassa. ASC.
Norna
Vieras
« Vastaus #3 : 30.12.2009 17:08:26 »

Joo joskus mä sekoittaessa käännän ympäri muutaman intuitiivisesti, toisaalta pakassa on kyllä "negatiivisia" kortteja muutenkin ja mikäli kökköä on tulossa niin kortit oikeinpäinkin saavat sen selkeytettyä Smiley. Nykyään jäänyt tuo kääntäminen tuosta syystä.
tallennettu
Sic itur ad astra
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #4 : 20.02.2012 13:45:52 »

Mä nostelen tätä ketjua.

Olen myös miettinyt tuota, että miten niitä käänteisiä kortteja tulee ja kun ne kortit on pakassa oikein päin.
Toki jos ne putoaa esim.pöydälle, ni sitten ymmärrän.
Mutta jostain kirjasta joskus luin, että kortit pitäisi aina laittaa pakkaan oikein päin ja katsoa ennen tulkintaa, että ne on siellä oikein. Itselläni on tainnut vain kerran vahingossa pompahtaa kortti jotenkin nurin ja muuten ne on aina oikeinpäin.

Miten on, pitääkö ne kortit aina olla pakassa oikeinpäin?
tallennettu

Nousu,Aurinko,Merkurius & Venus Vaa'assa -*-Kuu & Mars Jousimiehessä.

Vox audita perit, littera scripta manet~Sanottu sana katoaa, kirjoitettu sana pysyy.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 20.02.2012 17:32:02 »

Mä nostelen tätä ketjua.

Olen myös miettinyt tuota, että miten niitä käänteisiä kortteja tulee ja kun ne kortit on pakassa oikein päin.
Mutta jostain kirjasta joskus luin, että kortit pitäisi aina laittaa pakkaan oikein päin ja katsoa ennen tulkintaa, että ne on siellä oikein. Itselläni on tainnut vain kerran vahingossa pompahtaa kortti jotenkin nurin ja muuten ne on aina oikeinpäin.

Olen itse pyöritellyt pakan saatuani osan korteista nurin päin. Minun mielestä kortit ovat vain väline, joten kortteja ei sinänsä tarvitse "kumarrella" tai tehdä niiden kanssa mitään erityisiä rituaaleja (uuden pakan voi aina siunata ottaessaan sen käyttöön ekan kerran). Minulla on ollut sama tarotpakka 10 vuotta ja voi hyvä jumala! Se on kyllä ollut tosi kovassa käytössä - kortit repsottaa, pakka on rikki. Silti ne toimivat aivan samoin kuin tuliterät pumpulissa pidetyt kortit, koska kortit ovat vain väline Smiley

Minusta käänteiset kortit kuuluvat automaattisesti tarottulkintoihin, koska ne syventävät tulkintoja entisestään. Siksi mielestäni kortteja ei tulisi käännellä oikeinpäin - jos ei sitten halua aloittaa jokaista tulkintakertaa uusiksi niin, että sekoittelee kortit oikein ja nurin ennen tulkintaansa. Ja tietysti siinä tapauksessa pitää kortit aina oikein päin, jos se tuntuu itselleen paremmalta tulkintatavalta. Makuja on monia!
tallennettu
Sic itur ad astra
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #6 : 20.02.2012 17:40:33 »

Mä nostelen tätä ketjua.

Olen itse pyöritellyt pakan saatuani osan korteista nurin päin. Minun mielestä kortit ovat vain väline, joten kortteja ei sinänsä tarvitse "kumarrella" tai tehdä niiden kanssa mitään erityisiä rituaaleja (uuden pakan voi aina siunata ottaessaan sen käyttöön ekan kerran). Minulla on ollut sama tarotpakka 10 vuotta ja voi hyvä jumala! Se on kyllä ollut tosi kovassa käytössä - kortit repsottaa, pakka on rikki. Silti ne toimivat aivan samoin kuin tuliterät pumpulissa pidetyt kortit, koska kortit ovat vain väline Smiley

Minusta käänteiset kortit kuuluvat automaattisesti tarottulkintoihin, koska ne syventävät tulkintoja entisestään. Siksi mielestäni kortteja ei tulisi käännellä oikeinpäin - jos ei sitten halua aloittaa jokaista tulkintakertaa uusiksi niin, että sekoittelee kortit oikein ja nurin ennen tulkintaansa. Ja tietysti siinä tapauksessa pitää kortit aina oikein päin, jos se tuntuu itselleen paremmalta tulkintatavalta. Makuja on monia!

Kiitokset tästä vastauksesta.
Täytyykin seuraavalla kerralla kokeilla myös, jos käsittelisi kortteja toisin ja ei olisi ns.varovainen niiden suhteen. Kun minä olen jotenkin ottanut tämän kirjaimellisesti, että kortit oikein päin aina Cheesy Mutta ehkä pitää kokeilla erilaisia tyylejä ja jos niistä löytäisi itselleen luontevan tavan käsitellä kortteja. EIkä olisi niin epävarma. Ehkä harjoitus löytää sen rennon tavan Smiley Itsellä ollut 6 vuotta samat kortit ja on aikoja, kun en edes vilkaise niihin. Sitten taas löytyy se energia, että pakko plärätä niitä  smitten
tallennettu

Nousu,Aurinko,Merkurius & Venus Vaa'assa -*-Kuu & Mars Jousimiehessä.

Vox audita perit, littera scripta manet~Sanottu sana katoaa, kirjoitettu sana pysyy.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 20.02.2012 17:55:37 »

Mä nostelen tätä ketjua.

Kiitokset tästä vastauksesta.
Täytyykin seuraavalla kerralla kokeilla myös, jos käsittelisi kortteja toisin ja ei olisi ns.varovainen niiden suhteen. Kun minä olen jotenkin ottanut tämän kirjaimellisesti, että kortit oikein päin aina Cheesy Mutta ehkä pitää kokeilla erilaisia tyylejä ja jos niistä löytäisi itselleen luontevan tavan käsitellä kortteja. EIkä olisi niin epävarma. Ehkä harjoitus löytää sen rennon tavan Smiley Itsellä ollut 6 vuotta samat kortit ja on aikoja, kun en edes vilkaise niihin. Sitten taas löytyy se energia, että pakko plärätä niitä  smitten

Tällaiset kaudet ovat ihan normaaleja! Minulla oli tarotit lomalla 2 vuotta, kunnes ne taas päättivät palata takaisin ja päästää toiset tulkintakortit ansaitulle lomalle Smiley
tallennettu
meimi
Astroholisti

Astrotumpelo

Profiili
« Vastaus #8 : 21.02.2012 10:39:21 »

Minä olen aina tarkka siitä, että kaikki kortit ovat samoin päin.  Enkä koskaan ole edes ajatellut tulkitsevani käänteisiä kortteja.  Tänään kumminkin jostain syystä pakassa oli yksi kortti väärinpäin!   idiot2  Enpä tiedä, kuka sen oli kääntänyt!

Käänteinen Taito-kortti (Crowleyn pakan hovikortti numero XIV) tuli kelttiläiseen ristiin kohtaan 'ulkopuolelta tulevat auttavat tai häiritsevät energiat'.  Olin hämmästynyt ensinnäkin käänteisestä kortista, ja pitihän sitä tovi miettiä.  Joku tumpeloi ilmeisesti lähipiirissä?  Cheesy
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Mainad
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #9 : 21.02.2012 12:10:58 »

Mä kans tykkään että kortit pysyy pakassa oikeinpäin. Joskus jos sattuu nousemaan kortti aivan väkisin käänteisenä tulkitsen sen joskus niin, että tilanteessa on mahdollisesti vastustusta tai välttelyä kortin energiaa kohtaan. Tai sitten niin, että kysyjällä on yhtä suuret mahdollisuudet toteuttaa kortin perusenergia tai käänteinen energia, kunhan ensin tunnistaa itsessään potentiaalin näihin molempiin.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: